حجاز-مرحوم محمد شحات.mp3
زمان:
حجم:
1.25M
#الحان_قرآنی
تلاوت #تحقیق در مقام #حجاز 🌸
مرحوم استاد شحات انور
https://eitaa.com/ahlalquran
📌 تکنیک مطالعه در شش مرحله :
1⃣ مرحله روخوانی: در این مرحله تنها با چشم مطلب درسی را دنبال کنید. درست مثل وقتی که روزنامه می خوانید
2⃣ مرحله تصویر سازی ذهنی: یعنی مطلب خواندهشده را در ذهن خود تصویرسازی کنید.
3⃣ مرحله تثبیت مطالعه: این مرحله، درگیر کردن ذهن و زبان است؛ یعنی مطالبی را که در ذهن فهمیده اید با زبان بازگو کنید مثلا هر چه از درس فهمیدید بیان کنید.
4⃣ مرحله تسلط: مرحلهی مرور نیز گفته میشود. یک بار دیگر درس را بخوانید.
5⃣ مرحله یادداشت برداری: نکات مهم درسی را روی کاغذهای کوچک یادداشت کنید.
6⃣ مرحله بازیابی: بعد از مطالعهی کامل و دقیق یک بار از خود امتحان بگیرید.
https://eitaa.com/ahlalquran
استاد محسن عباسی ولدی0099 baghareh 232.mp3
زمان:
حجم:
6.28M
🌙 #لالایی_خدا ۹۹
#سوره_بقره آیه ۲۳۲ ☄
https://eitaa.com/ahlalquran
میوه های قرآنی.pptx
حجم:
1.97M
#پیشنهاد_دانلود
🍎 #پاورپوینت میوه های قرآنی
https://eitaa.com/ahlalquran
ParhizkarPage080.mp3
زمان:
حجم:
949.3K
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ٨٠
🎙استاد پرهیزکار
آیه ١۵ تا ١٨ 👈 مقام #صبا
آیه ١٩ 👈 مقام بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه، یک درس
💐 وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَىٰ فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَٰهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَٰلِكَ نُنجِي الْمُؤْمِنِينَ
ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﻣﺎﻫﻲ [ ﺣﻀﺮﺕ ﻳﻮﻧﺲ ] ﺭﺍ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ] ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺧﺸﻤﻨﺎﻙ [ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻗﻮﻣﺶ ]ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻣﺎ [ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﺍ ] ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻨﮓ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ ، ﭘﺲ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ [ ﻱ ﺷﺐ ، ﺯﻳﺮ ﺁﺏ ، ﻭ ﺩﻝ ﻣﺎﻫﻲ ] ﻧﺪﺍ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ ﺗﻮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻋﻴﺐ ﻭ ﻧﻘﺼﻲ ﻣﻨﺰّﻫﻲ ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻧﻢ.
ﭘﺲ ﻧﺪﺍﻳﺶ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﻧﺠﺎﺗﺶ ﺩﺍﺩﻳﻢ ; ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ .(انبیاء/٨٧و٨٨)
🔹🔸🔹
✅ راه رهایی از غم و گرفتاری ها
🔺یکی از عوامل رفع حزن و غم، استفاده از اهرم دعاست، آنجا که امید انسان از تمام اسباب دنیایی، قطع می شود و فقط خدا را پناه خود می داند. قرآن کریم در آیات مختلف، از این سنّت الهی سخن به میان آورده است.
🔸جمله پر معنای وَ کذلِک نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ نشان می دهد که سنّت نجات و امداد الهی، یک حکم مخصوصی نیست بلکه با حفظ سلسه مراتب، جنبه عمومی و همگانی دارد، بسیاری از حوادث غم انگیز و گرفتاری های سخت و مصایب بزرگ، مولود گناهان ماست. و گرفتاری ها تازیانه هایی برای بیدار شدن روح های خفته و یا کوره ای برای تصفیه فلز جان آدمی است. اگر انسان هنگام گرفتاری، به سه نکته ای که حضرت یونس علیه السلام بدان ها توجه کرد، توجه داشته باشد، نجات و رهاییش حتمی خواهد بود:
1- توجه به حقیقت توحید و اینکه هیچ معبود و تکیه گاهی جز خداوند نیست.
2- تنزیه و پاک شمردن خداوند از هر عیب و نقص و ظلمی و دوری از هرگونه گمان بد درباره ذات پاک او.
3- اعتراف به گناه و تقصیر خویش
https://eitaa.com/ahlalquran
#رسم_زندگی
امیرالمؤمنین _عليه السلام_ :
لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ كُلُّهُم صالِحينَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَى الدُّنيا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّياءُ فِي العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأيِ
اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند:
🔺قانع بودن به نادانى،
🔺آزمندى به دنيا،
🔺بخل ورزى به زيادى،
🔺رياكارى در عمل،
🔺و خودرأی بودن
📙 المواعظ العدديّة، صفحه 263
https://eitaa.com/ahlalquran
#مدیران_قرآنی
🔸یکی از توصیههای همیشگی و پرتکرار مدیران موفق این است:
«بر نقاط قوت هر کدام از افرادتان متمرکز شوید و بکوشید نقاط ضعف آنها را مدیریت کنید»،
شما نمیتوانید به دنبال افراد کامل و بینقص باشید، بلکه میتوانید به آنها کمک کنید تا از استعدادهای خود نهایت بهرهبرداری را انجام دهند.
🔸هر فردی از سایر افراد متفاوت است و استعدادهای منحصر به فردی دارد و به گونهای خاص رفتار میکند، در نتیجه باید با او به شیوهای متفاوت رفتار شود.
https://eitaa.com/ahlalquran