eitaa logo
احکام و احادیث مهم‼️
45 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
384 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⬜️💢 (۳) 💢⬜️ 🔻ادامه فوائد انار ⬜️🔴 خاصیت دیگر انار این است که معده را درمان می‌کند. 📍 بیماری‌های معده را درمان می‌کند. 📍 معده خودش خانه بیماری است اگر معده اصلاح بشود خیلی از بیماری‌ها درمان می‌شود. ⬜️🔴 خاصیت بعدی انار این است که بیماری‌های روحی مانند را درمان می‌کند. ⬜️🔴 خاصیت دیگر انار این است که شیطان را دور می‌کند. ✔️بخصوص شیطان وسوسه را دور می‌کند. ✔️ در روایات آمده است که خوردن انار باعث می‌شود تا انسان گناه نکند. معنایش این است که انسان بیمار نمی‌شود چون علت بیماری گناه است. 🟢✔️اگر یک انار بخورد چهل روز گناه نمی‌کند و اگر کسی دو انار بخورد هشتاد روز گناه نمی‌کند و اگر سه انار بخورد صدو بیست روز گناه نمی‌کند و در روایات آمده است کسی که صدو بیست روز گناه نکند به بهشت می‌رود. ⬜️🔴 خاصیت بعدی انار این است که بعض طبائع را درمان می‌کند بخصوص بعد از حجامت: ⬜️🔴 كُلِ الرُّمَّانَ‌ بَعْدَ الْحِجَامَةِ رُمَّاناً حُلْواً فَإِنَّهُ يُسَكِّنُ الدَّمَ وَ يُصَفِّي الدَّمَ فِي الْجَوْف‌. ⬜️🔴 یعنی بعد از حجامت انار شیرین بخور چرا که ✔️غلبه خون را درمان و آن را صاف داخل بدن صاف می‌کند. ◽️در روایت دیگری می‌فرماید: ⬜️🔴 أَرْبَعَةٌ يُعَدِّلْنَ الطَّبَائِعَ الرُّمَّانُ‌ السُّورَانِيِ‌ وَ الْبُسْرُ الْمَطْبُوخُ وَ الْبَنَفْسَجُ وَ الْهِنْدَبَاء. ⬜️🔴 یعنی چهار چیز طبائع را تعدیل می‌کنند: ✔️ انار سورانی ✔️ خرمای پخته شده ✔️بنفشه و ✔️ کاسنی. بسر خرمای خشک است مانند خرمای زاهدی. اگر مراد خرمای نارس باشد سبز رنگ است اما بیشتر به خرمای خشک بسر می‌گوییم شاید به هردو اطلاق می‌شود. خرمای زاهدی شدیدا گرم است. 👈 وقتی انار طبائع بدن را متعادل می‌کند می‌تواند درمان کل بیماری‌ها باشد. 👈انار بی هسته‌ی سورانی نیست سعی شود انار کم هسته و هسته ریز دشته باشد. 👈هم برای معده خوب است هم برای قلب خوب است هم برای نفس و بیماری های روحی خوب است 👈 دل را خوش میکند برای ذهن هم خوب است 👈 قلب را روشن میکند و مسائل وسواس و حتی خود قلب را دمان می کند 👈 معده و دستگاه گوارش را درمان میکند 👈آب مغز را زیاد میکند 👈طبائع را تعدیل میکند 👈 خون را صاف میکند 👈 غذا را هضم میکند 👈 فرزند را زیبا میکند ✔️اینها ثابت میکند که انار درمان عمومی است 🔘دلیل عمومیت درمانیِ انار هم روایتی از امام صادق علیه‌السلام است: ⬜️🔴اللَّذَانِ يَنْفَعَانِ مِنْ كُلِّ شَيْ‌ءٍ وَ لَا يَضُرَّانِ مِنْ شَيْ‌ءٍ فَالْمَاءُ الْفَاتِرُ وَ الرُّمَّانُ ‌ ⬜️🔴یعنی دو چیز برای هرچیزی منفعت دارند و ضرر ندارند آب ولرم و انار است. ✔️بهترین انار انار شیرین است و فقط برای معده انار میخوش خوب است. 🔷دو روایت در این زمینه داریم روایتی می‌فرماید : ⬜️🔴الْمُزُّ أَصْلَحُ‌ فِي‌ الْبَطْن‌ ⬜️🔴 یعنی انار میخوش برای شکم بهتر است. 🔹 روایت دیگر می‌فرماید : ⬜️🔴كُلُوا الرُّمَّانَ‌ الْمُزَّ بِشَحْمِهِ فَإِنَّهُ دِبَاغُ الْمَعِدَة. ⬜️🔴یعنی انار میخوش را با پیِ آن بخورید چراکه معده را دباغی می‌کند. ✔️کسانی که مشکلات معده دارند دانه انار را خشک و آسیاب کنند چون خیلی مفید است. ✔️خوردن زیادِ انار برای قولنج، ورم، یبوست، اسهال، آپاندیس، بیماری‌های مقعد، بیماری طحال و کبد و پانکراس و امثال اینها و حتی برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. 🔻🔻 منابع: طب الائمه، ابن سابور زیات نیشابوری، ص59. الخصال، شیخ صدوق، ج1 ص249. الکافی، کلینی، ط اسلامیه، ج6 ص315. المحاسن، برقی، ج2 ص543. المحاسن، برقی، ج2 ص543. ╭┅══〰〰〰〰〰══┅╮ 🆔 @eslamiteb_tabrizian 🆔 @tebeeslami_tabrizian ╰┅══〰〰〰〰〰══┅╯
Z0000460.mp3
3.74M
نعمت‌های همراه مشکلات!
🌺 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می‌فرمایند: خداوند عزّ و جلّ به چيزى برتر از عقل عبادت نشده است و مؤمن آن گاه عاقل باشد كه ده خصلت در او فراهم آيد: ... و دهمين خصلت كه از همه مهمتر است اينكه: هر كه را ببيند بگويد: او از من بهتر و پرهيزگارتر است. كه مردم دو قسم هستند: مردمى كه واقعا از او بهتر و پرهیزگارتر هستند و قسم ديگرى كه از او بدترند. پس، هر گاه كسى را بهتر و پرهيزگارتر از خود ببيند در برابرش فروتنى كند، تا به مرتبه او برسد. و هر گاه كسى را بدتر از خود ببيند، گويد: اى بسا كه ظاهرش بد اما باطنش خوب باشد و چه بسا كه عاقبتش به خير بينجامد. هر گاه مؤمن چنين باشد، به اوج بزرگى دست يافته و بر هم روزگاران خويش مهترى يافته است. خصال؛ جلد ۲، صفحه ۴۳۳. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ لَمْ يُعْبَدِ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِشَيْ‏ءٍ أَفْضَلَ مِنَ الْعَقْلِ وَ لَا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ عَاقِلًا حَتَّى يَجْتَمِعَ فِيهِ عَشْرُ خِصَالٍ ... وَ الْعَاشِرَةُ وَ مَا الْعَاشِرَةُ لَا يَرَى أَحَداً إِلَّا قَالَ هُوَ خَيْرٌ مِنِّي وَ أَتْقَى إِنَّمَا النَّاسُ رَجُلَانِ فَرَجُلٌ هُوَ خَيْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَى وَ آخَرُ هُوَ شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَى فَإِذَا رَأَى مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَى تَوَاضَعَ لَهُ لِيَلْحَقَ بِهِ وَ إِذَا لَقِيَ الَّذِي هُوَ شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَى قَالَ عَسَى خَيْرُ هَذَا بَاطِنٌ وَ شَرُّهُ ظَاهِرٌ وَ عَسَى أَنْ يُخْتَمَ لَهُ بِخَيْرٍ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ فَقَدْ عَلَا مَجْدُهُ وَ سَادَ أَهْلَ زَمَانِه‏. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.🌺
هدایت شده از قرآن و حدیث
16.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ۶ جمادی الاول سالروز شهادت جناب جعفر طيار علیه السلام 🔸جعفر بن ابی‌طالب بن عبدالمطلب مشهور به جعفر طیار و ذوالجناحین سومین فرزند ابوطالب و فاطمه بنت اسد بود. جعفر پسرعموی پیامبر اكرم (ص)، برادر بزرگ‌تر امام علی(ع)، دومین فرد مسلمان پس از امام علی(ع) و صحابی رسول خدا(ص) بود. 🔸جعفر را مردی خطیب، سخاوتمند، بردبار و متواضع معرفی کرده‌اند. مفسران او را مصداق برخی از آیات قرآن از جمله آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ...» دانسته‌اند. 🔸جعفر نزد پیامبر اکرم(ص) مقام و منزلت فراوانی داشت و رسول خدا(ص) او را به سرپرستی کاروان مسلمانان در مهاجرت به حبشه برگزید. پیامبر(ص) پس از بازگشت جعفر از حبشه به او نمازی آموخت که به نماز جعفر طیار مشهور است. جعفر در جنگ موته به شهادت رسید و مزار او هم‌اکنون در اردن است. @ahlolbait
💠 افشاگری و مقاومت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها یزیدیان را به ذلت کشاند ▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در سخنانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر خطبه‌های آتشین و افشاگری، صبوری و استقامت حضرت زینب(س) در واقعه کربلا نبود، امروزه واقعه کربلا به‌درستی در تاریخ ثبت نمی‌شد، گفت: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا در اوج مصائب استقامت و صبر نمودند و یزید و یزیدیان را به ذلت کشاندند. 📎برای مشاهده متن خبر اینجا کلیک کنید 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔 @astanqom
۶ جمادی الاول، ایام شهادت حضرت جعفر بن ابیطالب، جعفر طیار سلام الله علیه را به محضر حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان حضرت تعزیت و تسلیت عرض می نماییم. امام باقر علیه السلام : .... وَ اَللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَى مَا وَصَلاَ إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا . بخدا سوگند اگر حمزه و جعفر زنده مى‌بودند آن دو نفر به خلافت دست نمى‌يافتند و اگر شاهد كارهاى آن دو بودند، آنها را از ميان مى‌بردند. الکافي , جلد۸ , صفحه۱۸۹ | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
🔹 دستورالعملی برای جلب نظر خاصِ خداوند متعال ✅ از حضرت امام صادق عليه السّلام روايت است که فرمودند: چون خداى عز و جل به اين آيات ( كه در آخر حديث بيايد ) فرمان داد كه به زمين فرود آيند، آنها به عرش در آويختند و گفتند: پروردگارا به كجا ما را فرو ميفرستى‌؟ به سوى خطاكاران و گنه‌كاران‌؟ پس خداى عز و جل به آنها فرمود: نازل شوید كه به عزت و جلالم سوگند كه هيچ كس از آل محمد (عليهم السلام) و شيعيان آنها شما را در هر روز بعد از نماز واجبش نخوانَد جز اينكه به نظر مخصوصى در هر روز هفتاد بار به او نظر كنم، و در هر نظر هفتاد حاجت او را بر آورم، و او را با آنچه گناه دارد بپذيرم. و آنها عبارت است از ام الكتاب ( سورۀ مباركۀ حمد) و آيه ١٨ سورۀ آل عمران، و آية الكرسى، و آيۀ ٢۶ سورۀ آل عمران. 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢، ص ٦٢٠ 🔺 آيه ١٨ سورۀ آل عمران: شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُوا الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 🔺 آيۀ ٢۶ سورۀ آل عمران: قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
⭕️ فتنه فلاسفه، صوفیه و عرفاء – آية الله صافی گلپایگانی رحمة الله علیه (بیان صریح مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی در نقد فلاسفه، صوفیه و عرفا - ترجمه بخشی از کتاب لمحاتٌ فی الکتاب والحدیث والمذهب تالیف معظم له) از دوران مامون عباسی که فلسفه یونانی در میان مسلمانان رواج یافت، متونی دین، به ویژه اصول دین، هدف تاویلات فلاسفه قرار گرفت و نصوص دینی را بر نظرات خویش تاویل نمودند... آنان دین خود را بر اساس حدس و گمان بنا کردند و نصوص را به گونه ای تفسیر کردند که مطابق رضای صاحبان اصلی دین و کسانی که مفسران حقیقی آن هستند (یعنی اهل بیت علیهم السلام)، نبود. معارف خود را بر اساس آموزه های کسانی پایه گذاری کردند که از راه پیامبران پیروی نکرده بودند و از انوار هدایت های آسمانی بی بهره بودند. تنها به عقول خود تکیه نمودند و با پیش روی در این مسیر، اصطلاحاتی جعل کردند که با اصطلاحات قرآن کریم مغایر هستند، و قائل به حلول، اتحاد و وحدت وجود گردیدند. ربط حادث به قدیم را به رابطه علت و معلول تعبیر کردند، نه رابطه ای مانند مخلوق با خالق، و تفاوت این دو اصطلاح آشکار است... علت را می توان گفت علت اول و دوم و . . . و اما آفریدگار را نه نمیشود خالق اول و خالق دوم گفت. معلول هم می تواند اول و دوم و سوم. . . باشد ولی مخلوق اول و دوم و سوم نداریم (بله، در برخی از احادیث آمده است که اولین چیزی را که خداوند آفریده است این یا آن است، أوّل ما خلق الله . . .، اما مقصود از آن شبیه این نیست که معلولِ اول، علتِ دوم و عقلِ دوم گفته می شود، و معلولِ دوم از علتِ دوم بیرون بیاید، و…). پس همه مخلوقات، حتی اگر خلقت بعضی از آنها در طول خلقت بعضی دیگر باشد، از یک خالق آفریده شده اند و همه خلق به طور یکسان به خداوند منسوب است، نه اینکه علتِ سوم، معلولِ معلولِ اول و علت دوم باشد و… قدمای فلاسفه به بافته های ذهنی خود اکتفا کرده و احساس بی نیازی کردند، و در مسائلی که عقل به آنها راهی ندارد، با تکیه بر عقل خود از هدایت انبیاء، احساس استقلال نمودند. و کسانی که بعد از آنها آمدند، راه آنان را پیمودند و از روش آنها اتباع کردند، جز این که تلاش کردند مباحث فلسفی را با کتاب و سنت تطبیق دهند. کانّه می خواستند شریعت را با چیز هایی که به ذهنشان رسیده پاکسازی کنند. آیا گروهی که راه ارسطو، افلاطون، سقراط، رواقیون، مشائیون، فارابی، ابن سینا و دیگران را پیمودند هدایت یافته هستند؟ یا کسانی که از آموزه های محمد و آل او – صلوات الله علیهم – پیروی نمودند؟ 🔺 و از زیان آورترین و زشت ترین کسانى که کار خود را بر تاویل بی ضابطه نصوص بنا کردند و بر حسب هوا و هوس و خیالاتشان آنها را معنی نمودند، گروهى هستند موسوم به عرفا و متصوفه. اینها اصول و فروع دین را به بازی گرفتند و آنها را بر عقاید فاسد خود تطبیق دادند و اعمال بد خود را با آن توجیه کردند. برای آنها رساله هایی است که فاقد ارزش و مشتمل بر اباطیل است. حلال را حرام و حرام را حلال کردند و با وجود اختلافاتی که در نوع سیر و سلوک و سلاسل خود دارند، به مخالفت با نصوص صریحه و تاویلاتی پرداختند که ضعیف تر از خانه عنکبوت است. 🔺 و مضرتر از این دو گروه (برای خود و دیگران)، کسانی هستند که آنچه را که اینها عرفان می نامند با فلسفه یونانی آمیختند و بدین ترتیب مکتب انحرافی جدیدی ایجاد نمودند. و اگر می خواهی بدانی صوفیه و پیروان این مسیر، به چه چیزهایی معتقد هستند، به تفسیر ملا عبدالرزاق کاشانی مراجعه کن که در آن تاویلات فراوانی از این دست خواهی یافت. بطور مثال در تفسیر آیه شریفه: «وانظر الى حمارك» (بقره: آیه 259) الاغ را به عزیر پیامبر تاویل نموده است [3]. و صفا و مروه را به قلب و نفس [4]... ◾️ (همچنین بخوانید: ابن عربی: کفار، همان اولیاء خدا هستند! – تاویل عجیب آیات قرآن) و تاویلات فاسد در کلام آنها فراوان است جدّاً، برای مطالعه بیشتر، به فصوص الحکم و کتب دیگری از این دست، رجوع شود. ما شواهدی بیش از این ذکر نمی کنیم، چرا که غرض تنها اشاره ای به فساد طریقت آنان بود. 📌 مشاهده مشروح مطلب در سایت 📌 مشاهده متن اصلی به زبان عربی 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
⭕️ آیا برای ذکر و دعا، اجازه از استاد لازم است؟! آیت الله صافی رحمة الله علیه سؤال: آيا همان طور كه در علوم تخصصى مثل علم‌الحديث، كسب اجازه از متخصص آن نياز است، در نقل اذكار مأخوذه از ائمه معصومين عليهم السلام هم اذن لازم است؟ پاسخ: «در جهت خواندن ادعيه، همين مقدار كه شخص، ادعيه و اذكار را از كتاب هاى معتبری مثل كتاب هاى علامه مجلسى، و كتاب “مصباح المتهجّد” شيخ طوسى و “مفاتيح الجنان” بخواند، كافى است، و نيز نظر شخص خاصّ و اجازه لازم نيست، بلكه بعضى برنامه‌ها به اين عناوين – كه بايد با اجازه باشد، که صوفيه و بعضى ديگر عنوان كرده و مى كنند – بى اصل، و بعض صورت هاى آن بدعت و حرام است. غرض اين است كه برنامه دعا و عبادت و همه وظايف بايد از شرع و از حضرات معصومين عليهم السلام رسيده باشد، و نبايد شخص از اختراعات أشخاص تقليد نمايد.» 📚 منبع: معارف دین، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، ج۳، ص۲۵۸ ◾️ عرفا و متصوفه برای رونق دُکان خود، ادعا می‌کنند که ذکر و دعا باید با اجازه و تحت نظر آنان خوانده شود و اگر بدون إشراف آنان باشد، ثمره ندارد و سنگینی می‌آورَد. در حالی‌ که عکس این مسئله صادق است و این اجازات به منظور سوء استفاده های باطنی و روحی از افراد و مرید پروری است. 📌 مشاهده در سایت 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜️ امام رضا علیه السلام: «أطعموا مرضاکم السلق یعنی ورقه فإن فیه شفاء و لا داء معه و لا غائلة له و یهدئ نوم المریض و أجتنبوا أصله فإنه یهیج السوداء.» به بیمارانتان، چغندر(یعنی برگ آن را) بدهید، چرا که در آن درمان است و هیچ بیماری ای به همراه ندارد و هیچ عارضه ای در آن نیست و خواب بیمار را آرام می سازد، اما از خود چغندر بپرهیزید، چرا که سودا را تحریک می‌کند. 📚 منبع : الکافی، ج۶، ص۳۶۹، ح۴ دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۳۶۴ 🟣 آدرس سایت ما : 🟢 WWW.DAROO100.COM ••  ••  ••  ••  •• 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100