هدایت شده از موسسه « شاخص »
✅کمالگرایی جنس لطیف زنان و فرقهگرايي❗️
بررسی نقش و جایگاه زنان در جریانهای فرقهای، حکایت از حقایق جالبتوجهی دارد.
🔘شرایط ناشی از زندگی در جهان شبکهای و سرمایهزده امروز، در کنار اشاعه مبانی اندیشهای جنبشهایی مانند فمینیسم، زنان را به جستجوی مفری برای خودباوری، هویتیابی و کسب آرامش (کمال) واداشتهاست. همین کوششها، مسیر را برای برخی جریانهای فرقهای، بهویژه جنبشهای معنوی نوپدید باز کرده تا از رهگذر ارائه بسترهایی برای قدرتگیری، ایفای نقشهای کلیدی و در بعضی موارد، تبلیغ آزادی جنسی و لذتگرایی در پوشش عنوان موجه معنویت، موجبات جذب این قشر را فراهم سازد.
🔻«مادام هلنا بلاواتسکی» در جنبش تئوصوفی، «نیرمالا دوی»، بنیانگذار ساهاجایوگا، از نمونههای رهبری زنان در جریانهای فرقهای خارجی و «شیخ جانی»(فرقه نوربخش)، «مینو توکلی»(مکتب نورعلی الهی)، «مرجان داوری»(فرقه مدرسه راه معرفت) و «شهناز نیرومنش(فرقه عرفانحلقه)، از مصادیق زنان فعال در جریانهای فرقهای بومی هستند. به این جرگه باید اسامی افرادی چون «کاترین پاندر»، «اسکاول شین»،«دبی فورد»، «شاکتی گواین» و«لوئیز هی» را به عنوان سردمداران جنبش تفکر نوین افزود.
💠عضویت و ایفای نقش زنان در جریانهای مزبور، با آسیبهایی انکارناپذیر برای ایشان همراه است؛ خلاصه کردن کمالگرایی و تعالی معنوی در رابطه مرید و مرادی، امکان دارد به سوءاستفاده جنسی، منتهی شود. ازدواج تشکیلاتی، فروپاشی نهاد خانواده، تزلزل مبانی اعتقادی، بیاعتمادی نسبت به سنتها(بهویژه اصول ادیان) و ...، از دیگر تبعات ورود زنان به جریانهای فرقةهای است که در کنار دیگر آسیبهای عمومی آن -درابعاد فردی و جمعی- گریبانگیر این قشر حساس خواهدشد.
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/shakhes
.
زیاد شنیده و خواندهایم که «لئن شکرتم لازیدنکم»، شکر که باشد پشت بندش زیاد شدن و بالا رفتن است. شکر آن است که انسان نعمت را از خدا بداند و آن نعمت را در مسیر خدا قرار دهد. امروز که میخواهی بنشینی پای دعای عرفه و هم نوا با حسین علیه السلام زمزمه کنی «الحمدلله الذی لیس لقضائه دافع…..» وقتی فرازها را یکییکی میخوانی و جلو میروی به اینجای دعا که رسیدی« انا اشهد یا الهی بحقیقه ایمانی و عقد عزمات یقینی و خالص صریح توحیدی…» تاملت را بیشتر کن امام قرار است به حقیقت ایمان و توحید خالص خویش به چه شهادت بدهد؟ فکر کن حالا جلو بیا ، اشهد گفتن امام ادامه دارد …به خطوط صفحه پیشانیام..به رخنههای تنفسم و نرمههای تیغه بینیام…برآنچه بچسبد و بر هم آید بر آن دو لبم….محل روئیدن دندانهایم..حمائل رشته رگ وتینم….پارههای گوشه و کنار جگرم ..خمیدگیهای دندههایم….و اطراف انگشتانم..و خونم و مویم و پوستم و عصبم و استخوانم و رگهایم و همه جوارحم…کمکم میرسی به اینکه «اگر بخواهم و تلاش کنم در همه دوران تاریخ به فرض که عمرم وفا کند که شکر یکی از این نعمتها را بجا آورم باز هم نتوانم» حالا همین جا صبرکن، حسین علیه السلام رسم شکرگذاری را خوب میداند: قلبی، لسانی، عملی.
اکنون عرفه است و حسین علیه السلام با قلب و لسانش مشغول شکرگذاری است؛ عملیش اما میماند….
و حالا پسرش سلام میدهد : سلام بر آن لبهای خشکیده..سلام بر جسدهای برهنه…سلام بر آن خونهای جاری…سلام بر اعضای قطعه قطعه شده…سلام بر سرهای جدا شده از بدن…سلام بر مغسل بدم الجراح…سلام بر منحور فی الوری…سلام بر مقطوع الوتین…سلام بر شیب الخضیب..سلام بر گونه خاکآلود…سلام بر دندان چوب خورده… سلام بر راس المرفوع
حسین علیه السلام شکرش را کامل کرد و خدا به عهدش وفا که «ان الله لا یخلف المیعاد» و کربلا به پهنه تاریخ تکثیر شد و گلوهای بریده تا قیامت.
✍️مریم اردویی
#عرفه
#امام_حسین_علیه_السلام
#دعای_عرفه
@zananegiii
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
«عید، آن روزی است که یک مائدۀ آسمانی و یک حقیقتی از عالم غیب نازل میشود، یک نشانهای از طرف خدا میآید و بابی بهسوی توحید به روی ما باز میشود.
چنین روزی را حق داریم عید بگیریم و اِلّا مؤمن با آمَدوشُدِ دنیا، نه خوشحال میشود نه غُصّه میخورد.
عید، مبتنی بر رفتوآمَدِ دنیا نیست.»
#استاد_میرباقری
#عید_قربان
☑️ @mirbaqeri_ir
🌺
شاکله وجودی زن به لحاظ زن بودن، جمالی است.🌺🥀
و مرد، جلالی است.⛰️
و خانواده کمالی است.
جمع جمال و جلال، کمال می شود.
خانواده قرار است از دو بال تشکیل بشود.
منظور از جمال، زیبایی ظاهری نیست.
لطافت برخورد زن با فرزندش چگونه است؟
لطیف ترین برخورد پدر با فرزند به پای متوسطترین حالتهای مادر نمیرسد.
این (ویژگی زن)، لطف خداییاست برای کارْ ویژه خاص زنانهای که باید داشته باشد.
از آن طرف جلال در مرد به خاطر کارْ ویژه خاص مردانه به او داده شده.
این(تفاوت ها) نقص نیست.
تنوعی است که باید در عالم باشد.
مانند دو جریان مخالف الکتریسته که باید باشد تا برق تشکیل شود.
#استاد_یزدان_پناه
@zananegiii
آیات ابتدایی سوره عنکبوت که نازل شد «أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لایفتنون... آيا مردم گمان كردند همين كه بگويند: «ايمان آورديم» به حال خود رها میشوند و دچار فتنه نخواهند شد؟!» مولاعلی علیهالسلام از رسول خدا صلالله پرسید: «ما هذه الفتنه؟ این کدام فتنه است؟» رسول خدا پاسخ داد: «ای علی! تو مورد ابتلا امت قرار میگیری و امت به وسیلهی تو آزمایش میشوند. تو مورد خصومت و دشمنی امت قرار میگیری، پس خودت را برای تحمل عداوتها آماده کن.»
همین پرسش و پاسخ بین نبی (ص) و علی (ع) کافی است تا ما را به دل تاریخ بکشاند، جایی میان مکه و مدینه کمی آنسوتر از جحفه- کنار برکهای به نام «غدیر». همان جا که لبهای فرشتهی وحی در گوش رسول (ص) زمزمه میکند: «ای رسول ابلاغ کن!»
تیغ آفتاب تیز و برهنه میتابد. هوا به قدری گرم است که مردم بخشی از تنپوش خود را به زیر پا و بخش دیگری را به روی سر افکندهاند. هجده هزار حاجی زیر این تیغ تیز سه روز است به فرمان نبی منتظرند. پیامبر اما دل دل میکند. میخواهد از این تبلیغ معافش کنند. نگران است از کمی پرهیزکاران، فراوانی منافقان، دسیسهی ملامتگران و حیلهی مسخرهکنندگان اسلام.
او را قبلتر نیز به خاطر همراهی همیشگی علی و توجه ویژهاش به او، اُذُن نامیدهاند. اما خدا کوتاه بیا نیست. امر کرده و امرش واجبالاطاعه است.
بر روی منبری از جهاز شتران میایستد و خطبه میخواند. از دو ثقل صحبت میکند که قرار است در میان ما به امانت بگذارد. میگوید: «اگر از این دو زاهق و مارق شوید، هلاک خواهید شد». زیر بازوی علی را میگیرد و چنان دستش را بالا میبرد که گویی میخواهد همهی اهل زمین و آسمان این صحنه را ببینند: «من کنت مولاه فعلی مولاه». درشتهیکل با سری بیمو- معروف است به دومی- جمعیت را میشکافد و جلو میآید. میگوید:«بخ بخ لک یا علیبن ابیطالب، اصبحت مولای و مولای کل مؤمن و مؤمنة».
کاش تاریخ همین جا متوقف میشد. اینجایی که علی مولای هر زن و مرد مؤمنه شده است. همین جا میماند و لذت شیرینی دنیای با علی را مزمزه میکرد. کاش نمیرسید به روایت جابربن عبدالله انصاری از حرفهایی که پیامبر سه روز قبل از وفاتش به علی گفته بود: «عن قلیل ینهد رکناک؛ به زودی هر دو رکن تو ویران خواهد شد». کاش نمیرسید به صحنهی جان دادن رسولالله بر روی سینهی علی و فرو ریختن یکی از آن دو رکن.
کاش نمیرسید به روزهای بعد از رحلت نبی (ص) و این صدا به گوش نمیرسید: «برای حفظ حکومت، سوزاندن خانهی فاطمه واجب است». میدانم این «ای کاشها» مانع رسیدن روزگار از «بخ بخ...» به این فتوا نمیشود. که اگر شده بود امروز شرارههای آتش بر سرمان باریدن نداشت و شیطان میانهی میدان شلنگ و تخته نمیانداخت. دنیای مدرن هول برش نمیداشت که از ما بدزدد و ببرد. که اگر شده بود خاکستر شرارههای ناری که نطفهاش در سقیفه بسته شد و راه سیاست را از دیانت کناره کرد، امروز خاکستریمان نمیکرد. آه که دنیا کاش با علی راه آمده بودی. عید است بگذارید روضه نخوانم...
✍️مریم اردویی
@zananegiii
یک فراز از خطبهی غدیر که میشه براش ساعتها منبر رفت
پس بر ما چه خواهد رفت که ما ماییم و دشمنان خدا نیز در میان ما هستند....
@zananegiii
نماهنگ جدید آقای ابوذر روحی با نام «بیعت با علی» رونمایی شد، اما متاسفانه در این نماهنگ ما شاهد عقب رفت از مرزهای عفاف برای دختران هستیم، عفافی که ملازم پوشش هست
نقدم رو در اینستا منتشر کردم، شما هم بخوانید
@zananegiii
غدیر تجلی حاکمیت الله
امام خمینی(ره):
قضیه غدیر ، قضیه جعل حکومت است ، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست. یک چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود ؛ لکن آن مقامات معنوی که بوده است و آن جامعیتی که برای آن بزرگوار بوده است ، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند...
📌... اینکه در روایات هست که بُنِیَ الاسلامُ عَلی خَمْس این ولایت ، ولایت کلی امامت نیست. آن امامتی که هیچ عملی مقبول نیست ، قبول نمیشود ، الّا به اعتقاد به امامت ، این معنایش این حکومت نیست.
خوب ، ما بسیاری از ائمهمان حکومت نداشتند. ما الآن معتقدیم که حضرت امیر در یک برهه از زمان به حکومت رسید، حضرت امام حسن هم یک مدت بسیار بسیار کمی به حکومت رسید، باقی ائمه حکومت نداشتند. آنکه خدای تبارک و تعالی جعل کرد و دنبالش هم برای ائمه هدی جعل شده است ، حکومت است ؛ لکن نگذاشتند که این حکومت ثمر پیدا بکند. بنا بر این ، حکومت را خدا جعل کرده است برای حضرت امیر- سلام الله علیه- این حکومت یعنی سیاست ، یعنی عجین با سیاست. ...
📌... و اینکه این قدر صدای غدیر بلند شده است و این قدر برای غدیر ارج قائل شدهاند- و ارج هم دارد- برای این است که با اقامه ولایت یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق ، همه این مسائل حل میشود ، همه انحرافات از بین میرود. اگر حکومت عدل بپا شود، اگر گذاشته بودند که حضرت امیر- سلام الله علیه- حکومتی را که میخواهد بپا کند، تمام انحرافات از بین میرفت و محیط یک محیط صحیح و سالم میشد.
@zananegiii
میدونید چرا از جشنهای دسته جمعی غدیر عصبانیاند؟
چون سیاست بستر دین داری کلان اجتماعی را فراهم کرده و اسلام از کنج عبادتکدههای فردی تبدیل به مناسک جمعی شده و این دشمن را عصبانی میکنه.
به عبارتی دین حکومت تشکیل داده و این حکومت بستری برای دین داری جمعی شده و شرکت جمعی مردم در مناسک دینی قوام بخش این حکومت دینیه.
فلذا میگیم از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید😅
@zananegiii
اینم عیدی روز عید میلاد امام موسی بن جعفر علیهالسلام از آقای راجی
خودم حظ کردم، گفتم شما هم حظ کنید
@zananegiii
دیروز حضرت آقا در دیدار با طلاب و مبلغان نکات اساسی رو مطرح کردند. یکی از اونها بحث تهاجم به مبانی غربی بود که میتونه پنبهی تمدن غرب رو نزد مخاطب بزنه.
نکتهای که میخوام با توجه به بیانات حضرت آقا بگم اینه که طلبههای بزرگوار وقتی از واقعههای تاریخی صدر اسلام مثل غدیر، عاشورا و مباهله و ..میگید، صرفا در تاریخ نمونید و غدیر امروز، عاشورای امروز و مباهلهی امروز رو به مردم بشناسونید.
صرفا نقل تاریخی گفتن نه تنها دردی از مخاطب دوا نمیکنه بلکه تاریخ رو سکولار و غیرکاربردی میکنه.
✍️مریم اردویی
#مباهله امروزت را بشناس
@zananegiii
مطالعهی کتاب تولد در سائوپائولو رو چند روز پیش تموم کردم، بسیااااار بسیااااار زیبا و جذاب بود.
سرگذشت یک دختر مسیحی برزیلی هست که تا آتئیست شدن پیش میره و در آخر و بعد از کلی حیرانی به آغوش گرم و پر مهر تشیع پناهنده میشه، این کتاب رو خصوصا توصیه میکنم خانمهای طلبه بخونند و ببینند دغدغهای که این بانو بعد از تشرفش به اسلام برای تبلیغ این دین داره تا چه حده
و قبل از همه مخاطب این خطاب رو خودم میدونم
@zananegiii
مطلبی رو در رابطه با مفهوم زوجیت و هماهنگی عالم خلقت با شریعت نوشتم تمایل داشتید مطالعه کنید.
اهمیت این موضوع از این جهت هست که تلاشهای جهانی در جهت نفی معنای زوجیت و جنسیت هست از همین رو شاهدیم که جنسیت رو به عنوان برساخت اجتماعی قلمداد میکنند که هیچ نسبتی با تفاوتهای طبیعتی و خلقتی انسان نداره، اما مراجعه به مبانی دینی و اندیشهای اسلام و زوجیت جاری در نظام خلقت خلاف این مدعی رو ثابت میکنه
http://www.javann.ir/004uai
@aghletarif