📌بررسی خروج ایران
از ان پی تی
خروج ایران از ان پی تی و کمیسیون الحاقی (که سال ۱۹۹۳ به سایر قوانین آژانس اضافه شد و بر بازدیدهای سرزده و گسترده بازرسان آژانس دلالت دارد) در کمیسیون مشترک برجام بررسی میشه و ۳۵ روز وقت هست تا خروج ایران از ان پی تی و پروتکل الحاقی مورد بررسی و حل و فصل اختلاف صورت بگیره اگه اختلاف حل نشد موضوع به شورای امنیت کشیده خواهد شد.
اگه شورای امنیت هم نتونه اختلافات رو حل و فصل کنه خود به خود همه قطعنامه های شورای امنیت که در ذیل فصل هفتم هست بر می گردند
اکتبر ۲۰۲۵ زمان پایان قطعنامه ۲۲۳۱ یا همان قطعنامه برجام است.
مساله مهم اینه که تمدید تعلیق تحریم ها نیاز به قطعنامه و مصوبه جدید شورای امنیت داره که این قطعنامه قابل وتو شدن هست اما پیش نویس قطعنامه برای بازگشت تحریم ها ارائه بشه برای اون رای گیری نمیشه و حق وتویی هم وجود نداره
اگه هیچ قطعنامه ای هم طرح نشه بازهم تحریم ها خود به خود بر می گردند که حالا به اون اسنپ بک یا همون مکانیسم ماشه میگن.
در واقع اگه کار به شورای امنیت بکشه حتی اگه چین و روسیه تمدید تعلیق تحریم ها رو پیشنهاد بدهند کشورهای اروپایی می تونند وتو کنند و تحریم ها رو برگردانند
اما قطعنامه برای بازگشت تحریم ها به رای گذاشته نمیشه و حف وتو وجود نداره
حتی اگه چنین قطعنامه ای هم برای بازگشت تحریم ها ارائه نشه تحریم ها خود به خود بر می گردند
______________
# مرگ بر آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی
# ننگ ابدی بر اصلاح طلبان ، سرمایه های استکبار
# ایران شیلی نمی شه
# وفاق یا نفاق
https://eitaa.com/ahmaad_110
🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨
🌼🌼 #اخلاق_منتظرانِ_ظهور 7
🌺 امام علی علیهالسلام میفرماید :
«ترسناکترین وحشتها ، عُجب و خودبینی است.»
⚠️ از نشانههای این بیماری آن است که فرد کارهای نیکی را که انجام میدهد، بسیار بزرگ میپندارد‼️
🔆 امام علی علیهالسلام میفرماید :
«گناهی که تو را پشیمان میسازد، نزد خدا بهتر از کار نیکی است، که تو را مغرور میسازد.»
❌❌ و این همان آفت عمل است، انسانی که از آفتهای وجودش بیاطلاع است، با آنها کنار آمده و به وجود آن آفتها راضی شده است ‼️
👈 اکنون ما با نماز، عبادت و دینداری مختصر، خودمان را از منتظران ظهور حضرت میپنداریم‼️
✴️ و با وجود ۱۲۰۰ سال غیبت، غربت و مظلومیت امام زمان عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف، با کمال اطمینان میگوئیم که ما به وظیفهٔ خويش عمل کردیم.
اما نسبت به یاری و زمینه سازی برای ظهور امام زمانمان بیتفاوت هستیم، مواظب کِید نفس و رذیلهٔ عُجب باشیم ‼️
بسمه تعالی شانه
شرح حدیث عنوان بصری
قسمت بیست ودوم
(ادامهي حديث): وَ لا يُدَبِّرُ العَبدُ لِنَفسِهِ تَدبيراً: و (دوم اينكه عبد خود را در كار خويش صاحب تدبير نبيند و ) برای خود هیچ تدبیری نیندیشیده و نقشهای نکشد.
تفویض به رب
كسي كه به معرفت الله راه يافته و حقيقت عبوديت را در جان خويش مشاهده كرده است، ميداند آنچه در عالم واقع ميشود تقدير الهي است. چنانكه امام باقر علیه السلام ميفرمايند: ما شاءَ اللهُ كانَ و ما لَم يَشَأ لَم يَكُن: آنچه مشيّت الهي به آن تعلّق گيرد واقع ميشود و آنچه مشيّت خداوند نيست، واقع نميشود. تدبير عبد محكوم تقدير ربّ است و تنها تدبيري جامهي عمل ميپوشد كه منطبق با تقدير حضرت حق باشد. چنانكه خداوند به حضرت داوود نبي علیه السلام فرمود:
تُريدُ وَ اُريدُ وَ لا يَكونُ اِلاّ ما اُريدُ: اي داود! تو چيزي را اراده ميكني و من چيزي را اراده ميكنم و واقع نميشود مگر آنچه را من اراده كردهام. وقتي عبد به اين حقيقت پي برد، تدبير امر خويش را به مدبّر حقيقي، يعني خداي متعال وامينهد و تسليم تقدير الهي ميگردد، بهگونهاي كه ديگر از خود خواستي ندارد.
به لحاظ ديگر، وقتي عبد به جهل خويش نسبت به مصالح خود پيبرد و به علم، حكمت، رحمت، قدرت، غنا، جود و كرم بيمنتهاي پروردگار آگاه شد، خواست و سليقهي خود را رها ميكند و تدبير كار خود را به خداي عليم، حكيم، رحيم، قدير، غني، جواد و كريم خويش تفويض ميكند و همچون مؤمن آل فرعون ميگويد: أُفَوِّضُ أَمری إِلَی اللهِ إِنَّ اللهَ بَصيرٌ بِالعِبادِ: كار خويش را به خداوند تفويض نمودم و وانهادم كه هرآينه خداوند به بندگان خويش بصير و آگاه است.
از جهت ديگر، غلامی که صاحب دارد، آيا شب میتواند برای فرداي خود برنامهريزي كند كه فردا فلانجا میروم، فلان کار را انجام میدهم، فلان غذا را میخورم، فلان لباس را برای خود تهیّه میکنم؟ عبد که نمیتواند این کار را بکند. چشم عبد فردا باید به دهان ارباب و مالک و صاحبش باشد. ببیند ارباب به او چه میگوید. اگر بگويد: برو فلانجا، بگوید: چشم. هر لباسی که بدهد و بگوید تنت کن، بگوید چشم. هر غذایی را كه جلویش بگذارد و بگوید بخور، بگوید: چشم. عبد از قبل هیچ برنامه و تدبیر و نقشهای برای خود ندارد. هیچ وعدهای از پیش به خود نداده است. چشمش به دست مولایش است تا هرچه داد، تحویل بگیرد و لذّت ببرد. از پیش، هیچ نگاهی به سوی هیچچیز ندارد و هیچ نقشهای برای خود نميكشد؛ که مثلاً من در آینده فلان مقام را کسب میکنم، فلان ثروت را به دست میآورم، یا فلان جایگاه و شهرت را كسب خواهم كرد.
در مفاتیح الجنان بعد از دعای عرفهی امام حسین علیه السلام، مناجات عارفانهای با مضامين زيبا، عميق و بلندی وجود دارد. جملهای از آن مناجات این است: اِلهي اَغنِني بِتَدبيرِکَ لي عَن تَدبيري وَ بِاختيارِکَ عَن إِختياري: ای معبود من، با نقشه کشیدن و برنامهریزیهایی که تو برای من میکنی، مرا از برنامهریزی کردن و نقشه کشیدنهايم و با انتخاب و گزينشهايي كه تو برايم ميكني، مرا از انتخابها و گزینشهای خودم بینیاز کن. از این رو امام صادق علیه السلام فرمودند: دومین چیزی که حقیقت عبودیّت از آن حاصل میشود، این است که عبد برای خویش هیچ تدبیر و مصلحتاندیشی نداشته باشد. چشمش به مشیّت الهی باشد تا ببيند خدا برای او چه رقم ميزند و چه تدبیر ميکند. هیچ وعدهای از پیش به خود ندهد که اگر آن وعده محقّق نشد، از خدا برنجد و آزردهخاطر شود.
ادامه دارد
التماس دعا