03.Ale_.imran_.157-158.mp3
1.92M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #157_158
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مصحف
#استاد_صفارهرندی
#سوره_بقره
#درس_سیزدهم
#آیه_1_و_2 #قسمت_دوم
🔸الم (۱) ذَلِكَ الْكِتَابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ (۲)🔸
⚜توضیح آيات
🔆قرآن کتابی است که برای هدايت همگان به راه مستقيم نازل شدهاست. اين دعوت همگانی، با استقبال گروهی مواجه میشود و گروهی نيز، اين دعوت را نمیپذيرند.
🔆کسانی که اين دعوت را بپذيرند، سزاوار پاداش هستند، تا تفاوتی ميان آنها و اعراضکنندگان از اين دعوت وجود داشته باشد.
🔆"متقين" همان کسانی هستند که به ندای الهی برای هدايت شدن، پاسخ مثبت دادهاند و به اين جهت هدايتی "تشويقی" نصيب آنها میشود و خداوند راه هدايت را برای آنان آسان میگرداند و موانع هدايت را از پيش پايشان برمی دارد.
📚🔸📚🔸📚
https://eitaa.com/ahlalquran
#بازی
#حدیث_تربیتی
🔹#بازي فعاليتي است براي كسب شادي و لذت نه براي به دست آوردن نتيجه.
🔸لذت بردن از فرآيند #بازی و رسیدن به احساس خوشایند مهم است نه رسيدن به جائي.
کانال جامع اهل القرآن(آموزش و تربیت جامع قرآن کریم )
https://eitaa.com/ahlalquran
کانال دیگر ما جهت انواع #بازی برای توانمند سازی والدین ومربیان
https://eitaa.com/baziham
38.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دوره_آموزش
#قرائت_قرآنکریم_۲
#تجوید_و_وقف_و_ابتدا در قرائت قرآن کریم
#درس_نهم:تمایز حروف ۶
💢تمایز حرف(زاء) و (ضاد)💢
⏳زمان : ۲۵:۴۵
#مولف_و_مدرس_استاد_علی_قاسمی
https://eitaa.com/qasemiquran
#کانال_دانلود_فایل_های_قرآنی
https://eitaa.com/dqurani
#کانال_جامع_اهل_القرآن
(آموزش و تربیت جامع قرآن کریم )👇
https://eitaa.com/ahlalquran
#کانال_آموزش_قرآن_کریم
https://eitaa.com/rtquran
#کانال_آموزش_قرآن_کریم مادرسروش 👇
https://splus.ir/salamquran
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمتی از خاطرات شهید علی گازرپور
قاری قرآن-مداح و مؤذن
🔰این شهید کلام الله را خواند و نظر به وجه الله کرد.
🔹ایشان از سنین کودکی جذب معارف الهی شد و حتی جبهه رفتن و شهادتش در راستای همین انس با قرآن بود.
🔸قرائت و آوای محزونشان بسیاری از اساتید وقاریان تراز اول کشوری را تحت تأثیر قرار میداد.
🔹کم کم انس او با قرآن کریم به قدری زیاد شد که حین رفتن به مدرسه، مسجدو یا هر فراغتی، با صوت زیبا قرآن تلاوت می نمود.
🔸او صوتی بسیارآهنگین ومحزون داشت تا جایی که وقتی در محفل، مجلس یا در بین رزمندگان جبهه تلاوت می کردند، با صدای ملکوتی اش، چنان همه را تحت تأثیر قرار میداد که گوشه و کنار را که نگاه می کردی، سیل اشک ها را در چهره ی حضار میدیدی.
🔹دوستانش به او علی منشاوی میگفتند. استاد دکتر حاج مهدی دغاغله از داوران بین المللی در خصوص تلاوت ایشان میگوید :حزنی که در صدای علی بود به مراتب از صدای منشاوی بیشتر بود.
یکی از اساتید هم بعد از شهادتش میگفت علی دربین قراء یک پدیده بود و صوت ولحن ش منطبق بر استاد منشاوی بود. در وقت تلاوت، گویی مرحوم استاد منشاوی زنده شده است.
یکی از فرماندهان دفاع مقدس نقل میکرد در شلمچه ودر زیر آتش سنگین دشمن، به هنگام اذان صبح دیدم که صدای اذان بسیار زیبایی طنین انداز است. گفتم این صدای کیست؟! گفتن این صدای علی گازرپور است. او آخرین اذانی بود که گفت.
🔰شهیداز قرآن کریم درس ها گرفت و عاقبتش اینگونه با شهادت و نیلش به قافله ی عاشورایی حضرت سید الشهداع بالاترین درس او از قرآن بود. چرا که علی با کلام الله مجید اوج گرفت.
https://eitaa.com/ahlalqura
💠 وصیت نامه ی شهید علی گازرپور 💠
🔰شهید وصیتنامه اش را طوری می نویسد که انگار از شهادتش باخبر بود.
او می نویسد؛
آری!
سادات و حاضرینی که این وصیت نامه ی حقیر را گوش می دهید و می خوانید ، من نیز مزه ی مرگ ، نه بهتر بگویم مزه شیرین شهادت را چشیدم .
شهادتی
که مرا جذب خود ساخت و من نیز ، او را درک کردم و جذب او شدم.
خدایا! تو را سپاس می کنم از اینکه این فیض عظیم شهادت را نصیب من نمودی و من را یاری نمودی تا به دیدار ، هرچه زودتر تو نائل گردم
و مرا-به -آرزوی- همیشگی -ام که همان شهادت در راه تو و برای تو بود، رساندی.
خدایا
اکنون در دنیا سنگین بودم و حال نزد تو سبک هستم.
🔹شهید قبل از شهادتش چنان انس به قرآن کریم وجودش را جلا داده بود که روحش خیلی پیش تر از جسمش به طرف جبهه ها پر کشید و در آتش عشق الهی سوخت و عاقبت در سن 17 سالگی به وقت اذان صبح ،
یعنی همان وقتی که بدنیا امده بود
در عملیات کربلای 5 - منطقه ی شلمچه، شهد شیرین #شهادت را چشید و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و با سر خونین خدایش را ملاقات کرد.
#پنج_شنبه_های_شهدایی
#شهید_قرآنی_علی_گازرپور
https://eitaa.com/ahlalquran
سلام بسیار ممنونم از اینکه مطالب استاد قاسمی را میگذارید
الحمدالله من استفاده میکنم
خداخیرتون بده
من پیگیره فیلما وکیلیپ های آموزشی شونم ومرتب نگاه میکنم
ان شاالله خدا توفیق بده و من هم تجویدم خوب شه تلاشما میکنم
چون به یاری خدا قرآن حفظ میکنم واقعا مطالب تجویدی برام کاربردی هستند
اجرکم عندالله
#پرسش
سلام.چرا عاد و نوح تنوین و کسره میگیرند ولی ثمود نمیگیرد،در حالی که همه به نظر من اسم خاص هستند و نباید تنوین و کسره بگیرند؟!
✅ پاسخ
سلام علیکم و رحمت الله 🌷
اسامی در زبان عربی به یک اعتبار به دو دسته منصرف و غیر منصرف تقسیم میشوند.
👈 از ویژگی های اسماء غیرمنصرف این است که تنوین و کسره نمیپذیرند و در صورتی که به اعتبار نقششان در جمله هم مجرور باشند، به جای این که مکسور شوند مفتوح میشوند. (اعراب فرعی)
🔺مثل آیه شریف «وإلی ثمودَ...»
در خصوص کلمه ثمود در کتاب قاموس قرآن آمده👇
🔰اين كلمه 26 بار در قرآن كريم آمده، منصرف و غير منصرف هر دو بكار رفته است طبرسى در ذيل آيه 68 از سوره هود فرمايد:
حفص بنقل از عاصِم و نيز يعقوب و حمزه «اَلا اِنَّ ثَمُودَ...» را بدون تنوين خوانده اند...
به هر حال اگر آن را اسم قوم گرفتيم مذكّر و منصرف است و اگر اسم قبيله گرفتيم، غير منصرف و علّت عدم صرف آن «علميّت و تأنيث» است.🔰
اما کلمه ای مثل نام حضرت نوح _علیه السلام_ منصرف است زیرا اسم عَلَم اعجمی که حرف وسطش ساکن باشد منصرف است و به صورت عادی و به تناسب کلام، هم تنوین و هم کسره میپذیرد.
🌷در پناه قرآن موفق و منصور باشید🌷
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ذکر جهانی شده الحمدلله 🤲😍❤️
نماهنگ ذکر جهانی
🎙گروه سرود نجم الثاقب
تهیه شده در ماوا
https://eitaa.com/ahlalquran
🔅❁ـ﷽ـ❁🔅
┏━•••🕘💎📖•••━┓
صحیفه سجادیه، فراز ۳ از دعای ۲۴ ( توفیق خدمت به پدر و مادر )
┗━•••☀️☀️☀️•••━┛
✨اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ✨
خدایا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست
💫و أَلْهِمْنِي عِلْمَ مَا يَجِبُ لَهُمَا عَلَيَّ إِلْهَاماً
و دانش آنچه از حقوق ایشان بر من واجب است، به من الهام کن
➕ و اجْمَعْ لِي عِلْمَ ذَلِكَ كُلِّهِ تَمَاماً
و دانش همۀ آن حقوق واجبه را برایم فراهم آور
🔸ثمَّ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا تُلْهِمُنِي مِنْهُ
سپس مرا به آنچه در این زمینه الهام کردهای به کار گیر
🍃و وَفِّقْنِي لِلنُّفُوذِ فِيما تُبَصِّرُنِي مِنْ عِلْمِهِ حَتَّى لَا يَفُوتَنِي اسْتِعْمَالُ شَيْءٍ عَلَّمْتَنِيهِ
و برای انجام آنچه به دانستنش بینایم میکنی توفیق ده تا به کار بستن چیزی که به من آموختهای از دستم نرود
🌿و لَا تَثْقُلَ أَرْكَانِي عَنِ الْحَفُوفِ فِيما أَلْهَمْتَنِيهِ
و اندامم از خدمت کردن بر اساس حقوقی که به من الهام فرمودهای، سنگین نشود.
#صحیفه_سجادیه
#دیار_عاشقان_حسین_انصاریان
کانال جامع اهل القرآن 👇
https://eitaa.com/ahlalquran
base.apk
8.37M
📲 #نرم_افزار محاسبه اعمال
💡ابزاری برای محاسبه راحتتر
💡یادآوری سرساعت مشخصی برای محاسبه اعمال
💡نشان دادن نتیجه کار و میزان پیشرفت
🔗 پیوند دریافت از کافه بازار:
⏩ yun.ir/67kte1
#محاسبه_نفس
#مراقبه
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آموزش بزرگترین ارزشها با روش های ساده!
🔻 نمایش خلاق یکی از جذابترین بحثها برای بچههاست. نمایش خلاق با نمایش متفاوت است.
🔹️ در نمایش خلاق، تماشاگر وجود ندارد؛ همه بچهها بازیگر هستند. متن و نمایشنامه نیز در این نوع نمایش وجود ندارد.
متن، در لحظه با هدایت مربی و خلاقیت بچهها ساخته میشود.
♨️ همه اینها یعنی در نمایش خلاق، عده ای از بچهها تماشاگر و عده ای بازیگر نیستند. همه بچهها اجرا کننده هستند؛ هر کس بر اساس علاقه و توانائیهای خودش.
🔹️ در مرحله اول، سادهترین تمرینهای نمایش خلاق، تمرینهای ریتمیک است. حرکت بچهها روی یک خط صاف، به صورت گردو، شکستم یا زیکزاکی و لِی لِی، همچنین تصور راه رفتن روی ریگهای داغ، یا تصور راه رفتن با پای شکسته همه انواعی از نمایش خلاق هستند که موجب تقویت و گسترش تخیل بچهها میشوند.
🔹️ در عین حال اینها باعث میشود درون صف قدم زدن را به بچهها یاد دهد. گاهی به بچهها میگوییم به هم کمک کنید دوتایی با هم روی یک موزاییک راه بروید؛ از این طریق جا دادن به همدیگر را به آنها یاد میدهیم.
☑️ اینها تنها با باریک بینی یک مربی محقق میشود که با کوچکترین کارها، بزرگترین مفاهیم به بچهها یاد داده شود.
"سرکار خانم بابایی"
کانال جامع آموزش و تربیت قرآنی اهل القرآن 👇
https://eitaa.com/ahlalquran
کانال تربیت فرزند دلبندم 👇
https://eitaa.com/nezakat
037.mp3
382.8K
#سوره_بقره
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه_سی_و_هفت
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran