eitaa logo
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
265 دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
294 فایل
تفسیر ن_______________ور هرروزیک آیه ازقرآن کریم باصدای دلنشین حاج آقاقرائتی تفسیرمیگردد. بزرگواران مارادرنشرمطالب و مفاهیم قرآنی یاری کنید. کپی مطالب آزاداست. ازقرآن واهل بیت ع امدادبجوییم @Yazahrayeatharادمین eitaa.com/joinchat/523173890Ca1c4896e78
مشاهده در ایتا
دانلود
┉┉┉┅━❀▨🌸🍃🌸▨❀━┅┉ ❣ای خدای مهربانم ... 🍂ای عاشقانۀ دل کوچک من ... 🍁گفتی فاصله‌ات با من یک نفس است 🍂گفتی تو از اهل زمین جدا شو، 🍁من سکوتت رامعنا می‌کنم… 🍂ای آرامش مطلق ... 🍁دلم تو را می‌خواهد 🍂همین کنار ، 🍁نزدیکِ نزدیک ، 🍂بی ترسِ فرداها 🍁دلم می‌خواهد تنها تو را نفس بکشد… 🍂دلم تو را می‌خواهد که مصفایش کنی… 🍁یا رب تو مرا به نفسِ طناز مده 🍂با هر چه به جز توست مرا ساز مده 🍁من در تو گریزان شدم از فتنۀ خویش 🍂من آنِ توام ، مرا به من باز مده ❣" آمیـن "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸⁨زیباترین دوشنبه پاییـزی دنیا راهمراه با لحظه هایی پراز شادی براتون آرزو می کنم ان شاءالله مهـر شادی و لبخند شـــــیرین همنشین دائمی تون باشد روز خوبی پیش رو داشته باشید 🌼🍃⁩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 در اعتراض به معافیت از پرداخت #مالیات سلبریتی ها نگران نباشید مردم بدون محتوا نمی مانند؛ #مالیات تان را بدهید اصلا تلویزیون نیایید #سلبریتی_اجاره_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرزهای پاچه‌خواری جابجا شد! وقتی حامیان یکی از نامزدهای انتخاباتی حین ثبت نام وی برای #انتخابات_مجلس منقلب می شود و تملق رو به حد اعلای خود میرسونه! #انتخابات_۹۸ #انتخابات_۱۴۰۰ #درست_انتخاب_کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ خوب دقت کنید... 🔸 این هشدارها و این حرکاتِ دست، در تاریخ خواهند ماند؛ از حافظه‌ی جمعی مردم هم نباید حذف شوند، نگذاریم که حذف شوند... 💭 اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که می‌گویید نمی شود، پس کی می‌شود؟ 💭 اگر با این نهضت، اسلام را متحقق نکنید و احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، مأیوس باشید... دیگر نخواهد شد... 💭 آنهایی که به اسلام عقیده دارند، آنهایی که دلشان برای قرآن می‌تپد، امروز باید فعالیت کنند... 📚 صحیفه امام: جلد ۸، صفحه ۵۷ [۱۵ خرداد ۱۳۵۸] #امام_خمینی #درست_انتخاب_کنیم #مجلس
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
⁠⁠⁣⭕️ ⁣⁣خوارج به چه کسانی شبیه ترند؟! ➖ ⁣تحریف‌های ناشیانه‌ی تاریخی، با چه هدفی انجام می‌شود؟ ◀️ تحجر چیست؟ در ادبیات دینی کسی را متحجر می‌نامند که قرائت خود را از دین، قطعی، کاملا صحیح و عاری از هرگونه اشکال می‌داند؛ هر برداشت و فهمِ دیگری را تکفیر می کند، اجازه‌ی طرحِ پرسش و نقد را نداده و باب تعقل را به کلی می بندد. 🔸 را می توان عالی‌ترین نمونه و عینی‌ترین مصداقِ تحجر، در تاریخ اسلام دانست. جماعتی ظاهرگرا و که دست‌هایشان را بر گوششان نهاده و فهم سطحی‌شان از دین را فریاد می‌زدند و هرکس اندکی از این مسیر فاصله می‌گرفت را مرتد نامیده، بر او می‌تاختند. 🔹 شب زنده‌داران و حافظان و قاریانی که به تدبر در معارف قرآن نمی‌پرداختند و از عبادات و مناسک بهره‌ای جز زحمت دادنِ خودشان نمی‌بردند. 🔸 با رجوع به نهج البلاغه -به عنوان بهترین منبع برای شناخت خوارج- به وضوح می‌توان مشاهده کرد که مهمترین شاخصه خوارج، آن‌ها بوده و تقابل‌شان با حضرت امیر (علیه‌اسلام) هم ناشی از همین جهل بوده است. به همین دلیل هم برخورد امام با ایشان بسیار متفاوت از برخورد ایشان با اصحابِ صفین و جمل بود. 🔹 حضرت درباره خوارج در نهج البلاغه می فرمایند: «كسى كه در جستجوى حق بوده و خطا كرد مانند كسى نيست كه طالب باطل بوده و آن را يافته است.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۶۱، 🔸 خوارج، عملا از پذیرش ولایت امیرالمومنین (علیه‌اسلام) سر باز زدند و به شبهه افکنی و تشویش اذهان عمومی پرداختند؛ در مقابل، حضرت با صبر و خیر خواهی به انحاء مختلف تلاش نمودند تا شبهات آنها را رفع کنند و در عین حال هرگز به واسطه فهم متفاوتشان، با آن‌ها به قتال نپرداختند، مگر زمانی که خودشان دست به شمشیر بردند. 🔹 بنابراین تقابل خوارج با امام نه بر سر آنان بود و نه به واسطه ی شان. چرا که اساسا در هیچ یک از متون دینی و تاریخی، خوارج، گروهی عدالتخواه معرفی نشده اند! و عدالتخواه معرفی کردنِ خوارج، صرفا با مقاصد سیاسی و برای خفه کردن صداهای منتقد و متفاوت با قرائت رسمی انجام می‌شود.
👌 رییس جمهور گفته در سال ۹۹ نیز مثل امسال بودجه ما، بودجه ایستادگی و مقاومت مقابل تحریم است پس اوووون‌چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم فعلا کنسله و افتاد برای ۱۴۰۰!
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 #تفسیر_صوتی‌ آیه 70 #سوره_نحل ،آیه ۷۰ 👈ح
🌅 👌بزرگواران سلام برای جستجوی تفسیرآیات ریپلی هارودنبال کنید.یا مثل👇سرچ کنید🙏 👈سوره.......آیه....👉 💐 تفسیرسوره مبارکه نحل آیه 👆 70
5b9195610038b77c98802089_4759435803289822775.mp3
3.98M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 #تفسیر_صوتی‌ آیه 71 #سوره_نحل ،آیه ۷۱ 👈حجة الاسلام قرائتي ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 16. نحل آيه 71 آیه🔻 ⤵«٧١» ﻭَﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﻀَّﻞَ ﺑَﻌْﻀَﻜُﻢْ ﻋَﻠَﻲ ﺑَﻌْﺾٍ ﻓِﻲ ﺍﻟﺮِّﺯْﻕِ ﻓَﻤَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻓُﻀِّﻠُﻮﺍْ ﺑِﺮَﺁﺩِّﻱ ﺭِﺯْﻗِﻬِﻢْ ﻋَﻠَﻲ ﻣَﺎ ﻣَﻠَﻜَﺖْ ﺃَﻳْﻤَﺎﻧُﻬُﻢْ ﻓَﻬُﻢْ ﻓِﻴﻪِ ﺳَﻮَﺁءٌ ﺃَﻓَﺒِﻨِﻌْﻤَﺔِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻳَﺠْﺤَﺪُﻭﻥَ ترجمه🔻 ⤵ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻌﻀﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺭﺯﻕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﻳﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺩّ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﻮﻧﺪ. ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻧﻌﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؟ ─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﺛﺎﺭ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﻣﺜﻠﺎً ﺗﺮﺣّﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﮔﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﺎﻋﺮ: ﺗﺮﺣّﻢ ﺑﺮ ﭘﻠﻨﮓ ﺗﻴﺰ ﺩﻧﺪﺍﻥ، ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﻥ. ﻭ ﻳﺎ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻛﺎﺭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ، ﻟﻴﻜﻦ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﻣﺜﻞ ﺩﺍﺩﻥِ ﺗﻴﻎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺯﻧﮕﻲ ﻣﺴﺖ ﺍﺳﺖ. 🌼ﻟﻴﻜﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻋﺎﺩﻟﺎﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻭﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻳﻚ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ ﻭﺭﻋﺎﻳﺖ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ. 🌿ﻟﻴﻜﻦ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﻭ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻳﻚ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ. ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ٣٢ ﺳﻮﺭﻩ ﺯﺧﺮﻑ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: 🌼«ﻭ ﺭﻓﻌﻨﺎ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﻓﻮﻕ ﺑﻌﺾ ﺩﺭﺟﺎﺕ ﻟﻴﺘّﺨﺬ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎً ﺳﺨﺮﻳّﺎً» ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺎ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻌﻀﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﺪﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ، ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﭘﻴﺶ ﺁﻳﺪ. («ﺳُﺨﺮﻳﺎً» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﻭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﻭ «ﺳِﺨﺮﻳﺎً» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ﺍﺳﺖ) 🌿ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺭﺯﻕ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺣﻜﻴﻤﺎﻧﻪ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻭ ﻳﻜﻨﻮﺍﺧﺖ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻲ ﺑﺮﺩﻧﺪ، ﻛﻤﺎﻟﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﻤﻲ ﺷﺪ. ﻣﺜﻠﺎً ﺳﺨﺎﻭﺕ، ﺻﺒﺮ، ﺍﻳﺜﺎﺭ، ﺣﻤﺎﻳﺖ، ﺷﻔﻘﺖ، ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ، ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻣﻌﻨﻲ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. 🌼ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﻳﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺨﻞ ﻣﺮﺩم ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻛﺎﻣﻴﺎﺏ، ﺯﻳﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻤﻲ ﺳﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﻳﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﻌﻀﻲ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﺜﻠﺎً ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﭼﻬﺮﻩ ﻳﺎ ﺻﻮﺕ ﻳﺎ ﻋﻘﻞ ﻳﺎ ﻧﺒﻮﻍ ﻳﺎ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴّﺖ ﻳﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﻛﻠﺎم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎ ﺭﻣﺰ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﻭ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. ﭼﺮﺍ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ؟ 🌿ﮔﺎﻫﻲ ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﻇﻠﻢ، ﺣﻖ ﻛﺸﻲ ﻭﺍﺳﺘﺜﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﺳﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﺮﺍم ﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻟﻴﻜﻦ ﮔﺎﻫﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﺯﻕ ﺻﺪﺩﺭﺻﺪ ﺧﺪﺍﺩﺍﺩﻱ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺣﻠﺎﻝ ﻭﺑﺼﻮﺭﺕ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺳﺖ. 🌼 ﻣﺜﻞ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻣﺎﻫﻴﮕﻴﺮﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﻳﻜﻲ ﺻﺪﻫﺎ ﻣﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ، ﻭﻟﻲ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﺗﻮﺭ ﻣﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻏﻨﻲ ﻭ ﻓﻘﺮ، ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻏﻨﻲ ﻭ ﻓﻘﻴﺮ ﻭ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺟﻨﺒﻪ ﻱ ﻣﻨﻔﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺑﻌﺾ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺯﻕ» 🌿ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻘﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﺯ ﻟﺒﺎﺳﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﭘﻮﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻳﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺨﻮﺭﺍﻧﻴﺪ.«ﺍﻧّﻤﺎ ﻫﻢ ﺍﺧﻮﺍﻧﻜﻢ ﻓﺎﻛﺴﻮﻫﻢ ﻣﻤﺎ ﺗﻜﺴﻮﻥ ﻭ ﺍﻃﻌﻤﻮﻫﻢ ﻣﻤﺎ ﺗﻄﻌﻤﻮﻥ» 🌼ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻏﻨﺎ ﻭﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﻲ، ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﻜﻴﻢ ﺭﺍﺿﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺑﻌﺾ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺯﻕ» ─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🍃 ﺭﺯﻕ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﺎ ﺯﺭﻧﮕﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻣﺪﻩ: «ﻧﺤﻦ ﻗﺴﻤﻨﺎ ﺑﻴﻨﻬﻢ ﻣﻌﻴﺸﺘﻬﻢ» ٢-🍂 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺎ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺯﻳﺮﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﻨﮓ ﻭ ﭼﻮﺏ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ؟ «ﻓﻤﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻓﻀّﻠﻮﺍ... ﻓﻬﻢ ﻓﻴﻪ ﺳﻮﺍء» ٣-🍃 ﺑﻲ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻭﺗﺮﻙ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻓﺒﻨﻌﻤﺔ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻳﺠﺤﺪﻭﻥ» 📚ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻛﻨﺰﺍﻟﺪﻗﺎﺋﻖ. ﺯﺧﺮﻑ، ٣٢ 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .