#والدین_قرآنی
🌺خصوصیات نوجوانی
🔹گاهی والدین آنقدر نگران نوجوانشان هستند که او را شدیدا محدود می کنند و تحت کنترل خود قرار می دهند.
🌀 اما متاسفانه نوجوانان، در اکثر موارد، در برابر فشار والدین به دروغگویی رو می آورند و در مورد فعالیت ها و دوستانشان به والدین دروغ می گویند.
✅بنابراین به جای محدودیت بیش از حد سعی کنید مهارت روبرو شدن با خطرات را به آنها بیاموزید، به او یاد دهید چگونه تنها به کلاس برود و در برابر درخواست هاو تماس های ناشناسی که باآنها روبرومی شود چه واکنشی بهتر است داشته باشد.
https://eitaa.com/ahlalquran
Panahian-Clip-BezarKoohHaletRaJaBiyare-64k.mp3
2.15M
🎵بذار کوه حالت رو جا بیاره!
(استاد پناهیان)
🌷راهکار امیرالمؤمنین_علیه السلام_ برای رفع خستگی روح
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_۷۱
#مسابقه
سلام علیکم وقت بخیر وخداقوت راستش من برای اولین بار تومسابقات ۵جزء میخوام شرکت کنم ۱۰روز دیگه فکرکنم بیشترنمونده تا اون لحظه
حالا من یه مشکل دارم وقتی ازحفظ میخونم قواعدتجوید ورعایت نمیکنم همین اخفاء ومد واینارو ایابااین وضع امیدی به موفقیتم تومسابقات هست
چیکارکنم که این ده روز تمرین خودم وارتقابدم ممنون میشم کمکم کنید یه برنامه بدید واون چیزایی روکه الزامی برای اینکه نمره م کم نشه تومسابقه راهنماییم کنید وبرنامه بدید که چطور ازلحاظ تجویدی وصوت ولحن خودم ارتقا بدم اخه من خیلی تندمیخونم اصلا برای مسابقات حفظ چه چیزایی نمره داره وچقدرنمره داره؟
🌼🌼🌼🌼🌼
سلام علیکم و رحمة الله💐
✅معمولا در مسابقات حفظ نیمی از امتیاز مربوط به حسن حفظ و نیم دیگر مربوط به حسن تلاوت است که به تناسب بین صوت، لحن، وقف و ابتدا و تجوید تقسیم میشود.
👈در این ده روز برنامه پرخوانی داشته باشید و روزانه ۵_۳ جزء مرور کنید.
👈تجوید، تندخوانی و لحن را اگر بخواهید اساسی اصلاح کنید باید برنامه مستمر و طولانی مدت داشته باشید. اما در این مدت کوتاه نمیتوان انتظار تغییر چشمگیر داشت.
🌷برای ارتقاء سطح تلاوتتان در این چند روز استماع ترتیل و تلاوت همراه آن زیاد داشته باشید.
👈برای کسب رتبه به مسابقه نروید و اگر رتبه نیاوردید به هیچ عنوان نامش را شکست نگذارید❗️
شرکت در مسابقه شما را نسبت به نقاط ضعفتان آگاه میکند و این انگیزه را تقویت میکند که به دنبال رفعشان بروید و خودِ این بزرگترین و مهمترین موفقیت در مسابقه است.
🌷در پناه بی کران قرآن باشید.🌷
✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
#حفظ_و_مفاهیم_قرآن
تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
مشروح خبر در:
http://quraniran.ir/news/view-16472.aspx
🌺🌺🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_کودک
#بازی_در_کلاس
🌳 پانتومیم قرآنی
پانتومیم یک بازی محبوب است که میتواند به صورت مسابقه ای و رقابتی هم برگزار شود.
👬میتوانید بچه ها را دوبه دو با هم بحثشان گروه بندی کنید.
بعد به یکی از اعضای گروه نام یکی از سوره های کوچک، یا یک آیه یا یک داستان قرآنی را مخفیانه بگویید.
قرآن آموز در یک مدت زمان مشخص باید سعی کند به صورت پانتومیم مفهوم آیات مدنظر را به هم بحثش بفهماند.
هم بحث او هم به محض تشخیص، باید آیه یا سوره موردنظر را به صورت کامل و صحیح قرائت کند.
مثلا از یکی از اعضای گروه میخواهیم مفهوم سوره مبارک مسد را با پانتومیم به دوستش برساند و هم گروهی اش به محض تشخیص سوره، باید آن را تلاوت کند.
☘ در نهایت امتیازات حاصل از تلاوت صحیح آیات در هر گروه جمع و گروه برنده مشخص میشود.🏅
🌷با این بازی علاوه بر ایجاد نشاط در کلاس، اهمیت مفاهیم را هم یادآور شده ایم و باعث مرور و تعمیق مفاهیم محفوظات شده ایم.
https://eitaa.com/ahlalquran
#وقف_و_ابتدا
⏪ اقسام وقف:
طبق نظر مشهور وقف به ۴نوع تقسیم میشود:
1⃣ وقف تام (مختار)
2⃣ وقف کافی (جایز)
3⃣ وقف حسن (مفهوم)
4⃣ وقف قبیح (متروک)
👈 مبنای این تقسیم بندی «رابطه لفظی» و «رابطه معنوی» است.
✍ رابطه معنوی ⬅️ یعنی دو عبارت از لحاظ معنایی با هم مرتبط باشند.
مثلا آیات ۵_۲ سوره مبارک بقره در خصوص متقین هستند و از نظر معنایی با هم مرتبط هستند.
و آیه ۶و۷ این سوره درباره کفار و با هم مرتبطند.
✍ رابطه لفظی ⬅️ یعنی رابطه اعرابی بین دو عبارت، طوری که یا قسمت اول عامل اعراب در قسمت دوم باشد یا بالعکس.
مثل آیه «اهدنا الصراطَ المستقیم» که الصراط مفعول است و عامل آن فعل «اهد»
یا آیه «إیاک نعبد» که «ایاک» مفعول «نعبد» است.
اما میان دو عبارت «ایاک نعبد» و «ایاک نستعین» رابطه لفظی به این معنا نیست. چون هیچکدام عامل در دیگری نیست.
🌳بنابر این بین دو عبارت یکی از سه حالت زیر ممکن است باشد:
1⃣ نه رابطه لفظی باشد ونه رابطه معنوی ⬅️ وقف در این محل وقف تام است.
2⃣ رابطه لفظی نباشد اما رابطه معنوی باشد ⬅️ وقف در این محل وقف کافی است.
3⃣ هم رابطه لفظی باشد هم رابطه معنوی ⬅️ وقف در این محل ممکن است حسن یا قبیح باشد.
[ادامه دارد...]
https://eitaa.com/ahlalquran