سلام بسیار ممنونم از اینکه مطالب استاد قاسمی را میگذارید
الحمدالله من استفاده میکنم
خداخیرتون بده
من پیگیره فیلما وکیلیپ های آموزشی شونم ومرتب نگاه میکنم
ان شاالله خدا توفیق بده و من هم تجویدم خوب شه تلاشما میکنم
چون به یاری خدا قرآن حفظ میکنم واقعا مطالب تجویدی برام کاربردی هستند
اجرکم عندالله
#پرسش
سلام.چرا عاد و نوح تنوین و کسره میگیرند ولی ثمود نمیگیرد،در حالی که همه به نظر من اسم خاص هستند و نباید تنوین و کسره بگیرند؟!
✅ پاسخ
سلام علیکم و رحمت الله 🌷
اسامی در زبان عربی به یک اعتبار به دو دسته منصرف و غیر منصرف تقسیم میشوند.
👈 از ویژگی های اسماء غیرمنصرف این است که تنوین و کسره نمیپذیرند و در صورتی که به اعتبار نقششان در جمله هم مجرور باشند، به جای این که مکسور شوند مفتوح میشوند. (اعراب فرعی)
🔺مثل آیه شریف «وإلی ثمودَ...»
در خصوص کلمه ثمود در کتاب قاموس قرآن آمده👇
🔰اين كلمه 26 بار در قرآن كريم آمده، منصرف و غير منصرف هر دو بكار رفته است طبرسى در ذيل آيه 68 از سوره هود فرمايد:
حفص بنقل از عاصِم و نيز يعقوب و حمزه «اَلا اِنَّ ثَمُودَ...» را بدون تنوين خوانده اند...
به هر حال اگر آن را اسم قوم گرفتيم مذكّر و منصرف است و اگر اسم قبيله گرفتيم، غير منصرف و علّت عدم صرف آن «علميّت و تأنيث» است.🔰
اما کلمه ای مثل نام حضرت نوح _علیه السلام_ منصرف است زیرا اسم عَلَم اعجمی که حرف وسطش ساکن باشد منصرف است و به صورت عادی و به تناسب کلام، هم تنوین و هم کسره میپذیرد.
🌷در پناه قرآن موفق و منصور باشید🌷
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ذکر جهانی شده الحمدلله 🤲😍❤️
نماهنگ ذکر جهانی
🎙گروه سرود نجم الثاقب
تهیه شده در ماوا
https://eitaa.com/ahlalquran
🔅❁ـ﷽ـ❁🔅
┏━•••🕘💎📖•••━┓
صحیفه سجادیه، فراز ۳ از دعای ۲۴ ( توفیق خدمت به پدر و مادر )
┗━•••☀️☀️☀️•••━┛
✨اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ✨
خدایا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست
💫و أَلْهِمْنِي عِلْمَ مَا يَجِبُ لَهُمَا عَلَيَّ إِلْهَاماً
و دانش آنچه از حقوق ایشان بر من واجب است، به من الهام کن
➕ و اجْمَعْ لِي عِلْمَ ذَلِكَ كُلِّهِ تَمَاماً
و دانش همۀ آن حقوق واجبه را برایم فراهم آور
🔸ثمَّ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا تُلْهِمُنِي مِنْهُ
سپس مرا به آنچه در این زمینه الهام کردهای به کار گیر
🍃و وَفِّقْنِي لِلنُّفُوذِ فِيما تُبَصِّرُنِي مِنْ عِلْمِهِ حَتَّى لَا يَفُوتَنِي اسْتِعْمَالُ شَيْءٍ عَلَّمْتَنِيهِ
و برای انجام آنچه به دانستنش بینایم میکنی توفیق ده تا به کار بستن چیزی که به من آموختهای از دستم نرود
🌿و لَا تَثْقُلَ أَرْكَانِي عَنِ الْحَفُوفِ فِيما أَلْهَمْتَنِيهِ
و اندامم از خدمت کردن بر اساس حقوقی که به من الهام فرمودهای، سنگین نشود.
#صحیفه_سجادیه
#دیار_عاشقان_حسین_انصاریان
کانال جامع اهل القرآن 👇
https://eitaa.com/ahlalquran
base.apk
8.37M
📲 #نرم_افزار محاسبه اعمال
💡ابزاری برای محاسبه راحتتر
💡یادآوری سرساعت مشخصی برای محاسبه اعمال
💡نشان دادن نتیجه کار و میزان پیشرفت
🔗 پیوند دریافت از کافه بازار:
⏩ yun.ir/67kte1
#محاسبه_نفس
#مراقبه
https://eitaa.com/ahlalquran
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آموزش بزرگترین ارزشها با روش های ساده!
🔻 نمایش خلاق یکی از جذابترین بحثها برای بچههاست. نمایش خلاق با نمایش متفاوت است.
🔹️ در نمایش خلاق، تماشاگر وجود ندارد؛ همه بچهها بازیگر هستند. متن و نمایشنامه نیز در این نوع نمایش وجود ندارد.
متن، در لحظه با هدایت مربی و خلاقیت بچهها ساخته میشود.
♨️ همه اینها یعنی در نمایش خلاق، عده ای از بچهها تماشاگر و عده ای بازیگر نیستند. همه بچهها اجرا کننده هستند؛ هر کس بر اساس علاقه و توانائیهای خودش.
🔹️ در مرحله اول، سادهترین تمرینهای نمایش خلاق، تمرینهای ریتمیک است. حرکت بچهها روی یک خط صاف، به صورت گردو، شکستم یا زیکزاکی و لِی لِی، همچنین تصور راه رفتن روی ریگهای داغ، یا تصور راه رفتن با پای شکسته همه انواعی از نمایش خلاق هستند که موجب تقویت و گسترش تخیل بچهها میشوند.
🔹️ در عین حال اینها باعث میشود درون صف قدم زدن را به بچهها یاد دهد. گاهی به بچهها میگوییم به هم کمک کنید دوتایی با هم روی یک موزاییک راه بروید؛ از این طریق جا دادن به همدیگر را به آنها یاد میدهیم.
☑️ اینها تنها با باریک بینی یک مربی محقق میشود که با کوچکترین کارها، بزرگترین مفاهیم به بچهها یاد داده شود.
"سرکار خانم بابایی"
کانال جامع آموزش و تربیت قرآنی اهل القرآن 👇
https://eitaa.com/ahlalquran
کانال تربیت فرزند دلبندم 👇
https://eitaa.com/nezakat