eitaa logo
سبک زندگی اهل بیت(ع)
534 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
9 فایل
ارتباط با مدیر کانال @Aasadi8431
مشاهده در ایتا
دانلود
د را تغيير مي داد و به جاي آن نام نيک مي گذاشت. ۶۳-بردباري اش همواره بر خشم او سبقت مي گرفت. ۶۴-از براي فوت دنيا ناراحت نمي شد و يا به خشم نمي آمد. ۶۵-از براي خدا آنچنان به خشم مي آمد که ديگر کسي او را نمي شناخت ۶۶-هرگز براي خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حريم حق شکسته شود. ۶۷-هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود. ۶۸-در حال خشنودي و نا خشنودي جز ياد حق بر زبان نداشت. ۶۹-هرگز درهم و ديناري نزد خود پس انداز نکرد . ۷۰-در خوراک و پوشاک چيزي زيادتر از خدمتکارانش نداشت. ۷۱-روي خاک مي نشست و روي خاک غذا مي خورد. ۷۲- روي زمين مي خوابيد. ۷۳-کفش و لباس را خودش وصله مي کرد. ۷۴-با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شتر ش را خودش مي بست. ۷۵-هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد. ۷۶-هرجا مي رفت عبايي که داشت به عنوان زير انداز خود استفاده مي کرد. ۷۷-اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود. ۷۸-چون جامه نو مي پوشيد جامه قبلي خود را به فقيري مي بخشيد. ۷۹-جامه فاخري که داشت مخصوص روز جمعه بود. ۸۰-در هنگام کفش و لباس پوشيدن هميشه از سمت راست آغاز مي کرد. ۸۱-ژوليده مو بودن را کراهت مي دانست. ۸۲-هميشه خوشبو بود و بيشترين مخارج آن حضرت براي خريدن عطر بود. ۸۳-هميشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک مي زد. ۸۴-نور چشم او در نماز بود و آسايش و آرامش خود را در نماز مي يافت. ۸۵-ايام سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه مي داشت. ۸۶-هرگز نعمتي را مذمت نکرد. ۸۷-اندک نعمت خداوند را بزرگ مي شمرد. ۸۸-هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت. ۸۹-موقع غذا هرچه حاضر مي کردند ميل مي فرمود. ۹۰-در سر سفره از جلوي خود غذا تناول مي فرمود. ۹۱-بر سر غذا از همه زودتر حاضر مي شد و از همه ديرتر دست مي کشيد. ۹۲-تا گرسنه نمي شد غذا ميل نمي کرد و قبل از سير شدن منصرف مي شد. ۹۳-معده اش هيچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. ۹۴-در غذا هرگز آروغ نزد. ۹۵-تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمي خورد. ۹۶-بعد از غذا دستها را مي شست و روي خود مي کشيد. ۹۷-وقت آشاميدن سه جرعه آب مي نوشيد؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. ۹۸-از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود. ۹۹-چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست. ۱۰۰-اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد. منابع: کتاب «منتهي الآمال» محدث قمي و کتاب «مکارم الاخلاق» طبرسي
▪️اعتراف عمَر به ممانعتش از مکتوب شدن دستور پیامبر اکرم(ص) مبنی بر خلافت امیرالمؤمنین(ع) ابن ابى الحديد معتزلى در شرح نهج البلاغه (ج۱۲، ص20– 21) از كتاب "تاريخ بغداد" تأليف احمد بن ابى طاهر بغدادى، از عبدالله بن عباس نقل كرده است که گفت: در زمان خلافت عمَر بر او وارد شدم و او از من پرسید: پسر عمويت( امیرالمومنین) که بزرگ شما اهل بیت است را در چه حالى ترك كردى و پيش من آمدى؟ گفتم: در حالى كه با دَلو خود از چاه براى نخلستانهاى فلانى آب میكشيد و قرآن میخواند. پرسيد: اى عبد اللّه ... آيا هنوز در دلش چیزی از امر خلافت مانده است؟ گفتم: بله. پرسيد: آيا هنوز گمان میكند كه رسول خدا او را برای خلافت بعد از نصب كرده است؟ گفتم: بله، و بالاتر اينكه از پدرم درباره آنچه او ادعا میكند پرسیدم و پدرم پاسخ داد: او( علی) راست میگويد. عمر گفت: او (علی)، نزد رسول خدا جايگاه والايى داشت، ولى اين چيزى نیست كه حجتى را اثبات كند یا عذرى را برطرف نمايد. پيامبر در زمانى جايگاه او را بالا میبرد و هنگام وفاتش تصميم داشت كه به اسم وى براى جانشينى خود تصريح كند اما من از آن جلوگيرى كردم به خاطر دلسوزى نسبت به اسلام و نگه داشتن دین!!! نه! به صاحب این خانه (کعبه) قسم كه قريش بر وی اتفاق نظر نخواهند کرد، و اگر او خلافت را بدست میگرفت عربها از هر سو بر ضدش شورش و نافرمانی میكردند! رسول خدا دانست كه من آنچه در ذهن اوست را دریافتم لذا متوقف شد، و خدا نمیپذیرد كه چیزی جز آنکه مقدر کرده را جاری کند!!! و در همان مصدر (12: 78– 79) باز به نقل از ابن عباس آمده است که: در سفر عمَر به شام همراهش بودم و در راه به من گفت: اى پسر عباس، از پسر عمويت گلايه دارم؛ از او خواستم كه همراهم بیاید اما نیامد. هنوز او را غمناک میبينم! به نظر تو اندوهش بخاطر چيست؟ گمان میكنم بخاطر از دست دادن خلافت هنوز دلخور است؟! گفتم: همين طور است. او گمان میكند كه رسول خدا او را براى خلافت معين كرده. عمر گفت: اى پسر عباس، رسول خدا خلافت را برای او میخواست اما چه میشود كرد كه خدای بلند مرتبه نخواست او خلیفه شود؟! رسول خدا چيزى را خواسته بود و خدا چيز ديگرى را خواسته بود! و خواستِ خدا محقق شد و خواستِ رسول خدا انجام نشد! مگر هرچه رسول خدا بخواهد انجام میشود؟! رسول خدا در هنگام وفاتش خواست او را براى خلافت معين كند، امّا من از ترس فتنه و برای گسترش اسلام راه را بر او بستم! رسول خدا هم دانست که چه درون من است و متوقف شد! 📚 تاريخ تحقيقى اسلام (ترجمه موسوعه) ‏4: 560، پاورقی حدیث دوات و کتف موسوعة التاريخ الإسلامي 3: 688– 689، في هامش حديث الدواة والكتف @YusufiGharawi کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)- ۳ تلگرام👇👇 https://t.me/ahlbeyt110 واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/DRrvMATyn9aHmOCjprQNeK ایتا👇👇 https://eitaa.com/ahlebit110 ارتباط با ادمین @aliasadizanjani‌‌‌‌
❖ روزی که مامون تصمیم گرفت امام رضا(ع) را به شهادت برساند از محمد بن سنان روایت شده است: در خراسان خدمت امام رضا(ع) بودم. مأمون روزهای دوشنبه و پنجشنبه که به دادخواهی می نشست، امام را در سمت راست خود می نشاند. روزی خبر آوردند که مردی صوفی دزدی کرده است. مأمون دستور داد احضارش کنند. مرد صوفی ظاهری همچون مرتاضان و زاهدان داشت و جای سجده بر پیشانی‌اش نمایان بود. مأمون گفت: چقدر عیب است چنین آثار زیبایی با چنین کار زشتی! آیا با وجود چنین ظاهر زیبایی که از تو میبینم نسبت سرقت به تو داده میشود؟! صوفی گفت: از سر ناچاری چنین کاری کردم و مجبور بودم و راه دیگری نداشتم چون از سهمی که از خمس و غنایم حقّ من است محرومم کرده‌ای! مأمون گفت: تو در خمس و غنایم چه حقّی داری؟ صوفی گفت: خدای متعال خمس را شش قسمت کرده و بخشی از آن را به مساکین و در راه ماندگان اختصاص داده است: ﴿وَاعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ للهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى‏ وَالْيَتامى‏ وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللهِ وَما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ﴾(أنفال: ٤١) و غنایم را نیز شش قسمت کرده و فرموده است: ﴿ما أَفاءَ اللهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى‏ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى‏ وَالْيَتامى‏ وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُمْ﴾(حشر: ٧) و ادامه داد: پس تو مرا از حقّم محروم کردی حال آنکه من درمانده در سفرم و خرج بازگشت به وطنم را ندارم (یعنی عنوان إبن السبیل که در هر دو آیۀ فوق آمده بر من منطبق است)، و مسکین و تهی دستم و سرمایه‌ای ندارم (یعنی حتی اگر به وطنم بازگردم و دیگر إبن السبیل نباشم باز عنوان مسکین بر من منطبق است)، و از حاملان(قاریان و حافظان) قرآنم (یعنی غیر از إبن السبیل و مسکین بودن، باز هم مستحق سهمِ «لله» در دو آیۀ فوقم)! مأمون گفت: آیا بخاطر این افسانه پردازیهایت حدّی از حدود خدا و حُکمی از احکامش در مورد سارق را تعطیل کنم!؟ صوفی گفت: از خودت شروع کن و خویش را پاک گردان سپس به پاک کردن دیگران بپرداز، و حدّ خدا را بر خودت جاری کن سپس بر دیگران! مأمون رو به امام رضا(ع) نمود و گفت: چه میگوید؟ امام فرمود: او میگوید ابتدا از وی دزدی شده است بعدا وی سرقت کرده است! مأمون بسیار خشمناک شد و به صوفی گفت: بخدا قسم دستت را میبُرم! صوفی گفت: دستم را میبُری درحالیکه تو غلام و بندۀ منی! مأمون گفت: ای وای بر تو، از کجا من بندۀ تو شدم!؟ صوفی گفت: چونکه مادرت کنیز بود و با پول بیت المال مسلمانان خریده شده است؛ پس تو برده مسلمانان در مشرق و مغربی تا زمانیکه آزادت کنند و من آزادت نکرده‌ام! اضافه بر آنکه خمس را بلعیدی و پیش خود جمع کردی اما حق آل پیامبر را ندادی و حق من و امثال من را هم ندادی! و دیگر آنکه، چیز خبیث و نجس نمیتواند نجسی دیگر مانند خود را پاک کند بلکه تنها و تنها آنکه خودش پاک باشد میتواند نجس را پاک کند و کسی که خود سزاوار حدّ است نمیتواند حدود را بر دیگران اجرا کند تا زمانیکه از خودش شروع کند! آیا سخن خدای متعال را نشنیده‌ای که میگوید: ﴿أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ، أَفَلا تَعْقِلُونَ﴾(بقرة: ٤٤): ایا مردم را به نیکی فرمان می دهید ولی خود را فراموش می کنید، در حالی که کتاب خدا را تلاوت می کنید! آیا تعقل نمی کنید! مأمون رو بسوی امام رضا(ع) نمود و گفت: نظر شما چیست؟ امام(ع) فرمود: خدای متعال به محمد(صلّى الله عليه وآله) فرمود: ﴿قُلْ فَلِلَّهِ‏ الْحُجَّةُ الْبالِغَةُ﴾(أنعام: ١٤٩)؛ و این همین حجتی است که جاهل به آن نرسیده است اما او هم آنرا میداند همچنانکه عالِم از روی علمش آنرا میداند. و دنیا و آخرت با حجت و دلیل پابرجا و برقرار است. و این مرد هم حجت آورده است (یعنی اگر میتوانی دلیلی بیاور و اثبات کن که تو شریک جرم نیستی و این ارتکاب سرقت بخاطر بلعیده شدن حقّ او توسط تو نبوده). در این هنگام مأمون دستور آزادی مرد صوفی را داد و به اندرون رفت! و از آن روز تصمیم قاطع بر قتل امام رضا(علیه السلام) گرفت تا آنکه ایشان را با سمّ به قتل رساند. 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٨: ١٦٣– ١٦٥؛ مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٨١٣– ٨١٥؛ عيون أخبار الرضا(عليه السلام) ٢: ب٥٩، ح١؛ مناقب آل أبي طالب٣: ٤٤٧(مکتبةالحیدریة). ــــــــــــــــــــ راجع به استدلالهای مرد صوفی بویژه مملوک بودن مأمون، روشن است که امام رضا(ع) در مقام تصحیح و تایید گفته‌ها و استدلالهای وی نبود و فقط مقصود اصلی او را به اختصار بیان کرد و فرمود: او میگوید «سُرق فسَرق» از او دزدی شده و او هن دست به دزدی زده است. و حجت بالغه همین است که آن مرد صوفی علی‌رغم جهلش که قدرت بیانِ عذرش با
چنین اختصارگویی و با استدلالی بی‌خدشه را ندارد اما همچون شخص عالِم و مسلط به ریزه‌کاریها این را با اطمینان میداند که مأمون شریک جرم اوست. @YusufiGharawi
🔴۱۳ توصیه‌ سلوکی علامه حسن‌زاده آملی 🔶علامه حسن‌زاده آملی در کتاب لقاء‌الله سیزده توصیه به علاقمندان سلوک توحیدی بیان می دارد. این رساله را در سال ۱۳۸۹ هجری قمری (۵۳ سال پیش) نوشته‌اند: 1️⃣ قرائت مستمر و انس همیشگی با قرآن: «هر اندازه که به قرآن نزديک شوى، به انسان کامل نزديک شده‌اى، به حظ و بهره‌ات از قرآن بنگر! حقايق آن، درجات ذات و مدارج عروجند.» 2️⃣ دائم الوضو بودن: «اى دوست! بدان که، وضو نور است و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد. و اين دستور عظيم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن.» 3️⃣ کم خوری: «اى دوست! طعام بسيار، قلب را می‌ميراند و باعث طغيان و لجام گسيختگى خواهد شد. گرسنگى از اجلّ خصال مومن است.» 4️⃣ کم حرف بودن: «رسول خدا (ص) فرمود: «جز به ذکر خدا، زياده مگوييد، چه سخن بسيار که در آن ذکر خداوند نباشد، قلب را قساوت بخشد.» 5️⃣محاسبه نفس: امام کاظم (ع): «کسى که هر روز به محاسبة نفس نمی‌پردازد، از ما نيست: اگر عمل نيکويى از او سرزده باشد؛ از خداوند طلب زيادى‌اش کند و اگر عمل نادرستى از او سر زده باشد استغفار نموده، توبه کند.» 6️⃣مراقبه: «بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! مراقبه یعنی اينکه، بنده بداند خداوند بر او رقيب و به او نزديک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می‌بيند و اقوالش را می‌شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و نمی‌تواند خود را از خدا پوشيده نگه دارد و از سلطة او خارج شود.» 7️⃣ رعایت ادب در محضر خداوند: «امام جواد(ع) در تبیین حقیقت ادب فرمودند: «قرآن را همان گونه که نازل شده است قراءت کنيد و سخن ما را همانطور که گفته‌ايم، روايت کنيد و خداوند را به حالتى که محتاج و نيازمند اوييد بخوانيد». 8️⃣ عزلت : «معناى اصلی عزلت، عزل حواس است به خلوت، از تصرف در محسـوسات؛ چه هـر آفت و فتنه و بلايى که روح بدان مبتلا گردد، حواس در آن دخالت دارد. با خلوت و عزل حواسّ، مدد نفس از دنيا و شيطان هوا و هوس منقطع می‌گردد» 9️⃣ تهجد: دستور خدای متعال به پیامبرش برای وصول به مقام محمود است: وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا (اسراء، ۷۹) و علت بهره‌مندی پارسایان از نعمت‌های اخروی را شب‌زنده‌داری آنان معرفی می‌کند: إِنَّ الْمُتَّقينَ في‏ جَنَّاتٍ وَ عُيُونٍ آخِذينَ ما آتاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ كانُوا قَبْلَ ذلِكَ مُحْسِنينَ كانُوا قَليلاً مِنَ اللَّيْلِ ما يَهْجَعُونَ وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ وَ في‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ (ذاریات، ۱۵-۱۹) 0️⃣1️⃣ تفکر: الَّذينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ في‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار (آل عمران، ۱۹۱) 1️⃣1️⃣ ریاضت علمی و عملی: «رياضت، در دو راه علم و عمل، و تنها بر طبق نهج شريعت محمدى. از غير اين راه جز بعد و دورى حاصل نايد.» 2️⃣1️⃣ همت عالی: «همت عالى داشته باش! به حدى که کسی یا چیزی را عبادت نکنى جز خداى تعالى؛ حتی از روی رغبت به بهشت و وحشت از جهنم هم عبادت نکنی. و الا هوای خود را عبادت کرده‌ای» 3️⃣1️⃣توبه از کارهای بد و خوب! «استادم آیت‌الله الهی طباطبائی فرمود: «توبة حقيقى آن است که از خير و شرت انابه کنى». من اندکى انديشيدم و سپس گفتم: «اما توبه از شر، حاجتى به بيان ندارد، و ليکن توبه از خير چيست؟». فرمود: «آنچه که ما، آن را خير می‌پنداريم، مانند نماز و روزه و قراءت قرآن و درس گفتن و تحقيقات درسی‌مان و امثال آن، اگر براستى، آن را مورد تامل قرار دهيم، در خواهيم يافت که همگى ناقص و غير کاملند پس بر شخص بينا، واجب است که از اين اعمال ناقص نيز توبه کند، و قصد نمايد که آنها را بر وجه کاملى که مقبول خداوند است به جاى آورد.» کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)- ۳ تلگرام👇👇 https://t.me/ahlbeyt110 واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/DRrvMATyn9aHmOCjprQNeK ایتا👇👇 https://eitaa.com/ahlebit110 ارتباط با ادمین @aliasadizanjani‌‌‌‌
از رسول الله( ص) پرسیدند: چرا دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود؟ در حالی که خداوند متعال فرموده است: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را حضرت فرمودند: چون ده چیز قلب های شما را میرانده است: ۱_خدا را شناختید ولی اطاعت نکردید، ۲_قرآن را قرائت کردید ولی عمل نکردید، ۳_ادعای محبت رسول خدا را دارید ولی با اولاد او دشمنی کردید، ۴_ادعای دشمنی شیطان دارید ولی از او پیروی کردید، ۵_ادعا می کنید بهشت را دوست دارید ولی برای آن تلاش نمی کنید، ۶_ادعا می کنید از آتش می ترسید ولی بدن خود را در آن می اندازید، ۷_به جای عیب خود به عیب دیگران پرداختید، ۸_ادعا کردید دنیا را دوست ندارید ولی به جمع اموال پرداختید، ۹_به مرگ اعتراف می کنید ولی برای آن آماده نیستید، ۱۰_مردگان را دفن کردید ولی عبرت نگرفتید. بنابراین دعای شما مستجاب نمی شود ✍️المواعظ العددیه جلد ۲،ص۴۵
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 زیارت به نیابت از دوستانِ جفاکار زمستان بود. مرحوم آیةالله احمدی میانجی با خانواده به مشهد مشرف شده‌ بودند. من هم مشهد بودم. صبح‌ها با هم حرم می‌رفتیم و برمی‌گشتیم. روزی در مسیرِ حرم، صحبت از طلبه‌های میانه -شهر و زادگاه ایشان- شد. توضیح آن که بعضی از طلبه‌های همشهریِ ایشان، نسبت به آقای احمدی کم‌ لطفی داشتند، خلاف می‌گفتند، اذیت می‌کردند و به ایشان جفا می‌نمودند. من از دست آن‌ها خیلی عصبانی و ناراحت بودم. ایشان فرمودند: من الآن به حرم می روم و یک زیارت، به نیابت از آن‌ها می‌خوانم! من از روی خصلتِ جوانی عرض کردم: ان‌شاء‌الله که موفق نمی‌شوید حاج‌ آقا! چیزی نگفتند و خندیدند و رفتیم حرم. از حرم که بیرون آمدیم، دوباره خندیدند و فرمودند: برخلافِ نظر شما، الحمدالله موفق شدم و از طرف و نیابت آن‌ها یک زیارت‌نامهٔ حضرت رضا (ع) بخوانم! این چنین آدم اخلاقی‌ای بودند، هیچ کینه‌ای در دل و درون خود، نسبت به کسی نداشتند! مجلهٔ حریم امام، شمارهٔ ۳۸۶، ص۲۱، ۹۸/۶/۲۸، سال هفتم، گفت‌وگو با مرتضی اشراقی- از شاگردان آیةالله احمدی میانجی- https://t.me/sireyefarzanegan
معجزه استغفار 🌼شخصی خدمتِ امام رضا(ع) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن». 🌼شخص دیگری نزد حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن» 🌼فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی کند که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن» 🌼حاضران باتعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟! 🌼فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند: 🌼«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته فروفرستد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید. 📗مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه 12 10 سوره نوح کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)- ۴ تلگرام👇👇 https://t.me/ahlbeyt110 واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/BoJ2HoSdhpJF30UuHIRMoB ایتا👇👇 https://eitaa.com/ahlebit110 ارتباط با ادمین @aliasadizanjani
مراحل براندازی حکومت های مخالف از زبان افسر ارشد سازمان سیا هرچند این افسر اطلاعاتی استفاده از این مراحل برای براندازی حکومت های مخالف را فقط به شوروی نسبت داده و آمریکا را‌منجی کشورهای بحران زده می خواند!! اما نقش امریکا در براندازی خیلی از حکومت های مخالف خود به ویژه در تحولات دو دهه اخیر ایران به خوبی نشان می دهد که خود امریکایی ها نیز از این روش ها برای براندازی حکومت های مخالف از جمله حکومت ایران استفاده می کنند. چهار مرحله براندازی عبارتند از: تضعیف روحیه، بی ثبات سازی، براندازی و عادی سازی چهار مرحله براندازی را خیلی خوب توصیح می دهد. بسیاری از اقدامات دشمنان خارجی و دنباله های داخلی انان در ایران کاملا در قالب دو مرحله نخست براندازی می گنجد. این کلیپ را حتما ببینید https://www.aparat.com/v/QCsaD/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1_%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF
گفت وگوی دینی پدر و پسر -پسر: پدر! چرا بعضیها با دین اسلام مخالف هستن؟! - پدر: چون دین اسلام کهنه‌ است، مال اعراب ۱۴۰۰ سال پیشه و خرافه‌ست و انسان عاقل باید از کهنه پرستی پرهیز کند. پسرم! فقط گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک. - پسر : پدر! این جمله ای که گفتین از کیه؟ - پدر : این را زرتشت گفته است. - پسر : حالا این زرتشت کی هست؟ - پدر : پیغمبر ایرانی است که ۲۵۰۰ سال پیش زندگی می کرد. -پسر : این که خیلی کهنه تر از اسلام است! - پدر : تأمل و سکوت!!؟؟ -پسر : پدر! یعنی الان ما باید زرتشتی باشیم؟ - پدر : آره دیگه، دین عربا ارزونی خودشون. اونا به ایران حمله کردن و به زور ما رو مسلمون کردن. -پسر : دین نوعی باور و اعتقاد قلبی است. مگر اعتقاد را می توان به زور به کسی تحمیل کرد؟ اگر واقعا ایرانی ها به زور و از ترس شمشیر مسلمان شدند، پس چرا وقتی مغولها حمله کردند ما دین انها را نپذیرفتیم؟ تازه اگه حمله ی یه مهاجم به یه کشور دیگه مساوی باشه با پذیرفتن دین مهاجمین از سوی مردم اون کشور، چرا وقتی ایرانی ها، رومی ها رو شکست دادند مردم روم زرتشتی نشدن؟! از این گذشته اندونزی بزرگترین کشور مسلمونه، عربا که دیگه به اونجا حمله نکردن، پس چه جوریه که همه آنها مسلمونن؟! اونجا که دیگه شمشیری تو کار نبوده! - پدر : سکوت و تأمل!؟ -پسر : پدر! این کوروشی که تو این همه ازش تعریف میکنی راستی راستی کبیر بوده؟! -پدر : آره پسرم! خیلی بیشتر از اونی که فکرشو میکنی کبیر بوده است. -پسر : پس چرا هیچ ادیب و دانشمندی یا هیچ شاعری اسمی ازش نبرده؟! مثلا چرا اسمی ازش تو شاهنامه ی فردوسی نیست، یا تو این همه شعر از حافظ و سعدی و مولوی و سنایی و عطار و رودکی و خیلی های دیگه هیچ اثری از این عمو کوروش نیست؟! - پدر : سکوت و تامل! - پسر : پدر! مگه دیشب اون آقاهه تو ماهواره نمی گفت یه ایرانی اعتقاداتشم باید ایرانی باشه و دین عرب بدرد خودشون میخوره؟ - پدر : آره میگفت. راستم میگفت. پسر : اما پدر، خود آمریکایی ها و اروپایی ها که ادعا میکنن مسیحی هستن؟ - پدر : خب که چی؟ پسر : پس چرا اونا خودشون پیرو دینی شدن (مسیحیت) که منشأش یه کشور عربیه؟! آخه حضرت عیسی که در فلسطین و شهر ناصریه مبعوث شد. چرا مسیحیت برای اونا بیگانه نیس.و کلی هم براش تبلیغ میکنن، اما اسلام برای ما باید بیگانه باشه؟! - پدر : سکوت و تامل! پسر : پدر، یه سوال دیگه... - پدر : نه دیگه کافیه! امام علی (ع) : اندکی حقیقت، نابود کننده ی بسیاری از باطل هاست.(غررالحکم، ح 6735) کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)- ۳ تلگرام👇👇 https://t.me/ahlbeyt110 واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/DRrvMATyn9aHmOCjprQNeK ایتا👇👇 https://eitaa.com/ahlebit110 ارتباط با ادمین @aliasadizanjani
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بوی بهشت از پانصد سال راه هم می‌رسد/ مغرور نشویم🔸 حافظ در یک بیت معنای بلندی را بازگو کرده که برای خیلی از ما فهم آن آسان نیست و بلکه ممکن نیست، می‌گوید: کس ندیده است ز مشک ختن و نافۀچین آنچه من هر سحر از باد صبا می‌بینم حلالش باد! می‌گوید: من عطری از این باد صبا استشمام می‌کنم که کسی از مشک ختن و نافۀ چین استشمام نکرده. حالا، تو بگو اینها در اسلام نیست! اگر انکار کردی، برای اسلام بهتر می‌شود؟ بگو این بوها نیست و بگو همه‌اش خیالات است! همین حرم که می‌روید غیر از عطری که به آن می‌زنند و گلابی که می‌پاشند، عطر دیگری هم دارد. در همین صحن حرم امام رضا (علیه السلام)، ده- بیست سال قبل (1)، نماز می‌خواندم که بویی آمد که نه بوی گلاب بود و نه بوی عطر. بوی عجیبی می‌آمد. وقتی به کسی که اهل این راه بود گفتم، گفت: آری، بوی بهشت از پانصد سال راه هم می‌آید! یعنی هنوز ممکن است پانصد سال راه تا بهشت داشته باشی، غرور پیدا مکن که به جایی رسیده‌ای! هنوز تا بهشت پانصد سال فاصله است. حرف به موقع و بجایی است. چون انسان تا یک بویی به مشامش رسید مثل بوی علم یا بوی ایمان، پیش خود می‌گوید: بله، همه چیز درست شد. در باز شد و چشم و گوشم باز شد. اما به او می‌گویند: نه آقا، هنوز پانصد سال فاصله ‌داری و خیلی کار دارد تا برسی. (1) در حدود دهۀ 50 شمسی @haerishirazi
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجربه یک بانوی هلندی بی دین از پیاده روی اربعین