فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ۷ تیر ۱۳۵۸:
🔸اسلام جلوی شهوات را میگیرد.
اسلام نمیگذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند.
«پوستشان را میکند!»
با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بیایند توی شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت میشد.
همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم میکنند.
🔹مسلمانند مردم. نمیگذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند. «تمدن» اینها این است!
اینها از تمدن این را میخواهند.
اینها از آزادی این را میخواهند!
🔸آزادی غربی میخواهند. و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توی دریا [یا] بروند توی - نمیدانم - جاهای دیگر شنا کنند!
این تمدنی است که آقایان میخواهند!
این تمدنی است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد، که بعد از اینکه میرفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور لخت و همان طور لخت میآمدند توی شهر!
مردم هم جرأت نمیکردند حرف بزنند.
@aghletarif
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
اگر میخواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، در صدر باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است.
تخلّقِ کامل یعنی تبرّی کامل و تولّی کامل.
انسانی که نسبتبه سرنوشت پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور میتواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟!
#استاد_میرباقری
#تربیت_ولایی
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از یه حبه قند / کوتاه نوشت های معرفتی
چند نکته درباره حجاب و آیه لا اکراه فی الدین
۱. به استناد آیه ، دلیل اینکه هیچ نوع اجباری در دین نیست این است که حقیقت از باطل نمایان و آشکار است یعنی آشکار است که اولا انسان محتاج دین و شریعت است و ثانیاً حقانیت کلیات دستورات دین نیز روشن است و با راهنمایی پیامبران روشن تر هم می شود پس نیازی به اجبار و اکراه برای قبول حقیقی که با تشخیص عقل و خواست فطری بشر همراه است نیست. نکته بعد اینکه اصلا امکان اکراه در پذیرش دین و هیچ امر قلبی دیگر وجود ندارد نه اینکه اکراه کار غلطی است و نکنید بلکه اصلا شدنی نیست. شما نهایتا می توانید در «رفتار» کسی جبر ایجاد کنید نمی توانید در قلب او هم اجبار و اکراه کنید(رجوع به المیزان)
۲. وقتی می گوییم عدم اکراه در اصل دین است نه در فروعات آن به معنای نفی اختیار انسان در عمل به دین نیست انسان می تواند با اختیار و حتی با آگاهی خود خلاف دستور عقل و فطرت و دین عمل کند و البته با اختیارش به جهنم برود! وجحدو بها واستیقنتها انفسهم ظلما و علّوا ؛ اینکه انسان #اختیار کاری را داشته باشد به این معنا نیست که عقلا یا شرعا، #حق آن کار را هم دارد اختیار رد شدن از چراغ قرمز را داریم اما حق آن را نداریم. بنابراین اگر برای کسی حقیقتی واقعا آشکار شد چه اصل دین چه غیر آن، حق عدول از حق را ندارد و اگر با اختیارش خلاف حق حرکت کند سنت این عالم است که چوب می خورد و فماذا بعدالحق الا الضّلال. مگر اینکه جبران کند. حال کسی که اصل حقانیت دینی را پذیرفته است آیا می تواند ادعا کند حکمت و حقانیت تمام جزئیات دین باید برایم روشن شود تا عقلا و شرعا موظف به عمل به آن شوم؟ خیر چون اگر عقل انسان می توانست حکمت همه احکام را درک کند اصلا نیازی به دین نبود پس بخش مهمی از دین تعبّد است البته تعبّدی مبنا دار و آن مبنا همان حقانیت اصل دین و اطمینان به عادلانه و حکیمانه بودن احکام خدا است. پس #عقلا و #شرعا عمل به احکام دینی که اصلش با عقل و اختیار پذیرفته شد گزینشی و سلیقهای و من درآوری نیست.
۳. عجیب است که مدعی شویم حکومت دینی حق هیچ نوع قانون گذاری مبتنی بر احکام دینی را ندارد!! اولا روشن است که دین پر است از احکام و دستورات و قواعد اجتماعی ثانیا بدیهی است که نوع پوشش یک بعد فردی دارد و یک بعد اجتماعی ثالثا به لحاظ قواعد فقهی و اصولی، حاکم دینی درباره هر منکر دینی که نوعی اخلال سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی ایجاد کند مجاز است که «تعذیر» بگذارد حتی اگر آن تعذیر کلا جدید باشد : التعذیر بما یراه الحاکم.
گذشته از این، حتی اگر موضوعی صرفا دارای مصلحت اجتماعی واقعی باشد باز حاکم شرعا و قانونا حق دارد برای آن وضع مقررات نماید مثلا حمل سلاح که قاعدتاً منعی در زمان پیامبر ص نداشته امروزه دارای یک مفسده اجتماعی است لذا حاکم می تواند آن را شرعا و قانونا منع کند چنانچه امام خمینی ره چنین کرد
۴. گفته میشود در جامعه دینی افراد عملا فرصت و امکان «انتخاب» حجاب ندارد. اولا حریم خصوصی و عمومی کاملا جداست کسی می تواند به حجاب یا اصلا به هیچ دستوری از دین پایبند نباشد اما در حریم شخصی اش اما در حریم خصوصی، چیزی وجود دارد به اسم «حق جامعه» و این حق جامعه را ظاهراً آن زن توریست که با شال در جامعه ایرانی ظاهر می شود و مشکلی هم با آن ندارد بهتر از ما درک کرده است! حجاب در جامعه ای که اغلب قریب به اتفاق افراد آنه مسلمانان هستند و حجاب را جزو دین می دانند و عرف کلی جامعه هم بر آن تاکید دارد و قانون مدنی هم آن را الزام می کند یک الزام حقوقی است نه یک الزام اعتقادی. برای التزام اجتماعی فرد به حجاب اعتقاد فردی او به دین مطرح نیست بلکه التزام به قانون و احترام به عرف و ادب جمعی کافی است. در هیچ جای دنیا همه مردم همه قوانین آن جامعه را قبول ندارد اما همه باید خود را ملزم به آن بدانند و این نه خلاف دموکراسی است نه الزامی نامعقول. البته قاعدتاً در موضوعات مدنی باید حدودی از امکان و احتمال خطا را برای جامعه در نظر گرفت
۵. اگر خودمان را به آن راه نزنیم و قدری چشمانمان را باز کنیم به راحتی می فهمیم که موضوع حجاب و #پوشش و #برهنگی در زمانه ما به ویژه برای کشور ما معنا و اثر تازه ای بیش از آنچه در جوامع گذشته داشته است پیدا کرده و صرفا یک موضوع دینی عادی نیست. موضوع برهنگی امروزه یک #پروژه جهت مند و عامدانه است نه یک #پروسه عادی و فرهنگی با تطورات معمول زمان. یک گام است برای اهداف بالاتر، دقیقا مانند پروژه ترویج و عادی سازی همجنس بازی.
https://eitaa.com/taherrahimi
در رابطه با اینکه آیا در التزام به قوانین اجتماعی اعتقاد قلبی لازمه یا نه، این نکته تفسیری از سوره توبه که توسط حضرت آقا بیان شده رو ارسال میکنم
در رابطه با قوانین اجتماعی مصالح عموم جامعه در نظر گرفته میشه، اما در فرهنگ غرب که فردگرایی یکی از مولفههای اون هست، منافع فردی اولویت داره و آزادی به معنای ولنگاری و اباحهگری مد نظره و فرد خودش رو نسبت به جامعه مسوول و مکلف نمیدونه
@aghletarif
در رابطه با حمله پلیس آلبانی به کمپ منافقین و قلع و قمه اونها، وزارت خارجه آمریکا بیانیه داده:
«سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود درباره حمله پلیس آلبانی مدعی شده که «آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش معتبر که نماینده مردم ایران باشد نمیداند و از این گروه حمایت نمیکند.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین مدعی شده که واشنگتن از «ادعاها درباره بدرفتاری سازمان مجاهدین خلق با اعضای خود نگرانیهای جدی دارد.»
"در این بیانیه همچنین آمده است: «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیتهای غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت میکنیم.»"
هدایت شده از نوشتهها
شرحی دارند حضرت آقا در مورد این آیه از سورهی مجادله: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُمْ مِنْكُمْ وَ لَا مِنْهُمْ وَ يَحْلِفُونَ عَلَى الْكَذِبِ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ»
آيا نديدي كساني را كه طرح دوستي با گروهي كه مورد غضب خدا بودند ريختند؟! آنها نه از شما هستند و نه از آنان! سوگند دروغ ياد مي كنند در حالي كه خودشان مي دانند
حضرت آقا در شرح و تفسیر این آیه و خاصه عبارت « ما هم منکم و لا منهم» که در مورد منافقین است فرمودهاند:« این بدبختها نه جزو شما هستند تا مشمول خیرات معنوی و ظاهری و باطنی مؤمنین و مسلمین بشوند، نه جزو کفارند تا کفار به صورت دائمی، به صورت استراتژیک..از اینها حمایت کنند...کفار هم از اینها مثل #سنگ_استنجای_شیطان استفاده میکنند. تا وقتی لازم دارد، از آنها استفاده میکند مثل سنگ استنجا انسانی که آب ندارد باید با سنگ استنجا بکند و خودش را پاک کند.
میگردد و یک تکه سنگی در بیابان پیدا میکند؛ این سنگ را قشنگ تمیزش میکند، با لباسش حتی آن را پاک میکند..میگذارد در جیبش تا وقت استنجا به دردش بخورد. اما وقتی استنجا کرد، دیگر حتی به آن نگاه هم نمیکند و از پشت سر آن را پرت میکند...تا وقتی که کفار به اینها احتیاج دارند، تا وقتی لازمشان دارند، تا وقتی منافعشان را صد در صد تأمین میکنند، با آنها کار دارند.
مثل شاه، آن وقت که نتوانست منافع آنها را تأمین کند، از او حمایتی نکردند.و مجبور شد برود. بعد هم که رفت حمایتش نکردند که حالا یک نوکر خودشان را چند روزی پذیرایی کنند»
پ ن:
سنگ استنجا سنگ یا کلوخی است که بعد از اجابت مزاج و هنگام در دسترس نبودن آب، به وسیلهی آن نجاست مانده بر بدن را برطرف میکنند.
@zananegiii
نوشتهها
شرحی دارند حضرت آقا در مورد این آیه از سورهی مجادله: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمً
به مناسبت این بیانیهی آمریکا که قبلتر بارها از این سازمان دفاع و حتی سال ۲۰۱۰ اونها رو از لیست تروریسم خارج کرده بود، بازخوانی این مطلب رو مناسب دیدم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوری وضعیت الان منافقین 😂
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✖️ چی شد که دیگه حرفِ دین، توی گوش بچههامون نمیره؟
✖️ چی شد که میل به رعایت آداب و ظواهر دینداری در فرزندانمون روز به روز ضعیفتر شد؟
✖️ چی شد کار نوجوانهامون رسید به کف خیابون؟
کجا رو اشتباه رفتیم؟
🌐 آپارات | یوتیوب
@Ostad_Shojae
هدایت شده از موسسه « شاخص »
✅کمالگرایی جنس لطیف زنان و فرقهگرايي❗️
بررسی نقش و جایگاه زنان در جریانهای فرقهای، حکایت از حقایق جالبتوجهی دارد.
🔘شرایط ناشی از زندگی در جهان شبکهای و سرمایهزده امروز، در کنار اشاعه مبانی اندیشهای جنبشهایی مانند فمینیسم، زنان را به جستجوی مفری برای خودباوری، هویتیابی و کسب آرامش (کمال) واداشتهاست. همین کوششها، مسیر را برای برخی جریانهای فرقهای، بهویژه جنبشهای معنوی نوپدید باز کرده تا از رهگذر ارائه بسترهایی برای قدرتگیری، ایفای نقشهای کلیدی و در بعضی موارد، تبلیغ آزادی جنسی و لذتگرایی در پوشش عنوان موجه معنویت، موجبات جذب این قشر را فراهم سازد.
🔻«مادام هلنا بلاواتسکی» در جنبش تئوصوفی، «نیرمالا دوی»، بنیانگذار ساهاجایوگا، از نمونههای رهبری زنان در جریانهای فرقهای خارجی و «شیخ جانی»(فرقه نوربخش)، «مینو توکلی»(مکتب نورعلی الهی)، «مرجان داوری»(فرقه مدرسه راه معرفت) و «شهناز نیرومنش(فرقه عرفانحلقه)، از مصادیق زنان فعال در جریانهای فرقهای بومی هستند. به این جرگه باید اسامی افرادی چون «کاترین پاندر»، «اسکاول شین»،«دبی فورد»، «شاکتی گواین» و«لوئیز هی» را به عنوان سردمداران جنبش تفکر نوین افزود.
💠عضویت و ایفای نقش زنان در جریانهای مزبور، با آسیبهایی انکارناپذیر برای ایشان همراه است؛ خلاصه کردن کمالگرایی و تعالی معنوی در رابطه مرید و مرادی، امکان دارد به سوءاستفاده جنسی، منتهی شود. ازدواج تشکیلاتی، فروپاشی نهاد خانواده، تزلزل مبانی اعتقادی، بیاعتمادی نسبت به سنتها(بهویژه اصول ادیان) و ...، از دیگر تبعات ورود زنان به جریانهای فرقةهای است که در کنار دیگر آسیبهای عمومی آن -درابعاد فردی و جمعی- گریبانگیر این قشر حساس خواهدشد.
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/shakhes
.
زیاد شنیده و خواندهایم که «لئن شکرتم لازیدنکم»، شکر که باشد پشت بندش زیاد شدن و بالا رفتن است. شکر آن است که انسان نعمت را از خدا بداند و آن نعمت را در مسیر خدا قرار دهد. امروز که میخواهی بنشینی پای دعای عرفه و هم نوا با حسین علیه السلام زمزمه کنی «الحمدلله الذی لیس لقضائه دافع…..» وقتی فرازها را یکییکی میخوانی و جلو میروی به اینجای دعا که رسیدی« انا اشهد یا الهی بحقیقه ایمانی و عقد عزمات یقینی و خالص صریح توحیدی…» تاملت را بیشتر کن امام قرار است به حقیقت ایمان و توحید خالص خویش به چه شهادت بدهد؟ فکر کن حالا جلو بیا ، اشهد گفتن امام ادامه دارد …به خطوط صفحه پیشانیام..به رخنههای تنفسم و نرمههای تیغه بینیام…برآنچه بچسبد و بر هم آید بر آن دو لبم….محل روئیدن دندانهایم..حمائل رشته رگ وتینم….پارههای گوشه و کنار جگرم ..خمیدگیهای دندههایم….و اطراف انگشتانم..و خونم و مویم و پوستم و عصبم و استخوانم و رگهایم و همه جوارحم…کمکم میرسی به اینکه «اگر بخواهم و تلاش کنم در همه دوران تاریخ به فرض که عمرم وفا کند که شکر یکی از این نعمتها را بجا آورم باز هم نتوانم» حالا همین جا صبرکن، حسین علیه السلام رسم شکرگذاری را خوب میداند: قلبی، لسانی، عملی.
اکنون عرفه است و حسین علیه السلام با قلب و لسانش مشغول شکرگذاری است؛ عملیش اما میماند….
و حالا پسرش سلام میدهد : سلام بر آن لبهای خشکیده..سلام بر جسدهای برهنه…سلام بر آن خونهای جاری…سلام بر اعضای قطعه قطعه شده…سلام بر سرهای جدا شده از بدن…سلام بر مغسل بدم الجراح…سلام بر منحور فی الوری…سلام بر مقطوع الوتین…سلام بر شیب الخضیب..سلام بر گونه خاکآلود…سلام بر دندان چوب خورده… سلام بر راس المرفوع
حسین علیه السلام شکرش را کامل کرد و خدا به عهدش وفا که «ان الله لا یخلف المیعاد» و کربلا به پهنه تاریخ تکثیر شد و گلوهای بریده تا قیامت.
✍️مریم اردویی
#عرفه
#امام_حسین_علیه_السلام
#دعای_عرفه
@zananegiii
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
«عید، آن روزی است که یک مائدۀ آسمانی و یک حقیقتی از عالم غیب نازل میشود، یک نشانهای از طرف خدا میآید و بابی بهسوی توحید به روی ما باز میشود.
چنین روزی را حق داریم عید بگیریم و اِلّا مؤمن با آمَدوشُدِ دنیا، نه خوشحال میشود نه غُصّه میخورد.
عید، مبتنی بر رفتوآمَدِ دنیا نیست.»
#استاد_میرباقری
#عید_قربان
☑️ @mirbaqeri_ir