#صحیفه_سجادیه
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ طَيِّبْ بِقَضَائِكَ نَفْسِي، وَ وَسِّعْ بِمَوَاقِعِ حُكْمِكَ صَدْرِي، وَ هَبْ لِيَ الثِّقَةَ لِأُقِرَّ مَعَهَا بِأَنَّ قَضَاءَكَ لَمْ يَجْرِ إِلَّا بِالْخِيَرَةِ، وَ اجْعَلْ شُكْرِي لَكَ عَلَى مَا زَوَيْتَ عَنِّي أَوْفَرَ مِنْ شُكْرِي إِيَّاكَ عَلَى مَا خَوَّلْتَنِي
بارالها بر محمد و آلش درود فرست، و مرا به قضایت دلخوش کن، و سینهام را به موارد حُکمت گشاده فرما، و به من اطمینان ده که به سبب آن اقرار کنم که قضای تو جز به آنچه خیر است روان نشده، و شکرم را بر آنچه از من باز داشتهای افزونتر از شکرم بر آنچه به من عنایت کردی قرار ده
دعای ۳۵ صحیفه سجادیه .بند سوم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
روزی که بارگاه شفاعت بپا شود
مگذار از گروه تو ما را جدا کنند
🌸🍃روزت مبارک علمدار ایران🌸🍃
#روز_جانباز
https://eitaa.com/ahlalquran
#احادیث_قرآنی
#وظایف_قرآنیان
⛔️ دوری از محرمات و ترجیح ندادن دنیا بر عقبی
قالَ النّبىُ صلي الله عليه و آله:
«مَنْ قَرَأَ القُرآنَ ثمُّ شَرِبَ عَلَيهِ حَراماً اَوْ آثَرَ عَلَيْهِ حُبّاً لِلدُّنيا وَ زينَتَها اِسْتَوْجَبَ عَلَيْهِ سَخَطَ اللّه ِ اِلاّ اَنْ يَتُوبَ اَلا وَ اِنّهُ اِنْ ماتَ عَلى غَيْرِ تَوْبَةٍ حاجَّهُ القُرْآنُ يَوْمَ القيامَةِ، فَلا يُزايِلُهُ اِلاّ مَدْحُوضاً».
بحارالأنوار، ج 92، ص 180
كسى كه قرآن بخواند و بعد حرام بخورد و بنوشد يا محبّت و زينت دنيا را بر آن برترى دهد مستوجب خشم الهى مى شود مگر اينكه توبه كند، و اگر بدون توبه بميرد، روز قيامت قرآن با او به محاجّه بر مى خيزد و تا او را محكوم نكند دست برنمى دارد.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
#تعطیلات_نوروز
🤔چطور به شاگردانمان برای ایام نوروز تکلیف بدهیم❓
استاد حفظ عزیز!
تعطیلات نوروز میتواند یک فرصت بینظیر یا یک تهدید جدی برای محفوظات شاگردان شما باشد.
این که کدام یک محقق شود بسته به برنامه دهی شما و پایبندی شاگردان است.
1⃣ در یک جدول منظم، تمام روزهای تعطیلات را مشخص کنید و برنامه را به صورت روزانه و نه کلی، در اختیار شاگردانتان قرار دهید.
2⃣ حفظ جدید
👈 برای روزهای تعطیل رسمی (روزهای پایانی سال ۹٩ و ۴روز ابتدایی سال ١۴٠٠، روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین و...) اصلا برنامه حفظ جدید قرار ندهید.
👈 برای سایر روزها، با شناختی که از شرایط شاگردان خود دارید و با مشورت با آنها، می توانید میزان حفظ جدید را به نصف تا یک چهارم میزان معمول کاهش دهید.
3⃣ ده درس
👈 مرور ده درس گذشته را هر روز در برنامه قرار دهید. در این خصوص به همین میزان ده درس اکتفا کنید.
4⃣ مرور
👈 میزان مرور را به حداقل میزان استاندارد برسانید.
اولویت اجزاء جدید را فراموش نکنید.
بسته به میزان محفوظات شاگردان طوری برنامه ریزی کنید که در طول حدود ۱۷_۱۶ روز تعطیلات همه محفوظاتشان حداقل یک دور و اجزاء اخیرشان دو دور مرور شود.
🌸 میتوانید در کنار ستون مرور که به صورت الزامی برایشان مشخص کرده اید، یک ستون مرور اختیاری قرار دهید تا افرادی که مایل به مرور بیشتر هستند و امکانش را دارند بتوانند بر اساس برنامه آن مرور بیشتری داشته باشند و از این طریق شما هم از عملکرد شاگردانتان مطلع شوید.
🌸 برای روزهای پرمشغله مثل روزهای ابتدا و انتهای تعطیلات مرور اجزاء راحت تر را قرار دهید.
5⃣ در یک ستون، برنامه استماع منظمی برای شاگردانتان مشخص کنید که بر اساس آن حداقل یک دور تمام محفوظاتشان را در تعطیلات استماع کنند.
6⃣ تمهیداتی بیندیشید که ارتباط شاگردانتان با شما و همکلاسی هایشان در طول تعطیلات برقرار باشد.
مثلا
🔸حفظ جدیدشان را تلفنی یا مجازی تحویل بگیرید.
🔹چند نوبت مباحثه مختصر تلفنی یا مجازی در برنامه شان پیش بینی کنید.
🔸با آن ها در تماس باشید و احوال خودشان و حفظشان را بپرسید و انگیزه شان را زنده نگه دارید.
🔹و...
7⃣ بعد از تعطیلات، انجام تکالیف و کیفیت محفوظات شاگردانتان را ارزیابی کنید.
برترین ها و پرتلاش ها را تشویق کنید.
و اگر نیاز بود چند جلسه را به جبران خلل های ایجاد شده در اثر تعطیلات اختصاص دهید.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
🌿رنگ و عطر روزگارتان قرآنی🌿
https://eitaa.com/ahlalquran