salam-emam.mp3
1.85M
🌼 #همخوانی با یاد #مولای_مهربان 🌼
🔺بخشی از زیارت حضرت صاحب الزمان _عجل الله تعالی فرجه الشریف_ در روز جمعه
💠السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللّهِ فِی أَرْضِهِ،
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللّهِ فِی خَلْقِهِ،
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ،
وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ،
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ،
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ،
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ،
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ...
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه، یک نکته
و وَهَبْنا لِداوُدَ سُلَيْمانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ
و سلیمان را به داوود بخشیدیم، چه نیکو بنده ای بود! به راستی او بسیار رجوع کننده[به درگاه ما] بود.
(ص/30)
🔹🔸🔹
🔑یکی از کلید واژه های دوست داشتنی سوره صاد واژه «اوّاب» می باشد.
💚وقتی خدا در این سوره سه چهار بار از بنده های خوبش داوود و سلیمان و ایوب با این وصف یاد می فرماید.
«اوّاب» یعنی کسی که زیاد به خدا رجوع کند، رویش را زیاد به سمت خدا بگیرد. 🌻
❣خیلی شیرین است که خدا بنده ای را اینطور توصیف کند: بنده خوبی بود زیاد به سمت ما رجوع میکرد.
👈و فرقش با «توّاب» این است که در «اوّاب» آن تکرر در رجوع به خدا مربوط به بعد از گناه و لغزش نیست.
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
#شیوه_های_متنوع_پرسش
9⃣1⃣ یک آیه بی تپق
یک آیه تلاوت کنید و از شاگردان بخواهید به ترتیب آیه به آیه تلاوت را ادامه بدهند، به این شرط که هر نفر آیه اش را بدون تپق و اشکال بخواند،
هرکس در آیه دچار اشکال شد باید تلاوتش را ادامه بدهد تا جایی که موفق شود یک آیه را بدون اشکال بخواند که نوبت به نفر بعدی منتقل شود.
✅ مزایا:
👈 فرهنگ سازی عملی برای حفظ بدون اشکال
👈 اختصاص فرصت بیشتر به تلاوت شاگردان با محفوظات ضعیفتر
👈 افزایش دقت و تمرکز شاگردان حین تلاوت
👈 قابل پیش بینی نبودن نوبت تلاوت ها برای نفرات بعدی و در نتیجه ایجاد تمرکز بیشتر در فضای جمعی کلاس
👈 و...
✅ چند نکته:
👈 بسته به سطح آمادگی و تسلط شاگردان می توانید قانونگذاری کنید.
🔺مثلا این که حتی «تپق» و «مکث» هم باعث ادامه تلاوت شود یا فقط «غلط خواندن»
🔺یا این که اگر کسی موفق به تلاوت یک آیه بی غلط نشد، بعد از یک صفحه تلاوت در هر حال نوبت به نفر بعدی برسد.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
سپاس ویژه از اساتید همراهی که روش های متنوع پرسش خود را با اهل القرآن در میان میگذارند. 💐
🌷اجرتان با قرآن کریم🌷
https://eitaa.com/ahlalquran
#موفقیت
برای شکست هایی که در زندگی تان
اتفاق افتاده افسوس و حسرت نخورید، اتفاقات گذشته
را نه میتوان تغییر داد و نه محو کرد.
پس از آنها درس بیاموزید
عبرت بگیرید و پیش روید...
زندگی؛ادامه دارد...
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
✅ آزمون های کوچک کلاسی، عامل تقویت یادگیری هستند
🔸دانشمندان بر این عقیده اند که استرس در درجه های پایین و متوسط ( مثل استرس هایی که در آزمون های کوچک غیر رسمی ایجاد می شود) می تواند به کارگیری اطلاعات ، دانش و مهارت را تحریک کند.
🔸استرس در سطح متعادل ، هیپوتالاموس مغز را مورد هدف قرار می دهد و باعث آزاد شدن دو هورمون اولیه به نام های کورتیزول و آدرنالین می شود که موجب تحریک و انگیزش فعالیت حافظه طولانی مدت می شود.
🔸 آزمون های کوچک غیر علنی موجب می شوند که انباشتگی درسی قبل از امتحان کاهش یابد و دروس در یک فاصله زمانی به طور یکنواخت و دائم خوانده شوند.
🔸بنابراین از پرسش ها و آزمون های کلاسی در مقاطع مختلف مثل پایان یک فصل، اتمام حفظ یک جزء و... در جهت کیفیت بخشی به یادگیری شاگردانتان استفاده کنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
29.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زبان_قرآن
🌷 آموزش صرف و نحو
🎤استاد حمید محمدی
⏪ جلسه هجدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
#رسم_زندگی
مولا على عليه السلام:
الدُّنيا لا تَصفو لِشارِبٍ، ولا تَفی لِصاحِبٍ
دنيا براى هيچ نوشنده اى زلال نمى شود و به هيچ يارى وفا نمى كند
غررالحكم حدیث 1721
🔹🔸🔹
باور کنیم که دنیا جنسش همینه
موندگار نیست
بی دردسر نیست
کامل نیست
دنیا فقط برای اینه که کارمون راه بیوفته و آماده آخرت بشیم
پس زیادی روش حساب نکنیم
و غصشو نخوریم
دنیا مثل یه ظرف یکبار مصرفه
ازش استفاده میکنیم
کارمونو باهاش راه میندازیم
ولی هیچوقت بهش دل نمیبندیم
تو ویترین نمیذاریمش
براش هزینه نمیکنیم و غصه نمی خوریم
چون میدونیم جنسش اینه
و اصلا برای ماندگار بودن ساخته نشده
https://eitaa.com/ahlalquran
اهل القرآن
#صدای_مشاور #اشتباه_نکنیم ⛔️ وابستگی ها در حفظ قرآن (قسمت پنجم) 5⃣ وابستگی به تأیید دیگری بعضی حف
#صدای_مشاور
#اشتباه_نکنیم
⛔️ وابستگی ها در حفظ قرآن (قسمت ششم)
6⃣ وابستگی به ترجمه
بعضی حفاظ حین تلاوت مدام متوقف میشوند، ترجمه کلمات و عبارات بعدی را یادآوری میکنند و بعد بر اساس همان ترجمه، ادامه آیه را به یاد می آورند و تلاوت میکنند و اگر اول ترجمه را به یاد نیاورند قادر به ادامه تلاوت نیستند.
✅ چه کنیم تا از این وابستگی رها شویم❓
💠 در حفظ جدید، الفاظ و عبارت ها را به قدر کافی تکرار کنید تا جایی که صد در صد روان و متقن در حافظه تان ثبت شود نه آن که به تسلط 50 درصدی بر الفاظ برسید و برای کاستی ها، روی استفاده از ترجمه حساب کنید.
💠 هنگام تلاوت آیات، مفهوم کلی عبارت و آیه را در ذهن داشته باشید و نه ترجمه لفظ به لفظ. نباید در ذهن اول کلمه فارسی را بیاورید و بعد به دنبال معادل قرآنی اش بگردید.
بلکه باید با تکیه بر حفظ قوی الفاظ، عبارت را کاملا روان تلاوت کنید و در عین حال در ذهن به معنا و مفهوم کلی عبارت توجه داشته باشید.
✅شیوه صحیح
👈 تلاوت میکنید : ...و لهن الربع مما ترکتم ان لم یکن لکم ولد...
👈 و همزمان در ذهن به معنا توجه دارید که «اگر مرد فرزند نداشته باشد سهم ارث همسرش یک چهارم ماترک است.»
❌ شیوه غلط
👈 در ذهن می آید : ... و برای آنهاست...
👈 تلاوت میکنید : ... و لهن...
👈 در ذهن می آید : ... یک چهارم از آن چه ترک کردید...
👈 تلاوت میکنید : ... الربع مما ترکتم...
👈 و...
💠 از مصحف استاندارد بدون ترجمه برای انجام حفظ و مرور استفاده کنید.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
بچهها توی خانه بازیگوشی و شیطنت میکردند. گاهی درمانده میشدیم.
از آقای بهجت پرسیدم: «با بچهای که از دیوار راست میرود بالا و حرف گوش نمیکند، باید چه کار کرد؟»
ایشان گفت: «همانطوری که توقع دارید خدا با شما رفتار کند، با این بچهها هم همانطور رفتار کنید. اینطور اگر نگاه کنید، دیگر زدن بچهها یا بداخلاقی با آنها بهخاطر اشتباه، بیمعنی میشود. بچه هم احساس نمیکند که بابایش درکش نمیکند.»
📚به شیوه باران، صفحه 39
https://eitaa.com/ahlalquran
🔰آیت الله حائری شیرازی :
🔸زیارت امام رضا علیه السلام که مشرف می شوید، اول میرسید به بست.
ارزش بست زیاد است، چون ورودی حرم است.
🔹رجب ماه ورودی است. رجب بست است، شعبان صحن است، رمضان حرم است و شب قدر، ضریح است.
https://eitaa.com/ahlalquran
اهل القرآن
#کلاسداری_حفظ #شیوه_های_متنوع_پرسش 9⃣1⃣ یک آیه بی تپق یک آیه تلاوت کنید و از شاگردان بخواهید به
#کلاسداری_حفظ
#شیوه_های_متنوع_پرسش
0⃣2⃣ مضرب خوانی
در این شیوه بر شماره آیات مضارب تأکید میشود. مثل مضارب 5 یا مضارب 10
مثلا
🔺تلاوت، از آیه تعیین شده توسط استاد شروع میشود، هر نفر یک آیه تلاوت میکند و مضارب 5 را همه با هم همخوانی میکنند،
🔺یا هر نفر 4 آیه تلاوت میکند و وقتی به مضارب 5 رسید، استاد آیه را میخواند،
🔺یا استاد برای هر نفر یک عدد یکان تعیین می کند و شاگرد باید همه آیات با آن یکان را تلاوت کند
مثلا آیه 6، 16، 26، 36،...
آیه 3، 13، 23، 33،...
✅ مزایا:
👈 تحکیم حفظ شماره آیات
👈 دسته بندی ذهنی محفوظات در دسته های 5 یا 10 آیه ای که به نظم دهی محفوظات در ذهن کمک میکند.
👈 تمرکز بر ترتیب آیات
👈 و...
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
30.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش_روانخوانی
💠 استاد علی قاسمی
📚 کتاب آموزش قرائت قرآن ۱ ، روان خوانی و صحت قرائت نماز
مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تدوین متون درسی
🔰جلسه سیزدهم،
تلفظ حرف ثاء
https://eitaa.com/ahlalquran