9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مهم
بررسی پرونده دروغی جنجالی توسط دختری کویتی بنام نیره که زمینه جنگ اول خلیج فارس و حمله آمریکا به عراق را رقم زد؛ جنگی با ۱۵۰هزار کشته مستقیم و تلف شدن نیم میلیون کودک عراق متعاقب آن؛
دروغی که بازخوانی تاریخ آن در زمان بلند شدن سر و صدای نیرههای ایرانی، مهم بهنظر میرسد.
#پیشنهاد_دانلود
@zananegiii
علت گسترش عملهای زیبایی چیست؟
چرا آرایشهایی که نگاه جنسی به زن را تقویت میکند، روز به روز بیشتر میشود؟ چرا اینروزها شهر را جور دیگری میخواهند زیبا کنند؟ مبنا را در متن زیر بخوانید:
امروزه در دنیای شبه مدرنی که با آن روبرو هستیم کمتر سلبریتی وجود دارد که به عملهای زیبایی روی نیاورده باشد. عملهایی که نشان از تغییر جدی در معیارهای زیباییشناختی دارد و به علت گسترش فضای مجازی و دسترسی افراد به محتوای رسانه، عملکرد این افراد در این زمینه به نوعی الگو برای افراد جامعه تبدیل شده است. زیباییهایی که بیشتر بر برجستهسازی جذابیتهای جنسی تمرکز دارد. همین فهم از زیبایی در بسیاری موارد سبب کشف حجاب در بین برخی بازیگران شده و با عنوان آراسته بودن، حجاب اسلامی نفی و یا در قالب ناهنجاریهای پوشش برزو پیدا کرده است.
برای دستیابی به درک عمیقتر نسبت به این تغییر معیار زیبایی باید نگاهی به هنر مدرن و فلسفهی آن بیاندازیم. چراکه معمولا دنیای هنر، دنیایی است که انسان فهم خود را از زیبایی به تصویر میکشد. از همین رو درک زیبایی در فلسفهی مدرن را باید در آثار هنرمندان آن جستجو کرد. مجسمهی حضرت داوود میکلآنژ از جملهی این آثار است. این مجسمه بیش از آنکه بازتابدهندهی شخصیت دینی یک پیامبر باشد، بر زیبایی اندام و حتی ذائقهی جنسی مخاطب تمرکز کرده است و فکر و ذهن مخاطب را در اولین نگاه متوجه غرائض شهوانی و جنسی میکند. ویل دورانت در کتاب لذات فلسفه میگوید: « هنر در خدمت به دین نشان داد که با عشق سر و سری دارد. عناصر غیردینی، بدنهای موزون و پیکرهای لطیف در مقدسترین و دینیترین نقاشیهای عهد رنسانس خود را سرزده جا کردند. مریم به صورت ونوس چاق درآمد و حضرت یحیی به شکل آدونیس خوشاندام و بدن لخت سباستیان مقدس سرمشق نقاشان گردید.....هنر و علایق جنسی از یک منبع واحد به شدت فوران میکند».
توجه به زیباییهای خیرکننده و ظاهری انسان در دنیای مدرن محصول فهمی اومانیستی از زیبایی و هنر است. از منظر هگل ساز و کار فهم زیبایی و زشتی در وجود انسان مدرن خراب شده و جای زیبایی و زشتی عوض شده است. حتی هربرت مارکوزه در کتاب خود میگوید: « نظام سرمایهداری کاری با انسان میکند که حسگرهای زیباییشناسیاش از کار میافتد؛ یعنی چیزهای زیبا را زیبا نمیبیند و چیزهای زشت را هم زشت نمیپندارد». تحت چنین فلسفه و نگرشی است که الگوهای زیبایی تولید و با پشتیبانی رسانهها ترویج میشوند. بازار پیکرتراشان داغ شده و عملهای زیبایی رکوردار میشوند. در جامعهای که فلسفهی زیبایی اینچنین درک میشود، زن که خود ذاتا مظهر جمال خداوندی است، از حقیقت وجودی خود جدا شده و تمام و کمال در اندام و زیبایی ظاهری خلاصه میشود و تبدیل به ابژهی جنسی میگردد.
شاید این نقل با فطری بودن تمایل به زیبایی، متناقض به نظر برسد. اما از منظر قرآنی نیز زیبایی به دو نوع زیبایی شیطانی و الهی تقسیم میشود و متناسب با درجات ایمان، زیبا دیدن، شناخت و فهم آن برای مومن و غیرمومن متفاوت خواهد بود. به عبارتی زیباییهایی وجود دارند که شیطان آنها را در نظر انسان زینت داده است، « زین لهم الشیطان». در نگاه قرآنی زیبایی با عینک ایمان فهم میشود، در حالیکه در اندیشهی مدرن، زیبایی امری مبتنی بر نگاه فرد است و ایمان زیربنای آن قرار نمیگیرد. اندیشهای که وقتی در قالب مثل بازتاب داده میشود، زیبایی را اینگونه تفسیر میکند: « beauty is in the eye of the beholder».
✍️مریم اردویی
@zananegiii
هدایت شده از محسن قنبریان
⭕️ خون شیراز و ایذه با زاهدان فرقی می کند؟!
◾️ در ریخته شدن خون بی گناه نزد خداوند فرقی بین سنی و شیعه، زاهدان و ایذه نیست.
پس چرا برای یکی #ایران_تسلیت شکل می گیرد و پیامهای مقامات سیاسی و مذهبی صادر میشود و برای دیگری نه؟!
فرق ایندو در رنگ خون شان نیست در شکل و معنای حادثه است: الهائشات یا الغارات؟!
◽️ الهائشات، فتنه ها و نا آرامی هایی است که کسی در آن کشته یا زخمی می شود بدون اینکه قاتلش معلوم باشد.۱
اینجا باید دیه از بیت المال پرداخت شود.۲ و از خانواده دلجوئی شود.
◾️ الغارات، عملیاتهای تروریستی واضح و کشتن مردم بی گناه است. مثل آنچه گروه سفیان غامدی به دستور معاویه با شهر انبار کرد.
امیرالمومنین(ع) درباره اش خطبه خواند۳ و از جمله فرمود: "کار را بر دوش همدیگر انداختید و یکدیگر را تنها و بی یاور گذاشتید تا اینکه دشمن غافلگیرانه از هرسو برشما تاخت(حتی شُنَّت علیکم الغارات)".
◽️ وقتی علی(ع) در مسجد فراخوان صفین می داد، اربد از بنی فزاره بر امام اعتراض تند کرد. جمعی از مردم بر او شوریدند. در فرار با لگد و ضربات مردم کشته شد و قاتلش معلوم نبود. امیرالمومنین اورا کشته غوغا خواند و دیه اش را از بیت المال داد.۴
◾️ اما حضرت برای زنان مسلمان و ذمیِ انبار که در غارات سفیان غامدی غارت شدند خطبه خواند و فرمود:
"باخبر شدم مردانشان بر زن مسلمان و زنی دیگر که در پناه اسلام به سر می برده، هجوم آورده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره آنها را به غارت برده اند و آن بیچاره در برابر مهاجم جز گریه و التماس وسیله ای برای دفاع از خود نداشته... اگر پس از این رویداد مسلمانی از غصه بمیرد نکوهشی بر او نباشد بلکه نزد من جای آن هست که از غصه جان دهد".۵
این به مثابه همان پیام مقامات و اعلام تسلیت یا عزای عمومی امروز است!
◽️ جمعه زاهدان، نمونه الهائشات بود!
رهبر انقلاب با کشته های بی گناه آن روز همان مواجهه را کرد: دلجوئی و دیه!
در عهدنامه مالک اشتر، حضرت حکم هردو صورت قتل عمد و خطای کارگزار و والی خود را بیان کرده:
- "نه من در قتل عمد عذری نزد خدا دارم و نه تو؛ چرا که کیفر آن کشتن قاتل است"
- "اگر گرفتار قتل خطایی شدی و تازیانه یا شمشیر و یا دستت در مجازات کردن کسی افراط کرد... مبادا کبر و نخوت حکومت تو موجب شود که حق صاحبان خون را به آنان نپردازی"۶
برای زاهدان هم دستور بررسی برای تطبیق این دو داده شد.
◾️ شیراز و ایذه و اصفهان اما نمونه آشکار الغارات است؛ چنانچه آرمان عزیز و سید روح الله و...!
در اینجا که بطور واضح تروریست ها جان بی گناهان بی پناه را می گیرند؛ اگر علی(ع) هم بود، خطبه۲۷ می خواند و بیانیه می داد! تاسف و تسلیت عمومی را روا می داشت.
نه چون این خون رنگین تر است، چون کشته شدن در عملیات تروریستی (الغارات) با کشته شدن در یک آشوب خیابانی (الهائشات) دو صورت اجتماعی متفاوت و هرکدام اثر و بار حقوقی خود را دارد.
...............................
۱.تهذیب الاحکام ج۱۰ص۲۰۳/ ملاذالاخیار ج۱۶ص۴۲۳
۲.ریاض المسائل ج۱۶ص۲۸۶/ جواهر الکلام ج۴۲ص۲۳۴
۳.نهج البلاغه خطبه۲۷
۴.وقعه صفین ص۹۴و۹۵
۵.نهج البلاغه خطبه۲۷
۶.نهج البلاغه نامه۵۳
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۸/۲۶
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🚨وقتی مادر داغدار ناخواسته تایید میکند که اغتشاشاگران پسرش را شهید کردند!
🔹ساعاتی پیش فیلمی از صحبتهای زینب مولاییراد، مادر شهید کیان پیرفلک منتشر شده است که روایتی از آنچه که اتفاق افتاد ارائه میدهد.
🔹در این روایت زینب مولاییراد مدعی میشود که فرزندش توسط نیروهای امنیتی کشته شده است! اما این سخنان این مادر داغدیده درست برعکس این ادعا را تایید میکند.
🔹زینب مولاییراد در ابتدای صحبتش میگوید که «گفتم میثم بیا زود بریم، ساعت شش تیراندازی شروع میشود!». سوال اینجاست که وی از کجا میدانسته است که ساعت شش قرار است تیراندازی بشود؟!
🔹در ادامه مادر کیان پیرفلک میگوید که از جلوی نیروهای انتظامی رد شدیم، جلوتر که رفتیم یکی از نیروها گفت برگردید. ما برگشتیم و بعد ما را به رگبار بستند!
🔹آنچه که از روایت زینب مولاییفرد بنظر میرسد این است که نیروهای انتظامی باتوجه به شرایط پرالتهاب و خطر حمله اغتشاشگران به خانواده پیرفلک، از آنها میخواهند که از مسیر دیگر به مقصد خود بروند.
🔹اغتشاشگران هم وقتی میبینند که یک ماشین با شیشههای دودی و با هشدار پلیس در حال بازگشت به سمت نیروهای انتظامی است، تصور میکنند که این ماشین از نیروهای انتظامی-امنیتی است که کار شناسایی انجام میدهد و بعد اقدام به تیراندازی و به شهادت رساندن کیان و چهار نفر دیگر میکنند.
🔹بررسی واکنش رسانههای اغتشاشاگران در اینستاگرام هم این روایت را تایید میکند. این رسانهها در ابتدا گفتند که دو موتور با نزدیک شدن به نیروهای پلیس آنها را به رگبار بستند و از این اقدام تروریستی ابراز خوشحالی نیز کردند. همچنین باتوجه به اینکه ماشین خانواده پیرفلک از طرف راننده در معرض شلیک قرار گرفته، مادر کیان تروریستها را اصلا ندیده است!
🔹فارغ از همه این مسائل آنچه که در روایت زینب مولاییراد غایب است پاسخ به این سوال است که چگونه نیروهای انتظامی این خانواده را به رگبار بستند که خودشان دو شهید و چندین مجروح میدهند؟!
🔹یک نکته دیگر این است که تاکنون چندین فیلم از تروریستهای موتور سوار همراه با اسلحه منتشر شده است و تعدادی از آنها نیز بازداشت شدهاند.
🔹همچنین باید توجه داشت که نیروهای انتظامی اصلا مسلح به سلاح گرم و جنگی نیستند. در تایید این گزاره همین بس که تاکنون اغتشاشگرانی که در شهرهای مختلف نیروهای حافظ امنیت را مظلومانه به شهادت رساندند، حتی یک قبضه سلاح گرم هم از نیروهای پلیس به دست نیاوردند.
✅ @Rajanews
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواص گندیده و جوانههای روییده
سر و کارتان اگر با نهجالبلاغه است، میدانید که خدا از عوام فریب دشمنخورده اگر بگذرد، از خواص خاموش امروز نخواهد گذشت. خواصی که روی سخن رهبر مظلوم و مقتدرمان در اولین سخنرانیاش در اغتشاشات به آنان بود. خواصی که گویی رانت و قدرتطلبی چنان شکم و ذهنشان را گندیده کرده که دیگر امیدی به آنان نیست. اما رهبری عزیز و دوراندیش که بخاطر دیدن افقهای دورتر چنین امیدوار است، با گذر از خواص مرده، به جوانههای روییده ای مینگرد که حاملان دوره شکوه انقلابند. چقدر لذت بخش بود دیدن اوج بصیرت و شکوه فهم، در ذهن و بیان این روحانی جوان؛ بیانی که در دقایقی کوتاه، نقشه راهی جامع به مخاطب سردرگم میبخشد
✍دکترمحمدعلی صدر
@siyasatbrotoush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برا اینکه حالتون خوب بشه... انشاءالله
پیشنهاد دانلود 👌عالی 😊
@zananegiii
اینهمه وقاحت و صراحت در ابتذال، نشاندهندهی اینه که نظام مقتدر عمل کرده و در اوج قدرته
و دشمن در اوج دریوزگی که مجبور شده اینجوری از باطن خودش کشف عورت کنه
این یعنی دشمن در حال سکرات موته که اینجوری دچار زوال عقل شده
حکایت اینها حکایت اون مردیه که اینقدر نسبت به همسایهش دشمنی و حسادت داشت که برای نابودی اون دست به هر کاری میزد و وقتی به نتیجه نرسید از آخرین حربهش استفاده کرد
با غلامش رفت روی پشت بوم اون همسایه و چاقو داد به اون غلام و بهش گفت سر من رو ببر و اجازه بده خون من از ناودون خونهش جاری بشه تا همه فکر کنند اون من رو کشته، غلام اینکار و کرد
اما در نهایت خودش از بین رفت و همسایه با شهادت غلام تبرئه شد
@zananegiii
عبارتی داریم در مورد آخرالزمان که گفته شده « ملئت قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا» برخی تصور میکنند همه باید فاسد شوند تا ظلم به نهایت خودش برسد، اما هنگامی که جماعتی برای اقامه عدل و داد قیام میکنند، ظلم برای محو کردن آن گروه تلاشش را دوچندان میکنه پس وقتی یاوران حق بر اصول و مبانی خود ثابت قدم بمانند و مجاهده کنند و از مواضع خود عقب نشینی نکنند، باطل هم برای از میان برداشتن این جماعت تلاشش را چند برابر میکند و با تمام قوا به مقابله بلند میشود، اینجاست که ظلم به حد اعلای خودش میرسد و ماهیت آن برای همه آشکار میشود و منافق نقاب از چهره بر میدارد.
اتفاقی که در این پنجاه روز کاملا شاهدش بودیم.
پس واستقم کما امرت
✍مریم اردویی
@zananegiii
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اونی که پای نائب امام زمان نمیایستد، پای امام زمان هم نمیایستد، تاریخ اثبات کرده...
@zananegiii
◀️پاسخ قابل تأمل گیلدا مورکرت (فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، مدافع برابری برای همه و توقف تمام تحریم ها اهل اوماها) به توییت مسی علی نژاد.
ترجمه:
آمار در خصوص زنان در ایران و آمریکا چه میگوید؟!
✓سهم زنان متخصص:
ایران 98 درصد
آمریکا 85 درصد
✓نرخ مرگ و میر مادران در هر 100 هزار تولد زنده:
ایران 7
آمریکا 23
✓سهم زندانیان زن:
ایران 3 درصد
آمریکا 10 درصد
✓سهم پزشکان زن:
ایران 40 درصد
آمریکا 34 درصد
✓مرخصی زایمان در ایران 6 ماه
در آمریکا 0
@zananegiii