🔶 #تربت #امام_حسین علیه السلام موجب #امان و حفظ مال 🔶
1- حَدَّثَنِي أَبِي وَ جَمَاعَةٌ ره عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ رَجُلٍ قَالَ: بَعَثَ إِلَيَّ أَبُو الْحَسَنِ الرِّضَا ع مِنْ خُرَاسَانَ ثِيَابَ رِزَمٍ وَ كَانَ بَيْنَ ذَلِكَ طِينٌ فَقُلْتُ لِلرَّسُولِ مَا هَذَا قَالَ طِينُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع مَا كَانَ يُوَجِّهُ شَيْئاً مِنَ الثِّيَابِ وَ لَا غَيْرِهِ إِلَّا وَ يَجْعَلُ فِيهِ الطِّينَ وَ كَانَ يَقُولُ هُوَ أَمَانٌ بِإِذْنِ اللَّه
#محمد_بن_عیسی از شخصى نقل كرده که گفت:
حضرت ابو الحسن #امام_رضا عليه السّلام از #خراسان بقچه اى برايم فرستادند كه در بين آن تربتى بود، به آورنده بقچه گفتم اين #تربت چيست؟
گفت: تربت قبر حضرت #امام_حسین عليه السّلام است، #حضرت_امام_رضا عليه السّلام جامه يا غير آن را وقتى به جايى مى فرستند حتما همراه آن تربت #اباعبدالله عليه السّلام را قرار داده و مى فرمايند: اين تربت به #اذن_خدا امان و موجب حفظ مال مى باشد.
📚 كامل الزيارات ص ۲۷۸
🍁🍂🍁🍂🍁🍂
کانال
#حجت_الاسلام_احمدنژاد
💠 @ahmadnezhaad_channel_110
📚 #یک_دقیقه_مطالعه
🍁برگ 1️⃣ از چهارده
📖 پيامهاى عاشورا برای زندگى حقيقى
🔰پيامهاى زندگى حقيقى (تبيين)
🏴عاشورا، جلوه اى از (عمق حيات)و (جوهر زندگى)است . زندگى تنها نفس كشيدن و زنده بودن نيست ودر محدوده (دنيا) هم خلاصه نمى شود.
🔹شناخت جوهره ناب زندگى انسانى در سايه عاشورا است . اينكه (حيات طيبه)چيست ؟ حيات ابدى با چيست ؟ گذر از مرحله (مرگ)ورسيدن به (خلود) چگونه به دست مى آيد؟ سعادت ، عزّت ، شخصيّت ، حيات ، عمر حقيقى ، پيروزى در چيست وبه چيست ؟ حيات ومرگ فردى واجتماعى را با چه معيارى مى توان شناخت ؟ (عقيده)و (ايمان)در جهت گيرى وشكل گيرى تلاشهاى انسان چه نقشى دارد؟ مرز ميان (حيات انسانى)و(حيات حيوانى)چيست ؟ وامثال اينگونه پرسشها، در (عاشورا) جواب مى يابد وپيام عاشورا داشتن ويافتن حياتى برتر در سايه جهاد وشهادت وفنا در راه خدا وحق وعقيده الهى است ، تا زندگيها از پوچى وكم محتوايى نجات يابد.
👈از مهمترين سؤ الهاى زندگى كه انسانهاى متعهد وهوشمند را به خود مشغول ساخته است ، اين است كه (چگونه بايد زيست ؟). جواب اين سؤال وقتى روشن مى گردد كه انسان پاسخى براى اين سؤال كه (چرا زندگى مى كنيم ؟) يافته باشد. در واقع، چرايى زندگى است كه به چگونگىِ آن جهت مى بخشد.
🔹ادامه دارد...
دوستانتان را نیز مهمان کنید💞
✅کانال رسمی حجت الاسلام احمد نژاد
┄┅─═◈═─┅┄
💠 https://eitaa.com/ahmadnezhaad_channel_110
حجـــت الاسلام احــمـــدنــــژاد
🏴 #عاشورا_در_منابع_اهل_سنت
🌅 از زمانی که امام حسین علیه السلام کشته شد افق سرخگون گردید.
🔳 وقال علي بن محمد المدائني ، عن علي بن مدرك، عن جده الأسود بن قيس: احمرت آفاق السماء بعد قتل الحسين بستة أشهر، نري ذلك في آفاق السماء كأنها الدم.
قال: فحدثت بذلك شريكا، فقال لي: ما أنت من الأسود؟، قلت: هو جدي أبو أمي قال: أم والله إن كان لصدوق الحديث، عظيم الأمانة، مكرما للضيف.
📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲.
📚 تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵.
📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲.
📚 تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷.
🔳 علي بن مدرك از پدر بزرگش اسود بن قيس نقل مي كند كه گفت:
🌄 پهنه آسمان پس از شهادت امام حسين به مدت شش ماه سرخرنگ شده بود كه ما آن را شبيه خون در آسمان مشاهده مي كرديم، علي بن محمد مدائني از وي سؤال كرد: چه نسبتي با اسود داری؟
👤گفت: او جد مادري من است گفت:
☝🏻به خدا سوگند كه او راستگو و امانتداری بزرگ وميهمان نواز بود.
🔳 وقال عباس بن محمد الدوري، عن يحيي بن معين: حدثنا جرير، عن يزيد بن أبي زياد، قال: قتل الحسين ولي أربع عشرة سنة، وصار الورس الذي كان في عسكرهم رمادا واحمرت آفاق السماء ونحروا ناقة في عسكرهم فكانوا يرون في لحمها النيران.
📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵.
📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲،، ص ۳۰۵.
📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ، ص ۳۱۳.
📚 تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵.
📚 تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰.
🔳 يزيد بن ابي زياد مي گويد:
👳🏻♀من چهارده ساله بودم كه حسين بن علي به شهادت رسيد گياه ورس در بين لشكر به خاكستر تبديل شد و پهنه آسمان قرمز رنگ شد شتری را لشكريان ذبح كردند آتش از گوشتش زبانه میكشيد.
🔳 عن هشام عن محمد قال تعلم هذه الحمرة في الأفق مم هو فقال من يوم قتل الحسين بن علي.
📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲.
📚 تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵.
📚 تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۸.
🔳 هشام از محمد نقل مي كند كه گفت:
❓مي داني سرخي افق از چه زماني بوده ؟
🌅 از روزي كه حسين بن علي به شهادت رسيد اين سرخي در افق ديده شد.
🔰 به ما بپیوندید...
💠 @ahmadnezhaad_channel_110
🕌 #کرامات | خبر #حضرت_زينب(س) درباره ساختن بارگاه برای سیدالشهدا(ع)
🌹 یکی از موارد اخبار غیبی حضرت زینب کبری (س) پیرامون ساخت بارگاه و حرم برای حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش بود.
💚 ايشان تربيت شدة مكتب حضرت اميرالمؤمنين(ع) و حضرت زهرا(س) بود و علوم فراواني را از خاندان وحي فرا گرفته بود. [١]
⚔ بعد از جریان عاشورا و مصائب عظیم آن، از افرادي كه نقش عمده اي در اعتلاي فرهنگ عاشورا ايفا كرد، حضرت زينب كبري (س) بود.
🏴 حضرت زينب (س) بي تابي حضرت سجاد (ع) را مشاهده كرد، به ايشان فرمود:
🔅«چرا اينگونه بي تاب مي شويد، شيعيان و ارادتمندان ما در آينده به اين سرزمين مي آيند و بر بدن هاي شهداي كربلا گنبد و بارگاه مي سازند و در مصائب پدر بزرگوارت اشك می ریزند و اقامة عزا مي كنند». [٢]
🏛 يكي ديگر از اخبار غیبی حضرت زينب(س) در كاخ شام و در برابر يزيد بود.
🌹حضرت به يزيد فرمود:
🔅«ثمّ كد كيدك واجهد جهدك؛ تو با حكومت ظاهري كه در دست داري، بر اساس هوا و هوس، [برادر و خاندانم را به شهادت رساندي] تا آنجايي كه ممکن بود به ما ظلم و ستم كردي»، امّا بدان حكومت تو زمان زيادي طول نمي كشد و شيعيان تا روز قيامت تو را لعنت مي كنند و از خداوند مي خواهند تو را به بدترين عذاب دچار كند. امّا در مقابل، شيعيان تا روز قيامت ما را به نيكويي ياد می کنند و ما را واسطة فيض الهي قرار مي دهند: «ولا تمحو ذكرنا». [٣]
📚 پی نوشت ها:
[١]. حضرت امام سجّاد(ع) به حضرت زینب(س) فرمود: «أنتَ بِحَمدلله عالِمة غیر معلّمة، فهمة غیر مفهمة».
📚 احتجاج، ٢/٣١؛ بحارالأنوار، ۴۵/١۶۴.
[٢]. کامل الزیارت، ٢۶٠ - ٢۶۶؛ «قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ(ع)... إِنَّهُ لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِي (ع) وَ قُتِلَ مَنْ كَانَ مَعَهُ مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَى الْأَقْتَابِ يُرَادُ بِنَا الْكُوفَةُ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ صَرْعَى وَ لَمْ يُوَارَوْا فَيَعْظُمُ ذَلِكَ فِي صَدْرِي وَ يَشْتَدُّ لِمَا أَرَى مِنْهُمْ قَلَقِي فَكَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ وَ تَبَيَّنَتْ ذَلِكَ مِنِّي عَمَّتِي زَيْنَبُ بِنْتُ عَلِيٍّ الْكُبْرَى فَقَالَتْ: مَا لِي أَرَاكَ تَجُودُ بِنَفْسِكَ يَا بَقِيَّةَ جَدِّي وَ أَبِي وَ إِخْوَتِي فَقُلْتُ وَ كَيْفَ لَا أَجْزَعُ وَ أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَى سَيِّدِي وَ إِخْوَتِي وَ عُمُومَتِي وَ وُلْدَ عَمِّي وَ أَهْلِي مُضَرَّجِينَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِينَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِينَ لَا يُكَفَّنُونَ وَ لَا يُوَارَوْنَ وَ لَا يُعَرِّجُ عَلَيْهِمْ أَحَدٌ وَ لَا يَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ كَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَيْتٍ مِنَ الدَّيْلَمِ وَ الْخَزَرِ فَقَالَتْ لَا يَجْزَعَنَّكَ مَا تَرَى فَوَ الله إِنَّ ذَلِكَ لَعَهْدٌ مِنْ رَسُولِ الله إِلَى جَدِّكَ وَ أَبِيكَ وَ عَمِّكَ وَ لَقَدْ أَخَذَ الله مِيثَاقَ أُنَاسٍ مِنْ هَذِه الْأُمَّةِ لَا تَعْرِفُهُمْ فَرَاعِنَةُ هَذِهِ الْأَرْضِ وَ هُمْ مَعْرُوفُونَ فِي أَهْلِ السَّمَاوَاتِ أَنَّهُمْ يَجْمَعُونَ هَذِهِ الْأَعْضَاءَ الْمُتَفَرِّقَةَ فَيُوَارُونَهَا وَ هَذِهِ الْجُسُومَ الْمُضَرَّجَةَ وَ يَنْصِبُونَ لِهَذَا الطَّفِّ عَلَماً لِقَبْرِ أَبِيكَ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ(ع) لَا يَدْرُسُ أَثَرُهُ وَ لَا يَعْفُو رَسْمُهُ عَلَى كُرُورِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ لَيَجْتَهِدَنَّ أَئِمَّةُ الْكُفْرِ وَ أَشْيَاعُ الضَّلَالَةِ فِي مَحْوِهِ وَ تَطْمِيسِهِ فَلَا يَزْدَادُ أَثَرُهُ إِلَّا ظُهُوراً وَ أَمْرُهُ إِلَّا عُلُوّاً ....»
[٣]. الاحتجاج، ٢/٣٧؛ بخشی از احتجاج حضرت زینب(س) در کاخ یزید: «ثم كد كيدك، واجهد جهدك، فوالله الذي شرفنا بالوحي والكتاب، والنبوة والإنتخاب، لا تدرك أمدنا، ولا تبلغ غايتنا، ولا تمحو ذكرنا، و لايرحض عنك عارنا، وهل رأيك إلا فند، وأيامك إلا عدد، وجمعك إلا بدد، يوم يناد المنادي ألا لعن الله الظالم العادي».
📕 برگرفته از کتاب آئین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع) نوشته #استاد_حسین_انصاریان.
🔰 به ما بپیوندید...
💠 @ahmadnezhaad_channel_110