آثار موسیقی حرام
✍امام صادق  عليه السّلام  فرمودند: 
خانه اي كه در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصيبتها و بلاهاي دردناك در امان نيست و دعا در آن خانه مستجاب نمي گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمي شوند. 
📚دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰
@ahkamostadmohagheghi
                
            🟡 شبهه
حدیث شریف از امام حسین (ع):
ما از تبار قریش هستیم , هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانیان هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است. ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد, زنانشان را به کنیزی اعراب به فروش رسانید و مردانشان را به غلامی و بردگی اعراب گماشت.... از بیانات امام حسین(ع) امام سوم شیعیان.
«سفینه البحار و مدینه الاحکام و الاثار ترجمه ی شیخ عباس قمی صفحه ۱۶۴» "
🟢 پاسخ: 
🔹اولا این روایت به امام صادق(ع) منتسب است نه به امام حسین(ع). چون  این شبهه اولین بار در زمان محرم پخش شده، شبهه افکنان آن را به سیدالشهداء نسبت دادهاند.
▫️ثانیا وثاقت بعضی از راویان این حدیث رد شده و در نتیجه این روایت ضعیف است و قابل اعتماد نیست. (معجم الرجال ج۴، ص۹ و بحارالانوار ج۴۴، ص۳۲۹)
♦️ ثالثاً در روایت کلمه #عجم آمده و نه ایرانی و «عجم» به هیچ عنوان به معنای ایرانی نیست. (عجم در لغت چند معنا دارد که یکی از آنها یعنی غیر عرب، (چه ایرانی باشد چه غیر ایرانی) و معنای دیگر آن یعنی کسی که صحیح صحبت نمیکند و دیگر کسانی که زیر بار حرف حق نمیروند.)
👈 از همه مهمتر اینکه بخش دوم روایت (دستگیر کردن عجم و کنیزی آنها و....) گزارشی است که مولف کتاب درباره رفتار خلیفه دوم ذکر کرده و ربطی به روایت ندارد. جالب اینکه در ادامه آمده است که امیرالمومنین از این رفتار نهی میکند. اما شبهه افکن، با به هم آمیختن این دوقسمت به دنبال مقاصد پلید خود و ایجاد سوءظن نسبت به اهلبیت علیهمالسلام بوده است.
🔹 نه تنها در هیچ روایتی نکوهش ایرانیان نیامده است که با قرآن و روح تعالیم پیامبر(ص) که فرمود: «هیچ عربی را بر عجم فخر نمی باشد و گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست»، سازگار نیست! (حجرات، آیه ۱۳)، بلکه در روایات فراوانی پیامبر و امامان علیهم السلام، از ایرانیان تمجید کردهاند.
مثلاً در روایتی پیامبر با دست زدن بر شانه سلمان فارسی، ایرانیان را مصداق آیهٔ «یحبهم و یحبونه؛ خدا آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند»، معرفی کرده اند. (تفسیر کشاف، ج ۲، ص ۴۳)
@ahkamostadmohagheghi
                
            🏴 امام صادق علیهالسلام:
◽️ هیچ مؤمنی نیست که هنگام نوشیدن آب، حسین علیهالسلام را یاد کند و قاتلش را لعنت فرستد، مگر آنکه خداوند برای او صد هزار حسنه بنویسد، صد هزار گناه از او پاک کند، صد هزار درجه او را بالا برد، گویی صد هزار برده را آزاد کرده است و خداوند او را با حسین علیهالسلام محشور میفرماید.
📚بحارالأنوار، ج ۴۴، ص ۱۹۳.
@ahkamostadmohagheghi
                
            لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
                                                                                    مشاهده در پیام رسان ایتا
                                                                            احکام کامل حق الله، حق الناس و حق النفس را در این فایل یاد بگیریم:
شرط توبه حقیقی از گناهان
فرق حق الناس های مالی و حق الناسهای آبرویی در چیست؟
اگر در دوران مدرسه به دیوار و نیمکت مدرسه آسیبی زده ایم الآن باید چه کار کنیم؟
در صورت دستکاری کنتور برق و آب، چه وظیفه ای داریم؟
اگر پشت سر کسی غیبت کرده ایم اما نمی توانیم حلالیت بطلبیم چه کار کنیم؟
اگر به کسی بدهکار باشیم و او از دنیا برود دقیقا چه وظیفه ای داریم؟
اگر از دوران بچگی حق الناسی گردنمان است باید چه کار کنیم؟
کجاها دقیقا می توانیم ردّ مظالم بدهیم؟ 
و...
حسین محققی
۱۷ دقیقه
انتشار فایل صدقه جاریه است🌺
@ahkamostadmohagheghi
                
            
                کلاس احکام و عقاید حسین محققی
            
            احکام کامل حق الله، حق الناس و حق النفس را در این فایل یاد بگیریم:  شرط توبه حقیقی از گناهان  فرق حق
        
                                        عزیزان لطفا فایل بالا رو گوش کنید تا با تمام احکام حق الله و حق الناس و حق النفس آشنا بشید.👆
انتشار فایل، صدقه جاریه است
                
            #شنونده_غیـبـت
🔻 گناه شنونده غیبت، مثل غیبت کننده است، مگر اینکه در مقام انکار برآید و سخن آن شخص را قطع کند یا از مجلس برخیزد و اگر قدرت بر اینها نداشته باشد و در دل غضبناک گردد.
🔻 و اگر به زبان گوید: ساکت شو اما در دل مایل و طالب باشد، این از اهل نفاق است.
🔻پس بر اهل دین لازم است که چنانچه غیبت مسلمانی را بشنوند در مقام انکار برآیند و آن را رد کنند واِلّا مستوجب نکال (عقوب و عذاب) می گردند.
📚 معراج السعاده
@ahkamostadmohagheghi
                
            لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
                                                                                    مشاهده در پیام رسان ایتا
                                                                            آیا حضرت رقیه(س) وجود داشته یا خیر؟
اگر وجود داشته چرا شیخ مفید و شهید مطهری منکر وجود او شده اند؟
دو دلیل محکم برای این که امام حسین(ع) دختری به نام رقیه داشته.
حسین محققی
۴ دقیقه
@ahkamostadmohagheghi
                
            سؤال:
شهیدی که در معرکه و در گرماگرم جنگ به شهادت میرسد، غسل و کفن ندارد و با همان لباسش به خاک سپرده میشود، سؤال این است:
رزمندههایى كه در فاصله زياد با توپ دور برد و يا ضدهوائى مشغول شليك به دشمن هستند و مورد هجوم هوائى دشمن قرار بگيرند و كشته شوند، چه حكمى دارند؟
🔑 پاسخ:
شهدای پدافند که در حال انجام مأموریت و در همان مکان به شهادت میرسند، حکم شهید معرکه را دارند.
@ahkamostadmohagheghi
                
            2.2M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🔴 مهمترین سوال قبر و قیامت 
@ahkamostadmohagheghi
                
            ⁉️💠پرسش:
چرا حضرت علی اکبر(ع) از امام حسین(ع)، آب خواست با اینکه می دانست در خیمه گاه آب نیست؟
✍️ پاسخ:
امام حسين(ع) علي اکبر را راهي ميدان جنگ كرد و خودش هم چند قدمي دنبال فرزند رفت. از طرف ديگر علي اكبر هم علاقه زيادي به پدرش داشت لذا وقتي كه در روز عاشورا راهي ميدان شد با وجود اينكه مي دانست در خيمه گاه آبي وجود ندارد ولي بعد از خستگي به خيمه گاه آمد و از امام حسين(ع) آب خواست و با اين بهانه علي اكبر مي خواست:
1. اينكه دوباره رهبر و امام و پدرش را ببيند و با اين ديدار پدر و اهل بيت امام حسين(ع) را خوشحال كند كه هنوز زنده است. 
2. اينكه با ديدن پدر نيروي بيشتري بگيرد و بهتر بتواند با دشمنان بجنگد. 
۳- برخي گفته اند كه امام حسين(ع) زبان در دهان علي اكبر گذاشت تا به پسرش بگويد كه پدرت هم مثل تو تشنه است و گويا امام هم با اين كار مي خواسته علي اكبر را در آغوش بگيرد.
و برخي نيز گفته اند كه حضرت انگشتر خويش را در دهان علي اكبر گذاشت و علي اكبر آن انگشتر را مكيد و از تشنگي اش كاسته شد. 
به هر حال آنچه از مطالب گفته شده مي توان فهميد اين است كه حضرت علي اكبر با توجه به علاقه شديدي كه به پدرش داشت با اين بهانه مي خواست در لحظات آخر عمر چهره پدر را زيارت كند. و آب خواستن نيز اگر بهانه مراجعت به خيمه ها باشد داراي ايراد شرعي و عقلي نيست چون امام نگين انگشتر را در دهان او گذاشت و كرامتي از امام بود كه علي اکبر را سيراب نمايد.
@ahkamostadmohagheghi