رسالت حوزویان تبیین خطوط و ضوابط مقام معظم رهبری در انتخابات است;
آیتالله اعرافی در جمع مدیران و معاونین حوزههای علمیه:
انتخابات ۱۴۰۰ در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و برنامه هفتم توسعه قرار دارد و دولت منتخب این دوره می تواند نقش مهمی در این زمینه ها و تحقق اهداف والای این اسناد ایفا کند.
باید حضور و مشارکت حداکثری اولین موضوع مورد توجه ما باشد.
وظیفه دوم تبیین خطوط و ضوابطی است که مقام معظم رهبری در باب انتخابات مطرح فرموده اند.
در امتحانات حوزه علمیه نیز تغییراتی ایجاد شد تا مبلغین حوزوی نیز بتوانند در ترسیم و تبیین خطوط و ضوابط مدنظر مقام معظم رهبری ایفای نقش نمایند.
در موضوع مذاکرات مقام معظم رهبری نکاتی را فرمودند که در قانون مجلس هم آمده و مطالبه جدی ما حوزویان نیز هستند؛
یکی از این نکات رفع تمامی تحریمهاست؛
راستی آزمایی قبلی و اقدام به بازگشت در مرحله بعد و همچنین فرونرفتن در مذاکرات فرسایشی از جمله مطالبات ما از دولت هستند.
حوزه بر عهد همیشگی خود که در کنار مردم و در خدمت مردم بودن با کمال دلسوزی، خیرخواهی و تواضع است مانده و از پایبندی به ارزشهای اسلام و انقلاب کوتاه نخواهد آمد.
@sotohaali
زمانی که زبيريان به کوفه حمله کردند و مختار و یارانش را محاصره کردند و تحریمهای فلج کننده اقتصادی را بر یاران مختار تحمیل کردند، مختار پیکی به سوی ابراهیم بن مالک اشتر فرستاد و از ابراهیم خواست که به میدان بیاید اما ابراهیم حرف مرد میدان را گوش نکرد و ميدان را فدای ديپلماسي کرد، ابراهیم دشمن اصلی را امویان می دانست و معتقد بود با زبيريان باید مذاکره کرد نه مبارزه. مرد میدان در میدان تنها ماند و شهید شد.
ابراهیم خائن نبود اما نامرد میدان شد.
ابراهیم خائن نبود اما باعث شهید شدن مرد میدان شد.
ابراهیم خائن نبود اما بعد از شهادت مرد میدان باز هم با قاتلان مرد میدان وارد مذاکره شد و به خواسته های آنها تن داد.
از تاریخ عبرت بگیریم
مرد میدان، یادت بخير
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
🗓 امروز شنبه:
11 اردیبهشت ماه 1400
17 رمضان المبارک 1442
#حدیث_روز: عملِ برتر از هزار ماه
🔅 #امام_صادق_علیه_السلام:
🔹 «كَيفَ يَكونُ لَيلَةُ القَدرِ خَيرا مِن ألفِ شَهرٍ؟ قال: العَمَلُ فيها خَيرٌ مِنَ العَمَلِ في ألفِ شَهرٍ لَيسَ فيها لَيلَةُ القَدرِ».
🔸 «چگونه شب قدر بهتر از هزار ماه است؟»: عمل در آن شب بهتر از عمل در هزار ماهى است كه شب قدر در آنها نباشد».
📚 الكافي ج ٤ ص ١٥٧ ح ٤
#ماه_رمضان #شب_قدر
نقش باورهای اعتقادی در جرح و تعدیل راویان - استاد حسینی فقیه 0.mp3
49.09M
🔺 نقش باورهای اعتقادی در جرح و تعدیل راویان
🔹ارائه: استاد سید محسن حسینی فقیه
🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس
🆔 @m_tahghighateislami
💢 قرآن جدید خلیفه دوم و عایشه !!!!
#تاریخ_قرآن
🔘 رسول خدا (ص) كه رحلت كرد، امام على (ع) به تدوين قرآن در كتابى واحد پرداخت؛ همانگونه كه عده ديگرى از صحابه- به جز امام على (ع)- نيز نسخه قرآن مدون خود را داشتند؛ ولى خليفه ابوبكر به اين نسخهها بسنده نكرد و دستور داد تا گروهى از صحابه، قرآن را بسان يك كتاب تدوين نمايند، سپس آن را نزد «حفصه» به وديعت نهاد تا آنگاه كه دوران عثمان فرا رسيد، و فتوحات بلاد گسترش يافت و مسلمانان پراكنده شدند، خليفه دستو داد تا چند نسخه از روى نسخه موجود در نزد حفصه بنويسند و آن را در بلاد مسلمين توزيع كرد، و مسلمانان نسخههاى خود را از روى اين نسخهها نوشتند و از نسلى به نسل ديگر سپردند و تا به امروز، نسخهاى جز آن در نزد احدى از مسلمانان نبوده است و نيز، نسخهاى كه واجد كلمهاى زيادت و نقصان بوده و با اين قرآن متداول امروز در نزد مسلمانان تفاوت داشته باشد، در هيچ يك از ايام وجود نداشته است، و همه فرقههاى مسلمان: سنّى و شيعه و اشعرى و معتزلى و حنفى و شافعى و حنبلى و مالكى و زيدى و امامى و وهابى تا خوارج، همگى بر آن اتفاق نظر دارند و در نزد هيچ فرقهاى از آنها و غير آنها، در روزى از روزها، نسخهاى كه حاوى زيادت و نقصان حتى يك كلمه باشد، يا ترتيب سورهها و آيات آن مخالف قرآن متداول امروزين مسلمانان باشد، وجود نداشته است.
⭕️ اما آنچه كه در برخى از كتابهاى حديثى مکتب خلفا آمده و حاوى پندار نقص و كاستى در قرآن كريم است، در همان جا كه بوده باقى مانده و به هيچ روى در هيچ يك از نسخههاى قرآن وارد نشده است به عنوان نمونه 👇🏻👇🏻
‼️در حديثِ روايت شده از «عايشه» گويد: «از جمله موارد نازل شده قرآنى: (عَشَرَ رَضَعَات مَعلومات): «ده بار شير خوردن معلوم» بود، كه رسول خدا (ص) رحلت كرد و آنها جزء قرآن خوانده مىشدند»
‼️«آيه رجم(آیه جدید خلیفه دوم درباره رجم پیرمرد و پیرزن زناکار) و شير خوردن ده بار بزرگسال نازل شد و در زير بستر من بود که رسول خدا (ص) وفات كرد و ما سرگرم فوت او شديم و حيوانى اهلى وارد شد و آن را خورد.»
✍🏻 پ.ن: شیر خوردن بزرگسال به این معنی که اگر یک انسان بالغ و بزرگ هم از زنی شیرده ده بار شیر بخورد به او محرم میشود!!!
📚 بازشناسی دو مکتب جلد دوم
📎 کانال علامه عسکری
🍎 @Allameaskari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️هر دلی فاطمیست، وقت ظهور
شب او صبح عید خواهد شد
▪️حاجقاسم به خون خود آموخت
مرد میدان شهید خواهد شد
شعرخوانی احمدبابایی در واکنش به اظهارات ظریف
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
توصیه رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از شبهای قدر
tn.ai/2495030
@TasnimNews
هدایت شده از م - ۹۱۰
بسمه تعالی
حضرت آیت الله اعرافی دام عزه
مدیر محترم حوزه های علمیه
عضو محترم فقهای شورای نگهبان
عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
سلام علیکم
با احترام ، روز معلم و استاد را به شما استاد فرزانه و فرهیخته حوزه و دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می کنم طول عمر با عزت و برکت توام با صحت و سلامتی از خداوند متعال خواستارم .
ارادتمند و دعا گو
محمود احمدی میانجی
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
🗓 امروز شنبه:
11 اردیبهشت ماه 1400
17 رمضان المبارک 1442
.
🗓 #مناسبتها
💠۱۲ اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری (۱۳۵۸)، #روز_معلم
#حدیث_روز: علم و معلم
#پیامبر_اکرم_ص:
« إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً».
🔅 من معلّم برانگيخته شدم.
▫️ كنزالعمّال ، ح ۲۸۸۷۳ .
•┈┈•
#پیامبر_اکرم_ص :
«أجوَدُكُم مِن بَعدِي رَجُلٌ عَلِمَ عِلماً فنَشَرَ عِلمَهُ».
🔅بخشنده ترين شما پس از من، كسي است كه دانشي بياموزد، آنگاه دانش خود را بپراكند.
▫️ميزان الحكمه، ح ۱۳۸۲۵
•┈┈•
#پیامبر_اکرم_ص:
«مَن تَعَلَّمتَ مِنهُ حَرفاً صِرتَ لَهُ عَبداً».
🔅از هر كس كه حرفي آموختي، بنده او شده ای
▫️ عوالي اللآلي، ج۱، ص ۲۹۲.
┈┈•
#امام_علی_علیه_السلام:
«قُمْ عَن مَجلِسِكَ ِلأبيكَ و مُعَلِّمِكَ و إن كُنتَ أميراً».
🔅 به احترام پدر و معلّمت از جاي برخيز، گرچه فرمانروا باشی
▫️ غررالحكم و دررالكلم ، ح ۲۳۴۱ .
•┈┈•
#امام_سجاد_علیه_السلام:
«حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ».
🔅حق استاد تو اين است كه بزرگش داري و محضرش را محترم شماري و با دقّت به سخنانش گوش بسپاري.
▫️ كتاب من لايحضره الفقيه ، ج ۲ ، ص ۶۲۰ .
•┈┈•
#امام_صادق_علیه_السلام :
«تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ».
🔅در پيشگاه كسي كه از او دانش ميآموزيد ، فروتن باشيد.
▫️ الكافي ، ج ۱ ، ص ۳۶.