بسم الله النور
برای امام حی و حاضرمان امام مهدی عجل الله فرجه غیر از دعا (که بسیار به آن توصیه شده ایم) چند نمونه از کارهای دیگری که میتوانیم انجام دهیم
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
✅هدیه روزانه به حضرت
(ثواب صدقه-صلوات-و هر کار خیری که خواستیم را هدیه به آقا کنیم )
✅نذر مهدوی
مقداری از نذرهای خود را مرتبط با امام زمان انجام دهیم
(خرید کتاب مهدوی و هدیه دادن آن به جوانان و نوجوانان_برپایی مجالسی با موضوع سخنرانی و مداحی در مورد امام زمان و...)
✅وقف مهدوی
مصرف مقداری از وقف های جدید در مورد فعالیتهای مهدوی باشد؛
(مسابقات امام زمانی- برنامه های مهدوی دانشجویی ، دانش آموزی و..)
✅قرائت #زیارت آل یس
(زیارتی که از جانب خود حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه نقل شده و در زمان غیبت صغری توسط نائبان خاص حضرت به دست شیعیان رسیده است)
جمعه شب ها یا شبی دیگر در هفته در مساجد و تکایا و مجالس و منازل که ان شاء الله فراگیر شود.
✅ جمع آوری پول و اقلام برای کمک به نیازمندان محله با محوریت امام جماعت مسجد آن محل
(سه شنبه شب ها با گرداندن کیسه بین نماز گزاران و اهدای ثواب این کار به امام عصر عجل الله تعالی فرجه و دعا برای سلامتی ایشان و ظهور )
✅✅ مهم تر از همه اینکه یاری کنیم امام زمان را
طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام :
..أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَاد
... مرا یاری کنید به پارسایی و - در پارسایی- کوشیدن و پاکدامنی و درستی ورزیدن.
(نهج البلاغه نامه ۴۵)
🔸اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه..
خدایا من را در زمره یاوران و کمک کاران ایشان قرار بده..
🖊محسن طلائی اردکانی
باسلام
طبق موضوع شناسی های جدید⬇️
طوطی و کاسکو و مرغ عشق و مرغ مینا حلال گوشت است
✧نُـکٰـاتِ طَـلٰـائـی✧
باسلام طبق موضوع شناسی های جدید⬇️ طوطی و کاسکو و مرغ عشق و مرغ مینا حلال گوشت است
چون بیشتر سوال کنندگان بابت فضله ش میخان بدونن پاکه یا نه
دونستن این موضوع که عرض شد خوبه
امام راحل و آیت الله بهجت(۱):
فضله پرندگان حرام گوشت نجس است
اکثر مراجع (مقام معظم رهبری- آیت الله مکارم -آیت الله سیستانی-آیت الله فاضل لنکرانی-آیت الله صافی و..):
فضله تمام پرندگان و لو حرام گوشت،پاک است
🔸فضله پرندگان حلال گوشت طبق نظر همه مراجع پاک است.
(۱) آیت الله بهجت:
فضله خفّاش بنا بر احتیاط نجس است
هدایت شده از محسن طلائی اردکانی
چرا در دین اسلام سگ نجس است؟ ...هر جا دیدیم از طرف شارع مقدّس عملی واجب گردیده می فهمیم در آن عمل مصلحتی است که به دست آوردن آن مصلحت لازم است، اگر چه از آن آگاهی نداشته باشیم.
اگر شارع از عملی نهی نمود و چیزی را نجس اعلام کرد، می فهمیم به خاطر مفسده و ضرری است که از آن اجتناب لازم است. گرچه ممکن است ما به خاطر کمی اطلاعات علمی، به مفاسد و مصالح احکام پی نبریم، ولی بعدها بر اثر پیشرفت های علمی، بخشی از فلسفه احکام روشن شود، همان گونه که سال ها پس از حکم به نجاست سگ، بعضی از علل آن کشف گردیده است و آن این که: در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است.
وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیله زبانش آن تخم ها را به قسمت های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می کند. اگر یکی از این تخم ها به معده انسان وارد شود، مرض های گوناگونی تولید می کند که احیاناً منجر به مرگ می شود. [2]
این یکی از حکمت هایی است که اسلام سگ را نجس العین دانسته تا بدین وسیله مضرّات آن را از انسان دفع کند، اما ممکن است، حکمت ها و علت های دیگری از نظر بهداشتی و زیست شناسی و پزشکی وجود داشته باشد که هنوز از آن آگاهی نداریم.
دلایل نجاست سگ از نظر فقهی:
موضوع نجاست سگ یک مسئله فقهی است. در قرآن کریم در باره طهارت و نجاست سگ سخنی به میان نیامده است. البته، این گونه نیست که همه احکام فقهی در قرآن کریم آمده باشد. قرآن کریم در احکام فقهی معمولاً به کلیات بسنده کرده است و تبیین و تفسیر آن را به پیامبر اکرم (ص) و به دنبال آن، امامان معصوم (ع) سپرده است . برای نمونه هنگامی که به احکام فقهی نماز توجه میکنیم می بینم که احکام زیادی دارد در حالیکه در قرآن کریم تعداد انگشت شماری از آنها آمده است. https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa4155 پایگاه اسلام کوئست
چرا مسلمان نمی تواند گوشت خوک بخورد؟
پاسخ
در آیات قرآن کریم سوره های (بقره 173، مائده 3، انعام 145، نحل 115) تصریحاً گوشت خوک را حرام و قدغن اعلام کرده است و در سوره انعام آیه 145 خوک را نجس معرفی می کند یعنی هم حرام و هم نجس است و باید از آن دوری جست. و هر نجسی حرام است اگر چه هر حرامی نجس نیست.
چرا خداوند متعال در آیات و سوره های قرآن کریم گوشت خوک را حرام کرده است و بلکه نجس و پلید معرفی می نماید؟ در پاسخ می گوییم که تردیدی نیست که تحریم و نجس اعلام کردن از سر گزاف و بیهوده گویی نبوده و حتماً حکمتی محکم و قاطع دارد . اما این حکمت کدام است و این علت چیست؟ ما به حکمت و علت خیلی از احکام وقوف کامل نداریم اما می توانیم بگوییم که ای بسا گوشت خوک در شخصیت و معنویت انسان یک نوع پلیدی و پستی ایجاد می کند که مانع نورانیت و صفای باطن و تقرب به خداوند می شود اگر چه ما این رابطه را درک نکرده باشیم یا احیاناً در اخلاق و سیرت ما مفاسدی را ایجاد می کند که این مفاسد مانع صلاح و سداد آدمی می شود به هر تقدیر اولاً احکام الهی و از جمله این حکم دارای حکمت و علت و ملاک است و ثانیاً ممکن است ما تفصیلاً و حتی اجمالاً به این علل و حکمت ها دسترسی نداشته باشیم ولی همین کافی است که قطعاً می دانیم علت و فلسفه ای جدی برای منع وجود دارد. https://hawzah.net/fa/Question/View/7206/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%AE%D9%88%DA%A9پایگاه حوزه برخی از مفسران می نویسند: "خوک حتی نزد اروپائیان که بیشتر گوشت آن را می خورند سمبل بی غیرتی است. و حیوانی کثیف است خوک در امور جنسی فوق العاده بی تفاوت و لا ابالی است و علاوه بر تاثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تاثیر این غذا در خصوص لا ابالی گری در مسائل جنسی مشهود است.
یکی از نویسندگان می نویسد:
"خوک غیرت ناموسی ندارد (نقطه مقابل خروس است) و دیوثی می کند و جفت خود را در معرض استفاده خوک های نر دیگر قرار داده، از این عمل علاوه بر آنکه باک ندارد لذت هم می برد و این صفات و اخلاق او در گوشتش تاثیراتی دارد.از این جهت اشخاصی که تغذی به آن می کنند همان صفات و اخلاق رذیله را پیدا می کنند. و این در حالی است که غیرت از صفات کمال الهی است و در اسلام بر صفت غیرت تأکید شده است و غیرت نسبت به دین و ناموس از صفات انبیاء و ائمه طاهرین و مؤمنین است."
نتیجه این که حکمت تحریم گوشت خوک را میتوان پیشگیری از زیان مترتب بر گوشت خوک شمرد ولی این ضررهای بهداشتی و اخلاقی فقط میتواند به عنوان فلسفه و حکمت این حکم مطرح شود نه علت انحصاری آن و هنوز باید منتظر کشفیات جدید علمی در این باره باشیم. پس حرامها و حلالهای خداوند دارای مصلحتها و حکمتهایی است که با پیشرفت علوم بدانها بیشتر پی میبریم. https://hawzah.net/fa/Question/View/65540/%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%AE%D9%88%DA%A9-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85
♦️سلیمانی ها
🔻کاروان حضور مردم اردکان در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان
💠محل ثبت نام مساجد:
- مصلی امام خمینی (ره)
- مسجد امیرالمومنین علیه السلام
- مسجد امام سجاد علیه السلام
- مسجد زیرده
- مسجد خاتم الانبیاء
- هیئت رزمندگان اسلام
❗️آخرین مهلت ظهر دوشنبه 16 دی
⬅️ زمان حرکت دوشنبه 16 دی؛ ساعت 10 شب
❇️مکان: مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اردکان
@ghalbefarhangi
پرسش : آیا هیپنوتیزم از نظر اسلام مشروع است؟
پاسخ آیت الله مکارم: براى مقاصد طبّى و مانند آن مشروع است، مشروط بر اینکه تجربه و آگاهى کافى داشته باشد، و آثار منفى و خلاف شرعى بر آن مترتب نگردد. ولى براى کشف امور پنهانى، یا اطّلاع از گذشته و آینده و حال جایز نیست https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=46455&mid=259557
پرسش : شعبده بازى را به عنوان کسب قرار دادن چه حکمى دارد؟ آیا شرکت در مجلس یا محفلى که در آن جا شعبده بازى مى شود اشکال دارد؟
پاسخ آیت الله مکارم بازی هایى که به عنوان نمایش و سرگرمى و تفریح در بعضى مجالس مشاهده مى شود که تردستى و زرنگى شخص را نشان مى دهد و غرضى جز آن در کار نیست اشکالى ندارد. امّا اگر براى اغفال مردم باشد نوعى از سحر است که کسب آن حرام و حضور در آن مجلس هم حرام است. https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=46482&mid=260026