S0011022.wma
5.97M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌼 جلسه ٢١
💠 سوره مبارک حمد
https://eitaa.com/ahlalquran
#معرفی_محصولات_قرآنی
#کتاب
📚 تحلیل و آموزش قرائت ترتیل به روش استادان حصری، منشاوی، جبریل و پرهیزکار 📚
✍رضا محمدی پرچوی
🔰 این کتاب با تحلیل قرائت ترتیل ۴ استاد مرتل در مسیر تقلید و یادگیری ترتیل شما را یاری میکند.
از ویژگی های این کتاب:
🔺ارزیابی ترتیل هر استاد به لحاظ لحن، صوت، تجوید و وقف و ابتدا
🔺بیان الحان به کار گرفته شده در قرائت هر بخش
🔺معرفی برترین فرازهای هر استاد در هریک از الحان
🔺و...
مراکز پخش👇
02166418099
و
02537741282
🔸🔹🔸
https://eitaa.com/ahlalquran
#وقف_و_ابتدا
✅ وقف بین مضاف و مضاف الیه :
وقف بر مضاف همیشه قبیح است. زیرا مضاف بدون ذکر مضاف الیه کلام مفید نیست.
مثل 👈 الذین ینقضون عهد * الله من بعد * میثاقه... (بقره/٢٧)
👈 ولا تکونوا اول * کافر به (بقره/۴١)
✅ راه های تشخیص مضاف و مضاف الیه :
1⃣ مضاف و مضاف الیه همیشه دو اسم هستند به جز «إذ» و «إذا» که به جمله اضافه میشوند.
2⃣ مضاف الیه همیشه مجرور است. (لفظا یا محلا)
3⃣ مضاف هیچگاه با «ال» نمی آید.
4⃣ مضاف هیچ وقت با تنوین نمی آید.
5⃣ اگر در مضاف و مضاف الیه بودن شک داشتیم آن را به فارسی ترجمه کرده و جلوی آن ها فعل «است» می گذاریم، اگر معنا صحیح بود، صفت و موصوف و اگر صحیح نبود، مضاف و مضاف الیه است.
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
💠 کاش وقتی فرزندمان نمرهی هفده را به خانه آورد، به جای اینکه بگوییم بقیه چند شدند و معدل کلاس چند بود، بپرسیم در آزمون قبلی، نمرهات چند شده بود؟
☝️ وقتی که یاد گرفت معدل پایین کلاس می تواند توجیهی برای نمرهٔ پایین او باشد، در بزرگسالی نیز، رفتارهای نادرست بزرگ دیگران را بهانهای برای رفتارهای نادرست کوچک خود خواهد کرد.
❌او یاد می گیرد که وقتی دروغ گفت، در توجیهش بگوید: دیگران هم دروغ می گویند. بیشتر از من. او این نحوه استدلال را از ما آموخته است.
✅ اما وقتی می پرسیم نمرهی قبلیات چند بود، میآموزد که هر کس با گذشتهٔ خودش مقایسه میشود.
🌱 او مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد، بی آنکه جلوتر بودن دیگران، بیانگیزهاش کند و عقب ماندن اطرافیان، در دلش شادی نهانی ایجاد کند.
https://eitaa.com/ahlalquran
#با_شهیدان
💠 مادر من يك كلاس هم سواد ندارد. در عالم خواب برادر شهيدم، شهيد كاظم رستگار را ميبيند كه به مادر ميگويد: مادر جان! من الان در بهشتم چه چيزي ميخواهي كه براي تو از آنجا بياورم؟
🌺 مادر به شهيد ميگويد: الان كه در بهشت هستي ميتواني از خدا بخواهي كه من بتوانم قرآن بخوانم.
اين خواهران بسيج و خانمهاي جلسهاي ميآيند و من را به جلسه قرآن ميبرند. همه كه قرآن ميخوانند وقتي نوبت به من ميرسد ميگويم كه من سواد ندارم و آنها ميگويند كه اشكال ندارد، خب سوره حمد يا قل هو الله را بخوان.
من ديگر خسته شدم و خجالت ميكشم.
🔰... الان كه بهشت هستي مي توني از خدا بخواهي كه من قرآن را ياد بگيرم.
🌷 شهيد رستگار به مادر ميگويد: بعد از نماز صبح بلند شو قرآن را باز كن ان شاالله ميتواني بخواني."
مادر من بعد از نماز صبح بلند ميشود و هرجاي قرآن را كه باز ميكند، ميخواند.
🌹شهید کاظم نجفی رستگار
به نقل از برادر شهید
https://eitaa.com/ahlalquran
AUD-20190109-WA0012.mp3
5.32M
🎁هدیه شب جمعه
به ارواح مطهر امام و شهدا
تلاوت #ترتیل دلنشین و آرام بخش از سوره مبارک حجر
https://eitaa.com/ahlalquran
🔺إِلَهِي!
أَ تَرَاكَ بَعْدَ الْإِيمَانِ بِكَ تُعَذِّبُنِي
أَمْ بَعْدَ حُبِّي إِيَّاكَ تُبَعِّدُنِي
أَمْ مَعَ رَجَائِي لِرَحْمَتِكَ وَ صَفْحِكَ تَحْرِمُنِي
أَمْ مَعَ اسْتِجْارَتِي بِعَفْوِكَ تُسْلِمُنِي
حَاشَا لِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ أَنْ تُخَيِّبَنِي!
🔺خدایا!
آیا پس از ایمانم به خودت، عذابم مینمایى؟
یا پس از عشقم به تو از خود دورم میسازى؟
یا با امید به رحمت و چشم پوشى ات محرومم میسازى؟
یا با پناه جویى ام به گذشتت رهایم مینمایى؟
هرگز چنین نیست! از ذات بزرگوارت به دور است که محرومم کنى...
(مناجات الخائفین/مناجات خمس عشر)
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
ترتيل جزء13 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
6.15M
🌺 #ختم_قرآن ماه مبارک شعبان
☘ تلاوت #ترتیل #جزء_١٣
🎙استاد پرهیزکار
https://eitaa.com/ahlalquran
#نکات_تفسیری
🔥 مجرمان در قیامت
⚡️ مجرم در قیامت سه آرزو میکند:
1⃣ با خاک یکسان شود.
«...لو تُسوّی بهم الارض...» (نساء/۴٢)
2⃣ از اعمالش دور شود.
«... و ما عملت من سوء تود لو أن بینها و بینه امداً بعیداً» (آل عمران\٣٠)
3⃣ با فدیه دادن رها شود.
«یوم یودّ المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و أخیه و فصیلته التی تؤویه و من فی الارض جمیعا ... »
(معارج/١١ تا ١۴)
⏪ مجرم برای فدیه دادن و نجات یافتن، فرد یا گروهی را انتخاب نمی کند،
🔺بلکه میگوید: همه را بگیرید و مرا آزاد کنید؛ فرزند، همسر، برادر، فامیل و همه مردم زمین. (کلمات با حرف واو عطف شده نه با حرف «اَوْ»)
💢 در آن روز، عاطفه فرزندی، غیرت همسری، محبّت برادری و حمایت فامیلی و آشنایی مردمی همه فدا میشود، ولی چه سود؟!
🔆 بر اساس آیات ۱۲ تا ۱۸ سوره معارج، عوامل دوزخی شدن چهار چیز است:
👈 فرد در ظاهر به حق پشت میکند: «ادبر»
👈 در قلب تنفّر دارد و روی بر میتابد: «تولّی»
👈 ثروت اندوزی میکند: «جمع»
👈 و به دیگران نمی دهد. «فاوعی»
📗کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور، استاد قرائتی
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_١٢٧
#انگیزه_سازی_عمومی
باسلام و عرض ادب و احترام خدمت اساتید بزرگوار
خداقوت
سؤالی که دارم این هست که:
ما یک گروه قرآنی هستیم که ان شاءالله بنا داریم یک طرح تربیتی قرآنی به طور زنجیره ای شامل (روخوانی، فصیح خوانی ،حفظ ،قرائت ،مفاهیم،...) در حوزه های بسیج و دانشگاه ها برگزار کنیم،در واقع نخبه پروری قرآنی از میان افراد مستعد،
راهنمایی که از اساتید بزرگوار دارم این هست که ما از چه برنامه های انگیزشی چه در نیروهای بسیجی و دانشجویی و همچنین خانواده های این عزیزان باید برای این مهم استفاده کنیم.
باتشکر
🌾🌷🌾🌷🌾
سلام و عرض ادب و احترام
✅ از راه های مختلف می توانید در این زمینه انگیزه سازی کنید.
از جمله:
👈 تبیین انگیزه های عقلانی
🔺با تکیه بر نیازمندی انسان به هدایت و این که راه هدایت تنها از جانب خالق باید معرفی شود و لذا انس با قرآن کریم که تبیین مسیر هدایت از جانب خالق متعال است تأمین کننده هدایت هر شخص و جامعه خواهد بود.
👈 تبیین انگیزه های تعبدی
🔺از طریق آیات و روایات فراوانی که امر به فراگیری، تلاوت و انس با قرآن کریم فرموده اند.
👈 تبیین انگیزه های علمی
🔺با تکیه بر شرافت واعجاز علمی قرآن کریم و نیازمندی علمی بشر به این منبع وحی و نیز اثراتی که انس با قرآن کریم بر رشد علمی شخص و جامعه دارد.
👈 تبیین امتیازات دنیوی
🔺با بیان امتیازاتی که به دنبال فراگیری قرآن کریم می توانند به آن دست پیدا کنند.
👈 معرفی الگوهای قرآنی
🔺با معرفی الگوهایی با شرایط و سن مشابه هر گروه هدف که در امر تعلیم و تعلم قرآن کریم موفق بوده اند.
👈 نقل سخنان بزرگان و حتی غیر مسلمانان در عظمت قرآن کریم.
👈 ایجاد و برانگیختن حس محبت نسبت به معبود عالم و کلام او.
👈 و...
✅ همه این محتواها را می توانید در قالب های متنوع و خلاق از کلیپ های صوتی و تصویری، پوستر، عکس و... طراحی کنید و هزاران ایده انگیزشی تولید نمایید.
💐 توفیقاتتان در خدمت به ساحت مقدس قرآن مستدام 💐
✍ مشاور حفظ اهل القرآن (مؤذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
0355.mp3
741.2K
🍃 #همخوانی با یاد #مولای_مهربان 🍃
... گدایان با امیدی به درگاه تو آیند
به درب خانه کوبند که دیدارت نمایند...
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلاسداری_کودک
#شعر_کودکانه میلاد امام زمان _عجل الله تعالی فرجه الشریف_🌺
https://eitaa.com/ahlalquran
@GANJINE313 مسابقه4.jpg
3.32M
#کلاسداری_کودک
مسابقه جدول ویژه میلاد امام زمان _عجل الله تعالی فرجه الشریف_🌺
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_١٢٨
#کلاسداری
سلام خداقوت..بنده مربی حفظ قرآن بچه های ابتدایی هستم.. توی کلاسم یک دانش آموز هست ک همیشه کسل و خسته هست و به قول خودش حوصله نداره هرچند وقت یکبارهم میگه نمیام کلاس اما بازهم میاد.. دوره و حفظش خوب نیست ولی خودش میگه میخونه اما یاد نمیگیره... من تو کلاس بازی میکنم بهش مسئولیت پرسش میدم گاهی اوقات باهاش راه میام جشن میگیریم جایزه میدیم برنامه روزانه بهش میدم ولی جلسه بعد دوباره به همون منوال میشه.. خواهش میکنم یک راهکار جدید و اساسی بهم بگین.. ممنونم ازتون
🌷🌷
سلام علیکم و رحمت الله
خداوند مهربان یارتان که برای تربیت نسل قرآنی آینده مجاهدت و تلاش میفرمایید. 💐
🔰 ابتدا باید ریشه این حال و شرایط را در شاگردتان شناسایی کنید و بعد متناسب با آن، اقدام مناسب داشته باشید.
تا وقتی که علت را نیافته اید درمان هایی که در پیش میگیرید اثر مطلوب را نخواهند داشت.
💠 با والدین کودک دلسوزانه و با مهربانی شرایط را مطرح کنید و با کمک آن ها مسأله را حل کنید.
⏪اگر این بی حالی و خستگی جسمی است ممکن است به خاطر
🔸ضعف عمومی جسمانی یا کمبود بعضی مواد ضروری بدن مثل آهن
🔹کم بودن یا نامناسب بودن استراحت کودک در برابر فعالیت های فکری و جسمی زیاد او
🔸تغذیه نامناسب
🔹درگیری فکری زیاد و آرامش نداشتن در فضای منزل یا مدرسه
🔸و...
باشد.
✅ در این صورت با کمک خانواده و اصلاح تغذیه، برنامه روزانه و استراحت کودک آمادگی جسمانی برای حضور در کلاس را تأمین کنید.
برنامه و تکالیف کودک را متناسب با توان جسمی اش تعیین کنید و مراقب باشید فشار به او وارد نشود.
⏪ اما ممکن است این خستگی ناشی از بی انگیزگی باشد.
امام صادق_علیه السلام_ فرموده اند: «ما ضَعُفَ بدنٌ عمّا قَوِیَت علیه النِیّة»
بدن از آن چه نسبت به آن نیت و انگیزه قوی دارد، خسته و ناتوان نمی شود.
✳️ اگر این کودک به طور عمومی و نسبت به همه امور دچار بی انگیزگی است باید ضمن مشورت با یک مشاور تربیتی متعهد و متخصص درصدد رفع اینحال برآید.
✳️ اما اگر این بیانگیزگی فقط نسبت به کلاس حفظ است
👈ممکن است بدون میل قلبی و فقط به اصرار خانواده در کلاس شرکت میکند.
⚜در این صورت با والدین شاگردتان در این باره صحبت کنید و ضمن تبیین مضرات این شرایط از آن ها بخواهید به جای اجبار، زمینه های علاقه مندی درونی را در خود کودک ایجاد کنند.
👈 #پرسش_١۵ و #پرسش_١٧ را در خصوص #خستگی_از_حفظ مطالعه بفرمایید و به تناسب از راهکارهای مطرح شده استفاده نمایید.
🌷 همنشینی با قرآن کریم روزی دنیا و عقبایتان🌷
✍ مشاور حفظ اهل القرآن (مؤذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحقیق
✅مقطعی بسیار کمیاب و زیبا و باقدرت صوت دلنشین از استاد عبدالباسط عبدالصمد
🌟سوره مبارک هود
https://eitaa.com/ahlalquran
🌷... وَ أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِیفُ عَمَلًا،
الْجَسِیمُ أَمَلًا،
خَرَجَتْ مِنْ یدِی أَسْبَابُ الْوُصُلَاتِ إِلَّا مَا وَصَلَهُ رَحْمَتُک،
وَ تَقَطَّعَتْ عَنِّی عِصَمُ الْآمَالِ إِلَّا مَا أَنَا مُعْتَصِمٌ بِهِ مِنْ عَفْوِک
قَلَّ عِنْدِی مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِک،
و کثُرَ عَلَی مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِیتِک
وَ لَنْ یضِیقَ عَلَیک عَفْوٌ عَنْ عَبْدِک وَ إِنْ أَسَاءَ
فَاعْفُ عَنِّی...
🌷... و منم آن بنده با عمل اندک،
و آرزوی بسیار،
که وسائل پیوند با تو از کفم بیرون رفته مگر آنچه رحمتت آن را متصل نموده
و رشتههای امیدم از من گسسته مگر آنچه از عفو تو که به آن چنگ زدهام
طاعتی که به حساب آورم اندک
و معصیتی که به آن اعتراف کنم بسیار است
و عفو و بخشش از بندهات بر تو سخت نیاید اگر چه بد کرده باشد،
پس مرا عفو کن...
✍ دعای سی ودوم صحیفه سجادیه
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان
از پشت نقابمان عیان کن ما را
آیینهی عبرت جهان کن ما را
اینجا همه ادّعای یاری داریم
یک جمعه بیا و امتحان کن ما را
https://eitaa.com/ahlalquran
ترتيل جزء14 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
6.25M
🌺 #ختم_قرآن ماه مبارک شعبان
☘ تلاوت #ترتیل #جزء_١۴
🎙استاد پرهیزکار
https://eitaa.com/ahlalquran