فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش #درست_خوانی و #روان_خوانی
#درس_هشتم
💢 کسب مهارت در تلفظ حرف غین 💢
#مولف_ومدرس_علی_قاسمی
زمان: ۲:۴۰ دقیقه
https://eitaa.com/ahlalquran
🛑 قابل توجه همکاران محترم مقطع ابتدایی به ویژه معلمان قرآن
✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی:
1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!!
2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است
استفاده از جمله " لطفا کار شود!! "
بازخوردنیست چون بچه یا والدین می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...)
3️⃣سوم:
کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!!
4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!!
معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن تکالیف کتبی بی مورد که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند
5️⃣پنجم:
زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند و رفتار بدش را اصلاح نماید حتی بیش فعالها)
6️⃣ششم:
در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و موسیقی کار شود.
7️⃣هفتم: معلمین محترم بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند و درضمن وحدت رویه ایجاد شود و از اعمال سلیقه بجای قانون جلوگیری شود!
8️⃣هشتم: کتاب کار زیر نطر معلم ودر کلاس انجام می شود و نه منزل!! و آنهم زمانی دانش آموز حق نوشتن پیدا میکند که قبلا توانسته باشد روخوانی درست وصحیحی از ترکیبها و کلمات آن داشته باشد( حالا یا با کتاب یا روی دیتا پروژکتور یا نوشته ی معلم روی تابلو)
9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف.
۱- کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد
۲- هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد!
۳- اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است!
۴- اگر بچه کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند!
⬅️ ۸۰% باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است.
https://eitaa.com/ahlalquran
امام سجاد عليهالسلام در اين قطعه از دعاى شريف «مكارم الاخلاق»، دو مطلب مهم را به عرض مقدس حضرت بارى تعالى مىرساند. اول عرض مىكند:
بار الها! از نيات و اعمال من، آن را براى خود برگير كه موجب خلاصى من از خشم و عذاب تو گردد.
دوم عرض مىكند: بار الها! آن را از من براى خودم واگذار كه مايه ى خودسازى و اصلاح نفسم باشد،
سوم عرض مىكند: نفس من در معرض تباهى و هلاكت است، مگر آنكه تو مصونيتش بخشى و محافظتش نمايى.
https://eitaa.com/ahlalquran
🔰درس یکصد و هفتم
🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم
🔺 سوره مبارکه بقره آیه 107
🔸استاد حمید صفار هرندی
أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ (107)
ترجمه کلمات:
لَمْ تَعْلَمْ: ندانستی
عَلَى: بر
كُلّ: هر
شَيْء: چيز
قَدِير: توانا
مُلْك: فرمانروايی
سَمَاوَات: جمع« سَماء: آسمان»
أَرْض: زمين
مِن دون: غير از
وَلِيّ: سرپرست
نَصِير: ياور، يار
1. «مِن وليّ و لا نصير»؛ در اين آيه نيز جمله ای منفی آورده شده: «ما لکم من دون الله من ولي و لا نصير» و «مِن» در ترکيب« مِن وليّ» زائده است و برای تأکيد آورده شده و به معنای «هيچ» است. اين کلمه «هيچ» نبودن سرپرست و ياور را تأکيد می کند، يعنی به هيچ وجه سرپرستی غير خدا برای شما وجود ندارد.
🔸ترجمه آیه:
آيا نمی دانی که خدا برای او است فرمانروايی آسمان ها و زمين و نيست برای شما غير از او هيچ سرپرستی و نه ياوری.(107)
🌸
@ahlalquran
03.Ale_.imran_.123.mp3
1.84M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #123
https://eitaa.com/ahlalqura
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
هیچ وقت کودکان خودتان را شرطی دوست نداشته باشید !!
🔸نگین بچه خوبی باشی دوستت دارم
نمره خوبی بیاری دوستت دارم
🔸این نوع رفتار والدین باعث میشود کودکان احساس کنن خودشان به تنهایی دوست داشتنی نیستند
🔸این باعث آسیب جدی برای سلامت روان کودک شما میشود و ایجاد حس طرد شدگی به آنها میدهد
🔸کودکان خودتان را بی واسطه به خاطر وجود خودشان دوستشان داشته باشید.
https://eitaa.com/nezakat
📣 دومین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم آغاز شد
💠نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از بین افراد واجد شرایط، مدرسان مورد نیاز خود را جذب نماید.
🚨این فراخوان ویژه افرادی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند یا تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته است.
🔸شرایط متقاضیان:
▪️دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یا سطح ۳ یا ۴ حوزوی
▪️تحصیل در یکی از رشتههای الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ادبیات عرب و همه رشتههای حوزوی.
🔺زمان آزمون کتبی مجازی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
🔺زمان آزمون شفاهی: اسفند ۱۴۰۱
🔖پس از موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی، به متقاضیان مجوز تدریس به عنوان مدرس حقالتدریس ارائه میگردد.
⏳مهلت ثبتنام در سامانه: ۲۴ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
🔗سایر جزئیات و ثبتنام👇
🌐 https://iau.nahad.ir/quran
☫ادارهکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی
🆔 @nahad_farhangi
🔴کانال اداره کل تبلیغ نهاد
@nahad_farhangi
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مصحف
#استاد_صفارهرندی
#سوره_حمد
#درس_هفتم
#آیه_5 #قسمت_دوم
🔸إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ🔸
2⃣ "نَستَعینُ" یعنی "کمک میخواهیم" و در فارسی وقتی بگوییم "کمک میخواهیم" درباره مفعول آن سؤال میشود که "از چه کسی کمک میخواهید؟"
بنابراین، مفعولی که برای آن آورده میشود "مفعول باواسطه" یا "متمم فعل" میباشد و حرف اضافه آن «از» است.
💡پس، در ترجمه کلمه به کلمه «ایّاكَ نَستَعِینُ» نمیگوييم "فقط تو را کمک میخواهیم"، بلکه باید بگوییم: "فقط از تو کمک می خواهیم...
⚜توضیح آيه:
پس از آنکه خبر از قیامت داده شد و فرمود: "مَالِكِ یَومِ الدِّینِ" ما بندگان به خداوند اظهار میداریم که ما برای کسی جز تو که جزا به دست توست بندگی نمیکنیم و برای آنکه راه بندگی را درست و با پایداری بپیماییم، فقط از تو کمک می خواهیم.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
اکنون ترجمه واژه به واژه آيه پنجم:
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ
[فقط]تورا عبادت میکنیم و
إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
[فقط]از تو کمک میخواهیم
📚🔸📚🔸📚
@ahlalquran
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کلید اثرگذاری بر نوجوانان!
🔻 اگر بتوانیم با دوست صمیمی فرزندمان ارتباط برقرار کنیم، فرزندمان به شدت به ما علاقه مند میشود. این روش محبت واسطهای است.
🔹 فرض کنیم دوست دخترمان آمده دنبالش و با هم میخواهند به پارک یا ... بروند و ما هم از دوست او خوشمان نمیآید.
در این مواقع لازم است قبل اینکه آنها با هم به بیرون بروند، دوستش را چند دقیقهای به داخل خانه دعوت کنیم و مثلا از قبل تاریخ تولد او را از دخترمان پرسیده باشیم و در نزدیکی تولدش، هدیهای تهیه کرده و به او بدهیم و او بگوییم که دوستش داریم.
وقتی دخترمان با این دوست به بیرون میرود و در حرفهایش از خانواده و مادر خود بدی میگوید، دوستش به راحتی حرف او را نمیپذیرد، چون محبت مادر را دیده است و میگوید مادر تو آدم خیلی خوبی است. این حرف دوست کم کم در ناخودآگاه او اثر میگذارد.
🔹 یا مثلا اگر پسر شما طرفدار پرسپولیس است، نباید جلوی او از پرسپولیس بدی بگوییم، بلکه باید همراه او بنشینیم و فوتبال نگاه کنیم و وقتی پرسپولیس گل زد، ما هم ابراز خوشحالی کنیم. با این روش، بچهها کم کم عاشق ما میشوند.
☑️ یعنی اگر بچه ما چیزی را دوست دارد، ما هم نشان دهیم آن چیز را دوست داریم، تا بچهها کم کم به سمت ما بیایند.
"دکتر سعید عزیزی"
#استاد_عزیزی #کرامت #تربیت
✅ @nezakat
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره آموزش #درست_خوانی و #روان_خوانی
#درس_نهم
💢 کسب مهارت در خواندن حروف دارای یاء مدی💢
#مولف_ومدرس_علی_قاسمی
زمان: ۲:۴۰ دقیقه
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
اللَّهُمَّ لَا طَاقَةَ لِي بِالْجَهْدِ ، وَ لَا صَبْرَ لِي عَلَى الْبَلَاءِ ، وَ لَا قُوَّةَ لِي عَلَى الْفَقْرِ ، فَلَا تَحْظُرْ عَلَيَّ رِزْقِي ، وَ لَا تَكِلْنِي إِلَى خَلْقِكَ ، بَلْ تَفَرَّدْ بِحَاجَتِي ، وَ تَوَلَّ كِفَايَتِي .
خدایا! مرا طاقت بر مشقّت و شکیبایی بر مصیبت و قدرت بر تنگ دستی نیست؛ پس روزیم را دریغ مکن و مرا به بندگانت وامگذار؛ بلکه خود به تنهایی حاجتم را برآور و کارساز من باش...
فرازی از دعای ۲۲ صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/ahlalquran
1_2889649483.mp3
75.9K
#سوره_حمد
#ترتیل
#منشاوی
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale_.imran_.124.mp3
1.48M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #124
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش #درست_خوانی و #روان_خوانی
#درس_دهم
💢 کسب مهارت در تلفظ حرف (ث) 💢
#مولف_ومدرس_علی_قاسمی
زمان۲:۳۸ دقیقه
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دشمن_شناسی
#اسراییل
⭕️گزارش شبکه ۱۳
رژیم صهیونیستی:
🔴اینجا دانش آموزان، فارسی
فرا میگیرند تا بتوانند موقعیت
مهمی در ارتش داشته باشند.
✅ @ahlalquran
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
#مقام_بیات
این مقام یکی از زیباترین مقامات از نظر لطافت، حزن معنوی و وسعت گوشهها و گستردگی است. به همین مناسبت آن را «ام النغمات و یا مادر نغمات» میگویند.
عموم قاریان تلاوت خود را با مقام بیات آغاز میکنند. زیرا تنها مقامی است که در سه سطح «بیات شروع»، «بیات توسط» و «بیات فرود» تلاوت میگردد. نحوهی شروع اساتید متفاوت است. به طور کلی میتوان به سه گروه اشاره نمود.
گروه اول: مانند استاد شحاتانور، بیات را در شروع به کار گرفته سپس وارد مقامهای بعدی میشود و در میان تلاوت خود و یا در پایان آن به اجرای محدودههای بیات میپردازد و عموماً تلاوت خود را با آن به پایان میرساند.
گروه دوم : همچون مصطفی اسماعیل، تمامی محدودهای آن را به صورت مبسوط اجرا، و عموماً از طریق زیرشاخههای فرود، تلاوت خود را به پایان میرسانند.
گروه سوم : همچون عبدالباسط و عبدالعزیز حصان در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند این مقام را به خوبی اجرا مینمایند.
https://eitaa.com/alhanqurani
هدایت شده از آموزش قرآن کریم
آموزش تجوید قرآنکریم
مدرس: علی قاسمی
🌸 #ابتدای_تجوید_و_وقف_و_ابتدا
دوره آموزش تجوید و وقف و ابتدا قرآن🌸؛
کتاب آموزش قرائت قرآن ۲ ؛ متن درسی حوزه های علمیه؛ (تجوید و وقف و ابتدا)
ناشر: مرکز مدیریت حوزه علمیه
تلفن انتشارات برای تهیه کتاب:
02537748383
تلفن دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه:
02532910970
WWW.TMD.IR🌸
التماس دعا
https://eitaa.com/rtquran
هدایت شده از آموزش قرآن کریم
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش قرائت قرآنکریم ۲
تجوید و وقف و ابتدا در قرائت قرآن کریم
مدرس: علی قاسمی
درس ۱۰
https://eitaa.com/rtquran