عکس منسوب به #علامه_حسن_زاده در جبهه که در فضای مجازی در حال انتشار است متعلق به ایشان نیست.
@aghiil
⭕️فایزر اخیراً گفته زنان باردار در آمریکا #واکسن نزدند و فاز مطالعه ما معطل مانده.
حالا #وزیربهداشت ما گفته تعداد محدودی #فایزر فقط برای زنان باردار وارد شده!
آیا واسطهی آمریکا، چندتا فایزر داده و شرط کرده فقط به زنان باردار بزنید تا فاز مطالعه را تکمیل کنیم؟
به مردم راست بگید
خواستار شفافیت و انتشار قرارداد خرید فایزر هستم. همچنین باید معلوم شود که آیا #وزارت_بهداشت تعهد داده یا قصد دارد نتایج تزریق واکسن به مادران ایرانی را به واسطهی آمریکا بدهد و یا در قالب مقاله عمومی منتشر کند تا بدست آمریکاییها برسد؟
خطر بسیارجدیست؛ فروش اطلاعات زنان باردار
"محسن حیدری _عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام"
🇮🇷@aghiil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا بمانیم که چه بشود؟
دار خلود نیست!
#حسین_زاده_املی
@aghiil
[ عقیل ]
🎙 #تبیین_و_تحلیل | ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین گفتاری از دکتر موسی نجفی: 🔹تمدن اسلامی، یک
ادامه قبلی 👆👆
🔰دکتر نجفی :
ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین
✅قسمت دوم
🔴نظریهی پیوستگی این است که انقلاب اسلامی، میراث عظیم اسلامی را که یک امر سنتی است با گذار از گسستگی که دنیای مدرن ایجاد کرده بود، به دنیای بعد از مُدرن بیاورد. در واقع، انقلاب اسلامی با اینکه خود یک امر سنتی است ولی در دنیای مدرن سربرآورده است. در بیانِ چیستیِ مفهوم تمدن نوین اسلامی، نظری دارم که پس از بیانِ مقدمهای در رابطه با انقلاب اسلامی آن را عرض خواهم کرد. در انقلاب اسلامی میتوان دو نظریه را مقابل هم قرار داد: نظریهی پیوستگی و نظریهی گسستگی. نظریهی پیوستگی این است که انقلاب اسلامی، میراث عظیم اسلامی را که یک امر سنتی است با گذار از گسستگی که دنیای مدرن ایجاد کرده بود، به دنیای بعد از مُدرن بیاورد. در واقع، انقلاب اسلامی با اینکه خود یک امر سنتی است ولی در دنیای مدرن سربرآورده است. انقلاب اسلامی، مدرن نیست، حتی پست مدرن -آنگونه که میشل فوکو میگوید- هم نیست، انقلاب اسلامی یک انقلاب سنتی است. اما اگر سنتی است پس در عالم مدرن چه کار میکند؟ از نظرگاه تاریخ غربی قرار نبود سنت در عصر مدرن احیا شود!
🔴نظریهی پیوستگی را با انقلاب اسلامی توضیح میدهیم. انقلاب اسلامی گسستگی در میراث اسلامی نیست. همان مقدار که خودش را به میراث گذشته متصل میکند، با میراث آینده نیز ارتباط برقرار میکند و این دو حلقه را به هم وصل میکند. بنابراین، در انقلاب اسلامی همان مقدار که به میراث گذشته و انسان ۲۵۰ ساله -به تعبیر حضرت آقا- برمیگردیم، آینده را نیز در مهدویت میبینیم. در نظر برادران اهل تسنن، این پیوستگی وجود ندارد. آنها به سَلَفِ صالح و گذشته برمیگردند اما برای آینده حرفی ندارند. انقلاب اسلامی، پیوستگیِ این دو سر تمدن است، این دو را به هم وصل میکند.
اگر انقلاب میراث گذشته است، پس نوین بودنِ تمدن کجا است؟ به نظر من تمدن اسلامی نه موافق تمدن غربی و نه مخالف با آن است؛ بلکه از آن برتر است. وقتی برتر باشد، از آن استفاده میکند.
حال اگر انقلاب این میراث گذشته است، پس نوین بودنِ تمدن کجا است؟ احیای گذشته که نوین نمیشود! امری از گذشته آوردهاید، نوین بودن آن کجاست؟ من تعبیر خودم را بیان میکنم، نظر من با خیلیها اختلاف دارد. بنابراین، قرائت خود را -که البته آن را هم قبول دارم- بیان میکنم.
تمدن گذشتهی اسلامی همینطور راحت نمیتواند به آینده متصل شود. تمدنِ گردن کُلفتی بنام تمدن غربی این وسط است. از اینرو نمیتوان تمدن غرب را نادیده گرفت و مدام این حرف را تکرار کرد که ما با آن تقابل داریم. بالاخره باید نسبتسنجی با این تمدن بکنیم. به نظر من تمدن اسلامی نه موافق تمدن غربی و نه مخالف با آن است؛ بلکه از آن برتر است. وقتی برتر باشد، از آن استفاده میکند.
امروزه، تمدن غربی به حالتی ایدئولوژیک تبدیل شده است. تمدن اسلامی، آن را به ابزاری که بوده است، برمیگرداند. در زندگی خودمان از برخی ابزارهای تمدن غرب استفاده میکنیم؛ اما ابزار است، ایدئولوژی برای ما نیست. تمدن اسلامی میراث گذشته را میآورد، تمدن غرب را میبیند و از آن عبور میکند. در نهایت، یک تمدن نوین ایجاد میکند. اگر بخواهیم مثالی طرح نماییم، میتوان به نظریهی ولایت فقیه اشاره کرد. این نظریه، نظریهای در سنت گذشتهی ما و در فقه بوده است، با تمدن جدید، که جمهوری است، برخورد میکند و جمهوری اسلامی میشود. البته، اینجا منظور من التقاط نیست. نظریهی ولایت فقیه، امر سنتی است اما با برتری تمدن اسلامی با امر مدرن برخورد میکند، آن را سر جایش مینشاند و با آن نسبت جدید برقرار میکند. حالا در قضیهی اربعین ما این را چطور میتوانیم نگاه کنیم؟
🔵ادامه👇👇
http://mousanajafi.ir
@aghiil
❌ علی لندی زندگی پوچ و مادی عدهای را بهم ریخت!
ببینید شجاعت و رشادت یک نوجوان ۱۵ ساله چگونه معادلات ذهنی جماعت لیبرال را بهم ریخته
از عقلانیت دم میزنند، درحالیکه نمیفهمند انسان به طور غریزی در راستای بقای خود عمل میکند و نجات جان #خود را بر #دیگری ترجیح میدهد.
میگویند علی لندی تحت تاثیر فیلم و بازی و انیمیشن بوده و مرگ را باور نداشته!
چرا نوجوانان آمریکایی عشق سوپرمن و مرد عنکبوتی از این کارها نمیکنند؟
تعجبی هم نیست! زمانی که زندگی پوچ لیبرالی را برای خود برگزینید، از شجاعت و ایثار چیزی نمیفهمید!
نه با ذهنهای کوچک و مادی خود میتوانید امثال علی لندی ۱۵ ساله را درک کنید، نه میتوانید امثال حسن باقری ۲۵ ساله که در مدت کوتاهی به استراتژیست تبدیل شد را درک کنید!
شما جماعت لیبرال و اباحه گر که خط قرمزتان در دنیا، #سود و #منفعت است، توانایی تربیت چنین انسانهایی را ندارید، آخرین تلاشتان برای ساختن انسان تراز، پدیدهای زننده به نام #سلبریتی شد که بوی تعفنش عالمگیر شده!
شما اصلا مفاهیمی مثل شهادت، ایثار و فداکاری را نمیتوانید هضم کنید، درک و تحلیل پیشکش!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هزینه عجیب زندگی در کانادا و واکنش کاربران ساکن کانادا به پستی که این فرد در اینستاگرامش گذاشت!
🇮🇷@aghiil
علی لاریجانی در توئیتی نوشت: رحلت علامه آیتالله حسن حسنزادۀ آملی، داغی سوزان بر دلهایمان برجا گذاشت. این مرد الهی که بحر معارف الهیه از علوم حصولی و شهودهای حضوری بود، با هستی و قلم و بیان عطرآگین و جذاب خویش قلوب انسانها را در دنیای مدرن اما غفلتزدۀ معاصر، بهسوی نفحات روحانی الهی هدایت میکرد.
جوانان میتوانند با مطالعۀ «الهینامه» از محتوای جذاب آن بهره بگیرند و دانشجویان و طلاب با خواندن «دروس معرفت نفس» از برهان دقیق او مستفیض گردند. فلسفۀ او پشتیبان عرفانش، و دریافتهای باطنی وی گواهی بر صدق نظرورزیهایش بود.
#علامه_حسن_زاده_املی
#حسن_زاده_املی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
صراط:
روی کار آمدن ابراهیم رئیسی تنها طی چند هفته، چنان مملو از برکات و شگفتانه بوده که شاید دیدن و شنیدن آن برای عدهای نا مأنوس باشد. این نا مأنوسی، اما نه از جهت ایثارگری دولتمردان بلکه بابت عادت کردن ملت به دیدن رئیس جمهور قبلی شان در زیر اسپیلتهای کاخ سعدآباد و مدیریت از راه دور کشور بوده است که جز ننگ و نکبت، ثمرهای برای مملکت به ارمغان نداشت!
به گزارش صراط نیوز اکنون پس از هشت سال مدیریت فرسوده، ناکارآمد، پشت میزنشین و مردم گریزانه حسن روحانی، رئیس جمهوری روی کار آمده است که تنها طی یکماه اخیر و هر جمعه، به یکی از استانهای محروم کشور سفر استانی دارد و از نزدیک و چهره به چهره با مردمان محروم و صدالبته نجیب این مناطق دیدار میکند.
بازخوانی و مقایسه چنین رفتارهایی فی ما بین دو رئیس جمهور سابق و جدید، یکی از اوجبترین واجباتی است که دائماً باید آنها را برای مردم مرور کرد تا بدانند تعویض ولو یک نفر در رأس قوه اجرایی کشور تا چه میزان میتواند اثرگذار باشد و کشوری فروافتاده در بن بست بی تدبیری را رهایی ببخشد.
تا همین چند ماه پیش و همزمان با روی کار بودن ژنرالهای اعتدالی در رأس قوه بخت برگشته مجریه، حتی خود وزرای کابینه بنفش نیز در حسرت دیدار خصوصی چند دقیقهای برای طرح مشکلات وزارتخانه تحت امرشان با حسن روحانی بسر میبردند، اما اینک دولتی تازه نفس سرکار آمده که از غسالان بهشت زهرا (س) گرفته تا مردم در منتظر در صفوف داروخانه ۲۹ فروردین و حتی مرزنشینان استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام نیز قادر به مشاهده رئیس جمهورشان از فاصلهای چند متری هستند.
مسلم است که بروز چنین رفتارهایی از جانب رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از وظایف بدیهی دولتداری بوده و از این جهت هیچ منّتی بر مردم ندارند، اما خیانتهایی که طی هشت سال گذشته از طرف باند کلیدداران اعتدالگرا در حق ملت شد، چنان جوی را پدید آورده است که ایرانیان نجیب با حیرتی دوچندان و تعجبی مضاعف، از تغییر و تحولات در دولت رئیسی یاد میکنند.
یکبار برای همیشه باید با خود صادق بود و دانست که الی الابد، هیچ آبی در راستای منافع ملی از مدعیان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی گرم نخواهد شد و امید بستن به این قماش غربزده، تمامیت خواه و عافیت طلب، نه تنها سرانجامی جز یأس و افسردگی در پی ندارد بلکه کشور را نیز تا سالیان سال به رنج و محنت و بدبختی دچار خواهد کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔴 یک پرسش مهم
باید از افرادی که معتقدند فلسفه حرکت امام حسین (علیه السلام) برای بشر مشخص نیست و لذا نمیتوان از آن الگو گرفت، پرسید:
❓وقتی پس از قرنها دلیل این کار حضرت، برای ما که قائل به عصمت امام هستیم، روشن نباشد، چگونه میتوان از مردم آن زمان که به عصمت امام معتقد نبودند توقع داشت که فلسفه و دلیل این حرکت را درک نموده و حضرت را یاری میکردند!؟
#در_حد_یک_تأمل
#انجمن_حجتیه
🆔 @aghiil
[ عقیل ]
ادامه قبلی 👆👆 🔰دکتر نجفی : ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین ✅قسمت دوم 🔴نظریهی پیوستگی این
ادامه قبل👆👆
🔰دکتر نجفی
ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین
✅قسمت سوم
🔴اربعین دو قسمت دارد:
یک قسمت زیارت اربعین است که چیز جدیدی نیست و مربوط به گذشته است. زیارت اربعین را از گذشته داشتهایم. چه بسا، زیارت عاشورا و زیارت عرفه در متون اسلامی اهمیت بیشتری هم از آن داشته باشد.
قسمت دیگر، راهپیمایی است که این نیز از گذشته وجود داشته است. عکسهای تاریخیای موجود است که بزرگان و علما را در میانهی راه نجف تا کربلا در حالی که پیاده میرفتند، نشان میدهد. البته این پیادهروی منحصر در اربعین نبوده است. امری سنتی بوده است که در اربعین پُررنگتر شده است.
اینکه راهپیمایی اربعین ناگهان بعد از سقوط صدام گستردگی مییابد، امری جدید است و به این صورت، سابقه نداشته است، پیداست که نفحات انقلاب اسلامی تأثیر گذاشته است. پیداست که این تأثیرگذاری را
در احیاگری آن سنت -به شکلی که فرهنگ، ظهور اجتماعی پیدا کرده است- داشته است.
🔶تمدنها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضائل اخلاقی تک بُعدی است، بزرگترین شعار آن هم، قدسیتزدایی از عالَم بوده است، منتها راهپیمایی اربعین، قُدسی است. نقطهی آخر و مرکزیِ آن، زیارت امام حسین(علیهالسلام) است.
حالا فرهنگ اربعین در شکل اجتماعی و سیاسی، خود را نشان میدهد. اول، ناقصتر بود ولی هر سال که گذشت، کاملتر شد. اربعین بهعنوان امری که هنوز احیای سنت است رگههایی از جنبههای جدید را در آن میتوانیم ببینیم.
به این نکته باید توجه داشت که تمدن اسلامی ویژگیای دارد که در تمدن غربی نیست. بیان شد که تمدنها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضائل اخلاقی تک بُعدی است، تمدنی مادی و ناسوتی است. بزرگترین شعار آن هم، قدسیتزدایی از عالَم بوده است، منتها راهپیمایی اربعین، قُدسی است. نقطهی آخر و مرکزیِ آن، زیارت امام حسین(علیهالسلام) است و خودِ این زیارت، یک کانون قُدسی است.
🔵ببینید فَرق شهر اسلامی و غیر اسلامی در چیست؟ همان فرق تمدن اسلامی با تمدن غیر اسلامی است. در شهر اسلامیای مثل مشهد، اولین سؤالی که هرکس وقتی میخواهد جایی را اجاره کند میپرسد این است که آن محل چقدر تا حرم فاصله دارد؟ یعنی مرکز مشهد حرم امام رضا(علیهالسلام) است. اما در تهران اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خانه اجاره کند، بپرسد که مثلاً تا مُصلی چقدر راه است؟ چرا که تهران، شهری اسلامی نیست، مرکزش هم، مکان مقدس نیست. لکن کربلا، نجف، مکه، مدینه و قم شهرهایی هستند که یک قلبِ قدسی در آن شهر زده میشود و همه را با آن میسنجند. ممکن است حاشیهها، حاشیههای مدرن باشد -شاید بازارهای مشهد حتی از بازارهای تهران هم مُدرنتر باشد- اما یک کانون قدسی در این شهرها دیده میشود. در شهر اسلامی، این وجود دارد، در تمدن اسلامی هم همینطور است.
🔴تمدن اسلامی، یک مرکز قُدسی دارد. در راهپیمایی اربعین، مرکز قُدسی همان امام حسین(علیهالسلام) است. مردم به سویی روان هستند که امام حسین(علیهالسلام) است. میروند که وارد شهر کربلا بشوند، زیارت بخوانند و سلام بدهند. راهپیمایی نمیکنند که کوهنوردی و یا پیادهروی کرده باشند. انتهای راهپیمایی محلی قُدسی است. لذا در طول مسیر نیز، اگر آب و غذا میدهند برای امام حسین(علیهالسلام) است، هر کاری که میکنند، به خاطر امام حسین(علیهالسلام) است. این قُدسیت در همهی آن دیده میشود. پس، اینجا دقیقاً مقابلِ تمدن غرب قرار میگیرد، آن، قُدسیتزدایی از عالم میکند و این، نه به شکل یک فرهنگِ فردیِ بسته بلکه به شکل یک فرهنگِ اجتماعیِ عظیم در قالب راهپیمایی و تظاهرات -که خودش امر جدیدی است- بروز قُدسی پیدا میکند.
🔵این، حرف جدیدی در عالَم است. ما به ماهیت آن که مدرن هست یا نیست، کاری نداریم. این سبک راهپیمایی قبل از انقلاب اسلامی نبوده است. این راهپیمایی، قُدسی است. خود این قُدسیت نشان میدهد که راهپیمایی اربعین، فرهنگی چند ساحتی دارد. این، در مقابل تمدنِ تکساحتی غرب قرار میگیرد. این جلوههای مختلفی است که نشان میدهد علیرغم اینکه تمدن غربی قُدسیتزدایی کرده و سُنت را تمام شده میدانسته است، این سُنت –راهپیمایی اربعین- بعد از مدرن دوباره زنده شده است. جلوههای تمدنی آن در حوزهی فضائل اخلاقی خیلی شدید است: عدالت، معنویت و محبت خیلی زیاد است.
http://mousanajafi.ir
@aghiil