eitaa logo
[ عقیل ]
492 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
7.9هزار ویدیو
17 فایل
تحلیل عقلانی و دعوت به خردورزی نیاز اصلی یک جامعه رو به رشد. . . . استفاده از تمام مطالب کانال حتی بدون ذکر منبع مجاز است. (اگر کانال رو مفید می دونید معرفی کنید، اگر معرفی هم نکردید فدای سرتون. انتشار بدون ذکر منبع مجاز است)
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حکایت اقتصاد ایران!! 🔸قیمت دلار میاد پائین هیچ اثری بر قیمتها ندارد! 🔹قیمت نفت میره بالا هیچ تأثیری بر سفره مردم ندارد! 🔸مفسدین اقتصادی اعدام و اموال آنان مصادره می‌شود هیچ اثری بر تورم ندارد! 🔹صندوق ذخیره ارزی پر میشود هیچ اثری بر قیمتها ندارد! 🔸برجام تأئید میشود قیمتها کماکان روبه افزایش است! 🔹انبارهایی ازکالاهای مختلف محتکرین کشف میشود اما همچنان قیمتها سیر صعودی دارند! 🔸مرغها آنفلوانزا میگیرند تخم مرغ بالا میرود مرغها خوب میشوند همزمان تخم مرغ وارد میکنند اما قیمت آن همچنان روبه افزایش است! 🔹تحریم میشویم قیمت خودرو بالا میرود از تحریم بیرون می آییم خوروها همچنان به سرعت قیمت خود ادامه میدهند! 🔹براستی ریشه‌ی اصلی فساد کجاست؟ ✅عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🌓از علیزاده تا صدرالساداتی... عدالتخواهی در انقلاب اسلامی همواره یک جریان چالش برانگیز بوده است. عدالتخواهی درین کشور به جهت گفتمانی عمدتن بسمت جریان های مارکسیستی متمایل شده است و در اجرا نیز یا در نهایت به افسردگی رسیدند مثل استاد حکیمی و یا از چارچوب انقلاب خارج شدند مثل جریان احمدی نژاد. در مواردی هم گفتمان عدالتخواهی اگر چپ مالیزه نشده، گرفتاردوگانه امام و رهبری شدند و تصور کردند رهبری مثل امام انقلابی و عدالتخواه نیست. اما چرا این اتفاق می افتد؟ چطور می توان یک انقلابی عدالتخواه بود که نه به افسردگی رسید و نه از نظام خارج شد؟ ابتدا دو مقدمه کلیدی داریم؛ یکم. پرچم عدالت خواهی در این روزگار در ابعاد جهانی به دست کیست؟ حتمن میگوید انقلاب اسلامی. اگر اینطور فکر نمی کنید ادامه این متن بکارتان نمی آید. یک جبهه، استکبار امپریالیسم است و یک جبهه انقلاب اسلامی. دوم. بزرگترین اقدام عدالتخواه چیست؟ باید ببینیم برای مبارزه با ظلم بزرگ در این عالم، چطور تقابل با جبهه استبکار را باید تقویت کنیم. پس بزرگترین اقدام عدالتخواهی کمک به انقلاب اسلامی است. اما ازین دو مقدمه یک نتیجه بسیار مهم می گیریم؛ لطفن دقت فرمائید. ما انقلاب را با عدالت می سنجیم نه عدالت را با انقلاب. رهبری و ولایت را هم با عدالت می سنجیم نه عدالت را با ایندو. اما؛ برای رسیدن به عدالت بزرگ که ایستادن مقابل مظهر شیطان اکبر است، ولایت و رهبری و انقلاب یک مقدمه است. مثل ساده بزنم. وضو مهمترست یا نماز؟ روشن است نماز. اما وضو مقدمه نمازست. بدون وضو به نماز نمی رسیم. نتیجه اینکه؛ عدالتی عدالت است که این مقدمه اصلی را بهم نزند. نمی شود به اسم عدالتخواهی این مقدمه را ویران ساخت که این خود بزرگترین بی عدالتی است چون فرصت مبارزه با ظلم عالمگیر امپریالیسم را از بین می برد. خب؟ یعنی در مقابل اشکالات انقلاب اسلامی سکوت کنیم؟ یعنی بی عدالتی های داخلی و فساد درونی را نبینیم؟ خیر. باید عدالتخواه بود و محکم در مقابل انحرافات انقلاب ایستاد که این نیز خود بلند کردن بیرق اصلی عدالتخواهی جهانی و مبارزه با ابرظالمان شیطانی است. اما؛ اینجا می رسیم به مصداق علیزاده و صدرالساداتی. هرچند نباید در مصداق ماند. ایندو در همه دوران ها بوده اند و خواهند بود؛ نمادند. معتقدم هردوبزرگوار نیت اصلاحی و عدالت خواهانه دارند. بنابراین در نیت ها چند و چون نمی کنم و با حسن ظن رفتار می کنیم. هردو نیز تلاش می کنند عدالتخواه باشند؛ اما یک اختلاف کلیدی بین ایندوست. این اختلاف دقیقن مرتبط به رعایت این مقدمه است. یعنی چی؟ از کجا متوجه شویم که یک عدالتخواه، این مقدمه را رعایت کرده است؟ پاسخ: از فهمی که درباره اهم و مهم عدالتخواهی دارد. از شناختی که درباره اصل و فرع دارد. از هیچ ظلمی در این عالم نباید گذشت؛ برای خلخال ربودن از پای زن یهودی باید جان داد. اما عدالتخواه واقعی وقتی سایه بزرگ ظالم اصلی را بالای سر کشورش می بیند، درگیر لات پس محله و پس کوچه ها نمی شود. یعنی وقتی لات کوچه اش را در حال ظلم دید رها می کند؟ خیر. با ظلم مبارزه می کند اما مراقبت می کند این مبارزه با ظلم، ظالم اصلی را تقویت نکند. چطور ممکن است؟ ظالم هفت تپه چکار دارد به امپریالیسم؟ مبارزه ای که معنویت و اخلاق را در انقلاب اسلامی تضعیف و قانون شکنی کند و در نهایت، انقلاب را ظالم جلوه دهد، به ظالم بزرگ، خواسته یا ناخواسته کمک کرده است. علیزاده این مقدمه را فهم کرده است و امروز تمام تلاشش مقابله با جریانیست که اصل انقلاب را هدف گرفته اند. اما صدرالساداتی همه تلاشش معطوف به زندگی اشرافی فلان آقازاده و ساعت و کفش بهمان کوچک زاده است. در مصداق نمانید؛ غرضم روش هاست. رمز عدالتخواهی داخلی و مبارزه با خرده ظلم ها، نگاه کردن مستمر به رابطه طولی این خرده عدالت ها با عدالت اکبر است. اگر هنر امتداد دادن ده ونک و هفت تپه با تقویت انقلاب اسلامی را داریم بسم الله. در غیر اینصورت به اسم دفاع از بی نوا و کارگر گرفتار بی عدالتی بزرگتر شدیم. عدالت خواهی که سرش را پایین بندازد و عدالت بزرگتر را نبیند، در فریادهایی که برای خرده عدالت ها می کشد، دچار بزرگترین ظلم ها می شود. لُب این عدالتخواهی رعایت عقلانیت است و نتیجه این عدالتخواهی تقویت معنویت در جامعه است؛ در نهایت عدالت خواهی ضدفساد را تا عدالت خواهی ضدامپریالیستی امتداد می دهد. حالا؛ نامه اخیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به رهبر انقلاب را از این منظر یکبار مرور کنید. ✍محسن مهدیان ✅عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔵 عوام خردمند.... 📷 | @aghiil
⚡️پروژه پاپ‌سازی از ولی فقیه با عقیم می‌شود 🔹لیبرال‌های ایرانی از همان سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی ظرفیت خود را به میدان آوردند تا اصل ولایت فقیه وارد قانون اساسی نشود. اما سیلی محکمی از ملت خورند و شهریور پنجاه و هشت، خبرگان منتخب ملت، این اصل را به تصویب رساند و آذر پنجاه و هشت، مردم به آن رای دادند. 🔹از همان روزی که مردم به اصل ولایت فقیه رای دادند، لیبرال‌ها پروژه براندازی نظام را آغاز کردند که در برهه‌های مختلف در اشکال گوناگون تجلی یافت. فتنه بنی‌صدر، فتنه منافقین، فتنه آیت‌الله منتظری، فتنه هفتاد و هشت، فتنه هشتاد و هشت و... همه و همه با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی شد. این جماعت هرچند خساراتی به کشور وارد کردند، اما چنان محکم بود که پس از هشتاد و هشت، از براندازی و تغییر ساختار کاملا ناامید شده و پروژه تغییر رفتار را کلید زدند، پروژه‌ای که رهبر حکیم انقلاب فرمودند هیچ تفاوتی با تغییر نظام ندارد. 🔹امروز باید توجه داشت که لازمه به فرجام رسیدن پروژه تغییر رفتار، بی‌اعتنایی به رهبری انقلاب در نظام مدیریتی کشور است؛ رهبر انقلاب سیاست‌گذاری کنند، خط مشی تعیین کنند، اما این سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی، مورد بی‌اعتنایی کامل قرار گیرد و به سطح موعظه و پند صرف، تقلیل یابد. 🔹هنگامی که ماه رمضان سال جاری حضرت آقا در دیدار با دانشجویان فرمودند جوانان لشکر مطالبه آرمان‌های انقلاب راه بیاندازید، در واقع پیام مهمی خطاب به جوانان ولایی بود که اجازه ندهید دستگاهی یا نهادی یا فردی، به سیاست‌های انقلاب اسلامی بی‌اعتنایی کند. مع‌الاسف، این لشکر مطالبه تاکنون شکل نگرفته و اگر خدای متعال یاری فرماید، اینجانب وظیفه خود را درباره این دستور ولایی انجام خواهم داد. 🔹اما جز آرمان‌های انقلاب، قانون اساسی ما نیز مکانیسمی برای جلوگیری از تغییر رفتار نظام پیش‌بینی کرده است و آن، اختیار ولی فقیه برای نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی است. این اختیار، وفق اصل صد و ده به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده و هیئت عالی مجمع، امروز وظیفه حراست از این تنگه احد را دارد. اگر در انجام این وظیفه نظارت کوتاهی شد، جمهوری اسلامی مسیر دیگری غیر از مسیر انقلاب اسلامی را خواهد پیمود و آرزوی لیبرال‌ها در تبدیل ولایت فقیه به مقامی چون پاپ، تحقق خواهد یافت. ولی فقیهی که برای اختیارات مصرح خود در قانون اساسی نیز ضمانت اجرایی در اختیار نداشته باشد، هیچ تفاوتی با پاپ نخواهد داشت که جز پند و موعظه، کاری از عهده‌اش ساخته نیست. حال آنکه امام بزرگوار ما اختیارات تعیین شده برای ولی فقیه در قانون اساسی را تنها بخشی از اختیارات ولی فقیه در نظام اسلامی می‌دانستند. 🔹امروز، اصلی‌ترین پروژه جاری لیبرالیسم، جلوگیری از تحقق ماده ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی یعنی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام است. اما خناسان لیبرال، به شیوه همیشگی خود، هیچ‌گاه هدف اصلی‌شان را که مقابله با قانون اساسی است، عیان نمی‌کنند. امروز محسن رضایی را سیبل کرده و با تمام توان به او هجمه می‌کنند، اما واقعیت این است که مسئله‌شان محسن رضایی نیست؛ هدف اصلی، توقف اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. 🔹جریان انقلابی بر عملکرد و گذشته آقا محسن رضایی حتما نقدهایی دارد، اما این باعث نخواهد شد که او و دیگر اعضای انقلابی مجمع را در میانه این میدان تنها بگذارد. توجه داشته باشیم کم نبودند شخصیت‌های بزرگی که تحت فشار و عملیات روانی دشمنان اسلام، عرصه را خالی کرده‌اند؛ چنانکه برخی اعضای سابقا انقلابی مجمع امروز در جلسات منفعل شده و به زبان لیبرال‌ها سخن می‌گویند. ما یقین داریم که اعضای انقلابی مجمع از جمله آقای رضایی، در برابر این هجمه‌ها عرصه را خالی نخواهند کرد. اما این حسن اعتماد، رافع مسئولیت ما در حمایت از آنان در انجام وظیفه نظارت نیست. 🔹وظیفه ماست را در دستور کار خود قرار دهیم که اگر مجمع در تحقق این ماموریت موفق نشد، برای جلوگیری از تغییر رفتار نظام باید هزینه‌های سنگینی بپردازیم. ✍سید یاسر جبراییلی ✅عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔺متن تامل انگیر حسن محمدی، سردبیر سایت امیدهسته‌ای و از خبرنگاران حامی توافق هسته‌ای و حسن روحانی، علیه جواد ، وزیر امورخارجه! 📷 | @aghiil
از وقتی روحانی رئیس جمهور شده احساس میکنم خیلی مذهبی‌تر شدم. مثلا از سوپر مارکت میام بیرون میگم یا خدا. از قصابی میام بیرون میگم یا حسین. امروزم رفتم لنت ترمز بخرم یه قیمتی گفت که اومدم پشت ماشین نوشتم بیمه ابوالفضل. /منبع: بصورت تَکرار شونده اکثر قریب به اتفاق کانالهایی که پارسال تَکرارچی دوباره روحانی بودن‼️ 📷 | @aghiil
🔴 آقای روحانی، وقتشه به ماکرون زنگ بزنی بگی در مقابل اعتراضات مردمش کمی خویشتنداری کنه!! 📷 | @aghiil
[ عقیل ]
🌓از علیزاده تا صدرالساداتی... #چالش_عدالتخواهی عدالتخواهی در انقلاب اسلامی همواره یک جریان چالش بران
✍علی مهدیان 👌اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با و و را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت نقد و سپس نفی شد. 👌عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند. 👌اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی. 👌عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم با مستکبرین را با جمع کند. هنوز بین حقیقت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت و را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم. 👌 حتما داستان شکل گیری جریان در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی و بعد اینها شدند شیطان پرست 👌من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام و انباشت جهالت نخبگان دردمند. 👌تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد. پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است. ✅عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 پاسخ علیزاده به مجری من و تو در مورد #دوام_می_آوریم 🎥 | @aghiil
🔵 دوباره دهباشی و زیبا‼️کلام 📷 | @aghiil
[ عقیل ]
🔵 پاسخ علیزاده به مجری من و تو در مورد #دوام_می_آوریم 🎥 | @aghiil
این متن علیراده ناظر به پوستر #دوام_می_آوریم یکی از جراید اصلاح طلبان است. 📷 | @aghiil
به نام خدا ✍مراد کاظمی علیرغم احترامی که برای پدر شهید مظلوم احمدی روشن قائل هستیم، اما به ۲ دلیل با رفتار امروز وی مخالفیم و خبر فوق را صرفا جهت اطلاع مخاطبان درج نمودیم: 1⃣ - اعلام انتقادات بحق این پدر شهید که مطالبه جدی جریانات انقلابی و دلسوزان نسبت به منافع ملی است، در برابر نمایندگان جهان اسلام زمان مناسبی نبوده است. 2⃣ - مکان این اعتراض (در برابر ) و نحوه‌ی آن شایسته نبوده است. و جریانات انقلابی باید مطالبات خود را عاقلانه، مدبرانه و البته با جدیت و به صورت اقناعی برای جامعه ادامه دهند.. ✅عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65