047_parhizgar.mp3
1.25M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۴٧
🎙استاد پرهیزکار
آیه ٢٧۵ و ٢٧۶ 👈 مقام #سه_گاه
آیه ٢٧٧ تا ٢٨١ 👈 مقام #چهارگاه
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سؤال #مسابقه پیامکی انس با قرآن کریم
طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ١۴۵٣
📆 یکشنبه ٢۴ آذر
🔹🔸🔹
آیه 19 سوره فجر کدام رفتار و ویژگی های اخلاقی را مورد مذمت قرار داده است؟
1_ میراث خواری ناحق
2_ حب مال
https://eitaa.com/ahlalquran
q24.mp3
413.4K
#آموزش_تجوید
🌷 استاد موسوی بلده
🔶 غنه
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
✅از قانون «هر کاری در وقت خودش» استفاده کنید
به جای این که با عباراتی مثل «یا تکالیفت را انجام می دهی یا دیگر ...» فرزندتان را تهدید و یا از او باج خواهی کنید،
از عباراتی همچون «هر کاری باید در وقت خودش انجام شود» استفاده کنید.
💐 ساعت مشخصی را در منزل به عنوان ساعت مطالعه و قرائت مشخص نمایید و در آن ساعت تمام افراد خانواده خود را ملزم به انجام امورات درسی یا قرائت نمایند.
https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_85L.mp3
3.79M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌹سوره مبارک بقره
🌼 جلسه ٨۵
آیه ٢٨
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
♦️در شروع درس از موضوعات و جملات ملموس استفاده کنید
✍ از زبان و جملاتی استفاده کنید که برای شنوندگان قابل درک باشند. از همان ابتدا آنها را درگیر جملات انتزاعی یا مفاهیم آکادمیک نکنید.
بهترین راه برای وارد شدن به موضوع به خصوص برای مخاطب کودک و نوجوان، استفاده از تکنیک داستانگویی است، چون ذهن ما طوری برنامهریزی شده که اطلاعات را از طریق داستان بهتر دریافت میکند. داستانی جالب تعریف کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
مصطفی اسماعیل .mp3
174.6K
#الحان_قرآنی 🌼
تلاوت #تحقیق در مقام #صبا
... وَكُلُّ أَمْرٍ مُسْتَقِرٌّ (٣) وَلَقَدْ جَآءَهُمْ مِنَ الْأَنْبَآءِ مَا فِيهِ مُزْدَجَرٌ (٤) حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِ النُّذُرُ (٥)
https://eitaa.com/ahlalquran
048_parhizgar.mp3
1.39M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۴٨
🎙استاد پرهیزکار
مقام #رست
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سؤال #مسابقه پیامکی انس با قرآن کریم
طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ١۴۵٣
📆 دوشنبه ٢۵ آذر
🔹🔸🔹
آرزوی انسان بعد از دیدن جهنم چیست؟
1_ يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا
2_ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَیاتی
https://eitaa.com/ahlalquran
#با_شهیدان
#موفقیت
🔸 مسئولیت سنگینی گرفته بودم
یک روز شهید تهرانی مقدم پیش من آمد و گفت دوست داری کارت خوب پیش برود؟!
گفتم: بله.
🔹 گفت: به تمام نیروهای تحت امرت بگو؛ بگویند "خدایا ما این کار را برای تو انجام می دهیم؛ اگر ثواب دارد آن را تقدیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) می کنیم"
🔸 بعد از آن به صورت عجیبی کارهای ما درست می شد.
🔹🔸🔹
میخواهی کارت درست شود،
میخواهی حفظ و تلاوتت برکت پیدا کند...
بیایید نیت کنیم؛ بگوییم: خدایا ما کاری در خور بندگی تو نداریم؛ اما همین اندک کارهای خوبمان را هم تقدیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) می کنیم.
https://eitaa.com/ahlalquran
قلب همه بچه ها 2.mp3
4.23M
#ذکر_و_صلوات
#کلاسداری_کودک
#همخوانی کودکانه
🌸 پنج تن آل عبا
بسیار جالب و شنیدنی 💐
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_٢٣۵
#کلاسداری_حفظ
سلام و عرض ادب
وقتتون بخیر
ببخشید سؤالی داشتم ،بنده مربی حفظ جزء۱ هستم با حدود۱۰ قرآن آموز کلاس را شروع کردم.
روش تدریسم اینه که هر آیه را ترجمه تحت الفظی میکنم تا با ترجمه لغات آشنا شوند و تفسیر کوتاه و مفاهیم کاربردی آیه گفته میشه وسپس ۳ مرتبه با ترتیل استاد پرهیزگار گوش وتکرار میکنند ....
و این روش باعث شده خیلی باعلاقه وانگیزه در کلاس حفظ شرکت میکنندوالان که صفحه ۱۰ هستیم تعداد به ۱۵ نفر رسیده .. ولی متاسفانه همه آنها در یک سطح نیستند بعضی از آنها اصرار بر حفظ یک صفحه در هر جلسه دارند و چند نفر اصرار بر حفظ نصف صفحه....
و از طرفی فرصت کلاسم حدود یکساعت ونیم هست که معمولا بخاطر تعداد زیاد وقت کم میارم و مجبورم به پرسش تلفنی هم رو بیارم تا محفوظاتشون را تحویل بگیرم.
خواستم اگر زحمتی نیست راهنمایی
بفرمایید که آیا روش تدریسم اشکال داره ؟
و اینکه با دودستگی کلاس باید چکار کنم؟
و چکار کنم تا کلاس حفظ موفق داشته باشم؟
ببخشید که سوالم طولانی شد و وقتتون را گرفتم..
با تشکر از شما
اجرتون با قرآن
🌷🔸🌷🔸🌷
سلام علیکم و رحمت الله
🔰 آخرین بخش از کلاس حفظ قرآن کریم که بعد از پرسش حفظ جدید و محفوظات گذشته انجام میشود، تدریس حفظ جلسه آینده است.
🌷 در ابتدای مسیر حفظ قرآن کریم علاوه بر این که استاد مفاهیم را تدریس میکند و تلاوت، استماع میشود، برای تمرین عملی روش صحیح حفظ، می توان از شاگردان خواست آیات را در کلاس تکرار و بخشی از آن را حفظ بکنند.
شیوه حفظ در کلاس، برای طرح های کوتاه مدت(یکساله) و کودکان میتواند در مابقی جلسات هم ادامه پیدا کند تا برنامه حفاظ در منزل سبک تر شود و حفظ در منزل راحتتر انجام شود.
اما در مخاطب بزرگسال و طرح های بلندمدت، بعد از گذران حفظ یک جزء دیگر نیازی به انجام حفظ در کلاس نیست.
کافیست استاد شاگردان را با تلاوت صحیح آیات آشنا کند و معانی و مفاهیم آن ها را تدریس نماید.
💐 الحمدلله که شیوه تدریس شما موجب جذب عاشقان قرآن کریم به این راه پربرکت شده است.
💠 اما در خصوص تفاوت ظرفیت حفظی شاگردانتان👇
اجازه دهید حداقل یک جزء اول به عنوان حفظ آزمایشی انجام شود. می توانید با افزایش پلکانی میزان حفظ جدید، کلاس و قرآن آموزان را ارزیابی کنید.
اگر افراد متقاضی حفظ بیشتر، علاوه بر انگیزه
🔺استعداد و توان ذهنی
و
🔺فرصت و فراغت کافی
هم برای حفظ بیشتر دارند،
میتوانید بنا به صلاحدید خود، کلاس را به دو کلاس مجزا با میزان حفظ متفاوت تقسیم کنید تا دو کلاس با افرادی با ظرفیت حفظی مشابه داشته باشید و مسئله کمبود زمان هم کنترل شود.
🦋همواره خادم و همنشین قرآن باشید🦋
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_86L.mp3
5.02M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌹سوره مبارک بقره
🌼 جلسه ٨۶
آیه ٢٨
https://eitaa.com/ahlalquran
049_parhizgar.mp3
1.35M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۴٩
🎙استاد پرهیزکار
مقام #نهاوند #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
یکی از ابزار بسیار مهم و اثرگذار در تدریس، صدای معلم است.
صدای معلم باید رسا، گوشنواز و پرانرژی باشد.
🔰 یک تمرین برای داشتن صدایی رسا
✅ خواندن با صدای بلند را تمرین کنید
برای تمرین تلفظ، درست ادا کردن جملات و لحن صدا، خواندن با صدای بلند ایدهی خوبی است.
قسمتی از یک کتاب یا مجله را انتخاب کنید؛ یا متن صحبت یک گوینده یا خطیب معروف را پیدا کنید و آن را با صدای بلند برای خودتان بخوانید.
به یاد داشته باشید که در هنگام خواندن، باید صاف بایستید، نفس عمیق بکشید، دهانتان را کاملا باز کنید و البته این کار را در مقابل آینه انجام دهید.
این کار را تا جایی تکرار کنید که به نتیجهی رضایت بخش برسید.
https://eitaa.com/ahlalquran
636613678873310332.mp3
1.17M
#ذکر_و_صلوات
🌹 صلوات قرآنی
https://eitaa.com/ahlalquran
#اهل_قرآن
#تجربه_کلاسداری
سلام استاد.
خدا قوت.
من گاهی یک داستانک هایی میگم تحت عنوان"داستان_آیه" و از شاگردام میخوام آیه اش رو پیدا کنن و مثلا تا هشت تلاوت کنن.
چند نمونه👇
1⃣ این آیه را پیدا کنید و تا انتهای سوره تلاوت کنید🙂
با حالت خشمناک و گلوی پر بغضی گفت: استاد! حواس شما به ما نیست اصلا!!!
اصلا شما مارا می بینید؟؟؟
استاد او را در آغوش گرفت و زیر لب گفت: " ...فانک باعیننا..."
2⃣ این آیه کجاست؟؟؟؟
گفتم: چقدر گرون خریدی؟؟!!! نه کیفیت داره نه قیافه!!! آخه چرا ؟
گفت: نگاه مارکشو!! می دونی چقدر برند معروفیه؟؟؟
گفتم: بابا بیا این برند ایرانی رو بخر هم معروفه، هم شیکه هم جنساش عالیه و هم ان شالله به خاطر #حمایت_از_تولید_ملی، کلی فرشته ی مارک دار برات دعا می کنن.
گفت: چی ؟ فرشته ی مارک دار؟؟؟
گفتم: آره دیگه"...ملائکة مسومین" دیگه🙃🙃🙃!
https://eitaa.com/ahlalquran