📌چرا قوم یهود مورد نکوهش قرار گرفتند؟
⬅️پيمان شکني:
📚بقره / 83 و 100، آل عمران / 187
⬅️تحريف کلام الهي:
📚نساء / 46، مائده / 13 و 41 و ...
⬅️پندارها، گفتارها و عملکردهاي ناشايست؛ مانند اعتقاد به فقر خدا:
📚آل عمران / 187
⬅️افترا بر خدا:
📚آل عمران / 78
⬅️گوساله پرستي:
📚بقره / 54، 92
⬅️برخورد نامناسب با فرستادگان خدا، مثل مقابله شديد با حضرت عيسي(ع):
📚نساء / 156...
⬅️عداوت با جبرئيل
📚بقره / 97 و 98
⬅️حقد و کينه عليه پيامبر بزرگ اسلام:
📚بقره / 109 و 120..
⬅️اين قوم مورد لعن خدا قرار گرفته:
📚بقره / 88 و نساء / 46 و ..
⬅️و از نعمتهاي الهي محروم گشته اند:
📚نساء / 160
⬅️ببه حقيقت بايد قوم #يهود را از بدترين فرقه ها و طائفه برشمرد.
📚ر.ک: پژوهشي در باب اسرائيليات در تفاسير قرآن، دکتر محمدتقي دياري.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 دوستی #بنی_امیه با #یهود و دشمنی با #شیعه
در گزارشی درباره #غارت های معاویه به حکومت امیرمؤمنان #علی(ع) آمده است:
قُرظه بن کعب می گوید:
سوارانى از طرف كوفه- که از مخالفان حکومت امیرمؤمنان و محب معاویه بودند- بر ما گذشتند و بطرف دهكده #نفر رهسپار شدند و در آنجا با يكى از کشاورزان كه #مسلمان شده و نماز مىخواند برخورد كردند.
نام آن شخص #زاذان_فرخ بود،
آنان از وى سؤال كردند، شما مسلمان هستيد يا كافر؟ او گفت: من مسلمان هستم،
آنان گفتند: درباره #على(ع) چه مىگوئى؟
گفت: جز خير درباره او چيزى نمى گويم. مى گويم او امير مؤمنان، #وصى رسول خدا(ص) و سيد و سرور همه انسان ها است.
آن جماعت او را تكفير كردند و بعد بر او تاختند و با شمشير پاره پاره كردند،
بعد از آن، يك مرد #ذمى را كه همراه آنان بود با خود بردند و از او سؤال كردند چه مذهبی دارى؟ گفت:
من #يهودى هستم، گفتند او را آزاد كنيد، و به آن كارى نداشته باشيد.
امام فرمود:
این گروه باغی، فریب شیطان را خورده اند.
📚ثقفی، الغارات، ج1، ص339.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چوب خدا بر پیکر صهیونیسم
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌به فرموده مولی امیرمومنان، ما هم در زدن اسرائیل با سپاه شریک هستیم.
هنگامیكه امیرمومنان #علی(ع) در نبرد #جمل پيروز شد، يكى از اصحاب به آن حضرت گفت:
دوست داشتم برادرم در اين صحنه بود و مىديد چگونه خداوند تو را بر دشمنانت يارى کرد.
امام به او فرمود:
آيا ميل برادر تو با ما بود؟ وی گفت: آرى.
امام فرمود:
بىشك با ما در این #پیروزی حضور داشته است؛ بلكه اقوامى با ما در اين لشكر حضور داشتند كه هم اكنون در صلب پدران و رحم زنان هستند.
📚سیدرضی، نهجالبلاغه، خطبه۱۲.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چرا نظام خلافت اهل سنت قدرت سیاسی و اجتماعی در برابر ظلم و ستم ندارد؟
چون همه چیز را تغییر دادند.
برخی از عالمان اهل تسنن همچون انَس بن مالك، حسن بصري، ابن شهاب زُهْري، معاويةبن قُرّه، عبدالله بن بُسْر و ابودَرْداء شافعی، مالک بن انس، ابوسعید خُدری و دیگران به تغییر اساسی آموزه های دینی و انحراف صحابه از مسیر اسلام و بدعتهای ایجاد شده بعد از رحلت پیامبر(ص)، اعتراف کرده اند.
⬅️حسن بصری(م110ق) اعتراف کرده است:
«اگر صحابه رسول خدا به میان شما بیایند از اسلام شما، جز اینکه به طرف قبله می ایستند چیز دیگری مشاهده نخواهند کرد.»
⬅️معاوية بن قُرّه(م113ق) اظهار میکند:
«هفتاد نفر از اصحاب پيامبر را درک کردم که اگر امروز شما را ببينند، هيچ رفتار شما را جز اذان تأييد نميکنند.»
⬅️مالک بن انس(م179ق) نیز نوشته است:
«از مردم جز دعوت به نماز، چیزی را نمی¬بینم.»
⬅️شافعی(م204ق) نیز می نویسد:
«تمامی سنتهای پیامبر تغییر کرد.»
⬅️بنابر گزارش بخاری(م256ق):
«برخی از صحابه با مشاهده نماز امیرمؤمنان علی به یاد نماز پیامبر افتادند.»
📚مالک بن انس، المؤطأ، ج1، ص73.
📚یوسف بن عبدالله بن محمد، جامع بيان العلم و فضله، ج1، ص200.
📚عبدالله بن مبارک مروزي، الزهد و الرقائق، ص41؛
📚شافعی قرشی، الاُم، ج1، ص269.
📚بخاری، الجامع الصحیح، ج1، ص200.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌ضرب المثل كَفٌّ يَهُودِيَّه (دست یهودی)
پیمانشکن بودن #یهودیان به گونهای در #قرآن تأکید شده و در تاریخ اسلام مشهود است که به #ضربالمثل تبدیل شده است.
⚔️ پس از پیروزی امیرمؤمنان #علی(ع) در جنگ #جمل، #مروان بن حکم اسیر شد. او از امام #حسن و #حسین علیهم السلام خواست نزد پدرشان شفاعت کنند و آنان با پدر صحبت کردند
امیرمومنان علی(ع) از او گذشت و مروان آزاد شد.
🤝 سپس سخن از #بیعت مروان پیش آمد. امیرمؤمنان فرمود:
مگر بعد از قتل #عثمان با من بیعت نکرد؟! [و نقض کرد و در #جنگ_جمل شرکت کرد] من نیازی به بیعت او ندارم.
دست او همچون دست #یهودی است که اگر از پیش رو بیعت کند، از پشت خیانت میکند.
✋ إنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِه
آنگاه امام #پیشگویی کرد که او حکومتی کوتاه خواهد داشت به اندازه لحظهای که سگ زبانش را به بینی میمالد!
✅ این روزها همگان بدعهدی یهودیان را به چشم خود دیدند که پیوسته به آتشبس وعده دادند و آن را نقض کردند.
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه 72، ص173.
#مستبین: یک کانال بسیار خوب از دوست عزیز ما دکتر مصطفی #صادقی
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شباهت حکومت بنی امیه با #صهیونیسم
امیرمومنان #علی(ع)فرمود:
«اگر بنی امیه کارها را به دست بگیرند،
⬅️حرمت و #حریم_احکام خدا را می شکنند؛
⬅️مرتکب #حرام می شوند تا #قباحت آن از بین رود.
⬅️به خدا قسم، بنی امیه همچنان به #ستم ادامه می دهند تا آنجاکه حرامی باقی نماند، مگر آنکه حلالش کنند و پیمانی نیست، مگر اینکه آن را بشکنند.»
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه ۹۸، ص144.
👇👇
🌻@ahlebait110
به قول یه خوش ذوقی :
نماز جمعه دیروز مباهله انقلاب بود
سید علی با عزیز ترین کسان خودش (امت ) به زیر آسمان رفت تا حقانیتش را نشان دهد
درست مثل اجداد طاهرینش
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
👇👇
🌻@ahlebait110
📌سوال شرعی
سوال 1) حکم کاشت ناخن مصنوعی چیست؟
ج) اگر کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را برنخواهد داشت، کاشت ناخن جایز نیست و چنانچه برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنابر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند.
سوال 2) حکم دریافت دستمزد در قبال کاشت ناخن برای آرایشگران چیست؟
ج) اگر قابل برداشت باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد فی نفسه اشکال ندارد اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد و یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، کاشت ناخن بدون ضرورت غیر قابل اجتناب، جائز نبوده و در نتیجه دریافت دستمزد در قبال آن هم جائز نیست.
البته اگر برای آرایشگر معلوم نباشد که فرد مراجعه کننده جزو چنین افرادی است، انجام این کار و گرفتن دستمزد فی نفسه اشکال ندارد.
👇👇
🌻 @ahlebait110