فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 سردار شهید سلیمانی: نماز اگر قضا شد امکان مجدد آن وجود دارد، اما نظام اگر آسیب دید نماز آسیب میبیند دین آسیب میبیند، به این دلیل امام(ره) حفظ نظام را اوجب واجبات و واجبتر از نماز دانستند.
✅ @aghleashegh
عمامه پرانی و ماله کشی ها
⁉️چرا واقعیت های کشور توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی به مردم منتقل نمی شود؟
📵آدرس های غلط به مردم از فضای رسانه ای چه داخلی و خارجی منتقل می شود و نتیجه اش می شود آنچه کف خیابان شاهد هستیم.
⁉️ چرا عمامه پرانی امروز صورت می گیرد؟ چون مردم فکر می کنند که ساختارهای مملکت دست طلاب و روحانیت است و به همین دلیل آنها ماله کش ساختارها هستند.
برخی حزب اللهی ها در هر رده و گروهی که باشند آنقدر دفاع بد کرده اند که هر اتفاقی در کشور رخ می دهد می خواهند ماله کشی کنند!
واقعیت امروز اکثریت روحانیت و فضلای انقلابی حوزه اینطور نیست. مهمترین منتقدان به ناکارآمدی ساختارهای نظام ما هستیم؛ منتها بر اساس واقعیات دقیق کشور، نه اطلاعات کانال های مجازی و سایت ها و توئیتر و ...
🔕 کار رسانه ها مدیریت افکار عمومی است و به همین خاطر می گوییم جنگ روایت ها وجود دارد، همانطور که رهبری بیان کرد. ایشان از شهریور سال قبل تا به امروز بیش از سی مرتبه با اقشار مختلف مردم صحبت کرده و بیان کرده اند که «وظیفه قطعی و فوری جهاد تبیین» را عمل کنید. چرا با این تعابیر سخن می گویند؟ زیرا فضای رسانه ای ذهن مردم را خراب کرده است و واقعیت های کشور در فضای رسانه ای مورد گفتگو قرار نمی گیرد. در نتیجه مردم خبر ندارند در مملکت چه می گذرد؟ وگرنه مردم ما همان مردم اول انقلاب هستند و همین دهه هشتادی ها اگر متوجه شوند که وضعیت چیست، کنش متفاوتی خواهند داشت.
✅ @aghle_aashegh
🛑 چندین سال حبس!
جریمه فرار مالیاتی ستاره های تلویزیون
🔹 تاد و جولی کریسلی زوج ستاره تلویزیونی آمریکایی از سوی دادگاه فدرال بهاتهام فرار مالیاتی در مجموع به ۱۹ سال حبس و ۳۲ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.
🔸 پ ن: این درحالی است که سلبریتی های ایرانی که سالها بدون پرداخت یک ریال مالیات و ارتزاق از بیت المال هستند، حالا هیزم آتش اختلافات شده و با پررویی هشتگ زندانی نکنید ترند میکنند.
✅ @aghle_aashegh
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 راههای کشاندن آقایون به سینما!!
🔶 تجربه نوش آفرین، بازیگر زمان پهلوی:👇
- سعی میکردند هنرپیشه را یه ذره لخت هم بکنند که بیشتر آقایون بیان سینما!
- از اول همه چی به خاطر لذت آقایون بوده
- عکس های برهنه مرا چاپ و منتشر کردند، ولی قانونی نبود که کسی بتواند پیگیری کند
✅ @aghle_aashegh
May 11
🔊•••
اینجا صدای همه شنیده میشود
🔺جلسهی دوم مجموعه گفتوگوهای
اعتراض زیر ذرهبین دانشجو
👤| با حضور حجتالاسلام عبداللهی
•| پژوهشگر مطالعات خانواده و جنسیت
•| رئیس سابق مرکز پژوهش های اسلامی دانشگاه صنعتی شریف
•| مدرس حوزه و دانشگاه
🔻سهشنبه ساعت ۱٢ الی ١۴ | سالن جرجانی دانشگاه
🔹بسیج دانشجویی و کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی سمنان
برای ثبتنام به آیدی زیر در تلگرام پیام بدهید. ظرفیت محدود است.
@quranetrat_semums
@basij_semums | instagram
🔴⚡️معجزۀ مظلومیت!
🔺۱. داستان مبارزه موسی ع و فرعونیان، داستانی پربسامد در کتاب هدایت ماست. شاید سرّ این همه تکرار وجود خطرات مشابه در مسیر هدایت بشر باشد ازاینرو میتوان برای اکنون و زمانۀ حاضر هم از این ماجرا درسها گرفت. در مطالعه مواجهات حضرت موسی ع و فرعون بهوضوح متوجه میشویم که فرعون خدای جنگ روانی است و با نکرائی خاص (نکراء مفهومی است که حضرت امیر ع برای توصیف تدابیر شیطانی معاویه استفاده میفرمایند و از کاربست کلمه عقل درباره آن پرهیز میکنند) پیدرپی درصدد مقابله با احتجاجات موسی و هارون علیهما السلام است. اکنون درصدد نشان دادن این وجه از تلاشهای فرعونیان نیستیم.
🔺۲. سه صحنه پیاپی را مرور کنیم:
⚡️صحنۀ اول: موسی ع معجزات را به میدان میآورد. این معجزات آنچنان واضح و دهشتناک است، فرعون را نگران میکند که مبادا اطرافیان درباری بهسوی موسی ع متمایل شوند؛ به ایشان خطاب میکند: إِنَّ هَذَا لَساحِرٌ عَلِيمٌ/ يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِۦ فَمَا ذَا تَأْمُرُونَ/(شعراء: ۳۴ و۳۵)؛ او با ستودن موسی ع و همزمان انتساب او به سحر و به بازی گرفتن مشورت ایشان هم درصدد یافتن راهحل است و هم شکستن رعب و اعجابی که در جانهای درباریان نشسته است. راهحل ظاهراً پاسخ میدهد: پس از مشاجرات و پچوچچ میگویند فعلاً مهلتی بگیر و بعد برو سراغ هر ساحری توانمندی در اقصی نقاط کشور و آنها را به نزد خود بخوان....
⚡️صحنۀ دوم: مقابله بزرگ ساحران فرعونی با موسای یکه و تنها آغاز میشود. اما موسی ع به اعجاز الهی بر ساحران غلبه میکند و ساحران که حقانیت موسی را دریافتهاند به سجده میافتند و میگویند به رب العالمین ایمان آوردیم. فرعون که صحنه نبرد را اکنون دوبار باخته است؛ هم در میدان نبردی که خود پیشنهاد داده و در حضور مردم مغلوب شده است و هم نیروی انسانی که نوک پیکان مقابلهاش بودند، عصبانی در موضعی خدایی قرار گرفت و ایشان را توبیخ(!) میکند که چرا بدون اجازۀ او ایمان آوردهاند؟ بلکه تهدید میکند که دست و پای شما را به صورت معکوس قطع خواهم کرد و بر تنه درختان خرما خواهم آویخت.
⚡️صحنۀ سوم: (به گزارش روایات و به استناد برخی قرائن قرآنی) تازه مؤمنان(یا دستکم برخی از ایشان) با دست و پای قطعشده بر تنه درختان مصلوب میگردند.
🔺۳. یک پرسش جدی: چرا خدای موسی ع که آن همه اعجاز در دست و بازوی موسی ع قرار داده است؛ همان اعجازهایی که باعث میشود فرعون جرأت مقابله با موسی ع را نداشته باشد، اینک به کمک ساحرانی که حال مؤمنانی پاکباز شدهاند، نمیآید و آنها را در دستان فرعونیان رها میسازد؟
🔺بهزعم نگارنده، خدای متعال در این صحنهها دوبار معجزه نموده است؛ یکبار معجزهای است که به عصای موسی ع بهظهور رسانده است و بار دیگر معجزهای است که با این مؤمنان پاکباز بر سر دار و دست و پای قطعشدهشان به میدان آورده است. درواقع فرعون در این صحنه سه بار شکست میخورد نه دو بار. یک بار وقتی است که عصای موسی ع سحر سحره را باطل میکند، دفعه دوم وقتی است که خود ساحران فرعونی به خداوند ایمان میآورند و دفعه سوم و از همه مهمتر وقتی است که با بریده شدن دست و پای خویش بر صدق ایمان و باورمندی به عالم آخرت و محدودیت عالم دنیا را برای همیشه تاریخ فریاد میزنند. این مؤمنان با مظلومیت خویش چیزی را آشکار کردند که حتی عصای موسی به این وضوح قادر به نمایاندن آن نشده بود. آری این «معجزۀ مظلومیت» ایشان بود که صدقشان و باورشان را آشکار کرد؛ اگر معجزهای موسوی ایشان را از دست فرعون نجات میداد، هرگز معجزۀ مظلومیت محقق نمیشد. و البته ایشان به خواست خود آماده تجلی این معجزه شده بودند؛ همانوقت که درقبال تهدید فرعون پاسخ دادند: مهم نیست، ما بهسوی پروردگارمان بازمیگردیم.(الشعراء: ۵۰) یا به تعبیری دیگر گفتند: هرچه خواهی بکن، نهایت کار تو در همین دنیا خواهد بود(طه: ۷۲) و هیچ دسترسی به آخرت نداری.... و البته خدای متعال با الدرجات العُلی از ایشان استقبال نمود.
🔺۴. اغتشاشات اخیر ابعاد فراوان دارد اما جنگ روانی و شناختی و ترکیبی آن برجسته بود. باطل السحر این جنگ همهجانبه ازجمله معجزۀ مظلومیت بود. شهدایی که معصومانه و مظلومانه با بربریت و سبعیت تمام به شهادت رسیدند؛ از شهید آرمان علیوردی که حاضر نشد کمترین انفعالی نسبت به ارزشهایش نشان دهد، تا شهید سیدروحالله عجمیان که برای دفاع از مقام زنان عفیفه خود را قربانی نمود، تا شهید حمید پورنوروز و شهید حمزه علینژاد و شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینالزاده و ... که هریک وجوهی از اعجاز مظلومیت را در آستین داشتند. درجات بلندمرتبه الهی، گوارای وجود این اعجازگران قرن باد.
✍ عباس حیدری پور؛ دانشآموخته حوزه علمیه قم
✅ @aghle_aashegh
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢خیانت یا سوئ تدبیر دولت بی تدبیری و ناامیدی اعتدال؛
نتیجه هشت سال استراتژی مذاکره با کدخدا برای پیشرفت اقتصاد کشور😔
پ.ن: با این همه انفعال و ناکارآمدی، چرا برای بار دوم از طرف مردم قدرت گرفتند؟!!!
✅ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ببینید: عمق رفاقت روحانیت با جوانان و نوجوانان؛
در بحران ها و غصه های مردم این دیار، همیشه پای یک اجنبی در میان بوده است ولی ما ثابت کرده ایم که ایران را «ید واحدة» نگه خواهیم داشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنیم.
«از ما عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید.»
✅ @aghle_aashegh
برای مرد، زن، آزادی اندیشه به بهانه روز دانشجو 1401
دانشگاه ساختاری وارداتی به کشور ما است و در دنیای غرب برای آموزش، پژوهش شکل گرفته است.
اما علاوه بر این دو محور کاری، اثرگذاری فکری و اندیشه ای و اجتماعی بر جوامع هم جزء کارکردهای مهم آن است.
در همین راستا، حضرت امام ره فرمودند «دانشگاه مبدأ تحولات است.»
و رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «دانشجو تصمیم ساز است.»
و شهید بهشتی فرمودند: «دانشجو مؤذن جامعه است.»
اما متأسفانه در اغلب دولتهای پس از جنگ، فضای اندیشه ورزی آزادانه (آزاداندیشی) درباره مسائل کلان و مهم اجتماعی کشور، با موانعی روبرو بوده است. تا آنجا که رهبر انقلاب دردهه 70 فرمودند: «خدا لعنت کند کسانی را که نمی خواهند دانشجو سیاسی باشد.» و در ابتدای دهه 90 هم در دیدار رمضانیه دانشجویان در دولت دهم فرمودند: «کرسی های آزاداندیشی را که صدبار گفتم در دانشگاه ها راه نینداختند.»
امسال بیش از هفت دانشگاه در هفته گذشته بنده را برای گفتگوی آزاد یا بصورت تریبون آزاد ویا بصورت مناظره ویا بصورت پرسش و پاسخ دانشجویی دعوت کردند که مع الاسف، در چند دانشگاه مهم، ریاست دانشگاه ویا شورای فرهنگی به بهانه های مختلف اجازه برگزاری جلسه را ندادند.
متأسفانه چوب این ترس یا احتیاط یا انفعال مدیریت دانشگاه ها را نهادهای امنیتی و اصل نظام خورده و خواهد خورد اما واقعیت این است که ما فقط با سوء مدیریت و محافظه کاری مدیریت دانشگاه ها مواجه هستیم.
مع الاسف، جنبش دانشجویی در قالب تشکل های مختلف با سلایق سیاسی متعارض و متفاوت، نهادهای انقلابی، فعالین جبهه انقلاب هم نتوانسته اند مواجهه قدرتمندی برای خروج دانشگاه از این انفعال داشته باشند.
نهاد امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استانها، شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها، جبهه مردمی انقلاب اسلامی، اساتید دغدغه مند، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها همه در این انفعال و کم رمقی فضای گفتگو در دانشگاه ها شریک اند.
مع الاسف، انقلاب اسلامی در حالی که در قدرت است، کمتر تریبونی برای دفاع از خود در محافل رسمی نظام اسلامی پیدا می کند. مظلومیت انقلاب، از این منظر هم قابل تأمل است.
فضای گفتگو اگر باز نشد، اولا اتهام دروغین عدم آزادی بیان بیشتر به نظام اسلامی میچسبد و ثانیا حرف ها در فضای مجازی یکطرفه مطرح می شود و دیالوگی بین منتقدین و معترضین با حاکمیت ویا نهضت، صورت نمی گیرد. و البته زمینه برای زدوخورد در کف خیابانها فراهم تر می شود.
رهبر انقلاب، از دهه 70 بحث رسالت خواص را در راستای روشنگری وقایع و مسائل کشور برای مردم مطرح کرده اند. (بیش از بیست سال پیش)
راستی این روزها، عزادار مادر انقلاب هستیم؛
«تکلیف ما را فاطمه س در شعله روشن کرده است.»
یا علی مدد
✅ @aghle_aashegh
May 11