eitaa logo
برداشت های نادرست از احکام
16.1هزار دنبال‌کننده
128 عکس
36 ویدیو
3 فایل
بدون ذکر لینک کانال forward و copy شرعا جایز نیست مدیر 👇 @amindsi کانال های دیگر ما👇 @eteghadz @akhlaghz پرتکرارترین سوالات شما از ما👇 @s_ahkamz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قطع رابطه با بدحجاب برخی به دلیل بی حجابی یا بدحجابی دوست یا فامیل خود، با او قطع رابطه می‌کنند و آن را وظیفه شرعی خود می‌دانند؛ درحالی‌که وظیفه شرعی در این موضوع، با توجه به نتیجه، متفاوت است... ❓اگر دختر محجبه‌ای یک دوست بدحجاب دارد و امر به معروف او اثر ندارد، آیا باید با او قطع رابطه کند؟اگر ترک رابطه با او اثر داشته باشد به این معنا که اصلاح می‌شود و حجابش را مراعات می‌کند، بله واجب است. گاهی وقت‌ها نیز برعکس است یعنی گرم‌گرفتن و محبت‌کردن و بعد تذکردادن بیشتر اثر می‌کند و باید از این راه وارد شد. اما اگر قطع ارتباط اثر ندارد و این رابطه برای شما مفسده‌ای ندارد رفت‌وآمد با او اشکالی ندارد. 📚منبع: (farsi.khamenei.ir) | عضو شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتماد به نظر پزشک عده‌ای از مردم، با اینکه به تجربه می‌دانند روزه گرفتن برای آنها ضرری ندارد، حرف برخی پزشکان مبنی بر ضرر داشتن را دربست می‌پذیرند و روزه نمی‌گیرند! 💠 سوال: کسی‌که می‌داند یا اطمینان دارد روزه برای او ضرر خاصی ندارد، هرچند پزشک بگوید ضرر دارد، یا کسی‌که یقین یا گمان دارد یا احتمال عقلایی می‌دهد که روزه برایش ضرر معتنابهی دارد، هرچند پزشک بگوید ضرر ندارد، وظیفه‌اش چیست؟ ✅ جواب مراجع تقلید - نباید به حرف پزشک اعتنا کند (حضرت امام، آیت الله سیستانی) - اگر مکلّف از گفته پزشک یقین پیدا کند که روزه براى او ضرر دارد و یا از گفته وى یا منشأ عقلایی دیگرى براى او خوف از ضرر حاصل شود، روزه گرفتن براى او واجب نیست، بلکه جایز هم نیست‌؛ ولی اگر گفته او اطمینان آور نباشد و باعث خوف ضرر نشود، گفته او اعتبارى ندارد و شخص باید روزه خود را بگیرد (امام خامنه ای) - اگر طبیب بگوید روزه ضرر دارد، امّا او با تجربه دریافته است که ضرر ندارد، باید روزه بگیرد و در صورت معلوم نبودن ضرر، مى‌تواند یکى دو روز تجربه کند و بعد طبق دستور عمل نماید. (آیت الله مکارم) 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به دلم نمی‌چسبه...!! 🎬 برداشت اول: «نماز جماعت» بعضی از مردم، نمازهای خود را فرادا می‌خوانند با این توجیه که «نماز جماعت کوتاه و مختصر به دلم نمی‌چسبد... »!! این افراد، معمولا در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند و نماز فرادایی که با آداب و مستحبات بیشتری خوانده شود را ترجیح می‌دهند. در حالی که به فتوای مراجع، نماز جماعتی که مختصر خوانده می شود، از نماز فرادایی که طول بدهد، بهتر است. 📚 توضیح المسائل مراجع،ج۱،ص۷۶۸، مسئله ۱۴۰۲ 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
نماز شب برخی از افراد تصور نادرست و دشواری از نماز شب دارند. در حالی که یازده رکعت نماز شبی که وارد شده، خیلی ساده است و در آن استغفار، دعا و حتی خواندن سوره بعد از حمد نیز شرط نیست. 💠 در نماز شب سوره، استغفار و دعا به عنوان جزئیت شرط نیست، بلکه کافی است در هر رکعت بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، سوره حمد قرائت شود و اگر خواست بعد از قرائت سوره حمد یک سوره از سوره های قرآنی را هم قرائت کند و سپس رکوع، سجود، سلام و تشهد به جا آورد. 📚رساله آموزشی بخش قبله و اقسام نمازها 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلعیدن خون موجود در دهان در حال روزه برخی از افراد گمان می‌کنند، فروبردن خونی که در اثر جراحی و کشیدن دندان و یا بیماری لثه، در دهان ایجاد می‌شود، در هر صورت روزه را باطل می‌کند، در حالیکه اگر خون داخل دهان، عمداً فرو برده شود، روزه فرد باطل می‌شود، اما اگر بی اختیار از گلو پایین برود، روزه باطل نمی‌شود (آیت الله خامنه‌ای، سیستانی و مکارم) ‼️همچنین اگر خون، در آب دهان مستهلک شود و از بین برود، بلعیدن آن اشکالی ندارد و مبطل روزه هم نیست. و در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فروبردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نمی زند (امام خمینی ره و امام خامنه ای ) 💢 البته کشیدن دندان، بلکه هر عملی که موجب خون آلود شدن دهان گردد، برای روزه دار مکروه است.(حضرت امام ره) 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
دل باید پاک باشد...! برخی از افراد زمانی که عمل اشتباهی انجام می‌دهند و با نهی از منکر مؤمنین روبرو می‌شوند، در پاسخ با اعتراض می‌گویند: «دل باید پاک باشد!» و این‌گونه قصد دارند عمل خلاف و زشتی که مرتکب می‌شوند را توجیه کنند. 🔻علامه طباطبایی ره در پاسخ به چنین عقیده و سخن باطلی می‌فرماید: «چگونه ممکن است جامعه‌ای به دستاویز اینکه دل انسان باید پاک باشد و ارزشی برای عمل نیست، با هرج و مرج زندگی کند و به سعادت برسد!! و چگونه ممکن است کردار و گفتار ناپاک، دلی پاک بپروراند، یا از دل پاک، کردار و گفتار ناپاک ترشح نماید!! خدای تعالی در کتاب خود می‌فرماید: «پاکان» از آنِ پاکان، و ناپاکان از آنِ ناپاکان اند. و می‌فرماید: زمینِ خوب، نبات خود را خوب می رویاند و زمینِ بد، جز محصول ناچیز نمی دهد. 📚بنده خاص، ص ۳۰ 🔸برداشت های نادرست اعتقادی 👇 @eteghadz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سفر قبل از ظهر ماه مبارک رمضان برخی تصور می‌کنند به محض اینکه قبل از ظهر در ماه رمضان، سفر کنند و از حد ترخص بگذرند، مجاز به افطار روزه خود هستند، در صورتی که افطار روزه قبل از ظهر، بستگی به این دارد که شخص، چه زمانی قصد سفر کرده باشد! 🔹 اگر شخص، از شب قبل، قصد سفر نداشته باشد و برای مثال، سحری خواب مانده و تصمیم گرفته است خودش را مسافر کند، بنابر احتیاط واجب باید آن روز را روزه بگیرد و پس از ماه رمضان، آن روز را قضا کند (امام خامنه‌ای)؛ و حتی اگر شخص، حتی به نحو تردید هم در شب قبل، قصد مسافرت نداشته باشد، باید روزه اش را بگیرد (آیت الله شبیری). ⚠️البته برخی مراجع نیز، تفاوتی بین قصد سفر در روز و شب قبل قائل نیستند و معتقدند در هر دو مورد، چه قصد سفر در شب قبل باشد و چه بعد از اذان صبح، روزه باطل است. (حضرت امام (ره) و آیت الله مکارم) 🔹آیت الله سیستانی: اگر قبل از ظهر مسافرت کند، مجاز به افطار است، بلکه بنابر احتیاط واجب نمی‌تواند آن روز را روزه بگیرد، خصوصاً اگر از شب نیّت سفر داشته باشد. 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797