eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.2هزار ویدیو
710 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی زیرنظراستادعلی قاسمی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1662991774.pdf
682.2K
📄 تلخیصی از صعود چهل ساله در 6 صفحه قابل استفاده برای مربیان 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/ahlalquran
چرا غرب از تمدن ایرانی-اسلامی هراس دارد ؟ 🔸️غرب برای جمهوری اسلامی ایران با ۸۵ میلیون جمعیت ۲۹۸ شبکه ماهواره ای به زبان فارسی ایجاد کرده است اما برای جامعه چینی زبانان با ۱/۵ میلیارد نفر هیچ شبکه ای ایجاد نکرده . 📌از خود پرسیده اید چرا ؟ https://eitaa.com/ahlalquran
🔹 بخش هایی از صحیفه سجادیه : از پدر و مادر بترسيد، مثل ترسي که از پادشاه ستمکار داريد و با آنها خوش رفتاري کنيد.، مثل خوش رفتاري مادر با شما. فرمانبردار پدر و مادرتان باشيد. آرزوهاي پدر و مادرتان را بر آرزوهاي خودتان ترجيح دهيد. نيکي پدر و مادر نسبت به خودتان را زياد بشماريد و نيکي خودتان را نسبت به پدر و مادرتان کم بشماريد. با صداي بلند با پدر و مادرتان سخن نگوئيد. با پدر و مادرتان مهربان باشيد. با پدر و مادرتان سازگار باشيد. خلق و خويتان را نسبت به پدر و مادرتان نرم بسازيد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale_.imran_.122.mp3
2.18M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
♦️ امام علی علیه السلام : اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ. 🔮 خانه ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند. اصول کافی @hafezun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر می‌خواهی یک تمدن را نابود کنی، باید سه کار انجام بدی: 1⃣ خانواده را از بین ببر 2⃣ نظام تربیتی رو نابود کند 3⃣ الگوهای اجتماعی را نابود کند 🔸 برای از بین بردن خانواده، مقام مادر را کوچک بشمار 🔸 برای نابودی نظام تربیتی، معلمین را در جامعه حقیر کن 🔸 برای نابودی الگوهای شخصیتی به علما و اندیشمندان توهین و طعنه بزن | •┈┈┈••☫••┈┈┈• 🇮🇷 🆔 @ahlalquran
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
otfi.mp3
211.5K
🔹نغمه اول 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 لِی خَمسَةُ اُطفِی بِهِم من پنج نفری را سراغ دارم که با کمک آن ها حَرُّ الجَحیمِ الحاطمَة آتش سوزان و در هم کوبنده‌ی دوزخ را خاموش می‌کنم. المُصطَفَی وَ المُرتَضَی ایشان؛ پیامبر خدا و علی مرتضی وَ أَبنَاهُما وَ الفَاطِمة و امام حسن و امام حسین و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام هستند 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 https://eitaa.com/alhanqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعوت زیبای مجری توانمند و ولایتمدار آقای مجید یراق بافان برای رهبر عزیزمان جهت آغاز سخنرانی... عالیه😍 https://eitaa.com/ahlalquran
داریم به روزهای فرار شاه نزدیک میشیم هر کی گفت شاه نکشت ، این عکس رو بزنید تو صورتش با اسلحه جنگی انقلابیون رو محاصره کردند و یک نفر رو زنده نگذاشت. شاه تا میتونست کُشت ، ولی حریف ِ "ایدئولوژی " و "لیدر" انقلابیها نشد. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
👈سوال سوم کدام خوردنی ها به عملکرد بهتر حنجره وتارهای صوتی کمک میکند ؟ استفاده ازغذاهای کم چرب مثل انواع پلوها.غذاهای ابکی مثل سوپ جو. سوپ مرغ وآشهایی که نرم باشند وادویه مثل فلفل تند وکشک نداشته باشند. ژله ، نشاسته یا همان آب‌جوش و نشاسته ی میکس شده . شیرکم چرب و ولرم . تخم مرغ عسلی . شلغم و آب شلغم . دانه های لعاب دار مخلوط با آب جوش مثل چهارتخمه، به دانه . لعاب عدسی همراه با روغن زیتون . عرق گل گاوزبان، ودمنوش ریشه ی شیرین بیان می تواند به بهتر شدن عملکرد حنجره کمک کند. در صورتی که به علت سرماخوردگی و عفونت، فریاد زدن با صدای بلند و یا انجام جراحیهای حلق و حنجره دچار آسیب تارهای صوتی شدید میتوانید از شربت عسل و آبلیمو جهت کاهش گرفتگی صدا و بهبود درد گلو کمک بگیرید؛ به عبارت دیگر یک قاشق عسل را دریک لیوان آب داغ حل کرده و بعد از چند دقیقه چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید، بدیهی است استفاده از عسل طبیعی و لیموی تازه، اثرات بهتری را به دنبال خواهد داشت. در برخی موارد نیز میتوانید مقداری نشاسته را در آب یا شیر سرد حل کرده و بعد از گرم کردن مخلوط و افزودن مقدار کمی شکرو نوشیدن، گرفتگی صدا و گلودرد را بهبود ببخشید. گیاهان دارویی و دم کرده ها مثل 4 تخم یا همان روتارین نیز در درمان گرفتگی صدا کمککننده باشد. نوشیدن آب هویج با شیر، سوپ یا شربت تره، ، جوشانده به دانه (۳۰ گرم به دانه در نیم لیتر آب)و جوشانده انجیر (۴۰ تا ۱۲۰ گرم انجیر در یک لیتر آب)نیز میتواند در ترمیم تارهای صوتی آسیب دیده و بهبود صدای شما موثر باشد. در این خصوص می توانید ازعطاری ها اطلاعات بیشتری دریافت کنید. همچنین برای پیشگیری از سرطان حنجره و محافظت از تارهای صوتی از سبزیهایی همچون فلفل دلمه ای، کلم پیچ، گوجه‌فرنگی و اسفناج به علت داشتن آنتی‌اکسیدان بسیار بهره ببرید. سبزیهای سبز برگ سرشار از ویتامین C و سبزیهای زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاکاروتن، پیشساز ویتامینA ،هستند که همگی برای محافظت از حنجره مناسباند. اما نکته بسیار حائز اهمیت این است که در صورت گرفتگی های شدید یا طولانی شدن روند باز شدن صدای شما، حتما به یک متخصص مراجع کنید. یک قاری بزرگتر، یا خواننده مسن تر از شما، اگر چه می تواند تجربیات خودش را در مورد گرفتگی صدا در اختیار شما بگذارد، اما قطعا متخصص مسائل مربوط به حنجره نیست. https://eitaa.com/alhanqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقایسه جالب کشورهای ثروتمند عربی و ایران از نگاه تحلیلگر سیاسی عرب «محمد هنید» استاد دانشگاه سوربون: 🔹ایران دارای اقتصاد و صنعت حقیقی است اما ما حتی یک مداد یا هر چیز دیگری را خودمان نساخته‌ایم و در صورت اتمام نفت و گاز محتاج جهانیم! 🔹اگر شما مثل ایران دارای اقتصاد، یا یک حکومت حقیقی، حاکمیت و صنعت باشید، درست است که هدف دشمنان قرار گرفته اما نوعی کمربند امنیتی برای اقتصادتان دارید و بحران‌ها را پشت‌سر می‌گذارید. https://eitaa.com/ahlalquran
🛑 قابل توجه همکاران محترم مقطع ابتدایی به ویژه معلمان قرآن ✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی: 1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!! 2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است استفاده از جمله " لطفا کار شود!! " بازخوردنیست چون بچه یا والدین می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...) 3️⃣سوم: کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!! 4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!! معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن تکالیف کتبی بی مورد که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند 5️⃣پنجم: زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند و رفتار بدش را اصلاح نماید حتی بیش فعالها) 6️⃣ششم: در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و موسیقی کار شود. 7️⃣هفتم: معلمین محترم بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند و درضمن وحدت رویه ایجاد شود و از اعمال سلیقه بجای قانون جلوگیری شود! 8️⃣هشتم: کتاب کار زیر نطر معلم ودر کلاس انجام می شود و نه منزل!! و آنهم زمانی دانش آموز حق نوشتن پیدا میکند که قبلا توانسته باشد روخوانی درست وصحیحی از ترکیبها و کلمات آن داشته باشد( حالا یا با کتاب یا روی دیتا پروژکتور یا نوشته ی معلم روی تابلو) 9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف. ۱- کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد ۲- هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد! ۳- اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است! ۴- اگر بچه کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند! ⬅️ ۸۰% باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است. https://eitaa.com/ahlalquran
امام سجاد عليه‏السلام در اين قطعه از دعاى شريف «مكارم الاخلاق»، دو مطلب مهم را به عرض مقدس حضرت بارى تعالى مى‏رساند. اول عرض مى‏كند: بار الها! از نيات و اعمال من، آن را براى خود برگير كه موجب خلاصى من از خشم و عذاب تو گردد. دوم عرض مى‏كند: بار الها! آن را از من براى خودم واگذار كه مايه‏ ى خودسازى و اصلاح نفسم باشد، سوم عرض مى‏كند: نفس من در معرض تباهى و هلاكت است، مگر آنكه تو مصونيتش بخشى و محافظتش نمايى. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس یکصد و هفتم 🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔺 سوره مبارکه بقره آیه 107 🔸استاد حمید صفار هرندی أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ (107) ترجمه کلمات: لَمْ تَعْلَمْ: ندانستی عَلَى: بر كُلّ: هر شَيْء: چيز قَدِير: توانا مُلْك: فرمانروايی سَمَاوَات: جمع« سَماء: آسمان» أَرْض: زمين مِن دون: غير از وَلِيّ: سرپرست نَصِير: ياور، يار 1. «مِن وليّ و لا نصير»؛ در اين آيه نيز جمله ای منفی آورده شده: «ما لکم من دون الله من ولي و لا نصير» و «مِن» در ترکيب« مِن وليّ» زائده است و برای تأکيد آورده شده و به معنای «هيچ» است. اين کلمه «هيچ» نبودن سرپرست و ياور را تأکيد می کند، يعنی به هيچ وجه سرپرستی غير خدا برای شما وجود ندارد. 🔸ترجمه آیه: آيا نمی دانی که خدا برای او است فرمانروايی آسمان ها و زمين و نيست برای شما غير از او هيچ سرپرستی و نه ياوری.(107) 🌸 @ahlalquran
03.Ale_.imran_.123.mp3
1.84M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalqura
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
هیچ وقت کودکان خودتان را شرطی دوست نداشته باشید !! 🔸نگین بچه خوبی باشی دوستت دارم نمره خوبی بیاری دوستت دارم 🔸این نوع رفتار والدین باعث میشود کودکان احساس کنن خودشان به تنهایی دوست داشتنی نیستند 🔸این باعث آسیب جدی برای سلامت روان کودک شما میشود و ایجاد حس طرد شدگی به آنها میدهد 🔸کودکان خودتان را بی واسطه به خاطر وجود خودشان دوستشان داشته باشید. https://eitaa.com/nezakat
📣 دومین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم آغاز شد 💠نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از بین افراد واجد شرایط، مدرسان مورد نیاز خود را جذب نماید. 🚨این فراخوان ویژه افرادی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند یا تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته است. 🔸شرایط متقاضیان: ▪️دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یا سطح ۳ یا ۴ حوزوی ▪️تحصیل در یکی از رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ادبیات عرب و همه رشته‌های حوزوی. 🔺زمان آزمون کتبی مجازی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ 🔺زمان آزمون شفاهی: اسفند ۱۴۰۱ 🔖پس از موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی، به متقاضیان مجوز تدریس به عنوان مدرس حق‌التدریس ارائه می‌گردد. ⏳مهلت ثبت‌نام در سامانه: ۲۴ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ 🔗سایر جزئیات و ثبت‌نام👇 🌐 https://iau.nahad.ir/quran ☫اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی 🆔 @nahad_farhangi 🔴کانال اداره کل تبلیغ نهاد @nahad_farhangi https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ🔸 2⃣ "نَستَعینُ" یعنی "کمک می‌خواهیم" و در فارسی وقتی بگوییم "کمک می‌خواهیم" درباره مفعول آن سؤال می‌شود که "از چه کسی کمک می‌خواهید؟" بنابراین، مفعولی که برای آن آورده می‌شود "مفعول باواسطه" یا "متمم فعل" می‌باشد و حرف اضافه آن «از» است. 💡پس، در ترجمه کلمه به کلمه «ایّاكَ نَستَعِینُ» نمی‌گوييم "فقط تو را کمک می‌خواهیم"، بلکه باید بگوییم: "فقط از تو کمک می خواهیم... ⚜توضیح آيه: پس از آنکه خبر از قیامت داده شد و فرمود: "مَالِكِ یَومِ الدِّینِ" ما بندگان به خداوند اظهار می‌داریم که ما برای کسی جز تو که جزا به دست توست بندگی نمی‌کنیم و برای آنکه راه بندگی را درست و با پایداری بپیماییم، فقط از تو کمک می خواهیم. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃 اکنون ترجمه واژه به‌ واژه آيه پنجم: إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ [فقط]تورا عبادت می‌کنیم و إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ [فقط]از تو کمک می‌خواهیم 📚🔸📚🔸📚 @ahlalquran