فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رشوه فقط پول نیست
﷽ ان شاء الله تصمیم داریم ختم صلواتی که هر #شب_جمعه قرار داده میشود را به توفیق الهی و همت شما عزیزان تا زمان ظهور #امام_زمان (عج) که بسیار نزدیک است ادامه دهیم تا ان شاء الله بتوانیم با فرستادن این صلوات ها با نیتی که در ادامه خواهیم گفت به سهم خودمون باعث تعجیل در فرج و همچنین عاقبت به خیری خودمان شویم و بتوانیم به توفیق تبعیت و اطاعت کامل از حضرت برسیم و هر چه زودتر به توفیق حضور و بهره مندی از دوران فوق العاده بعد از ظهور نائل شویم.
هفته پیش الحمدلله به همت شما عزیزان بر اساس گزینه ای که انتخاب کردید از بین چندین کانال و گروه در تلگرام و ایتا که ختم در آن قرار داده شده بود، مجموعا حدود ۵۴۳ نفر شرکت کردند و حدود ۱۸۱ هزار صلوات فرستاده شد.
طبق بیانات بزرگان دین ، #صلوات برترین ذکر است و در رسیدن به حاجات بسیار سودمند و موثر است و این ذکر در تقرب پیدا کردن به خدا ، آمرزش گناهان، توشه آخرت و صفای باطن تاثیر بسیار زیادی دارد.
ان شاء الله همگی بتوانیم در این سُنت حسنه و پُر خیر و برکت ختم صلوات هر هفته شرکت کنیم و ان شاء الله خدا ما را از تمام ثوابها و آثار و برکات فوق العاده این صلوات ها بهرهمند فرماید و تک تک این صلوات ها را به عدد ما احاط به علمک(به تعداد بالاترین عددی که در احاطه ی علم خداست) از ما قبول فرماید. سعی کنیم صلوات ها را با آرامش و با توجه فرستیم.
برای شرکت در این ختم صلوات، روی لینک زیر کلیک کرده و گزینه ثبت را بزنید سپس تعداد صلواتی که تمایل دارید بفرستید را وارد کنید و سپس روی ثبت کلیک کنید تا ثبت شود.
https://EitaaBot.ir/counter/jyl72
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واقعیترین فیلم از نبرد حق و باطل
⁉️راستی ما در کدام طرف ایستادهایم؟ در هر طرفی که ایستادهایم فقط تماشاچی هستیم یا نقشی فعال داریم؟
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آقا رو همه باید بشناسیم
و الّا ضرر خواهیم کرد...
توصیهمیکنم حتما ببینید
🔷#آداب_زدودن_موهای_زائد
اسلام در موارد فراوانی به زدودن موهای زائد بدن توصیه کرده و شیوهها و ادابی را نیز در این زمینه بیان نموده که به برخی از انها اشاره میکنیم.
🔹الف. اهمیت موزدایی بدن با نوره و غیر ان
- امام على(ع):
«نوره، یک پاک کننده است».[1]
«نوره، یک تعویذ (نگه دارنده) و مایه پاکى بدن است».[2]
«دوست دارم که هر فرد باایمان در هر پانزده روز یکبار، با نوره موزُدایى کند».[3]
- ابی یعفور میگوید: در مدینه بودیم که میان من و زراره، در مورد تراشیدن یا کندن موهاى زیر بغل، بحث پیش امد. من گفتم: تراشیدن انها بهتر است. زراره گفت: کَندن انها بهتر است. انگاه از امام صادق(ع) اجازه دیدار خواستم. در حالی که در حمّام، موزُدایى میکرد و موهاى زیر بغل خود را زدوده بود، به ما اجازه دیدار داد. به زراره گفتم: ایا (رفتار امام در نوره کشیدن)تو را بس است؟ گفت: نه؛ شاید او این کار را به جهتى انجام داده است که انجام دادنش براى من از ان جهت، درست نیست. پس امام(ع) پرسید: «درباره چه گفتگو میکنید؟». گفتم: زراره در مورد کَندن یا تراشیدن موهاى زیر بغل، با من مخالفت کرده است. من گفتهام که تراشیدن و زدودن انها، بهتر است و زراره گفته است که کَندن انها بهتر است. امام(ع) فرمود: «تو به سنّت راه یافتهاى و زراره، بدان نرسیده است. تراشیدن انها از کَندنشان بهتر است و زدودن از تراشیدن نیز بهتر». سپس به ما فرمود: «[با نوره] موزدایى کنید». گفتیم: سه روز پیش این کار را انجام دادهایم. فرمود: «دوباره انجام دهید؛ چرا که موزدایى [با نوره]، خود، نوعى طهارت است».[4]
- امام صادق(ع):
«زدودن موها با تیغ در هر هفت روز، و با نوره در هر پانزده روز، پسندیده است».[5]
- انحضرت، موى زیر بغل خود را در حمّام، نوره میکشید و میزدود و میفرمود: «از ریشه کَندن موهاى زیر بغل، شانهها را ضعیف میکند و بینایى را سست و کم قدرت میسازد».[6]
🔹اداب استفاده از نوره
الف. اوقات استفاده از نوره
- امام علی(ع): «شایسته است که مؤمن از نوره گذاشتن در روز چهارشنبه بپرهیزد که روز چهارشنبه روز نحس پایدار است».[7]
- امام صادق(ع):
«سنّت در مورد نوره، ان است که هر پانزده روز یکبار انجام شود. اگر بیست روز بر تو گذشت و این کار را انجام ندادى و هیچ چیز هم براى خرید ان نداشتى، به حساب خداوند، قرض کن».[8]
«یکبار نوره کشیدن در تابستان، از ده بار در زمستانْ بهتر است».[9]
- در روایتی نقل شده است که به حضرت صادق(ع) گفتند که مردم میگویند: نوره کشیدن در روز جمعه مکروه است، انحضرت فرمود: «چنین نیست که تو گمان کردی. چه چیز پاک کنندهتر است از نوره کشیدن در روز جمعه».[10]
📚[1]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 6، ص 505، تهران، دار الکتب الاسلامیه، چاپ چهارم، 1407ق.
[2]. همان، ص 506.
[3]. همان.
[4]. همان، ج 4، ص 327،
[5]. طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 59، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق.
[6]. شیخ صدوق، محمد بن على، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 120، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق.
[7]. شیخ صدوق، محمد بن على، الخصال، ج 2، ص 388، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش.
[8]. من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 119.
[9]. الکافی، ج 6، ص 506.
[10]. همان.