eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
✍هر حافظ برای نگهداری محفوظاتش نیازمند تکرار هدفمند، منظم و مستمر محفوظات خود است. ❗️پس بیایید این خیال را از خود دور کنیم که بدون مرور صحیح و کافی بتوانیم یک حافظ مسلط و قوی باشیم❗️ 🌹مرور محفوظات حافظ در دو بخش اصلی تعریف میشود : 1⃣ حداقل ده درس حفظ شده اخیر 👈 که هر روز باید مرور شوند. 🌸این میزان میتواند تا ۲۰ یا ۴۰ درس گذشته هم افزایش پیدا کند. به خصوص در طرح های حفظی با سرعت بالا. 🌸هرچه بر مرور این بخش بیشتر سرمایه گذاری کنید سود بیشتری را در آینده حفظی خود برداشت میکنید. 2⃣ مابقی محفوظات 👈 که باید در بازه زمانی حدود ۳ الی ۱۰ روز حداقل یک دور مرور شوند. 🌸در طرح های حفظی بلندمدت (طرح ۶ساله یا بیشتر) این مدت میتواند تا دوهفته هم افزایش پیدا کند. 🌸این مرور باید حتی الامکان به میزان مساوی در همه روزها تقسیم و انجام شود. 🌸یک سوم پایانی محفوظات حافظ باید بیشتر و با فاصله کمتر مرور شوند. 🌸حافظان کل بعد از اتمام حفظ حداقل تا یکسال باید به صورت منظم هر روز حداقل سه جزء را مرور کنند. 🌸حافظ کلی که چندین سال از اتمام حفظش گذشته و در این مدت مرور صحیح و کافی داشته و بر محفوظاتش تسلط کافی پیدا کرده میتواند روزانه تا یک جزء مرور هم داشته باشد. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 وَ أَعِنِّي عَلَى تَرْبِيَتِهِمْ وَ تَأْدِيبِهِمْ ، وَ بِرِّهِمْ ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ مَعَهُمْ أَوْلَاداً ذُكُوراً ، وَ اجْعَلْ ذَلِكَ خَيْراً لِي ، وَ اجْعَلْهُمْ لِي عَوْناً عَلَى مَا سَأَلْتُكَ . 🌷مرا در تربیت و ادب کردن و نیکی در حقّشان یاری ده و مرا از سوی خود علاوه بر آنان اولاد پسر بخش و آن را برایم خیر قرار ده و آنان را در آنچه از تو می‌خواهم یاورم ساز. 📚 صحیفه سجادیه دعای بیست و پنجم فراز پنجم https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.192.mp3
1.53M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام یک اولویت ماست⁉️👇 1⃣ فرزند/شاگردمان به هر قیمتی حافظ یا قاری قرآن شود یا 2⃣ عاشق و مأنوس و دلبسته قرآن باشد اگر شیوه آموزشمان به گونه ای است که فقط اولی را تأمین و دومی را تخریب می‌کند فورا باید آن را اصلاح کنیم. 👈 فراموش نکنیم هدف نهایی ما از حفظ و قرائت قرآن، ایجاد عشق و انس نسبت به کلام الله برای تبعیت از آن است. شاگردان و فرزندانمان قرار است «قرآنی» شوند نه «قربانی» ❗️ ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
▪️چند روایت از سبک زندگی و رفتار مرحوم فاطمی‌نیا در رفتار و برخورد با همسرشان در خانواده و مقابل دیگران https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آموزش آوای مقام 👆 🌷مقام عجم در تلاوت قرآن ترکیبی از نغمات ماهور و چهارگاه، و چند مقام فرعی کوچک دیگر است. ماهور نقش مهمی در اجراء این مقام دارد. ✅موضوع آیات : در آیاتی با مضامین خدا، بهشت، توبه، معجزات، پیامبران، دعا، درخواست، حرکت و مبارزه از این مقام بهره می‌جویند. https://eitaa.com/ahlalquran
nava8.mp3
116.4K
🌸 الله الله الله الله لا إله إلا الله https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.193.mp3
995.6K
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس هفتادم قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّنْ لَنَا مَا هِيَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشَابَهَ عَلَيْنَا وَإِنَّا إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ (70) ✅ ترجمه کلمات آيه: تَشَابَهَ: مبهم شده است، مشتبه شده است إِنْ: اگر شَاءَ: بخواهد(خواست) لَ: حتماً، قطعاً مُهْتَدُونَ: جمع« مُهتَدي: راهنمايی شده، هدايت شده، هدايت يافته» ✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه آيه: 1. «ادع لنا ربک يبيّن»؛ يبيّن فعل جواب طلب است. قبلاً گفته شد پيش از آن در ترجمه «تا» آورده شود. ولی در اين آيه و موارد مشابه آن «که» مناسب تر از «تا» می باشد: بخواه برای ما از پروردگارت (که) روشن کند. 2. «و انّا ان شاء الله لمهتدون»؛ در ترجمه اين عبارت قرآنی با توجه به اين که ابتدای آن يک حرف تأکيد(اِنّ: قطعاً) و در اواخر آن حرف تأکيد ديگری(لَ:قطعاً) آمده است برای سهولت فقط حرف «اِنّ» را ترجمه می کنيم و با مسامحه از ترجمه «لَ» در «لمهتدون» صرف نظر می کنيم. در عبارات مشابه همين رويّه را خواهيم داشت. ضمناً در باره معنای «مهتدون» در اينجا ترجمه هدايت يافته يا هدايت شده گرچه غلط نیست، ولی چندان گويا و متناسب نيست؛ زيرا منظور اين است که ما با اين توضيحات راهنمايی خواهيم شد و ديگر ابهامی برای ما نخواهد بود. https://eitaa.com/ahlalquran
⭕️ترجمه و توضیح آيه 70 سوره بقره: قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّنْ لَنَا مَا هِيَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشَابَهَ عَلَيْنَا وَإِنَّا إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ (70) 🔹ترجمه آيه: گفتند: بخواه برای ما از پروردگارت که (تا) روشن کند چيست آن؟ قطعاً گاو ماده مبهم شده است بر ما و قطعاً ما اگر بخواهد خدا راهنمايی شده ايم(راهنمايی خواهيم شد).(70) 🔸توضیح آيه: بنی اسرائیل همچنان بهانه های ملال آور خود را مطرح می کردند و گفتند: این گاو هنوز هم برای ما نامشخص و مبهم است و مشکل به دست خدا حل می شود و اگر خدا بخواهد، ما خواهیم دانست که چه کار کنیم و راهنمایی خواهیم شد که مأموریت ما چیست! https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که بخواد کاری رو انجام بده راهش رو پیدا میکنه👌 🚫کسی هم که نخواد بهانه اش رو https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، فَإِنَّكَ خَلَقْتَنَا وَ أَمَرْتَنَا وَ نَهَيْتَنَا وَ رَغَّبْتَنَا فِي ثَوَابِ مَا أَمَرْتَنَا وَ رَهَّبْتَنَا عِقَابَهُ ، وَ جَعَلْتَ لَنَا عَدُوّاً يَكِيدُنَا ، سَلَّطْتَهُ مِنَّا عَلَى مَا لَمْ تُسَلِّطْنَا عَلَيْهِ مِنْهُ ، أَسْكَنْتَهُ صُدُورَنَا ، وَ أَجْرَيْتَهُ مَجَارِيَ دِمَائِنَا ، لَا يَغْفُلُ إِنْ غَفَلْنَا ، وَ لَا يَنْسَى إِنْ نَسيِنَا ، يُوْمِنُنَا عِقَابَكَ ، وَ يُِخَوِّفُنَا بِغَيْرِكَ . 🌷و مرا و نسلم را از شیطان رانده‌شده پناه ده؛ چرا که تو ما را آفریدی و به ما امر و نهی فرمودی و ما را در ثواب آنچه به آن امر کردی ترغیب و به عذاب آنچه از آن نهی فرمودی تهدید کردی؛ و برای ما دشمنی قرار دادی که با ما نیرنگ می‌کند و او را بر ما تسلّطی دادی که ما را به آن اندازه بر او تسلّط نیست؛ در دل‌هایمان جایش دادی و در رهگذرهای خونمان روانش ساختی، اگر ما از او غفلت ورزیم، او از ما غافل نمی‌شود؛ و اگر او را فراموش کنیم، او ما را فراموش نمی‌کند؛ ما را از عذاب تو ایمنی می‌دهد و از غیر تو می‌ترساند. 📚 صحیفه سجادیه دعای بیست و پنجم فراز ششم https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.194.mp3
1.35M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
(مادرم) بر قرائت کلام الله مجید با قرآن اهدائی پدرش مداومت روزانه داشت. شیوه‌ی قرائت ایشان، ما را در آن کم سن و سالی به خود جذب می‌کرد. پیرامونش گرد می‌آمدیم و به تلاوتش گوش می‌کردیم. ایشان هم از فرصت استفاده می‌کرد، معانی برخی آیات را برای ما به فارسی ترجمه می‌کرد و داستان‌های پیامبران را برایمان بازمی‌گفت. همچون پدر، مناعت طبع داشت. از ناداری خود هرگز با کسی سخنی نمی‌گفت. همیشه رنج خود را به شیوه‌های گوناگون پوشیده می‌داشت. نکات اولیه‌ی قرائت قرآن و قواعد زبان عربی را از مادر آموختم؛ کما اینکه روح دلیری را نیز او در من دمید. مادر به خاطر بازداشت‌های پیاپی من و حملات ساواک به منزل، رنج بسیار کشید؛ اما در برابر دژخیمان مهاجم، با پایداری و صلابت می‌ایستاد؛ جوابشان را می‌داد و با آن‌ها مجادله می‌کرد. او حتی مشوّق من در ادامه‌ی این راه پردرسر نیز بود. 📚 از کتاب خون دلی که لعل شد. https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از ذکر و صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبای عربی_فارسی 🌷قد منّ علینا المنّان بنزول الذکر الفرقان فیه هدیٌ للإنسان حمداً لله 🌷فَلَقَد خاطَبَنا الرحمان وَ دَعانا نحوَ الایمان بقِراءَةِ آیِ القرآن حمداً لله...
هم بحث داشته باشید تا با انگیزه بمانید❗️ در کار گروهی انگیزه قوی تری برای ادامه مسیر وجود دارد. شما و همبحثتان می‌توانید منبع انرژی و انگیزه بخشی به هم در مواقع بی انگیزگی و ناامیدی باشید. 💪🏻 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کار با تابلو 🔹تابلو را برای موضوعات متفاوت، تقسیم بندی کن‌. 🔸منظم بنویس؛ شلخته نویس مباش. 🔹در ردیف افقی صاف بنویس. 🔸اگر نسبت به ارتفاع تابلو قد کوتاهی داری دستت را زیاد دراز نکن. 🔹از ماژیک پر رنگ و مناسب استفاده کن. 🔸پیش از ترک کلاس مطالب تابلو را پاک کن(اگر ساعت بعدی کسی دیگر تدریس دارد) 🔹نام مشارکت کنندگان در مباحث کلاسی را گوشه سمت چپ تابلو بنویس. 🔸خوش خط بنویس. 🔹با تابلو مأنوس باش. 🔸موقع نوشتن، پشت به کلاس مباش 🔹موقع نوشتن گاهی برگرد و به کلاس نگاه کن. 🔸گاهی، انتهای کلاس برو و از آنجا مطالب تابلو را نگاه کن! 🔷 بسیاری از این نکات در تابلوهای تدریس مجازی نیز کاربرد دارد. https://eitaa.com/ahlalquran
آیین نامه مسابقات سازمان اوقاف 👇