eitaa logo
نوشته‌ها
840 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
591 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
«قسم به معنویت زنان بی‌حجاب...»، «آقا مرا به لاک سیاه همان زنی که پشت دسته‌های عزا می‌رود ببخش»، «اینجا دستگاه امام حسینه و الخ» اینها تنها چند نمونه از جمله‌هایی است که این روزها زیاد به گوشمان می‌خورد. جملاتی که ظاهری جذاب اما باطنی زهرآلود دارند. این عبارات که برخواسته از تفکرات لیبرال‌گونه است خبر از بدعت در عرصه‌ی دین‌داری می‌دهد. وقتی به سراغ روایات اهل بیت علیهم السلام می‌رویم، با روایاتی در رابطه با معنا و مفهموم بدعت روبرو می‌شویم که خیلی وصف حال اینروزهای ماست. مثلا در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام آمده: «اهل بدعت کسانی هستند که در برابر احکام الهیه، از امور الهی گرفته تا امور نبوی مخالفت می‌کنند و به سراغ چیزهایی که می‌روند که خودشان می‌پسندند و هواهای نفسانیشان اقتضا می‌کند. اینها اهل بدعتند هر چند تعدادشان زیاد باشد.» در روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام داریم که: «کسی که مردم را در هر رابطه‌ای به سوی خود متمایل کند و دنبال این باشد که طرفدار جمع کند، حال اینکه در بین مردم داناتر از او هم هست، او هم بدعت‌گذار است و هم گمراه». اینروزها با مرجعیت یافتن سلبریتی‌های مذهبی و افراد ناآشنا با مبانی اعتقادی بیشتر معنا و مفهوم این روایات قابل فهم است. افرادی که به صرف چهره بودن تصور می‌کنند شایستگی نظر دادن در هر مسئله‌ای را دارند و تاسف‌بارتر آنجایی است که برای دین مردم نسخه می‌پیچند. اگر مراقب نباشیم چنین تفکراتی همچون موریانه به جان اصول دین‌مان خواهد افتاد و تا بخواهیم به خودمان بیاییم ستون‌های اعتقادمان را هدم و نابود می‌کند. تفکراتی که به دنبال بسط ایمان غیرمسوولانه و ایمان منهای عمل هستند. قرار نیست تصور کنیم دم و دستگاه امام حسین (ع) محلل حرام‌های شرعی است، به گونه‌ای که مسیری جدا از صراط مستقیم دایره کرده که در این مسیر به ما مجوز گناه و ارتکاب به حرام داده‌اند. اما برخورد ما با افرادی که تظاهر به فسق و حرام شرعی دارند چگونه باشد؟ آیا باید آنها را برانیم؟ قطعا پاسخ به این سوال خیر است. اما وظیفه‌ی ما در برابر یک حرام بین، نهی از منکر مودبانه و همراه با محبت است. تا هم حرمت مجلس عزای اربابی حفظ شود که تمام هستی‌اش را داد تا دین دچار بدعت و تحریف نشود و هم بساط ایمان منهای عمل صالح را که مروج آن معاویه و فرقه‌ی مرجئه بود جمع شود. امام حسین علیه‌السلام شهید نشد تا امتش بدون عمل صالح بخشیده شوند همانند تفکر منحط مسیحیت که معتقد است حضرت عیسی( ع) بالای صلیب فدا شد تا کفاره‌ی گناهان امتش باشد. مضاف بر اینکه در شرایط کنونی کشف حجاب نماد مبارزه با حکومت اسلامی و براندازی نظام است. ✍مریم اردویی @zananegiii
مراقب نباشیم با این حجم از تولید شبهه و بدعت‌گذاری در دین که متأسفانه باعث شده افراد مذهبی هم دست به توجیهش بزنند، قافیه رو باختیم @zananegiii
🔺ضمیمه آیه‌الله میرباقری: کسی که گرفتار آرزوهای طولانیِ دنیایی است، نمی‌تواند مهاجر الی الله باشد و با سیدالشهدا(ع) سیر کند. 🔹 اگر نتوانیم در فضای محرّم، از تعلقات و تعینات دست برداریم، قاعدتاً بعید است روز عاشوراء، لااقل در نیت، بتوانیم در صف اصحاب سیدالشهداء، جان خودمان را تقدیم کنیم. در «زیارت جامعة ائمة المؤمنین»، یک جمله‌ای آمده که اگر ما در صفین، جمل، نهروان یا کربلاء نبودیم، بالنیات و القلوب در کنار شما هستیم. این حضورِ با نیت و قلب، وقتی است که انسان به امام حسین _ علیه‌السلام _ که می‌رسد، دیگر همه چیز را فراموش می‌کند. 🔹 کسی که در کنار سیدالشهدا(ع) به یاد گذشته و آینده‌ها و در گرو آرزوهای طولانی است، نمی‌تواند مهاجر الی الله باشد و با حضرت سیر کند. به همین جهت است که آن حضرت از مکه که آمدند در خطبه‌شان فرمودند: «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا»؛ کسی که حاضر است خون دلش را در راه ما بدهد و آماده لقاءالله است، با ما همراه شود. چون بین ما و لقاءالله فاصله‌ای نیست. 🆔 @Qasas_school
چند سالی است که تب خرید کتاب‌های توسعه فردی و خودیاری داغ شده و این روزها به اوج خودش رسیده که مخاطب بیشتر این کتاب‌ها زنان و دختران هستند، با نگاهی کلی به رویکرد این کتاب‌ها، یادداشتی رو در نقد اونها نوشتم تمایل داشتید در لینک زیر بخونید👇👇 https://irannewspaper.ir/sp-262/26/59702
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرو اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد در ادامه بخوانید👇 @zananegiii
اهانت به ساحت قرآن کریم توسط مشتی حیوان انسان‌نما که مولود تمدن نامبارک و شیطانی غربند دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. این اهانت با حمایت دولتی رقم خورده که بیش از نیمی از جمعیت کشورش حرام‌زاده هستند. اولین کشور فمنیستی دنیا که دارنده‌ی بیشترین آمار تجاوز به زنان است. کشوری که در آن خانواده که مقدس‌ترین نهاد اجتماعی و اولین هسته‌ی توحیدی روی زمین است، نابود شده و بیش از هفتاد درصد افرادش از تنهایی رنج می‌برند. کشوری که دارای کمترین نرخ ازدواج و بالاترین نرخ طلاق در میان کشورهای غربی است و همزیستی بدون ازدواج، جایگزین ازدواج شرعی شده است. به گفته‌ی گاردنر، سوئد یکی از ملحدترین دموکراسی‌های جهان را داراست که فعالانه جلوی گسترش هرگونه ارزش متعالی را می‌گیرد. آنچه گذشت تنها بخشی از کفر و الحاد خوابیده زیر پوست کشور سوئد است. جای تعجب ندارد افراد تربیت یافته ذیل فرهنگی چنین منحط، با رفتاری بربرگونه و به دور از تمدن با کلام خداوند اینگونه رفتار کنند. همیشه سیاهی در بالاترین مرتبه بوده که به صورت نور در بالاترین مرتبه خاک پاشیده است. همان‌گونه که شیاطین مجسم با قرآن ناطق در کربلا رفتار کردند و از هیچ دنائتی فروگذار نکردند. جماعتی که برخی‌شان چون ابن مرجانه اولاد زنا بودند. . اگرچه دیدن صحنه‌ی اهانت به ساحت کلام خدا قلبم را به درد آورده و بغض دارد خفه‌ام می‌کند، اما می‌دانم اینها ته مانده‌ی زور ابلیسانی است که با بسط تفکرات منحط و فرعونی‌شان به دنبال قطع نسل اولاد آدمند و تعویق ظهور باقی‌مانده‌ی خدا بر زمین را می‌طلبند. شیاطینی که اینروزها از موج اسلام‌گرایی به وجود آمده در دل تمدن منفورشان احساس خطر کرده‌اند. . مدتی است که زندگی تازه مسلمانان را پیگیری و مطالعه می‌کنم، به یک بند تسبیح مشترک در زندگی غالبشان رسیده‌ام که تحول و تولدشان را رقم زده و آن نخ تسبیح پیوند خوردنشان با قرآن بوده است. حالا فهمیدید چرا شیاطین غضب کرده‌ و بر جسم قرآن لگد می‌زنند؟ عزم کرده‌اند که با دهان‌هاشان نور خدا را خاموش کنند ولی کور خوانده‌اند. چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشه‌اش بسوزد. ان‌شاءالله ✍مریم اردویی @zananegiii
3785_56307.pdf
599.7K
✅ راه تحکیم خانواده از کربلا می‌گذرد. در فایل پی دی اف یا لینک زیر بخوانید 👇 http://www.javann.ir/004v2G @zananegiii
🔰جهاد ذوابعاد زنانه تاریخ در ماجرای قیام اباعبدالله(ع) بسیار به زنان بدهکار و نسبت به روایت زندگی‌شان بسیار فراموشکار است؛ مخدراتی که هم در کف میدان حضور داشتند و هم در بطن میدان. زنانی که زندگی‌شان در سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی حول ولی زمان‌شان چنان نظم یافته بود که «حسن التبعل» و «الجنه تحت اقدام الامهات» را هم حول همین محور فهم کرده بودند و در مقابل نظام کفر و نفاق ظهور و بروز اجتماعی داشتند. ام‌کلثوم (رقیه) همسر مسلم و خواهر ناتنی امام حسین(ع) یکی از همین زنان است. کسی که با ۲ فرزندش همراه با کاروان امام از مدینه به مکه آمد و تا پایان در مصایب کربلا شریک و همراه حضرت زینب(س) بود. او چنان ساحت فردی زندگی‌اش را محکم و متصل به ولی زمانش ساخته بود که فتنه‌های سال ۶۱ هجری ذره‌ای در باورهایش خلل وارد نکرد؛ فتنه‌هایی که سلیمان صردها و عبدالله بن عباس‌ها را زمینگیر کرد. رقیه همسرانه‌هایش را هم بر قاعده «النبی أَوْلَی بالْمُؤْمِنِینَ مِن أَنْفُسِهِم» استوار ساخت و خانه‌اش را مأمن مردی قرار داد که یک فعال سیاسی در عصر سکولاریسم و حامل پرچم اباعبدالله به سمت کوفه بود. ام‌کلثوم در کسوت مادری، قدم‌هایش را چنان استوار برداشت و فرزندانش را برای زمانه پرالتهاب چنان تربیت کرد که وقتی در شب عاشورا، امام حسین(ع) رو به فرزندان عقیل فرمود:«همان جانبازی مسلم برای شما بس است، بروید من به شما اجازه دادم». پاسخ شنید: «سبحان‌الله!.. به خدا، این کار را نکنیم ولی جان و مال و خاندان را قربانت کنیم و به همراه تو نبرد کنیم تا به سرنوشت تو برسیم، زشت باد زندگی بعد از تو». حضور رقیه تنها در بطن میدان سخت نبرد و در نقش مادر و همسری مجاهدپرور نبود، بلکه در کف میدان جنگ نرم هم عفیفانه حاضر بود. او به ضرورت دفاع از حریم ولایت در درگیری با کفر بنی‌امیه به خوبی واقف بود و می‌دانست این مهم بدون بروز و ظهور اجتماعی امکان تحقق ندارد. بانویی فصیح و بلیغ که در کوفه و شام در عرصه «جهاد تبیین» خطبه‌ها خواند و شعرها سرود و پرده از چهره نفاق برداشت: «‌ای ابن زیاد! اگر چشمت به قتل حسین روشن شد، بدان که چشم رسول خدا با دیدن او روشن می‌شد». ام‌کلثوم در بازگشت به مدینه، با قیام عاطفی، به تحریک عواطف جامعه در قالب سوگواری پرداخت: «‌ای مدینه ما را بپذیر! به جد ما خبر بده که ما اسیر شدیم و شهر به شهر گشتیم». نهضت عاشورا با چنین مجاهدت‌های زنانه‌ای تداوم یافت و پابرجا ماند. ✍️مریم اردویی @maryamordouei
مراقب دین‌تون باشید. @zananegiii
دین رو از بدعت گذاران نگیرید @zananegiii
دور هم بودیم با یزید دیگه @zananegiii
🔰 «سلام بر حقیقت»| بخش اول ✍🏻 روح‌الله شمسی کوشکی 🏴 سلام بر او که مفسّران برای قتلش به آیات قرآن، استناد کردند! و صد البته؛ سلام بر او که با آیات قرآن بر یزیدیان احتجاج کرد و بر سر نیزه هم قرآن می‌خواند! 🏴 سلام بر او که فقیهان، به قتلش فتوا دادند! و صد البته؛ سلام بر او که فقیهان در رکابش به شهادت رسیدند! (حبیب بن مظاهر، مسلم بن عقیل، مسلم بن عوسجه، هانی بن عروه و...) 🏴 سلام بر او که با پیشانی‌های پینه بسته بر پیشانی‌اش سنگ زدند! و صد البته؛ سلام بر او که پینه‌ی پیشانی، نشانه بسیاری از اصحاب باوفایش بود! (معالی السبطین، ص۹۷ / انصارالحسین ص۴۵) 🏴 سلام بر او که قتلش ضامن بقاء اسلام خوانده شد! و صد البته؛ سلام بر او که گفت: برای بقاء اسلام و احیاء سنّت پیامبر قیام کردم! (تاریخ طبری ج۴ ص۲۶۶ / بحارالانوار ج۴۴ ص۳۴۰) 🔺 وقتی در ابراز ارادت‌ها و سلام دادن‌ها، فقط به یک طرف درستِ ماجرا تأکید شده و به طرف درست دیگر، اشاره نمی‌گردد، نتیجه‌اش می‌شود همین فضایی که در مجازی درست شده: امام حسین را فقهاء و متدین‌ها و مسجدی‌ها کشتند و یک فقیه و متدین و متشرع هم در سپاه حضرت نبوده است. گنهکاران و بی‌مبالات‌ها و بی‌دین‌ها هم که کلاً کاره‌ای نبودند! سپس این تصویرسازی، قشر متدین جامعه را در موضع اتهام قرار می‌دهد، به‌طوری‌که یک سکولار بی‌مبادلات نسبت به احکام دین پیش خودش بگوید: پس «حسین» هم مثل ما با این‌ها طرف بوده است! 🔻 این درحالیست که در کنار قشری مقدس مآب، بسیاری از کسانی که مقابل حضرت ایستادند همین افراد اباحه‌گر و بی‌مبالات به احکام و شریعت بودند که یک‌شبه داعیه‌دار اسلام شدند! (دقیقاً مثل برخی از همین فجازی‌ها که الان داعیه‌دار امام حسین شدند!!) برای نمونه: در زیارت ناحیه مقدسه تصریح شده‌ است که خیلی از اشقیاء دشت کربلا، افرادی بودند «اهل معصیت، فسق و فجور، بی‌مبالات نسبت به نماز و روزه و نقض کنندگان احکام دین!» (فَالْوَیْلُ‏ لِلْعُصَاةِ الْفُسَّاقِ، لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِکَ الْإِسْلَامَ، وَ عَطَّلُوا الصَّلَاةَ وَ الصِّیَامَ، وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الْأَحْکَامَ...)! 🆔 @Qasas_school
دلم می‌سوزه برای نظامی که هر کسی از راه می‌رسه می‌خواد بهش لگد بزنه. کاری که اینروزا برنامه‌ی مهلا داره انجام می‌ده اونم با اسم امام حسین علیه‌السلام @zananegiii
حضرت آقا در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی بحثی را حول محور رحمت خداوند دارند که بر اساس آیه ۱۳۲ سوره آل عمران مطرحش کردند و نوع نگرش به رحمت رو دو دسته کردند یکی بر اساس پندار عامیانه و دیگری بر اساس منطق قرآن، در پیج بهش پرداختم اینجا هم منتشرش می‌کنم. با متر قرآن باید بسنجیم نه با متر عوام @zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینقدر این ایام که می‌شود حجم شبهات بالا می‌رود و خودی و غیرخودی حرف نامربوط می‌زند که دیگر کمتر کسی حواسش به کربلاهای زمانه است. دختری که آغوش گشوده و دستان بسته‌ی پدری که اسیر شمرهای زمانه است خودش کربلایی مجسم است. وای به حال مداح و منبری که در این ایام یقه‌ی شمرهای زمانه را رها کند و تنها حکومتی را که علم حسین علیه‌السلام را بر دوش گرفته در جایگاه یزید زمان بنشاند. ✍مریم اردویی @zananegiii
🔰رد پای یک زن در ماجرای کشف حجاب همیشه وقتی صحبت از کشف حجاب و واقعه‌ی گوهرشاد به میان می‌آید نگاه‌ها به سمت چماق رضاخانی می‌چرخد. اما قائله‌ی کشف حجاب و متعاقب آن کشتار گوهرشاد ریشه در کینه‌ای دیرینه دارد که انگلیس از زن مسلمان ایرانی به دل گرفته بود و تا هنوز به صورت نقطه‌ای مغفول در دل تاریخ باقی مانده است. کینه‌ای که چماق به دست قلدر خان میرپنج داد تا چادر از سر زن ایرانی بکشد. حدود نیم قرن قبل از قائله‌ی کشف حجاب، وقتی دستان استعمار پیر انگلستان به گلوگاه اقتصادی مردم قلاب شد و امتیاز توزیع و فروش توتون و تنباکو طی یک قرارداد استعماری به کمپانی رژی واگذار گردید و زارع و تاجری که امرار معاششان وابسته به این دو قلم محصول کشاورزی بود، از کشت و زرع و معامله‌ی آن خلع ید شدند، نهضتی به نام «نهضت تنباکو» بر پا شد که تا قبل از آن چنین خیزشی سابقه نداشت. علما فهمیده بودند که این قرارداد فراتر از اقتصاد، فرهنگ و سیاست‌ کشو ر را نیز هدف گرفته است. آنها می‌دیدند که هجوم اروپایی‌ها، سر و شکل ظاهری بازار را تغییر داده و بوی رواج فرهنگ بیگانه و تشبه به کفار به مشام می‌رسد. همین موضوع سبب شد تا رهبران مذهبی زنگ خطر استحاله‌ی فرهنگی و تسلط تدریجی انگلیس بر جامعه‌ی مسلمین را به صدا در آورند. مردم که دریافتند شاه مقدرات آنها را به دست بیگانه سپرده، رفته رفته فریاد اعتراض بلند کردند. شهر به شهر با میان‌داری علما و بازاریان آتش خشم مردم پیش می‌رفت تا صداها به تهران رسید. فریاد تظلم‌خواهی مردم به عراق رسید و میرزای شیرازی فتوای مشهور «الیوم استعمال تنباکو و توتون بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌ است.» را صادر کرد. شاه هنوز پشت به مردم و رو به بیگانه بر سر قولش به انگلستان ایستاده بود؛ غافل از آنکه فرمان جهاد میرزای شیرازی به اندرونی قصرش نفوذ کرده است. انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه، ملکه‌ای که شاه بارها در برابر کیاست و درایتش زانو زده بود و سیاست‌ورزی‌های زنانه‌اش گهگاه فریاد اعتراض امین‌السلطان را به آسمان بلند کرده بود، این بار نیز به جای آنکه علی‌القاعده حافظ منافع دربار باشد، مثل همیشه طرف منافع ملت و حمایت از مرجعیت دینی ایستاد و با قدرت نرم زنانه، نهضت را در داخل قصر پیگیری کرد. ملکه‌ی متشرع ایران در پاسخ به سؤال متحریانه‌ی شاه که «چرا قلیان‌ها را جمع می‌کنند و جدا می‌کنند؟» معتقدانه جواب داد: «برای آنکه قلیان حرام شده» و وقتی شاه با رگ ورم کرده گفت: «چه کسی حرام کرده؟» با همان منطق متشرعانه پاسخ داد: «همان کس که مرا به تو حلال کرده»؛ پاسخی که دهان شاه را چنان بست که دیگر به هیچ یک از نوکرانش دستور نداد برایش قلیان چاق کنند. هدایت نرم مبارزه در درون دربار توسط انیس‌الدوله، شاه را به چنان انفعالی کشاند که در کاخ خودش هم جرأت طلب قلیان نداشت. حرکتی که به مثابه تیر خلاص بر قرارداد رژی عمل کرد و به دنبال آن شاه دستور توقف آن را صادر کرد. قریب به نیم قرن بعد که بی‌غیرتی قانونی شد و کشف حجاب اجباری، یکی از کارشناسان استعماری لندن با اشاره به انیس‌الدوله و داغی که با حمایتش از حکم تحریم تنباکو بر دل منطق استعماری برد _ برد انگلیس گذاشته بود گفت: «ما با اجراي اين سياست کشف حجاب در ايران نطفه‌ی آن ‌گونه رويدادها (حمايت ملکه دربار قاجار از فتواي مرجع تشيع) را خشک کرديم و براي هميشه از تکرار آن جلوگيري نموديم.» اعترافی که هم نشان از استعماری بودن کشف حجاب دارد و هم اثرگذاری زن مسلمان و با هویت ایرانی. ✍مریم اردویی @aghletarif