eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
📖نام کتاب : جز 30 قرآن کریم, جز سی ام قرآن کریم 📍توضیحات : جز سی ام قرآن کریم مخصوص حفظ ، دارای QR code که با آن می توانید هر سوره از این جز را با سه صوت دلنشین بشنوید. قواعد درست خوانی و ساده سازی رسم الخط : علی قاسمی موجود در قطع : وزیری و رحلی خط : عثمان طه آیدی جهت مشاوره و سفارش (تلگرام / ایتا / سروش): @Center_sales 💠انتشارات توتک💠 📚ناشرتخصصی کودک درحوزه علوم قرآنی 🎉تولید کننده محصولات فرهنگی،مذهبی 📱 همراه: 09121517969 📞 تلفن: 02537746882
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نیاز ندارم شما مرا ببینید ...🔸 زن وقتی دارد، یعنی من که شما مرا ببینید؛ من نیاز ندارم که شما به من دقت کنید. یعنی من از این مسائل مستغنی هستم. این، نوعی است. حال اگر انسان، حجاب نداشته باشد، این علامت چیست؟ باز بگذارد که چه بشود؟ منظورش چیست؟ آیا این یعنی من سیرم؟!! یعنی بی‌میلم؟!! یعنی مستغنی هستم؟!! یعنی کمبود ندارم؟!! این پوشش، است. مرد هم همین‌طور. این که می‌گویند با چشم خیره نشوید، این یعنی استغنا داشته باشید. اینکه مرد خیره نگاه نکند، یعنی سیری خودش را برساند، استغنای خودش را برساند، تسلّط بر خودش را برساند. دیدید آدمی که غذا خورده و سیر است، اگر سفره جلوی او بیاندازند، خیره نگاه نمی‌کند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️فرمانده سنتکام از آن شب طوفانی حمله ایران به پایگاه آمریکا می‌گوید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎵 ✳️استاد غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی 📌جلسه پنجم: مقام «» ⏰مدت‌زمان : ۵:۵۱ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی https://eitaa.com/alhanqurani کانال اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2125770.mp3
706.7K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍒 صَرصَر 🍒 صَرصَر :رِیح شدِیدَةُ البَرد أَو شَدِیدَةِالصَوت. صَرصَر :باد تند وشدید. 📖 إِنَّا أَرسَلنَا عَليهِم رِيحاََ صَرصَراََ فِی يَومِ نَحسِِ مُّستَمِرٍّ /قمر:١٩ ما تندباد وحشتناک و سردى را در روزى شومِ مستمر بر آنان فرستادیم، *توجّه*👇👇👇👇👇👇👇 صَرصَر از ماده ی صَر در اصل به معنی بستن ومحکم کردن است.و تکرار آن در واژه ی صَرصَر برای تأکید است.و از آنجا که این باد هم شدید بوده است وهم سرد هم پر سوزش وهم پرسر وصدا،این واژه به آن اطلاق شده است. https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
اسماء و اوصاف خدای متعال ج) مهم‌ترین_اوصاف_فعل ۲. وَمَا مِن دَآبَّة فِي ٱلأَرضِ إِلَّا عَلَى ٱللَّهِ رِزقُهَا وَيَعلَمُ مُستَقَرَّهَا وَمُستَودَعَهَا كُلࣱّ فِي كِتَٰب مُّبِين و هيچ جنبده‌اى در زمين نيست مگر اينكه روزىِ او بر خداست، و [او] قرارگاه واقعى و جايگاه موقت آنان را مى داند؛ همه در كتابى روشن ثبت است. @aqquran
هدایت شده از علی قاسمی
ادامه حفظ موضوعی ۱۲ تفسیر آیه همه ميهمان اويند! در آيه قبل در سوره اشاره‌اى به وسعت علم پروردگار و احاطه او به اسرار نهان و آشكار شده بود، آيه مورد بحث در حقيقت دليلى براى آن محسوب مى‌شود، چرا كه از روزى دادن خداوند به همه موجودات سخن مى‌گويد، همان كارى كه بدون احاطه علمى كامل به همه جهان امكان پذير نيست! نخست مى‌گويد: "هيچ دابه‌اى در روى زمين نيست مگر اينكه رزق و روزى آن بر خدا است، و قرارگاه او را مى‌داند، و از نقاطى كه از قرارگاهش به آن منتقل مى‌شود (نيز) با خبر است" و در هر جا باشد روزيش را به او مى‌رساند ( وَ مٰا مِنْ دَابَّةٍ فِي اَلْأَرْضِ إِلاّٰ عَلَى اَللّٰهِ رِزْقُهٰا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهٰا وَ مُسْتَوْدَعَهٰا ). " تمام اين حقائق با همه حدود و مرزهايش در كتاب مبين و لوح محفوظ علم خداوند ثبت است" ( كُلٌّ فِي كِتٰابٍ مُبِينٍ‌ ). براى فهم معنى آيه به چند نكته بايد توجه كرد: ۱ - "دابة" از نظر مفهوم لغوى تمام موجودات زنده و همه جنبندگان را شامل است. ۲ - "رزق" به معنى عطاء و بخشش مستمر است، و از آنجا كه روزى الهى عطاى مستمر او به موجودات است به آن رزق گفته مى‌شود. اين نكته نيز لازم به تذكر است كه مفهوم آن تنها در نيازهاى مادى خلاصه نمى‌شود بلكه هر گونه عطاى مادى و معنوى را شامل مى‌گردد، لذا مى‌گوئيم: "اللهم ارزقنى علما تاما" : "خداوندا علم كامل به من روزى كن" و يا مى‌گوئيم: "اللهم ارزقنى الشهادة فى سبيلك" : "خداوندا شهادت در راهت را نصيب من بگردان". ۳ - "مستقر" در اصل به معنى "قرارگاه" است، زيرا ريشه اين لغت از ماده "قر" (بر وزن حر) به معنى "سرما" ى شديد مى‌باشد كه انسان و موجودات زنده را خانه‌نشين مى‌كند، به همين جهت به معنى سكون و توقف نيز آمده است. "مستودع" و "وديعه" از يك ماده است، و در اصل به معنى رها كردن چيزى است، و از آنجا كه امور ناپايدار رها مى‌شوند، و به حالت اول باز مى‌گردند، به هر امر ناپايدار، "مستودع" گفته مى‌شود، وديعه را نيز به خاطر اينكه سرانجام بايد محل خود را رها كند و به صاحب اصلى باز گردد وديعه گفته‌اند. در حقيقت آيه فوق مى‌گويد: تصور نشود كه خداوند تنها به جنبندگانى كه در جايگاه اصلى قرار دارند روزى مى‌بخشد و به اصطلاح سهميه آنها را در خانه‌هايشان مى‌آورند، بلكه هر كجا باشند و در هر وضع و شرائطى قرار گيرند، سهم آنها را از روزى به آنان مى‌بخشد. چرا كه هم جايگاه اصلى آنان را مى‌داند و هم از تمام نقاطى كه به آن نقل و مكان مى‌كنند، با خبر است. از حيوانات غول پيكر دريايى گرفته تا جنبندگان بسيار كوچكى كه به زحمت به چشم ديده مى‌شوند هر يك مناسب حالشان آنچه را لازم دارند مقرر كرده است. اين روزى به اندازه‌اى حساب شده و مناسب حال موجودات است كه از نظر "كميت" و "كيفيت" كاملا منطبق بر خواسته‌ها و نيازهاى آنها است، حتى غذاى كودكى كه در رحم مادر است، هر ماه بلكه هر روز، با ماه و روز ديگر تفاوت دارد، هر چند ظاهرا يك نوع خون بيشتر نيست، و نيز كودك در دوران شيرخوارگى با اينكه ظاهرا ماههاى پى در پى غذاى واحدى دارد، اما تركيب اين شير هر روز با روز ديگر متفاوت است!. ۴ - "كتاب مبين" به معنى نوشته آشكار است و اشاره به مرحله‌اى از علم وسيع پروردگار مى‌باشد كه گاهى از آن تعبير به "لوح محفوظ" مى‌شود. ممكن است اين تعبير اشاره به اين باشد كه هيچكس نبايد براى به دست آوردن روزى خود كمترين نگرانى به خويش راه دهد، و تصور كند ممكن است در گرفتن سهم خويش، به اصطلاح، از قلم بيفتد، چرا كه نام همگى در كتاب آشكارى ثبت است، كتابى كه همه را احصاء كرده و آشكارا بيان مى‌كند. آيا اگر در يك مؤسسه نام تمام كارمندان و كاركنان در دفترى به روشنى ثبت شده باشد احتمال از قلم افتادن كسى مى‌رود؟ تقسيم ارزاق و تلاش براى زندگى در مورد "رزق" بحثهاى مهمى است كه قسمتى از آن را در اينجا از نظر مى‌گذرانيم: ۱ - "رزق" - همانگونه كه گفتيم - در لغت بمعنى بخشش مستمر و متداوم است اعم از اينكه مادى باشد يا معنوى، بنا بر اين هر گونه بهره‌اى را كه خداوند نصيب بندگان مى‌كند از مواد غذايى و مسكن و پوشاك، و يا علم و عقل و فهم و ايمان و اخلاص به همه اينها رزق گفته مى‌شود، و آنها كه مفهوم اين كلمه را محدود به جنبه‌هاى مادى مى‌كنند، توجه به موارد استعمال آن دقيقا ندارند، قرآن در باره شهيدان راه حق مى‌گويد بَلْ أَحْيٰاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌ :" آنها زنده‌اند و نزد پروردگار شان روزى مى‌برند " (آل عمران - ۱۶۹) روشن است كه روزى شهيدان، آن هم در جهان برزخ، نعمتهاى مادى نيست، بلكه همان مواهب معنوى است كه حتى تصورش براى ما در اين زندگى مادى مشكل است.
هدایت شده از علی قاسمی
۲ - مساله تامين نيازمنديهاى موجودات زنده - و به تعبير ديگر رزق و روزى آنها - از جالبترين مسائلى است كه با گذشت زمان و پيشرفت علم، پرده از روى اسرار آن برداشته مى‌شود، و صحنه‌هاى شگفت انگيز تازه‌اى از آن بوسيله علم فاش مى‌گردد. در گذشته همه دانشمندان در فكر بودند كه اگر در اعماق درياها موجودات زنده‌اى وجود داشته باشد غذاى آنها از چه راهى تامين مى‌شود، زيرا ريشه اصلى غذاها به نباتات و گياهان باز مى‌گردد كه آن هم نيازمند به نور آفتاب است، و در اعماق بيش از ۷۰۰ متر مطلقا نورى وجود ندارد و يك شب تاريك ابدى بر آن سايه افكنده است. ولى بزودى روشن شد كه نور آفتاب، گياهان ذره‌بينى را در سطح آب، و در بستر امواج پرورش مى‌دهد، و هنگامى كه مرحله تكاملى خود را پيمود، همچون ميوه رسيده‌اى، به اعماق دريا فرو مى‌رود، و سفره نعمت را براى موجودات زنده ژرفناى آب فراهم مى‌سازند. از سوى ديگر بسيارند پرندگانى كه از ماهيان دريا تغذيه مى‌كنند حتى انواعى از شب پره وجود دارد، كه در ظلمت شب همچون يك غواص ماهر به اعماق آب فرو مى‌رود و صيد خود را كه با امواج مخصوص رادار مانندى كه از بينى آنها بيرون فرستاده مى‌شود شناسايى و نشانه گيرى كرده‌اند بيرون مى‌آورد. روزى بعضى از انواع پرندگان در لابلاى دندانهاى پاره‌اى از حيوانات عظيم الجثه دريا نهفته شده! اين حيوانات كه پس از تغذيه از حيوانات دريايى دندانهايشان احتياج به يك" خلال طبيعى "!دارد به ساحل مى‌آيند، دهانشان را كه بى‌شباهت به غار كوچكى نيست باز نگه مى‌دارند، آن گروه از پرندگان كه روزيشان در اينجا حواله شده است بدون هيچگونه وحشت و اضطراب وارد اين " غار "مى‌شوند، و به جستجوى روزى خويش در لابلاى دندانهاى حيوان غول‌پيكر مى‌پردازند، هم شكمى از اين غذاى آماده از عزا در مى‌آورند، و هم حيوان را از اين مواد مزاحم راحت مى‌سازند، و هنگامى كه برنامه هر دو پايان پذيرفت، و آنها به خارج پرواز كردند، حيوان با احساس آرامش دهان را به روى هم مى‌گذارد و به اعماق آب فرو مى‌رود! طرز روزى رساندن خداوند به موجودات مختلف، راستى حيرت‌انگيز است، از جنينى كه در شكم مادر قرار گرفته و هيچكس به هيچ وجه در آن ظلمتكده اسرار آميز به او دسترسى ندارد، تا حشرات گوناگونى كه در اعماق تاريك زمين و لانه‌هاى پرپيچ و خم و در لابلاى درختان و بر فراز كوه‌ها و در قعر دره‌ها زندگى دارند از ديدگاه علم او هرگز مخفى و پنهان نيستند، و همانگونه كه قرآن مى‌گويد خداوند، هم جايگاه و" آدرس اصلى "آنها را مى‌داند و هم محل سيار آنان را، و هر جا باشند روزى آنان را به آنان حواله مى‌كند. جالب اينكه در آيات فوق به هنگام بحث از روزى خواران تعبير به" دابه و جنبنده "شده است و اين اشاره لطيفى به مساله رابطه" انرژى "و" حركت "است، مى‌دانيم هر جا حركتى وجود دارد نيازمند به ماده انرژى زا است يعنى ماده‌اى كه منشا حركت گردد، قرآن نيز در آيات مورد بحث مى‌گويد خدا به تمام موجودات متحرك روزى مى‌بخشد! و اگر حركت را به معنى وسيعش تفسير كنيم گياهان را هم در بر مى‌گيرد، زيرا آنها نيز يك حركت بسيار دقيق و ظريف در مسير" نمو "دارند، به همين دليل در فلسفه ما يكى از اقسام حركت را مساله" نمو "شمرده‌اند. ۳ - آيا" روزى "هر كس از آغاز تا پايان عمر تعيين شده، و خواه ناخواه به او مى‌رسد؟ يا اينكه بايد به دنبال آن رفت و به گفته شاعر" شرط عقل است جستن از درها"! بعضى از افراد سست و بى‌حال به اتكاء تعبيراتى همانند آيه فوق، يا رواياتى كه روزى را مقدر و معين معرفى مى‌كند فكر مى‌كنند لزومى ندارد كه انسان براى تهيه معاش زياد تلاش كند، چرا كه روزى مقدر است و به هر حال به انسان مى‌رسد، و هيچ دهان بازى بدون روزى نمى‌ماند! اين چنين افراد نادان كه شناختشان در باره دين و مذهب فوق العاده سست و ضعيف است بهانه به دست دشمنان مى‌دهند كه مذهب عاملى است براى تخدير و ركود اقتصادى و خاموش كردن فعاليتهاى مثبت زندگى، و تن در دادن به انواع محروميتها، به عذر اينكه اگر فلان موهبت نصيب من نشده حتما روزى من نبوده، اگر روزى من بود بدون چون و چرا به من مى‌رسيد و اين فرصت خوبى بدست استثمارگران مى‌دهد كه هر چه بيشتر خلقهاى محروم را بدوشند و آنها را از ابتدايى ترين وسائل زندگى محروم سازند. در حالى كه مختصر آشنايى به قرآن و احاديث اسلامى براى پى‌بردن به اين حقيقت كافى است كه اسلام پايه هر گونه بهره‌گيرى مادى و معنوى انسان را سعى و كوشش و تلاش مى‌شمرد تا آنجا كه در جمله شعارگونه قرآنى لَيْسَ لِلْإِنْسٰانِ إِلاّٰ مٰا سَعىٰ‌ بهره انسان را منحصرا در كوشش و كارش قرار مى‌دهد. پيشوايان اسلامى براى اينكه سر مشقى به ديگران بدهند در بسيارى از مواقع كار مى‌كردند كارهايى سخت و توانفرسا.
هدایت شده از علی قاسمی
پيامبران پيشين نيز از اين قانون مستثنى نبودند، از چوپانى گرفته، تا خياطى، و زره‌بافى و كشاورزى، اگر مفهوم تضمين روزى از طرف خدا، نشستن در خانه و انتظار رسيدن روزى باشد، نبايد پيامبران و امامان كه از همه آشناتر به مفاهيم دينى هستند اينهمه براى روزى تلاش كنند. بنا بر اين ما هم مى‌گوئيم روزى هر كس مقدر و ثابت است، ولى در عين حال مشروط به تلاش و كوشش مى‌باشد، و هر گاه اين شرط حاصل نشود مشروط نيز از ميان خواهد رفت. اين درست به آن مى‌ماند كه مى‌گوئيم" هر كس اجلى دارد و مقدار معينى از عمر "مسلما مفهوم اين سخن آن نيست كه اگر انسان حتى دست به انتحار و خودكشى و يا تغذيه از مواد زيانبخش بزند تا اجل معينى زنده مى‌ماند، مفهومش اين است كه اين بدن استعداد بقاء تا يك مدت قابل ملاحظه دارد اما مشروط به اينكه اصول بهداشت را رعايت كند و از موارد خطر بپرهيزد، و آنچه سبب مرگ زودرس مى‌شود از خود دور كند. نكته مهم اين است كه آيات و روايات مربوط به معين بودن روزى در واقع ترمزى است روى افكار مردم حريص و دنياپرست كه براى تامين زندگى به هر در مى‌زنند، و هر ظلم و جنايتى را مرتكب مى‌شوند، به گمان اينكه اگر چنين نكنند زندگيشان تامين نمى‌شود. آيات قرآن و احاديث اسلامى به اين گونه افراد هشدار مى‌دهد كه بيهوده دست و پا نكنند، و از طريق نامعقول و نامشروع براى تهيه روزى تلاش ننمايند، همين اندازه كه آنها در طريق مشروع گام بگذارند و تلاش و كوشش كنند مطمئن باشند خداوند از اين راه همه نيازمنديهاى آنها را تامين مى‌كند. خدايى كه آنها را در ظلمتكده رحم فراموش نكرد. خدايى كه به هنگام طفوليت كه توانايى بر تغذيه از مواد غذايى اين جهان نداشتند روزيشان را قبل از تولد به پستان مادر مهربان حواله كرد. خدايى كه به هنگام پايان دوران شيرخوارگى در آن حال كه ناتوان بودند، روزيشان را به دست پدر پر مهرى داد كه صبح تا شام جان بكند و خوشحال باشد كه براى تهيه غذاى فرزندانم زحمت مى‌كشم. آرى اين خدا چگونه ممكن است به هنگامى كه انسان بزرگ مى‌شود و توانايى و قدرت به هر گونه كار و فعاليت پيدا مى‌كند او را فراموش نمايد، آيا عقل و ايمان اجازه مى‌دهد كه انسان در چنين حالى به گمان اينكه ممكن است روزيش فراهم نشود در وادى گناه و ظلم و ستم و تجاوز به حقوق ديگران گام بگذارد و حريصانه به غصب حق مستضعفان پردازد. البته نمى‌توان انكار كرد كه بعضى از روزيهاست چه انسان به دنبال آن برود، يا نرود، به سراغ او مى‌آيند. آيا مى‌توان انكار كرد كه نور آفتاب بدون تلاش ما به خانه ما مى‌تابد و يا باران و هوا بدون كوشش و فعاليت به سراغ ما مى‌شتابد؟ آيا مى‌توان انكار كرد كه عقل و هوش و استعدادى كه از روز نخست در وجود ما ذخيره شده به تلاش ما نبوده است!؟ ولى اينگونه مواهب به اصطلاح باد آورده و يا به تعبير صحيحتر مواهبى كه بدون تلاش، به لطف خدا، به ما رسيده اگر با تلاش و كوشش خود از آن بطور صحيحى نگهدارى نكنيم آنها نيز از دست ما خواهد رفت، و يا بى‌اثر مى‌ماند. حديث معروفى كه از على ع نقل شده كه فرمود: و اعلم يا بنى! ان الرزق رزقان رزق تطلبه و رزق يطلبك:" بدان فرزندم، روزى دو گونه است، يك نوع آن همان روزيهايى است كه تو بايد به جستجويش برخيزى، و گونه ديگرش روزيهايى است كه آن در جستجوى تو است و به سراغ تو مى‌آيد " نيز اشاره به همين حقيقت است. اين را نيز نمى‌توان انكار كرد كه در پاره‌اى از موارد انسان به دنبال چيزى نمى‌رود، ولى بر اثر يك سلسله تصادفها، موهبتى نصيب او مى‌شود، اين حوادث گرچه در نظر ما تصادف است اما در واقع و از نظر سازمان آفرينش حسابى در آن مى‌باشد، بدون شك حساب اين گونه روزيها از روزى‌هايى كه در پرتو تلاش و كوشش بدست مى‌آيند جدا است، و حديث بالا ممكن است اشاره به اينها نيز باشد. ولى به هر حال نكته اساسى اين است كه تمام تعليمات اسلامى به ما مى‌گويد براى تامين زندگى بهتر چه مادى و چه معنوى، بايد تلاش بيشتر كرد، و فرار از كار به گمان مقسوم بودن روزى غلط است. ۴ - در آيات مورد بحث تنها اشاره به مساله" رزق و روزى "شده، در حالى كه در چند آيه بعد، آنجا كه سخن از بندگان توبه‌كار و باايمان مى‌گويد، اشاره به" متاع حسن " (بهره بردارى و تمتع شايسته) شده است. مقابله اين دو با يكديگر اين مطلب را به ما مى‌فهماند كه براى همه جنبندگان: انسانها، حشرات، درندگان، نيكان و بدان، همگى بهره‌اى از روزى است، ولى " متاع حسن "و" مواهب شايسته و ارزنده "تنها مخصوص انسانهاى با ايمانى است كه خود را با آب توبه از هر گونه گناه و آلودگى شستشو داده‌اند، و نعمتهاى خدا را در مسير اطاعت فرمانش بكار مى‌گيرند نه در طريق هوا و هوسهاى سركش!. تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 آیه 114تا121 💌این صفحه دارای 8 آیه است💌 🔸دسته‌بندی و ارتباط لفظی و معنایی میان آیات هر صفحه و ارتباط میان صفحات قبل و بعد 💌💌 https://eitaa.com/ahlalquran ╰🌱┅┅❀🌱❀┅┅🌱╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 حضور خاص معصومین علیهم السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🎙 آیت الله میرباقری 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔 @astanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢قالَ علی عَلَيْهِ السَّلامُ:  📜مَا اخْتَلَفَتْ دَعْوَتانِ اِلاّ كانَتْ اِحْداهُما ضَلالَةً 💬 دو دعوت خلاف یکدیگر نیست جز اینکه یکی‌ از آنها گمراهی‌ است. https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا