فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 علـی تنهـاسـت
شمشیر جهل و ریا
شمشیر خدعه و فریب
شمشیر دنیا پرستی
و تاراج بیت المال
شمشیر یاران استکبار
فرقش را نشانه رفته
از تکرار تاریخ می هراسم
4_5890982121060698249.mp3
31.24M
✅ شاهکاری از استاد عبدالباسط که هر زبانی و قلمی از وصفش عاجز میماند❗️
🌟 شاهکار معروف و خاص و پرتحلیل؛
سوره رعد آیات ۱ الی ۱۴
🔊 نسخه اصلی؛ کیفیت عالی
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 🎧 #تفسیر_صوتی آیه 81_82 #سوره #کهف آیه ۸۱_۸۲
4_516474296994891856.mp3
2.7M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 83
#سوره #کهف آیه ۸۳
جزء ۱۶
👈حجة الاسلام قرائتي
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
.
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─
⏮سوره 17. کهف آيه 83
آیه🔻
⤵«٨٣» ﻭَﻳَﺴْﺌَﻠُﻮﻧَﻚَ ﻋَﻦ ﺫِﻱ ﺍﻟْﻘَﺮْﻧَﻴْﻦِ ﻗُﻞْ ﺳَﺄَﺗْﻠُﻮﺍْ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﻣِّﻨْﻪُ ﺫِﻛْﺮﺍً
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ. ﺑﮕﻮ: ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻳﺎﺩﻱ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ.
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵«ﻗَﺮﻥ»، ﺩﻭ ﻣﻌﻨﺎ ﺩﺍﺭﺩ: ﻳﻜﻲ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺷﺎﺥ ﺣﻴﻮﺍﻥ، ﻭ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻬﺖ ﺑﺪﻳﻦ ﻭﺻﻒ ﻧﺎﻣﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻳﺎ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﻭ ﺭﺷﺘﻪ ﻣﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺩﻭ ﺷﺎﺥ ﻣﻲ ﺑﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺭﻭﻱ ﻛﻠﺎﻩ ﺍﻭ ﺩﻭ ﺷﺎﺧﻚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
💫🍃 ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻗَﺮﻧَﻴﻦ» ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ،ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﻠﻄﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ «ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ» ﻧﺎﻣﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
💫🍃ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: «ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ» ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﺒﻮﺩ، ﻟﻴﻜﻦ ﻣﺮﺩ ﺻﺎﻟﺤﻲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻲ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﻭ ﻗﻮم ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﺍ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ. ﻣﺮﺩم ﺑﺮ ﻳﻚ ﻃﺮﻑ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺿﺮﺑﻪ ﺍﻱ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺗﺎ ﻣﺪّﺗﻲ ﻧﺎﭘﺪﻳﺪ ﺷﺪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺮﺩم ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭ ﺩﻋﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩ، ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺿﺮﺑﻪ ﺍﻱ ﺯﺩﻧﺪ.
💫🍃 ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺰ ﺷﺨﺼﻲ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺿﺮﺑﻪ ﺑﻪ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
💫🍃ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﭼﻨﺪ ﻣﻮﺭّﺥ ﻳﻮﻧﺎﻧﻲ ﻭ ﭼﻨﺪ ﻓﺮﺍﺯ ﺍﺯ ﺗﻮﺭﺍﺕ (ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺷﻌﻴﺎ، ﻓﺼﻞ ٤٦، ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻱ ٢٨ ﻭ ١١) ﻭ ﻛﺸﻒ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﻱ ﻛﻮﺭﺵ ﺩﺭ ﻗﺮﻥ ﻧﻮﺯﺩﻫﻢ ﻣﻴﻠﺎﺩﻱ ﻛﻪ ﺗﺎﺟﻲ ﺑﺎ ﺩﻭ ﺷﺎﺥ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺩﺍﺷﺖ، ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺗﻄﺒﻴﻖ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ، ﻭﻟﻲ ﻣﺮﺣﻮم ﺷﻌﺮﺍﻧﻲ، ﺩﺭ ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﺘﻮﺡ، ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺳﻜﻨﺪﺭ ﻣﻘﺪﻭﻧﻲ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺭﺳﻄﻮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﻮﺭﺵ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ.
💫🍃ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﭼﻪ ﻣﺪّﺕ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﺎم ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﻭ ﭼﻴﺴﺖ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﻋﻤﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﻭﺁﻳﺎ ﺑﺸﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻳﺎ ﻓﺮﺷﺘﻪ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻳﺎ ﻋﺒﺪ ﺻﺎﻟﺢ؟ ﺍﺳﻜﻨﺪﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﻳﺎ ﻛﻮﺭﺵ؟ ﭼﺮﺍ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﻧﺎم ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺗﺶ ﭼﻪ ﺑﻮﺩﻩ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻱ ﺣﻜﻮﻣﺘﺶ ﻛﺠﺎ ﺑﻮﺩ؟ ﻃﻮﻝ ﻭ ﻋﺮﺽ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺳﺪﻱ ﻛﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؟ ﭼﻪ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﻮﺩ؟ ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﺪّ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﭼﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﻧﻪ؟ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﻭﺑﺤﺚ ﺩﺭ ﺟﺰﺋﻴّﺎﺕ ﺁﻥ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻔﻴﺪ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﺎﻳﺪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻫﺪﻑ ﻫﺎ ﺭﻓﺖ، ﻧﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺟﺰﺋﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﺭﺷﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ.
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌊 ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻣﺮﺟﻊ ﻣﺮﺩم ﻭﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻱ ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. «ﻳﺴﺌﻠﻮﻧﻚ ﻋﻦ ﺫﻱ ﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ»
٢-💦ﺭﻫﺒﺮ ﻭﻣﺒﻠّﻎ ﺩﻳﻨﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻣﻬﻢ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺴﺌﻠﻮﻧﻚ...»ﺁﻧﻜﻪ ﭘﻴﺸﻮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﺷﺪ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﺯ ﺭﻭﺡ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ.
٣-🌊 ﺳﺆﺍﻟﺎﺕ ﺑﺠﺎ ﻭ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻲ ﭘﺎﺳﺦ ﻧﮕﺬﺍﺭﻳﻢ. «ﺳﺄﺗﻠﻮﺍ»
٤-💦 ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺳﺆﺍﻝ ﻫﺎ، ﺷﺘﺎﺑﺰﺩﻩ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺪﻫﻴﻢ. «ﺳﺄﺗﻠﻮﺍ»
٥ -🌊 ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻭﺑﺎﺯﮔﻮﻳﻲ ﺁﻥ، ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﺬﻛّﺮ ﻭ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺳﺄﺗﻠﻮﺍ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻣﻨﻪ ﺫﻛﺮﺍً»
٦-💦 ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩم، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻱ ﻧﺰﻭﻝ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﻳﺴﺌﻠﻮﻧﻚ... ﻗﻞ...»
📚ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﻋﺮﺑﻬﺎ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﻗﺮﻧﻲ ﺍﻟﺸﻤﺲ» ﻳﻌﻨﻲ ﺩﻭ ﺷﺎﺥ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻛﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ.ﺗﻔﺴﻴﺮﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ ؛ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺻﺪﻭﻕ.
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
🌹 #اللَّـهُمَّ_صَلِّ_عَلَى_مُحَمَّد_وآلِ_مُحَمَّد_وَعَجِّلْ_فَرَجَهُمْ 🌹
🍃 🌸 #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🌸🍃
❤️برای شفای تمام بیماران👇
🎋 #أَمَّنْ_یُجِیبُ_الْمُضْطَرَّ_إِذا_دَعاهُ_وَ_یَكْشِفُ_السُّوءَ
💥 از آنان در امان نیستی..
❤️حضرت امام علی بن ابیطالب امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه🔻
□ از معاشرت با کسانی که به دنبال یافتن عیوب مردم هستند، پرهیز کن! چون همنشینشان از آنان در امان نخواهد بود.
■ إِيَّاكَ وَمُعَاشَرَةَ مُتَتَبِّعِي عُيُوبِ النَّاسِ فَإِنَّهُ لَنْ يَسْلَمَ مُصَاحِبُهُمْ مِنْهُمْ
📚 عیون الحکم و المواعظ
🔅اللهم عجل لولیک الفرج🔅
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕋سینه زنی و مدیحه سرایی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام
AUD-20200512-WA0006.mp3
8.28M
🕋مناجات امیر المومنین در مسجد کوفه
با نوای حاج مهدی سماواتی
التماس دعا
☆☆☆▪☆☆☆
◼️◼️◾️▪️▪️▪️◾️◼️◼️
تیغ بر فرق عدالت زده و خندیدند
خون به ابعاد غریبی علی پاشیدند
زاغها از دل شب کنده و بر روز زدند
روز و شب، گوشه محراب به هم پیچیدند
زخم بر سلسله باور و ایمان افتاد
همه افلاک از این زخم به خود لرزیدند
شب پر از رخوت نامردی مردم گردید
آسمان، ماه، ستاره، همگی خوابیدند
صبح، امّا دو سه تا کاسه شیر آوردند
کودکانی که علی را همه شب میدیدند
هق هق چاه شناور شده در گریه نخل
همه از هم فقط از درد علی پرسیدند..