eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.3هزار ویدیو
720 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_مشاور 💢 راهکارهای تثبیت و تعمیق بعد از انجام حفظ جدید 👆👆 https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی ✅ روش تدریس مشارکتی 👇👇👇
✅ روش تدریس مشارکتی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: 1⃣ شاگردان را در گروه های نامتجانس تقسیم بندی نمایید. (افراد قوی و ضعیف را در هر گروه قرار دهید) 2⃣ محتوای درس جدید یا تمارین را با توجه به تعداد گروه های کلاس تقسیم بندی نمایید. مثلا اگر 5 گروه دارید،  محتوای درس را هم به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید. 3⃣ مطالعه هر قسمت از محتوای درس و یا حل هر تمرین را به یک گروه اختصاص دهید. مثلا قسمت اول را برای گروه 1 ،  قسمت دوم را برای گروه 2، و... 4⃣ برای مطالعه یا پاسخگویی زمان مشخص و یکسانی را در اختیار گروه ها قرار دهید. 5⃣ پس از اتمام زمان مطالعه، از شاگردان داخل گروه بخواهید که آنچه را یاد گرفته اند یا نحوه حل تمرین را به دوستان هم گروهی خود توضیح دهند. 👈 پس از این کار اگر احیانا عضوی از اعضای گروه مطلب خود را به درستی یاد نگرفته بود. اعضای دیگر موظف هستند، به او یاد دهند. 6⃣ از شاگردان خواسته می شود طوری در گروه های دیگر پخش شوند که از هر بخش درس، یک نماینده در آن گروه حضور داشته باشد. یعنی هر گروه در بر گیرنده  تمامی محتوای  درس باشد. 7⃣ از شاگردان خواسته می شود، هر آنچه را که یاد گرفته اند در اختیار اعضاء دیگر گروه قرار دهند. 🔺آنچه که رعایت آن در این مرحله مهم است ؛ توضیح یکایک و به ترتیب افراد طبق محتوای درس می باشد. یعنی اول کسی  توضیح می دهد که بخش اول درس را مطالعه کرده سپس فردی که بخش دوم را ،  تا این که کل محتوای  درس به اتمام برسد. 8⃣ مرحله آخر، نوبت توضیح  یکی از نمایندگان گروه هاست که آنچه را که یاد گرفته اند در جلوی کلاس، به تمامی شاگردان ارائه نماید. 🔴 در این نوع روش تدریس،  معلم راهنماست وموظف است به گروه ها سرکشی کرده ودر صورت نیاز به سوالات احتمالی آنها پاسخ گوید. 🔴 پس از ارائه مطالب توسط شاگردان، اگر معلم  احساس کند که شاگردان،  قسمتی از محتوای درس را به خوبی یاد نگرفته اند، خود به توضیح بیشتر آن اقدام می کند.  https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Sayafzadeh-joz.25.mp3
7.3M
🌻 #ختم_قرآن ☘ تلاوت #ترتیل #جزء_٢۵ 🎙استاد صیاف زاده https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان ای در دل من میل و تمنا همه تو وندر سـر من مایه سودا همه تو هرچنـــــد به روزگار در می‌نگرم امروز هـمه تویی و فردا همه تو https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه، یک پند قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا ﺑﮕﻮ : ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﻋﻤﻞ ﺁﮔﺎﻩ ﻛﻨﻢ ؟ [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﻮﺷﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ [ ﻭ ﮔﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ] ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺭﻧﺪ ، ﺧﻮﺏ ﻋﻤﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. (کهف/١٠٣و١٠۴) 🔹🔸🔹 مواظب باشید که عمرتان را با درست انجام دادن کارهای غلط تلف نکنید... گاهی افراد زمان و انرژی خود را صرف کاری میکنند که از اساس غلط و بیهوده است و بعد، از این که به نتیجه نمیرسند ناراحت و ناراضی اند❗️ https://eitaa.com/ahlalquran
🔷 عَنِ الثُّمَالِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیهما السلام قَالَ: لَا حَسَبَ لِقُرَشِیٍّ وَ لَا لِعَرَبِیٍّ إِلَّا بِتَوَاضُعٍ وَ لَا کَرَمَ إِلَّا بِتَقْوَی وَ لَا عَمَلَ إِلَّا بِنِیَّةٍ وَ لَا عِبَادَةَ إِلَّا بِتَفَقُّهٍ أَلَا وَ إِنَّ أَبْغَضَ النَّاسِ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ یَقْتَدِی بِسُنَّةِ إِمَامٍ وَ لَا یَقْتَدِی بِأَعْمَالِهِ. 🔶 ابوحمزه ثمالی از حضرت سجاد علیه‌السلام نقل می‌کند که آن بزرگوار فرمود: هیچ امتیازی برای قریشی بودن و عرب بودن بر سایر نژادها نیست مگر آنکه شخص متواضع باشد(که به خاطر تواضع بر دیگران فضیلت پیدا میکند) و هیچ کرامتی بدون تقوا حاصل نمی‌گردد و هیچ عملی بدون نیت استوار نمی‌گردد و هیچ عبادتی بدون فهم دینی و معرفت پذیرفته نیست. آگاه باشید که منفورترین انسانها نزد خداوند عزوجل، شخصی است که به امامت امامی عقیده داشته باشد ولی در عمل از او پیروی نکند. 📚 الخصال | ج ۱ | ص ۱۲ https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی ✅ درس مخاطب شناسی در کلام امام سجاد علیه السلام 👇 حق او(نصیحت خواه) آن است که... با او به کلامی سخن بگویی که عقلش تاب تحمل آن را دارد. زیرا برای هر عقلی ترازی از سخن است که [فقط] آن را میفهمد و از آن می پرهیزد. 🔹🔸🔹 معلم باید مخاطب خود را از همه جهات بشناسد و متناسب با او سخن بگوید. 🔺سن 🔺سطح درک و فهم مطالب 🔺میزان تحصیلات و دانسته های علمی 🔺شرایط خانوادگی 🔺ویژگی های فرهنگی و محیطی 🔺خصوصیات و حساسیت های اخلاقی 🔺ویژگی های جسمی 🔺توان و استعدادها 🔺علایق و نیازها 🔺محدودیت ها 🔺و... مخاطب همه و همه حائز اهمیتند و تعیین کننده نوع بیان و ارتباط معلم با شاگردانش. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4⃣1⃣ پرسش تطبیقی یک ضرب المثل بخوانید، یک تصویر نشان دهید، یک فیلم کوتاه پخش کنید، یک حدیث بخوانید، یک داستان کوتاه تعریف کنید، یک بیت شعر بخوانید، یک سخن از رهبر معظّم انقلاب یا دیگر بزرگان نقل کنید، و... و از شاگردتان بخواهید آیه ای را که با آن مطابقت معنایی دارند تلاوت کند. (شیوه مطالب ، یک... در کانال اهل القرآن) ✅ مزایا: 👈 ایجاد نشاط بسیار زیاد در کلاس 👈 فرهنگ سازی برای نگاه کاربردی به آیات حفظ شده 👈 تشویق به مطالعه دقیق و عمیق ترجمه و مفاهیم 👈 ایجاد شوق برای حفظ موضوعی قرآن کریم 👈 و... ✅ چند نکته: 👈 این روش علی الخصوص برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است. 👈 لازمه بهره گیری کامل از این شیوه تسلط خود استاد بر مفاهیم و معارف آیات است. همچنین میتوان از کتبی که در هریک از این زمینه ها مطالبی دارند استفاده کرد. مثل - ذکر مبارک - گلستان ضرب المثل های قرآنی - با قرآن خوشبخت شوید - هر روز با قرآن و عترت - و... ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
0074 baghareh 188.mp3
4.94M
#لالایی_خدا ۷۴ #سوره_بقره آیه ۱۸۸ #محسن_عباسی_ولدی https://eitaa.com/ahlalquran
0075 baghareh 189.mp3
7.67M
#لالایی_خدا ۷۵ #سوره_بقره آیه ۱۸۹ #محسن_عباسی_ولدی https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مولای_مهربان شده نزدیک که هجران تو ما را بکشد اشتیاق تو مرا سوخت کجایی؟ بازآ https://eitaa.com/ahlalquran
Sayafzadeh-joz.26.mp3
7.01M
🌻 #ختم_قرآن ☘ تلاوت #ترتیل #جزء_٢۶ 🎙استاد صیاف زاده https://eitaa.com/ahlalquran
🔰 رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران: 👈 نام شهید بر فراز کوی‌ها و برزنها موهبتی است که باید ادامه یابد 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تأکید کردند: نام شهید و عنوان شهادت بر فراز کویها و برزنها افتخار و موهبتی برای کشور است که باید ادامه یابد. 📝 متن این پیام که همزمان با مراسم غبار روبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است: 🔻بسمه تعالی یاد و نام شهیدان مایه‌ی سربلندی ملت و نشانه‌ی راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانه‌ی آنان است که عظمت ملتها و عمق مبانی فرهنگی و تمدنی آنان را به اثبات میرساند. همه وظیفه داریم نامهای نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کویها و برزنها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد. این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد. سلام خدا و اولیائش بر شهیدان عزیز. سیّدعلی خامنه‌ای ۳ مهر ۱۳۹۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 مرحله اول مبارزه‌ با فساد، پیشگیری است 👈 بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل پیش آمده در واگذاری‌های اراک و خوزستان 🔻 رهبرانقلاب، امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 🔹 مبارزه‌ِی با فساد را بایستی به‌طور جدّی دنبال بکنیم؛ مبارزه‌ی با فساد اول پیشگیری است، بعد درمان. 🔹 باید زمینه‌های #فساد را از بین ببریم، بعد هم اگر فسادی بوجود آمد درمان کنیم. همه‌ی قوای کشور در این زمینه احساس مسئولیت کنند، مخصوص قوه‌ی قضائیه نیست، قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه هم مسئولند. 🔹 این #واگذاری هایی که حالا این روزها بحثش هست که چه سختی و مشکلاتی را بوجود آورده، این به خاطر همین فساد است. یعنی فسادهایی که وجود داشته یا کارهای نسنجیده یا فسادآلودی که انجام گرفته و نتیجه‌اش اینها شده. باید به این قضایایی که در برخی از بخشهای کشور مثل #اراک، #خوزستان و جاهای دیگر، پیش آمده توجه داشت تا به این مسائل نینجامد. ۹۸/۷/۴ 💻 @Khamenei_ir
🔊 هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: ⛔ به اروپایی‌ها مطلقاً نمیشود اعتماد کرد ⚠️ آن‌ها به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایبند ماندند. ۹۸/۷/۴ 💻 @Khamenei_ir
Baghare_55L.mp3
6.09M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ۵۵ آیه ٢٣ و ٢۴ https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_56L.mp3
5.47M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ۵۶ آیه ٢٣ و ٢۴ https://eitaa.com/ahlalquran
#با_شهیدان شما در جنگ هم انسانیت داشتید... 👆👆 https://eitaa.com/ahlalquran
استادفروغی_جزء۳۰النازعات.mp3
2.26M
🎁هدیه شب جمعه به ارواح مطهر ائمه و شهدا #ترتیل سوره مبارک نازعات با صدای استاد مهدی فروغی https://eitaa.com/ahlalquran
✅ وقف بین مستثنی و مستثنی منه میدانیم که استثنا بر دو قسم است: ✔️استثنای متصل👈 استثنایی است که مستثنی از جنس مستثنی منه باشد ✔️استثنای منقطع👈 استثنایی است که مستثنی از جنس مستثنی منه نباشد 🔹 ادوات استثنا : إلّا، غیر، سوی، خلا، عدا، حاشا ✅ حکم وقف در استثنای متصل وقف بر مستثنی منه در این نوع استثنا، جایز نیست. مثل 👈 فشربوا منهُ إلّا قلیلا منهم در این آیه👇 🔺مستثنی منه = «و» فاعل در فشربوا 🔺مستثنی = قلیلا 🔺مراد از مستثنی منه = جنود طالوت 🔺مراد از مستثنی = بعضی از همین جنود ⏪ پس وقف بر «فشربوا» و نیز وقف بر «منه» جایز نیست. زیرا این توهم را ایجاد میکند که همه افراد لشکر طالوت از آن نوشیده اند. ⏪ ادامه دارد... https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا