eitaa logo
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
267 دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
294 فایل
تفسیر ن_______________ور هرروزیک آیه ازقرآن کریم باصدای دلنشین حاج آقاقرائتی تفسیرمیگردد. بزرگواران مارادرنشرمطالب و مفاهیم قرآنی یاری کنید. کپی مطالب آزاداست. ازقرآن واهل بیت ع امدادبجوییم @Yazahrayeatharادمین eitaa.com/joinchat/523173890Ca1c4896e78
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨❤️بهترین پیام برای بندگان خدا نَبِّئْ عِبادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ وَ أَنَّ عَذابِي هُوَ الْعَذابُ الْأَلِيمُ به بندگانم خبر ده كه همانا من بسيار بخشنده و مهربانم. و البتّه عذاب من نيز عذابی دردناك است. 🕌حجرات۴۹،۵۰. تفسیر نور ج۴ ⁩ ⁨
شناسایی ۱۵۵۶ بیمار جدید !📉 ▫️دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت:از دیروز تا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. ▫️متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.خوشبختانه تا کنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند
❤️جمعه؛ روز عبادت رسول اللّه صلى الله عليه و آله :  يَومُ الجُمُعَةِ يَومُ عِبادَةٍ فَتَعَبَّدُوااللّه َ عز و جل فِيهِ .  روز جمعه ، است ، پس خداوند عزيز و ارجمند را در آن عبادت كنيد . ✨امام صادق علیه‌السلام: در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او علیهم السّلام نيست. 🔸 الخصال، ج 2
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 #تفسیر_صوتی‌ آیه 75_76 #سوره #کهف آیه ۷۵_۷۶
👌بزرگواران سلام برای جستجوی تفسیرآیات ریپلی هارودنبال کنید.یا مثل👇سرچ کنید🙏 👈سوره.......آیه....👉 💐 تفسیرسوره مبارکه 👈 75_76
4_516474296994891885.mp3
4.24M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 77 آیه ۷۷ جزء ۱۶ 👈حجة الاسلام قرائتي ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 17. کهف آيه 77 آیه🔻 ⤵«٧٧» ﻓَﺎﻧﻄَﻠَﻘَﺎ ﺣَﺘَّﻲ ﺇِﺫَﺁ ﺃَﺗَﻴَﺂ ﺃَﻫْﻞَ ﻗَﺮْﻳَﺔٍ ﺍﺳْﺘَﻄْﻌَﻤَﺂ ﺃَﻫْﻠَﻬَﺎ ﻓَﺄَﺑَﻮْﺍْ ﺃَﻥ ﻳُﻀَﻴِّﻔُﻮﻫُﻤَﺎ ﻓَﻮَﺟَﺪَﺍ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺟِﺪَﺍﺭﺍً ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺃَﻥ ﻳَﻨﻘَﺾَّ ﻓَﺄَﻗَﺎﻣَﻪُ ﻗَﺎﻝَ ﻟَﻮْ ﺷِﺌْﺖَ ﻟَﺘَّﺨَﺬْﺕَ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﺃَﺟْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵ﭘﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﻳﻚ ﺁﺑﺎﺩﻱ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ، ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺁﻧﺠﺎ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ، ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﺯﺩﻧﺪ. 📝 ﭘﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺩﻳﻮﺍﺭﻱ ﺭﺍ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻳﺰﺵ ﺑﻮﺩ. ﺧﻀﺮ، ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻛﺮﺩ. (ﻣﻮﺳﻲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠّﺐ) ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﺳﺘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻣﺰﺩ ﻣﻲ ﮔﺮﻓﺘﻲ! ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ⚡📬 ⤵ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﺩﺍﺩﻥ ﻏﺬﺍ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﺧﻀﺮ ﺍﻣﺘﻨﺎﻉ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺧﻀﺮ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﺩﻳﻮﺍﺭِ ﺧﺮﺍﺏ ﺭﺍ ﻣﺠّﺎﻧﻲ ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻛﺮﺩ. ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-💦 ﻫﺮ ﺩﻭﺭﻩ ﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ، ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻮّﻉ ﺩﺭ ﻣﻜﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ، ﻳﻚ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﺎ» ٢-💮 ﻣﻠّﺘﻲ ﻛﻪ ﺳﻘﻮﻁ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﻛﻨﺪ، ﺍﺯ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻭﻟﻮﺍﺍﻟﻌﺰم ﻫﻢ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﺍَﺑَﻮﺍ ﺃﻥ ﻳُﻀﻴّﻔﻮﻫﻤﺎ» (ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻨﺪ.) ٣-💦 ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻧﻲ ﻏﺮﻳﺐ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻗﺎﺑﻞ ﻧﻜﻮﻫﺶ ﺍﻧﺪ. «ﻓﺎﺑَﻮﺍ ...» ٤-💮 ﺑﻲ ﺍﻋﺘﻨﺎﻳﻲ ﻭ ﺑﻲ ﻣﻬﺮﻱ ﻣﺮﺩم، ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻣﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻨﻔﻲ ﻧﮕﺬﺍﺭﺩ. «ﻓﺎﺑَﻮﺍ ﺃﻥ ﻳﻀﻴّﻔﻮﻫﻤﺎ» ٥ -💦 ﺍﻧﺒﻴﺎ ﮔﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺷﺪّﺕ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻲ ﺑﺮﺩﻧﺪ. «ﺍِﺳﺘﻄﻌﻤﺎ» ٦-💮 ﮔﺮﭼﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻗﻨﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻛﺮﺍﻣﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪّ ﺿﻴﺎﻓﺖ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﻛﻨﻴﺪ. «ﺍِﺳﺘﻄﻌﻤﺎ... ﻳُﻀﻴّﻔﻮﻫﻤﺎ» ٧-💦 ﻟﺎﺯم ﻧﻴﺴﺖ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻏﺮﻳﺐ ﻭ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺴﺒﻴﻞ ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﻛﺮﺩ. «ﻓﺎﺑَﻮﺍ ﺃﻥ ﻳﻀﻴّﻔﻮﻫﻤﺎ» ٨ -💮 ﺑﺎﻳﺪ ﻧﻮﺍﻗﺺ ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻛﺮﺩ، ﻧﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﻋﻴﺐ ﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻲ ﺍﺭﺯﺵ ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﻛﺸﻴﺪ. «ﻓﻮﺟﺪﺍ ﻓﻴﻬﺎ ﺟﺪﺍﺭﺍً ... ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ٩-💦 ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﻫﻞ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﮔﺮﭼﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺧﻀﺮ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﻛﺮﺩ. «ﺍﺑَﻮﺍ ﺃﻥ ﻳﻀﻴّﻔﻮﻫﻤﺎ - ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ١٠-💮 ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﺼﺮّﻑ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﻛﺴﺐ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺍﺯ ﻣﺎﻟﻚ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. «ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ١١-💦 ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻣﻨﻄﻖِ «ﺍﻭّﻝ ﻣﻌﺎﺵ ﺳﭙﺲ ﻛﺎﺭ» ﻭ«ﺍﻭّﻝ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺳﭙﺲ ﺗﻤﻜﻴﻦ»، ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻴﺴﺖ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮِ ﮔﺮﺳﻨﻪ، ﻣﺠّﺎﻧﻲ ﻛﺎﺭﮔﺮﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﺍَﺑَﻮﺍ... ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ﻭﻗﺘﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻳﻢ، ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺷﻮﻳﻢ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺩﻋﻮﺕ ﻭ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭ ﻭ ﺁﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﻢ. «ﺟﺪﺍﺭﺍً، ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ١٢-💮 ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺰﺩ، ﻋﻴﺐ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﺎﻗﺎﻣﻪ» ١٣-💦 ﻭﻗﺘﻲ ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﻣﻔﻴﺪ ﻭ ﻟﺎﺯم ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. «ﻟﺘّﺨﺬﺕَ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﺟﺮﺍً» ١٤-💮 ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﻣﺰﺩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﺟﻴﺮ ﺷﺪﻥ ﻧﻨﮓ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻟﺘّﺨﺬﺕَ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﺟﺮﺍً» ١٥-💦 ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻮﻝ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻟﻮ ﺷﺌﺖَ ﻟﺘّﺨﺬﺕَ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﺟﺮﺍً» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
🌹 ُمْ 🌹 🍃 🌸 🌸🍃 ⁨‎‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🎋
🤲 📄 قالَ الامامُ الْحَسَنُ الْمُجتبي (ع) : مَنْ قَرَءَ الْقُرْآنَ کانَتْ لَهُ دَعْوَةٌ مُجابَةٌ، إمّا مُعَجَّلةٌ وَإمّا مُؤجَلَّةٌ. ✍️ امام مجتبی(ع): کسي که قرآن را قرائت نمايد، در پايان آن اگر مصلحت باشد دعايش سريع مستجاب خواهد شد و اگر مصلحت نباشد در آينده مستجاب مي گردد. 👈 الدعوات راوندی: ص 24 ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
❤️دعای مستجابِ روزه دار امام حسن عليه السّلام فرمودند: انّ لِكُلِّ صائِم عِندَ فطوره دَعوة مُستَجابَة فَاذا كَانَ اَوَّل لُقمَة فَقُل: بِسمِ الله اَلّلهُمَّ یا واسعَ المَغفِرة اِغفِر لِی. هر روزه داری هنگام افطار یك دعای اجابت شده دارد. پس در اولین لقمه افطار بگو: «بِسمِ الله، اَلّلهُمَّ یا واسعَ المَغفِرة، اِغفِر لِی» به نام خدا، ای خدایی كه آمرزش تو فراگیر و وسیع است، مرا ببخش. 🔹اقبال الاعمال، ص 116
‌ ‌ 🌹شناخت امام حسن مجتبی علیه السلام🌹 🍀نام مبارک: حسـن 🔶لقب معروف: مجتبی 🔷کنیه شریف: ابو محمد 🍀نام پدر: امیر المومنین علی علیه السلام 🌹نام مادر: صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السلام 🍀محل ولادت: مدینه منوره 🌹تاریخ ولادت: 15 ماه مبارک رمضان سال 3 هجرت 🍀محل شهادت: مدینه منوره تاریخ شهادت: 7 صفر و به روایتی 28 ماه صفر سال 50 هجری علت شهادت: مسمومیت به زهر 🍀محل دفن:مدینه منوره (قبرستان بقیع) 🔥نام قاتل: جعده همسرش دختر اشعث بن قیس «لعنه الله علیهما» 🌹مدت امامت: نه سال و شش ماه 🍀مدت عمر: 47 سال و نه ماه و هفت روز 🌹تعدای از القاب آن حضرت: ولی، زکی، سید، کریم اهل بیت، طیب، برّ، عالم، حجه، سبط اکبر، شبل، وزیر، تقی، طور، سینین، مجتبی، مظلوم، غریب، مسموم، احسان، زاهد، رضی، شریف، علم، مطیع، حسن 🌕🍀🍀🌕🍀🍀🌕🍀🍀🌕🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت در حرمت ذکر علــی میگیرم پسر ارشـد مـادر به غُرُورت سوگند✋
🌼۰۰۰﷽۰۰۰🌼 [《 اَفَلا تَعقِلوُنَ 》] (بقره /44) 👇 محمّدبن‌عبدالجبار به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: 💬 «عقل چیست»؟ 💬 حضرت فرمود: 🖌«چیزی (قوّه یا نیرویی) است که خدای مهربان به وسیله‌ی آن می‌شود و به وسیله‌ی آن به دست می‌آید». 😊 گفتم: «پس آنچه در معاویه بود چیست»؟ آیا نیروی اندیشه و زیرکی هم عقل نامیده می‌شود؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: ❌«آن به کاربردن اندیشه در و در واقع است؛ آن [نیرویی] شبیه به عقل است ولی عقل نیست». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۴ نورالثقلین/ الکافی، ج۱، ص۱۱