فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت #ماجرای_مجاهدین را از به زودی آغاز خواهم کرد: تاریخچۀ مجاهدین خلق از تأسیس در سال 44 تا اعدام های 1367.
در این ویدئو به اجمال برخی از سرتیترهایی را که در سلسله ویدئوهای #ماجرای_مجاهدین دربارۀ آنها با هم سخن خواهیم گفت ذکر کردهام. سعی خواهم کرد هر ویدئو حداکثر ده دقیقه باشد. در کانال، فایل صوتی (و احیانا عکسهای مرتبط با موضوع هر فایل ویدئویی) را هم بارگذاری خواهم کرد. اگر سوالی داشتید پایین هر پست میتوانید بپرسید، سعی خواهم کرد مکتوب (یا اگر جمع شد، هر چند سوال را طی یک ویدئو) پاسخ بدهم.
پینوشت: ویدئوها را در محل کارم، یعنی اتاقم در منزل!، ضبط میکنم. صداهای صمیمیای که در پسزمینه خواهید شنید صدای بازی و شادی و داد و فریادهای کودکانۀ یوسُف و محمد است. در همۀ بخشهای زندگی من حضور گرم و دلگرمکننده دارند، از جمله ویدئوهای تاریخی 😊
✅@vahid_khazab
https://eitaa.com/ahlghalam
توضیحی دربارۀ ماجرای مجاهدین.mp3
3.16M
فایل صوتی ویدئوی بالا: توضیحی دربارۀ سلسله بحثهای ماجرای مجاهدین (منافقین)
https://eitaa.com/ahlghalam
38.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بخش اول #ماجرای_مجاهدین به زمینههای تأسیس این گروه و تأثیر انسداد داخلی و جو چپ جهانی بر شکلگیری چنین گروهی گفتگو میکنیم. از روزی که مهندس بازرگان در دادگاه نظامی گفت: «ما آخرین دستهای هستیم که بر اساس قانون اساسی مبارزه میکردیم.» از آنچه باعث شد سه عضو نهضت آزادی، سه دانشجوی دانشگاه تهران (محمد حنیفنژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیکبین رودسری) برای براندازی رژیم، راه تأسیس یک «گروه مسلح مبارزِ تماموقت» را انتخاب کنند؛ از شکلگیری نسل مجاهدین خلق و تولد سازمان مجاهدین خلق.
✅@vahid_khazab
https://eitaa.com/ahlghalam
ماجرای مجاهدین - 1.mp3
14.35M
فایل صوتی بخش نخست ماجرای مجاهدین: زمینه های تأسیس؛ از نهضت آزادی تا جو چپ و رادیکال جهانی
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر امروز آتش دشمن علیه ما سنگین است، به خاطر این است که در شبهای قدر انقلاب هستیم و در نقطه رسیدن به قلهایم.
⭕️از همه گردنههای تحریم و فشار اقتصادی عبور خواهیم کرد، در نقطهای هستیم که دشمن دارد نابود میشود و نشانههای سیاسی و اقتصادی آن آشکار شده است.
🔗 بریدهای از برنامه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ جهانآرا
https://eitaa.com/ahlghalam
📺 برنامه زنده #جهان_آرا
سازمان منافقین؛از جنایت در ایران تا شرارت در عرصههای بین المللی
🔹علت حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین چه بود؟
دکتر طاها طاهری،پژوهشگر تاریخ معاصر
⏰شنبه 3 تیر،ساعت ٢٢،شبکه افق
https://eitaa.com/ahlghalam
رباتهای هوشمند در سازمان بازرسی
🔹مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی: با توجه به حجم بالای تماسها به سامانۀ ۱۳۶، اقدام به بهرهگیری از فناوریهای نوین و استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار قرار گرفت.
🔹ربات هاتف با مردم صحبت و شکایت آنها را ثبت میکند. با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی درخواستها را تبدیل به متن کرده و کد رهگیری برای فرد پیامک میکند.
🔹ربات پالایش با پردازش متنها، آن را از طریق دستگاههای اجرایی پیگیری میکند.
🔹ربات رهگیر هم زنجیرۀ سوم ربات هاتف و پالایش به شمار میرود که وظیفۀ آن پیگیری گزارشهای ارسالی به دستگاهها است.
🔹ربات تحلیل داده نیز کارنامۀ عملکردی ما را بهصورت مستمر در بخشهای مختلف ارائه میدهد و در رابطه با اینکه در کدام حوزهها بایستی تمرکز کرده و تخصصیتر کار کنیم به ما کمک خواهد کرد.
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاکی شدن ابنسینا بخاطر سواستفاده از نامش در مجازی
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی با تحلیل عجولانه و بدون اینکه صبر کنیم ببینیم آیا مثلاً کلیپ سردار مفخمی یا خبرهای دیگه اصلش چی بوده نقطهزنی غلط میکنیم!
#سواد_رسانه
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزنویس | تاریخچه کوتاه پیرامون گروه واگنر
🔸از شب گذشته اخبار متعددی درباره کودتای گروهی موسوم به واگنر در روسیه منتشر شده، اما دقیقا این گروه از کجا و چطور شکل گرفته
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عملیات آستروتورفینگ چیست؟
⭕️ چطور یک توهم گسترده ایجاد میشود؟
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 جوانان خالی دنبال سلبریتی های توخالی اند
✅ ازدواج گلزار تنها ظاهرش یک عروسی و آغاز زندگی مشترک بود، اما درواقع پایانِ رویا بافیهای چند دختر مثلا عاشقپیشه بود. از ازدواج محمدرضا گلزار حرف میزنیم که حاشیههای زیادی داشت؛ اما نه از خود ازدواج، از حاشیههایش.
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاضر جواب نباشید
👤مرحوم استاد فاطمی نیا (ره)
https://eitaa.com/ahlghalam
🔴 علاقهمندی ٣۵ کشور جهان به خرید پرنده ایرانی
🔰 روزنامه الجریده کویت: تقاضا برای خرید پهپادهای ایرانی افزایش یافته و مستشاران نظامی 35 کشور جهان نسبت به این پهپادها علاقه نشان دادهاند.
چین در گذشته قرادادی برای خرید 15 هزار پهپاد ایرانی منقعد کرده بود و از دو روز پیش برای خرید ١۵ هزار پهپاد دیگر با تهران به توافق رسید.
https://eitaa.com/ahlghalam
🔻نقد روایت ناصواب مهدی نصیری:
مردمِ پنج درصدی یا خطشکنان پنج درصدی؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. مدعای مهدی نصیری در یادداشت اخیرش این است که رهبر انقلاب در نشستهای خصوصی گفتهاند که اگر نظام، حتی حمایت «پنج درصد از مردم» را نیز داشته باشد، کفایت میکند و دیگر خطری، تداوم نظام را تهدید نمیکند. این سخن بدان معنی است که آیتالله خامنهای، رهبر «همۀ مردم» نیست؛ چنانکه نه اکثریت مردم، ایشان را رهبر خویش قلمداد میکنند و نه خود ایشان با اکثریت مردم، همدلی و همراهی میکند. بنابراین، شکاف میان ملت و دولت، بسیار فزونی گرفته و حاکمیت با علم به اینکه از بدنۀ اجتماعی و رضایت مردمی، تهی شده است، تنها به همین جمع اندک پنج درصدی بسنده کرده است و میخواهد از طریق هواداری و حمایت اینان، خود را حفظ کند. بهاینترتیب، نصیری با یک «نقل خصوصی» کوشیده است سخن خود را به عنوان پیشفرض در ذهن مخاطب بنشاند.
۲. اما دربارۀ نقل خصوصی وی باید گفت آیتالله خامنهای هیچگاه بر این باور نبوده که «اکثریت مردم» با حاکمیت، همراهی ندارند و میان او و مردم، شکاف و انشقاق رخ داده، بلکه معتقد است که وجود نارضایتیهای اجتماعی نسبت عملکردها و کارگزاران، «طبیعی» و «همیشگی» است و مردم، میان «اصل نظام» و «امور اجرایی در نهادهای حاکمیتی»، تفاوت مینهند؛ چنانکه «مخالفتهای مردمی با برخی عملکردها»، هر اندازه نیز که شدت داشته باشد، باز نباید به معنی «صفآرایی در برابر نظام»، تفسیر شود. وجود نارضایتیهای اجتماعی، قابلانکار نیست، اما مسأله، «تفسیر نارضایتیها» است. نصیری با مصادرهبهمطلوبکردن، میکوشد «معنای ساختارشکنانه» به نارضایتیها و مخالفتها نسبت بدهد و موضعگیریهای چالشی و انتقادیِ بخشهایی از مردم را به معنی مخالفت با رهبر انقلاب تفسیر کند. چنین تفسیری، ناسازگار با ذهنیت مردم است. مردم در عین هر اعتراض و انتقادی، از نظام و رهبر آن «عبور» نکردهاند. وقتی رهبر انقلاب، به تصویری که نصیری از جامعه و ذهن مردم آفریده، هیچ اعتقادی ندارد، نباید نیز «حلقۀ حامیانش» را پنج درصدی بشمارد و بکوشد فقط آنها را حفظ کند. از نظر ایشان، اعتراضهای اجتماعی در میان مردم، جنس «ساختارشکنانه» ندارد و از «گسست» و «عبور» حکایت نمیکنند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه تحلیلگرانی همچون نصیری، همواره رهبر انقلاب را به «بیخبری از واقعیت اجتماعی» و «بسندگی به برخی نمودهای اجتماعی» متهم میکردند و میگفتند صدای جامعه، در جهت حاکمیت نیست و حاکمیت باید به خود بیاید و فاصلهگیری مردم از خود را دریابد. اینان ادعا میکردند که رهبر انقلاب، همۀ حرکتهای مردمی از قبیل شرکت در انتخابات را به نفع نظام و خود، تفسیر میکند و این امر، با «واقعبینی» تعارض دارد. اما اکنون برخلاف رویکرد گذشته، نصیری از «باخبرشدن رهبر انقلاب» خبر میدهد و میگوید ایشان از زوال بدنۀ اجتماعیِ نظام، مطلع است، بلکه حتی ادعا میکند اندیشۀ بسندگی به هواداران پنج درصدی، از «دهۀ هفتاد» در ذهن رهبر انقلاب وجود داشته است. این دو برداشت از ذهنیت رهبر انقلاب با یکدیگر تعارض دارند؛ ایشان از واقعیت اجتماعی، باخبر است یا بیخبر؟!
۴. نگاه رهبر انقلاب به مردم، «طیفی» و «پیوستاری» است؛ به این معنی که ایشان از همۀ مردم، توقع یکسان ندارد و میداند «رفتارهای سیاسی مردم»، مشابه نیست. در عین اینکه اکثریت مطلقِ مردم، همدل و همداستان با انقلاب هستند، اما از نظر رفتار سیاسی، درجات و مراتب متنوّع دارند. ازاینرو، نه باید از همۀ مردم توقع داشت که «رفتارهای سیاسیِ حداکثری» و «حمایتهای آنچنانی» داشته باشند، و نه باید از «رفتارهای سیاسیِ متوسط و حداقلی»، تضاد و تعارض را نتیجه گرفت. این خصوصیت جامعۀ اسلامی است که مردمانش در عین وحدت در جهتگیریها و غایات، «سطح هزینهدهی» و «قابلیت کنشگری»شان با یکدیگر تفاوت دارد. برایناساس، رهبر انقلاب معتقد است که چنانچه تنها «بخشی از جامعه»، حاضر به رفتارهایی باشند که از حمایت «حداکثری» و «تمامعیار» و «پُرهزینۀ» آنها حکایت کند، انقلاب به حیات خود ادامه خواهد داد. حتی تحلیل ایشان از دهۀ شصت و دوران دفاع مقدس نیز این است که با وجود اهمیت فراوان جنگ، اینگونه نبود که اکثریت مردم در آن شرکت داشته باشند، بلکه یک اقلیت، بار حضور مستقیم و میدانی را در جنگ عهدهدار شدند و طیفهای دیگر مردم در سطوح فروتر، همراهی و همدلی کردند. روشن است که این قاعده، خاص جنگ نظامی نیست، بلکه در نسبت با هر چالشی، مردم با «ضرایب مختلف»، کنشگری خواهند داشت. پس مسأله این است که در میان مردم، اقلیتی وجود داشته باشند که «هزینههای حداکثری» بدهند، نه اینکه مردم، فقط اینان هستند.
https://eitaa.com/ahlghalam
🛑بدرقه یک وزیرخارجه توسط شخص حاکم امارات تقریبا بی سابقه بود؛ سطح احترامی که برای امیرعبدللهیان قائل شدند در حد روسای جمهور بود؛ تاجایی که وزیرخارجه امارات خود رانندگی را بر عهده گرفت و همراه با وزیر ایرانی به گشت زنی پرداخت. یادمان نمیرود که وزیری هم داشتیم به هواپیمایش بنزین نمیدادند!
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 افشای جنایتهای تکاندهنده عبدالرحمان قاسملو دبیرکل سابق حزب دموکرات کردستان توسط فرمانده ارشد سابق حزب کریم کاکه سوری (معروف به کریم خالدار) از قتل عام اعضای این حزب برای رسیدن به قدرت
🔹یکی از اعضای حزب را همراه با خانمش که هفت ماهه باردار بود تیرباران کردند به طوری جنین از شکم مادر خارج شد
https://eitaa.com/ahlghalam
حاجآقا اگه واقعاً من رو آوردند ایران، هماهنگ کن برم سلول فائزه هاشمی دلم براش تنگ شده
#مصی_سلولی_نژاد
https://eitaa.com/ahlghalam
🍃آیه ی روز🍃
🔸سوره حجر، آیه ۴٣ و ۴۴:
وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ
لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِّكُلِّ بَابٍ مِّنْهُمْ جُزْءٌ مَّقْسُومٌ
⚡️ ترجمه :
و البته دوزخ وعده گاه همگى آنهاست.
براى آن هفت در است، براى هر در بخشى از آن گمراهان تقسيم شده اند.
💥توضیح :
مجرمین گمان نكنند كه می توانند از چنگال مجازات فرار كنند، و يا به حساب آنها رسيدگى نمى شود، حساب همه آنها يك جا و در يك محل رسيدگى خواهد شد.
🍁درهای جهنم در حقيقت درهاى گناهانى است كه به وسيله آن، افراد وارد دوزخ مى شوند، هر گروهى به وسيله ارتكاب گناهى و از درى.
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما رو به دیدن این کلیپ زیبا دعوت میکنم 🌷🌱🌷🌱
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام صادق علیه سلام میفرمایند :
📜مردم نسبت به ما ، سه گروهند: گروهى ما را دوست دارند، چون منتظر قائم ما هستند، تا از دنياى ما به نوايى برسند ، اينان سخنان ما را مى گويند و آنها را حفظ مى كنند، اما به كردار ما رفتار نمىكنند . بزودى خداوند اين عده را در آتش محشور خواهد كرد . [دوم] آن گروهى كه ما را دوست دارند و سخن ما را مىشنوند و از رفتارها كوتاه نمىآيند، تا به نام ما مردم را بچاپند ، خداوند شكم اين عده را از آتش پُر مىكند و گرسنگى و تشنگى را بر ايشان مسلّط مىگرداند . [سوم ]آن گروهى كه ما را دوست دارند و گفتار ما را حفظ مىكنند و امر ما را اطاعت مىنمايند و برخلاف كردار ما رفتار نمىكنند ؛ اينان از ما هستند و ما از آنان.
📚(تحف العقول ص ۵۱۴)
https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری | رضایت متقابل
🔖 اگر می خواهیم که خدا از ما راضی شود از خدا راضی شویم.
#درس_اخلاق_هفتگی
#شرح_حدیث_معراج #مقام_رضا
https://eitaa.com/ahlghalam
❤️ هیچگاه دیگری را تمسخر نکن، چه بسا از تو بهتر باشد
حجرات آیه ۱۱
https://eitaa.com/ahlghalam