مطلبی رو در رابطه با مفهوم زوجیت و هماهنگی عالم خلقت با شریعت نوشتم تمایل داشتید مطالعه کنید.
اهمیت این موضوع از این جهت هست که تلاشهای جهانی در جهت نفی معنای زوجیت و جنسیت هست از همین رو شاهدیم که جنسیت رو به عنوان برساخت اجتماعی قلمداد میکنند که هیچ نسبتی با تفاوتهای طبیعتی و خلقتی انسان نداره، اما مراجعه به مبانی دینی و اندیشهای اسلام و زوجیت جاری در نظام خلقت خلاف این مدعی رو ثابت میکنه
http://www.javann.ir/004uai
@aghletarif
-1755242750_-345517387.mp3
4.64M
♨️#پیشنهاد_ویژه
⁉️چه طوری امسال ماه محرم پربارتری داشته باشیم؟
🔴 توصیههای ویژه استاد #محسن_عباسی_ولدی
‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم
🔴 دو توصیۀ خیلی خیلی مهم دربارۀ کودکان و هیئت
حتماً بشنوید و برا پدر و مادرا و مسئولین هیئتها ارسال کنید.
#امام_حسین علیهالسلام
#محرم #قطعه_صوتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حی علی العزا حی علی البکاء فی ماتم الحسین مظلوم کربلا
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراقب رواج تفکر مرجئه باشید. این تفکر حضور زن مکشوفه بر سر مزار شهید رو بلااشکال میدونه شهیدی که برای دفاع از دین و ناموس رفته، حتی حضور چنین زنی رو در مجلس عزای اباعبدالله علیهالسلام رو هم جایز میدونه
@zananegiii
«قسم به معنویت زنان بیحجاب...»، «آقا مرا به لاک سیاه همان زنی که پشت دستههای عزا میرود ببخش»، «اینجا دستگاه امام حسینه و الخ» اینها تنها چند نمونه از جملههایی است که این روزها زیاد به گوشمان میخورد. جملاتی که ظاهری جذاب اما باطنی زهرآلود دارند. این عبارات که برخواسته از تفکرات لیبرالگونه است خبر از بدعت در عرصهی دینداری میدهد. وقتی به سراغ روایات اهل بیت علیهم السلام میرویم، با روایاتی در رابطه با معنا و مفهموم بدعت روبرو میشویم که خیلی وصف حال اینروزهای ماست. مثلا در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام آمده: «اهل بدعت کسانی هستند که در برابر احکام الهیه، از امور الهی گرفته تا امور نبوی مخالفت میکنند و به سراغ چیزهایی که میروند که خودشان میپسندند و هواهای نفسانیشان اقتضا میکند. اینها اهل بدعتند هر چند تعدادشان زیاد باشد.»
در روایت دیگری از امام صادق علیهالسلام داریم که: «کسی که مردم را در هر رابطهای به سوی خود متمایل کند و دنبال این باشد که طرفدار جمع کند، حال اینکه در بین مردم داناتر از او هم هست، او هم بدعتگذار است و هم گمراه». اینروزها با مرجعیت یافتن سلبریتیهای مذهبی و افراد ناآشنا با مبانی اعتقادی بیشتر معنا و مفهوم این روایات قابل فهم است. افرادی که به صرف چهره بودن تصور میکنند شایستگی نظر دادن در هر مسئلهای را دارند و تاسفبارتر آنجایی است که برای دین مردم نسخه میپیچند. اگر مراقب نباشیم چنین تفکراتی همچون موریانه به جان اصول دینمان خواهد افتاد و تا بخواهیم به خودمان بیاییم ستونهای اعتقادمان را هدم و نابود میکند. تفکراتی که به دنبال بسط ایمان غیرمسوولانه و ایمان منهای عمل هستند. قرار نیست تصور کنیم دم و دستگاه امام حسین (ع) محلل حرامهای شرعی است، به گونهای که مسیری جدا از صراط مستقیم دایره کرده که در این مسیر به ما مجوز گناه و ارتکاب به حرام دادهاند.
اما برخورد ما با افرادی که تظاهر به فسق و حرام شرعی دارند چگونه باشد؟ آیا باید آنها را برانیم؟ قطعا پاسخ به این سوال خیر است. اما وظیفهی ما در برابر یک حرام بین، نهی از منکر مودبانه و همراه با محبت است. تا هم حرمت مجلس عزای اربابی حفظ شود که تمام هستیاش را داد تا دین دچار بدعت و تحریف نشود و هم بساط ایمان منهای عمل صالح را که مروج آن معاویه و فرقهی مرجئه بود جمع شود. امام حسین علیهالسلام شهید نشد تا امتش بدون عمل صالح بخشیده شوند همانند تفکر منحط مسیحیت که معتقد است حضرت عیسی( ع) بالای صلیب فدا شد تا کفارهی گناهان امتش باشد. مضاف بر اینکه در شرایط کنونی کشف حجاب نماد مبارزه با حکومت اسلامی و براندازی نظام است.
✍مریم اردویی
@zananegiii
مراقب نباشیم با این حجم از تولید شبهه و بدعتگذاری در دین که متأسفانه باعث شده افراد مذهبی هم دست به توجیهش بزنند، قافیه رو باختیم
@zananegiii
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
🔺ضمیمه
آیهالله میرباقری:
کسی که گرفتار آرزوهای طولانیِ دنیایی است، نمیتواند مهاجر الی الله باشد و با سیدالشهدا(ع) سیر کند.
🔹 اگر نتوانیم در فضای محرّم، از تعلقات و تعینات دست برداریم، قاعدتاً بعید است روز عاشوراء، لااقل در نیت، بتوانیم در صف اصحاب سیدالشهداء، جان خودمان را تقدیم کنیم. در «زیارت جامعة ائمة المؤمنین»، یک جملهای آمده که اگر ما در صفین، جمل، نهروان یا کربلاء نبودیم، بالنیات و القلوب در کنار شما هستیم. این حضورِ با نیت و قلب، وقتی است که انسان به امام حسین _ علیهالسلام _ که میرسد، دیگر همه چیز را فراموش میکند.
🔹 کسی که در کنار سیدالشهدا(ع) به یاد گذشته و آیندهها و در گرو آرزوهای طولانی است، نمیتواند مهاجر الی الله باشد و با حضرت سیر کند. به همین جهت است که آن حضرت از مکه که آمدند در خطبهشان فرمودند: «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا»؛ کسی که حاضر است خون دلش را در راه ما بدهد و آماده لقاءالله است، با ما همراه شود. چون بین ما و لقاءالله فاصلهای نیست.
🆔 @Qasas_school
چند سالی است که تب خرید کتابهای توسعه فردی و خودیاری داغ شده و این روزها به اوج خودش رسیده که مخاطب بیشتر این کتابها زنان و دختران هستند، با نگاهی کلی به رویکرد این کتابها، یادداشتی رو در نقد اونها نوشتم تمایل داشتید در لینک زیر بخونید👇👇
https://irannewspaper.ir/sp-262/26/59702
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرو اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد در ادامه بخوانید👇
@zananegiii
اهانت به ساحت قرآن کریم توسط مشتی حیوان انساننما که مولود تمدن نامبارک و شیطانی غربند دل هر انسان آزادهای را به درد میآورد. این اهانت با حمایت دولتی رقم خورده که بیش از نیمی از جمعیت کشورش حرامزاده هستند. اولین کشور فمنیستی دنیا که دارندهی بیشترین آمار تجاوز به زنان است. کشوری که در آن خانواده که مقدسترین نهاد اجتماعی و اولین هستهی توحیدی روی زمین است، نابود شده و بیش از هفتاد درصد افرادش از تنهایی رنج میبرند. کشوری که دارای کمترین نرخ ازدواج و بالاترین نرخ طلاق در میان کشورهای غربی است و همزیستی بدون ازدواج، جایگزین ازدواج شرعی شده است. به گفتهی گاردنر، سوئد یکی از ملحدترین دموکراسیهای جهان را داراست که فعالانه جلوی گسترش هرگونه ارزش متعالی را میگیرد.
آنچه گذشت تنها بخشی از کفر و الحاد خوابیده زیر پوست کشور سوئد است. جای تعجب ندارد افراد تربیت یافته ذیل فرهنگی چنین منحط، با رفتاری بربرگونه و به دور از تمدن با کلام خداوند اینگونه رفتار کنند. همیشه سیاهی در بالاترین مرتبه بوده که به صورت نور در بالاترین مرتبه خاک پاشیده است. همانگونه که شیاطین مجسم با قرآن ناطق در کربلا رفتار کردند و از هیچ دنائتی فروگذار نکردند. جماعتی که برخیشان چون ابن مرجانه اولاد زنا بودند.
.
اگرچه دیدن صحنهی اهانت به ساحت کلام خدا قلبم را به درد آورده و بغض دارد خفهام میکند، اما میدانم اینها ته ماندهی زور ابلیسانی است که با بسط تفکرات منحط و فرعونیشان به دنبال قطع نسل اولاد آدمند و تعویق ظهور باقیماندهی خدا بر زمین را میطلبند. شیاطینی که اینروزها از موج اسلامگرایی به وجود آمده در دل تمدن منفورشان احساس خطر کردهاند.
.
مدتی است که زندگی تازه مسلمانان را پیگیری و مطالعه میکنم، به یک بند تسبیح مشترک در زندگی غالبشان رسیدهام که تحول و تولدشان را رقم زده و آن نخ تسبیح پیوند خوردنشان با قرآن بوده است. حالا فهمیدید چرا شیاطین غضب کرده و بر جسم قرآن لگد میزنند؟ عزم کردهاند که با دهانهاشان نور خدا را خاموش کنند ولی کور خواندهاند. چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشهاش بسوزد. انشاءالله
✍مریم اردویی
@zananegiii
3785_56307.pdf
599.7K
✅ راه تحکیم خانواده از کربلا میگذرد.
در فایل پی دی اف یا لینک زیر بخوانید 👇
http://www.javann.ir/004v2G
@zananegiii
🔰جهاد ذوابعاد زنانه
تاریخ در ماجرای قیام اباعبدالله(ع) بسیار به زنان بدهکار و نسبت به روایت زندگیشان بسیار فراموشکار است؛ مخدراتی که هم در کف میدان حضور داشتند و هم در بطن میدان. زنانی که زندگیشان در سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی حول ولی زمانشان چنان نظم یافته بود که «حسن التبعل» و «الجنه تحت اقدام الامهات» را هم حول همین محور فهم کرده بودند و در مقابل نظام کفر و نفاق ظهور و بروز اجتماعی داشتند. امکلثوم (رقیه) همسر مسلم و خواهر ناتنی امام حسین(ع) یکی از همین زنان است. کسی که با ۲ فرزندش همراه با کاروان امام از مدینه به مکه آمد و تا پایان در مصایب کربلا شریک و همراه حضرت زینب(س) بود. او چنان ساحت فردی زندگیاش را محکم و متصل به ولی زمانش ساخته بود که فتنههای سال ۶۱ هجری ذرهای در باورهایش خلل وارد نکرد؛ فتنههایی که سلیمان صردها و عبدالله بن عباسها را زمینگیر کرد.
رقیه همسرانههایش را هم بر قاعده «النبی أَوْلَی بالْمُؤْمِنِینَ مِن أَنْفُسِهِم» استوار ساخت و خانهاش را مأمن مردی قرار داد که یک فعال سیاسی در عصر سکولاریسم و حامل پرچم اباعبدالله به سمت کوفه بود. امکلثوم در کسوت مادری، قدمهایش را چنان استوار برداشت و فرزندانش را برای زمانه پرالتهاب چنان تربیت کرد که وقتی در شب عاشورا، امام حسین(ع) رو به فرزندان عقیل فرمود:«همان جانبازی مسلم برای شما بس است، بروید من به شما اجازه دادم». پاسخ شنید: «سبحانالله!.. به خدا، این کار را نکنیم ولی جان و مال و خاندان را قربانت کنیم و به همراه تو نبرد کنیم تا به سرنوشت تو برسیم، زشت باد زندگی بعد از تو».
حضور رقیه تنها در بطن میدان سخت نبرد و در نقش مادر و همسری مجاهدپرور نبود، بلکه در کف میدان جنگ نرم هم عفیفانه حاضر بود. او به ضرورت دفاع از حریم ولایت در درگیری با کفر بنیامیه به خوبی واقف بود و میدانست این مهم بدون بروز و ظهور اجتماعی امکان تحقق ندارد. بانویی فصیح و بلیغ که در کوفه و شام در عرصه «جهاد تبیین» خطبهها خواند و شعرها سرود و پرده از چهره نفاق برداشت: «ای ابن زیاد! اگر چشمت به قتل حسین روشن شد، بدان که چشم رسول خدا با دیدن او روشن میشد». امکلثوم در بازگشت به مدینه، با قیام عاطفی، به تحریک عواطف جامعه در قالب سوگواری پرداخت: «ای مدینه ما را بپذیر! به جد ما خبر بده که ما اسیر شدیم و شهر به شهر گشتیم». نهضت عاشورا با چنین مجاهدتهای زنانهای تداوم یافت و پابرجا ماند.
✍️مریم اردویی
@maryamordouei