#یک_آیه، یک حدیث
لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﺴﻲ ﺑﺎ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ، ﺑﺪﻳﻬﺎ(ﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ) ﺭﺍ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﻨﺪ; ﻣﮕﺮ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.
(نساء/١٤٨)
🔹🔸🔹
امیرالمؤمنین عليه السلام:
اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ
به خاطر عيب هايى كه در خود میدانى، عيب برادرت را بپوشان.
غررالحكم حدیث2290
⛔️یه نگاه به خودت بنداز
چقدر عیب و ایراد در خودت سراغ داری؟
چقدر محتاجی به این که آبروت حفظ بشه و عیوبت بین مردم جار زده نشه؟
پس عیوب دیگران رو افشا و اظهار نکن.
اگر ایرادی هم میبینی بی جنجال به خودش تذکر بده.
ستار باش
مثل خدا ❣
https://eitaa.com/ahlalquran
07-Hejaz.mp3
46.34M
#صوت_و_لحن
#الحان_قرآنی
🔰 آموزش صوت و لحن
🎤استاد خاکی
🔶 جلسه هفتم
🔸 #حجاز
https://eitaa.com/ahlalquran
#تجربه_کلاسداری
💢 تدریس نشانه های هم شکل و هم صدا 💢
🔷برای یادگیری و فهم بیشتر دانش آموزان و درک بهتر تفاوت ها و شباهت های این حروف، من از ایده ای استفاده می کردم
👈آن این بود که، هنگام آموزش از خود بچه های کلاس یا مدرسه کمک می گرفتم.
معمولاً ما دانشآموزانی در کلاس داریم که نام و نام خانوادگی مشترک دارند، هر چند نسبتی با هم نداشته باشند.
♦️من از این دانشآموزان خواهش می کردم که بایستند و خودشان را یکبار دیگر معرفی کنند.
🔰بعد از شنیدن اسم و فامیل آنها؛ عنوان میکردم که ببینید، با این وجود که این چند نفر نام و نام خانوادگی یکسان دارند اما شکل هم نیستند و ظاهرشان شبیه به هم نیست.
🔰و در آموزش حروفی مثل :
(ز ، ر یا س ، ش یا ض ، ص یا ظ ، ط )
♦️از دانشآموزان دوقلو میخواستم که جلوی کلاس و مقابل دانش آموزان بایستند و بعد رو به آنها، اشاره میکردم؛ دقت کنید بچه ها همونطور که می بینید، این دو نفر با هم دوقلو هستند و با وجود اینکه شبیه به همند کاملا متفاوت هستند مثل زهرا و فاطمه یا محمد و علی یا سارا و سینا
♦️ بدین ترتیب و با این مثالها وجود این تفاوتها و شباهت ها را در یادگیری حروف همشکل و همصدا در ذهن دانش آموزان نهادینه می کردم.
🔹خانم شهریاری
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زنگ_تفریح
يه همچين تغييرحالی نصیبتون😊
🌷وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَىٰ
ﻭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ میﺧﻨﺪﺍﻧﺪ ﻭ میﮔﺮﻳﺎﻧﺪ، (نجم/٤٣)
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
#درس_هشتم
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آَمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ (بقره/8)
🔰ترجمه کلمات آيه:
نَاس: مردم
مَنْ: کسانی که، کسی که، که، هر کس، آن که
يَقُولُ: می گويند(می گويد)
آمَنَّا: ايمان آورديم
اليَوْم الْآَخِرِ: روز قيامت
مَا: نيستند، نيست، نه
مُؤْمِنِينَ: جمع « مُؤمِن: ايمان آورنده، با ايمان، مؤمن»
‼️نکات مناسب برای ترجمه آيه:
1. «و من الناس»؛ همان گونه که می دانيد کلمه «مِن» به معنای «از» است؛ ولی در اين آيه به معنای «برخی از، بعضی از» می باشد. به همين جهت در ادبيات عربی به اين «مِن» تبعيضيه يا بعضيه می گويند.
2. «مَن يَقول»؛ کلمه « مَن» به دو معنای « کسی که» و « کسانی که» به کار می رود به عبارت ديگر، هم مفرد به کار رفته هم جمع.
در اين آيه، «مَن» به معنای جمع به کار رفته و فعل بعد از آن(يَقول) با اين که مفرد است به علت اينکه بعد از کلمه «مَن» به معنای «کسانی که» آمده است، به صورت جمع معنا می شود يعنی: « می گويند».
3. «و ما هم»؛ کلمه «ما» گاهی به معنای «آنچه» آورده می شود، گاهی به معنای «چه چيز؟، چه؟» و گاهی به معنای « هر چه» و گاهی به معنای «نيست، نيستند، نه» به کار می رود. در اين آيه، «ما» برای همين معنای آخر به کار رفته و به آن مای نافيه می گويند يعنی دلالت بر نفی دارد و به معنای «نیستند» است.
4. «وما هم بمؤمنین»؛ «وَ» حالیه و به معنای « درحالی که» است. «ب» در «بمؤمنین» باء زائده است و ترجمه نمی شود: درحالی که نیستند آنها مؤمن/ درحالی که نیستند آنها افرادی باایمان.
🔹🔸🔹
📝تمرین:
اکنون آيه درس را به صورت کلمه به کلمه ترجمه کنید:
——————————
https://eitaa.com/ahlalquran
🔶ترجمه و توضیح آيه 8 سوره بقره:
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آَمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ
🔻ترجمه آيه:
و از مردم/و برخی از مردم، کسانی (هستند) که می گويند ايمان آورديم به خدا و به روز قيامت؛ در حالی که نيستند آنها مؤمن.
🔻توضیح آيه:
این آيه نخستین آيه ای است که در این سوره به توصیف منافقان می پردازد. برخی از مردم ادعای ایمان به خدا و روز قیامت می کنند ولی درحقیقت ایمان ندارند و در این ادعای خود صادق نیستند. اینان همان منافقان اند.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
#اشتباه_نکنیم
🔺آیه ای را که مدت ها نادرست تکرار و مرور کرده ای
با یکی دوبار تکرار درست، اصلاح نمی شود
🔺سوره ای را که مدت ها رها کردی و مرور نکرده ای
با یکی دو روز تکرار کردن مسلط نمی شود
🔺تلاوتی را که سال ها بدون توجه به تجوید و صوت و لحن انجام داده ای
با یکی دو هفته استماع و دنبال کردن حرفه ای نمی شود.
✅ لااقل به همان میزان که برای اشتباهات و کم کاری هایت زمان از دست دادی به خودت فرصت بده و تلاش کن تا تغییر کنی ❗️
اینقدر عجله نکن
و زود ناامید نشو
🌳 نهال برای درخت شدن صبوری و رسیدگی می طلبد.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
جزء3.mp3
52.06M
🎁هدیه شب جمعه
به ارواح مطهر ائمه و شهدا
#ترتیل #جزء_٣
با صدای حافظ کل قرآن کریم حنانه خلفی
https://eitaa.com/ahlalquran