تربیت قرآنی 15.mp3
2.17M
#والدین_قرآنی
#سلام_زندگی
🌼تربیت قرآنی
مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن
🎤استاد قاسمی
🔹جلسه پانزدهم
🔸شروع حفظ از کجا؟
https://eitaa.com/ahlalquran
#تلنگر_قرآنی
👆دست نوشته مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی_رحمت الله علیه_
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش353
#دوره_حفظ_آزمایشی
☝️پرسش از شما :
سلام
خداقوت استاد
من ۱۶ ساله هستم و به تازگی در دوره آزمایشی یک ساله حفظ کل قرآن شرکت کردم
به شدت هم به این راه علاقه مندم و حدودا ۴ جلسه هم گذشته که در کلاس ها حضور داشتم
ولی نمیدونم چرا انقدر کند پیش میرم یعنی حفظ یک آیه شاید بیشتر از سه ربع طول بکشه واسم .جوری شده که ساعت دو بعد از ظهر که میرسم خونه میخوابم تا ۴ و ۵ بعد یکسره تا ۲ و ۳ نصف شب میخونم ولی صبح هرچی که فکر میکنم چیزی یادم نمیاد و انگار نه انگار که انقدر خوندم همین عامل باعث شده که از کلاس خیلی عقب بیوفتم و باعث خجالت و شرمندگی جلوی استادم و هم کلاسی هام هم شده و اصلا اعتماد به نفس ندارم که برم سر کلاس ....
میخواستم بدونم میتونم یه برنامه دقیق داشته باشم که بتونم خودم رو برسونم به کلاس چون الان تقریبا یک صفحه و نیم دوصفحه از کلاس عقبم ...
🍀🌹🍀🌹🍀
✍ پاسخ از مشاور حفظ اهل القرآن :
سلام و رحمت
خداقوت به شما بابت تلاشهایتان در این راه نورانی💐
لازم است چند نکته را در خصوص دوره حفظ آزمایشی و شرایطتان یادآوری کنیم👇
🔺هدف از دوره حفظ آزمایشی توان سنجی است. یعنی قبل از هرکس خود شما قرار است در این دوره شرایطتان را بسنجید که آیا میتوانید با این حجم برنامه پیش بروید یا نه.
پس اگر مجموعه شرایط شما با این برنامه هماهنگی نداشت این یک «عیب» نیست. بلکه کمک میکند تصمیم مناسبی بگیرید.
🔺دوره حفظ یکساله یک دوره پرفشار است و شرایط بسیار خاص و ویژه ای میطلبد که اصلا به طور عمومی توصیه اش نمیکنیم.
☝️🏻پس حفظ یکساله تنها راه حافظ شدن نیست، فقط یکی از چندین مسیر برای رسیدن به هدف است.
خودتان را از این بابت سرزنش نکنید و انرژی منفی ندهید.
مهم رسیدن به هدف از «درست ترین» راه است نه لزوما «سریعترین» راه.
🔺روش های حفظ و مرور را به درستی یاد بگیرید و به کار ببندید.
صرف زمان خیلی زیاد و در نهایت نرسیدن به نتیجه کامل، معمولا به دلیل اشکال در روش کار است.
با وجود اشکال در روش حفظ، برنامه گرفتنِ تنها نمیتواند شرایط را تغییر بدهد.
✔️کتاب #حفظ_آسان را از کانال دریافت و مطالعه کنید.
✔️با استادتان درباره روش حفظ گفتگو کنید و راهنمایی بخواهید.
✔️این مجموعه کلیپ را در کانال با دقت ببینید و روش هایش را اجرا کنید👇
https://eitaa.com/ahlalquran/11156
https://eitaa.com/ahlalquran/11166
https://eitaa.com/ahlalquran/11177
https://eitaa.com/ahlalquran/11201
https://eitaa.com/ahlalquran/11213
✅ در نهایت در صورتی که در دوره حفظ آزمایشی با مشورت استادتان به این نتیجه رسیدید که شرایطتان با این برنامه هماهنگی ندارد بدون هیچ ناراحتی و نگرانی یک دوره حفظ طولانی مدت تر انتخاب کنید و با آرامش و تسلط به سوی هدفتان حرکت کنید.
💐عشقتان به کلام معبود، پایدار💐
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🔹و لا تُهْلِكْنِى - يَا إِلَهِى - غَمّا حَتَّى تَسْتَجِيبَ لِى،
وَ تُعَرِّفَنِى الْإِجَابَةَ فِى دُعَائِى،
وَ أَذِقْنِى طَعْمَ الْعَافِيَةِ إِلَى مُنْتَهَى أَجَلِى،
وَ لا تُشْمِتْ بِى عَدُوِّى،
وَ لا تُمَكِّنْهُ مِنْ عُنُقِى،
وَ لا تُسَلِّطْهُ عَلَيَّ
🔸خدایا!
مرا از غم و غصه هلاک مکن تا دعایم را به اجابت برسانی،
و اجابت آن را به من آگاهی دهی،
و تا پایان حیات مزه شیرین عافیت را به من بچشان،
و دشمن شادم مکن،
و او را وبال گردنم مساز،
و بر من غلبه مده.
✍دعای چهل و هشتم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
4_473160698570998581.mp3
372.7K
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۵٠٩
🎙استاد پرهیزکار
آیه ٢٠ تا ٢٨ 👈مقام #رست
آیه ٢٩ 👈مقام #نهاوند
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه، یک حدیث
لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﺴﻲ ﺑﺎ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ، ﺑﺪﻳﻬﺎ(ﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ) ﺭﺍ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﻨﺪ; ﻣﮕﺮ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.
(نساء/١٤٨)
🔹🔸🔹
امیرالمؤمنین عليه السلام:
اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ
به خاطر عيب هايى كه در خود میدانى، عيب برادرت را بپوشان.
غررالحكم حدیث2290
⛔️یه نگاه به خودت بنداز
چقدر عیب و ایراد در خودت سراغ داری؟
چقدر محتاجی به این که آبروت حفظ بشه و عیوبت بین مردم جار زده نشه؟
پس عیوب دیگران رو افشا و اظهار نکن.
اگر ایرادی هم میبینی بی جنجال به خودش تذکر بده.
ستار باش
مثل خدا ❣
https://eitaa.com/ahlalquran
07-Hejaz.mp3
46.34M
#صوت_و_لحن
#الحان_قرآنی
🔰 آموزش صوت و لحن
🎤استاد خاکی
🔶 جلسه هفتم
🔸 #حجاز
https://eitaa.com/ahlalquran
#تجربه_کلاسداری
💢 تدریس نشانه های هم شکل و هم صدا 💢
🔷برای یادگیری و فهم بیشتر دانش آموزان و درک بهتر تفاوت ها و شباهت های این حروف، من از ایده ای استفاده می کردم
👈آن این بود که، هنگام آموزش از خود بچه های کلاس یا مدرسه کمک می گرفتم.
معمولاً ما دانشآموزانی در کلاس داریم که نام و نام خانوادگی مشترک دارند، هر چند نسبتی با هم نداشته باشند.
♦️من از این دانشآموزان خواهش می کردم که بایستند و خودشان را یکبار دیگر معرفی کنند.
🔰بعد از شنیدن اسم و فامیل آنها؛ عنوان میکردم که ببینید، با این وجود که این چند نفر نام و نام خانوادگی یکسان دارند اما شکل هم نیستند و ظاهرشان شبیه به هم نیست.
🔰و در آموزش حروفی مثل :
(ز ، ر یا س ، ش یا ض ، ص یا ظ ، ط )
♦️از دانشآموزان دوقلو میخواستم که جلوی کلاس و مقابل دانش آموزان بایستند و بعد رو به آنها، اشاره میکردم؛ دقت کنید بچه ها همونطور که می بینید، این دو نفر با هم دوقلو هستند و با وجود اینکه شبیه به همند کاملا متفاوت هستند مثل زهرا و فاطمه یا محمد و علی یا سارا و سینا
♦️ بدین ترتیب و با این مثالها وجود این تفاوتها و شباهت ها را در یادگیری حروف همشکل و همصدا در ذهن دانش آموزان نهادینه می کردم.
🔹خانم شهریاری
https://eitaa.com/ahlalquran