eitaa logo
احوال حوزه
2.9هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
ششم : تفاوت ها را نشان دهید
هفتم : آرای خاکستری را بیایید
هشتم : جانفدا بسازید
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه : همه ی شما، همه ی ما زن و مرد، هر مکلف همانطور که باید نماز بخواند همانطور باید سرنوشت خودش را تعیین کند ما یک سیلی خوردیم از اشتباه ما همه ی این نابسامانی هایی که الان داریم برای اینکه اشتباه کردیم نباید اشتباه تکرار شود دنبال این باشید که یک نفر صد در صد مکتبی اسلامی ، در خط اسلام برای ریاست جمهوری انتخاب شود کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت اول) نقل است که پیامبر(ص) در غدیر خم از ابلاغ پیام وحی مبنی بر اعلام جانشینی حضرت امیر(ع) نگرانی‌هایی داشت و دلیلش را فرمود: «لقِلّة المؤمنین و کثرة المنافقین» (کمی مؤمنان و زیاد بودن منافقان).
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت اول) (ارسالی از طرف رضا طبیب زاده) نقل است که پیامبر(ص) در غدیر خم از ابلاغ پیام وحی مبنی بر اعلام جانشینی حضرت امیر(ع) نگرانی‌هایی داشت و دلیلش را فرمود: «لقِلّة المؤمنین و کثرة المنافقین» (کمی مؤمنان و زیاد بودن منافقان). نفاق، ریشه در میل به قدرت یا منزلت دارد. انسان منافق به تعبیر ، «بی رو» است. اصلا رو ندارد؛ شکل ندارد؛ برای همین به شکل محیط در می‌آید؛ محیطی که قدرتمند است. به آن شکل در می‌آید تا قدرتمند شود. قدرت، گاه قدرت سیاسی است و گاه قدرت اجتماعی؛ اساسا جماعت قدرت دارد. برای همین، انسان بی رو و بی شکل، هم‌رنگ جماعت می‌شود. برای همین، در تاریخ صدر اسلام، بعد از هجرت به مدینه و شکل‌گیری حکومت و جامعه‌ی اسلامی است که نفاق، تبدیل به مسأله‌ای مهم و اساسی می‌شود. هرچه جامعه ظاهربین‌تر باشد، نفاق گسترده‌تر و عمیق‌تر و کاربردی‌تر می‌شود؛ چون جامعه به شکل اهمیت می‌دهد، نه محتوا. لذا با هر محتوا و ذات و اعتقاد و شخصیت و اخلاقی، همین‌که به شکل جماعت یا حکومت در بیایی، مورد احترام خواهی بود. در چنین جامعه‌ای، کسی برچسب «مذهبی» می‌خورد که ظاهر مذهبی داشته باشد. آن‌وقت هر کار خلاف مذهب هم که بکند، تا زمانی که ظاهرش مذهبی است، به او می‌گویند «مذهبی»! در چنین جامعه‌ای به کسی برای مسؤولیت‌ها اعتماد می‌شود که شعار بدهد؛ شعارهای باب میل جماعت؛ باب میل قدرت. عمل مهم نیست، عقیده مهم نیست، حق و حقیقت مهم نیست؛ شعار مهم است. چون شعار، ظاهرانه‌ترین چيزهاست. چنین جامعه‌ای مطالبه‌اش ظاهرسازی است؛ مطالبه‌اش نفاق است! چنین جامعه‌ای رشد نمی‌کند، پیشرفت نمی‌کند؛ از درون تهی است و جز پوسته‌ای باد کرده نخواهد شد. جامعه‌ی ظاهربین، از همه چیز فقط ظاهرش را می‌خواهد؛ رشد ظاهری، رفاه ظاهری، دین ظاهری،... . جامعه‌ای که شکل ندارد، مسیر و آینده‌ای هم ندارد؛ چون برنامه‌ای ندارد و تابع شرایط است؛ تابع باد است؛ «از هر طرف که باد بیاید...». چنین جامعه‌ای را فقط اقتدارگرایان می‌توانند ظاهرا سر پا نگه دارند؛ همان کاری که خلفا و بنی امیه و بنی عباس کردند. چون هرچه قدرت بگوید و اِعمال کند، مهم است؛ نه حق و حقیقت. لذا علی(ع) به درد چنین جامعه‌ای نمی‌خورد و جامعه با علی(ع) همراه نمی‌شود؛ او هم نمی‌خواهد به روش دیگران عمل کند؛ چون رشد را برای مردم می‌خواهد، نه صرفا ظاهرِ رشد را. علی(ع) به درد چنین جامعه‌ای نمی‌خورد چون این جامعه دردش ظواهر است؛ حتی در خواستنِ دنیا هم به سطحی‌ترین و ظاهربینانه‌ترین شکل عمل می‌کند. اما علی(ع) برای انسان، حقیقتِ کمال را می‌خواهد - چه مادی، چه معنوی- نه فقط ظاهر آن را. پیامبر(ص) نگران کثرت منافقین بود در امت... T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
اصلاح طلبان میدانند که مردم از برند آنها در ۸ سال گذشته،بیزار شده اند حال از هیچکدام از دو اصلاح طلب شناسنامه دارشان در انتخابات حمایت نمی کنند و حتی اجازه ارائه برنامه ی آنها را در جمع اصلاح طلبان هم نمیدهند... آنها میخواهند از اقبال مردم به سمت کاندیدای مستقل استفاده کنند-در واقع هم مهرعلیزاده و هم همتی، اصلاح طلبانی در قالب مستقل ند،چیزی که هر ۴ کاندیدای انقلابی در ذهن مردم،از آن محروم ند رییس ستاد انتخاباتی آقای رییسی:یک اصولگراست و همچنین اکثریت روسای ستادهای انتخاباتی ایشان در شهرستان ها نیز از اصولگرایان سنتی هستند آقایان زاکانی و رضایی هم سالها به عنوان یک اصولگرا شناخته شده اند-هر چند که امروز مدعی ند که مستقل ند و تنها آقای جلیلی ست که تاکنون به صورت مستقل بوده و هیچ تلاشی برای دریافت حمایت از هیچکدام از دوجریان مرسوم کشور نداشته است به نظر میرسد که روزهای آینده،اقبال به سمت گزینه های مستقل و کسانی از افرادی جدید در تیم های شان استفاده میکنند بیشتر باشد 👈مطلب ارسالی از رضا مطلوب 👈(این مطلب صرفا یک پیش بینی ست و موضع رسمی این کانال نیست) کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
نفاق، از ریشه های انحراف امت (قسمت دوم)
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت دوم) ؛ جامعه‌ی ظاهربین، بستر اصلیِ نفاق است. هرچه ظاهربینی در جامعه کمتر باشد، نفاق و منافق هم مجال کمتری برای عرض اندام دارند. ‌حضرت زهرا(س) در خطبه‌ی فدکیه، مردمی را که پیامبر(ص) از کثرت منافقین در آن‌ها بیمناک بود، این‌گونه توصیف می‌کند: آن‌گاه که علی(ع) خود را در راه خدا فرسوده می‌ساخت و تمام تلاش کوشش خود را در سختی‌ها و رنج‌هایی که در راه اسلام و مسلمین پیش می‌آمد، صرف مسیر حق و الهی می‌کرد و از هیچ رنج و ملامتی، ابایی نداشت، شما در گوشه‌ای به آسودگی و رفاه خود مشغول بودید و شاد و خرم و برکنار از هر رنجی روزگار می‌گذراندید و منتظر بودید که چه زمانی منفعتی می‌رسد و چه زمانی رنجی در کار است؛ گوش به زنگ بودید تا از منافع بهره‌مند و از رنج‌ها برکنار باشید. قرآن به ما می‌آموزد که منافقان هرگاه دستور جهاد و تلاش می‌آید و رنجی در پیش است، از پیامبر(ص) اذن می‌خواهند که معافشان کند (توبه، ٨۶). در انتظار نشسته‌اند که اگر فتح و پیروزی به مسلمین رسید، خود را جزء آنان بدانند و چون بهره‌ای به کافرین رسید، بگویند که صرفا ظاهرشان با مؤمنین بوده (نساء، ١۴١). منافق، سهم‌خواه است. هرجا بهره و نصیبی باشد، خود را آن‌جا جا می‌کند و هرجا رنج و تلاش و سختی باشد، خود را کنار می‌کشد. در رنج‌ها دیگران را جلو می‌اندازند و در گشایش‌ها، خود جلودار می‌شوند. منافقین دل و زبانشان دوتاست (آل عمران، ١۶٧). آیات اول تا هشتم سوره‌ی منافقون، آن‌ها را به این ویژگی‌ها توصیف می‌کند: به راحتی دروغ می‌گویند و برای حفاظت از خود و منافعشان، سوگندهای دروغ می‌خورند. آن‌چنان در ظاهرسازی ماهرند که حتی اگر از باطنشان خبر داشته باشی هم، وقتی می‌بینی‌شان، شگفت‌زده می‌شوی از این همه ظاهرالصلاحی‌شان. منافقین،خود را عزیز می‌دانند و دیگران را ذلیل؛ خود را بزرگ می‌دارند و دیگران را کوچک. برای ظاهر عزت‌مندانه‌ی خود، حاضرند به هر شکلی هر کسی را در جامعه ذلیل و کوچک جلوه دهند. آن‌ها برای ارضای توهم عزت‌طلبانه‌ی خود، هر صدا و حرکتی را به ضرر خود می‌پندارند و تلاش برای سرکوب آن دارند. اگر خود را مذهبی جا زده باشند، هرکسی که با آن‌ها همراه نباشد را بی‌دین می‌نامند؛ و اگر خود را با بی‌دینان همراه کرده باشند، هرکسی که کوچک‌ترین اختلافی با آن‌ها داشته باشد را مذهبی می‌نامند. منافقین به هیچ چیزی جز منافعشان مومن نیستند. اگر ایمان دینی برایشان منفعت داشته باشد، خود را مومن جلوه می‌دهند و هرگاه کفر برایشان بیارزد، خود را کافر جلوه می‌دهند. اینان قائل به حق و حقیقت نیستند و در اعتقاد و عمل، مبنایی جز منافع ظاهری شخصی ندارند و هر چیزی را فدای آن می‌کنند. T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
تعریض آقا به شکاف هایی ست که به واسطه عدم پاسخگویی مسئولان سبب شائبه و شایعه در خصوص افراد در فضای جامعه میشود کمترین توقع از شورای نگهبان این بود، که با مکانیزم های پاسخگویی و اقناعی مناسب،از ایجاد شایعه های مختلف و تهمت های پس از آن در فضای جامعه جلوگیری میکرد مردم در برابر تصمیمات شاذ که در انتخاب آنها تاثیرمستقیم دارد،حداقل یک جواب روشن و قانع کننده از مسئولین شورای نگهبان میخواستند وگرنه اختیارات شورا،سرجای خود محفوظ است. ارسالی از سوی سجاد ایام کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
نفاق، از ریشه های انحراف امت (قسمت سوم/قسمت پایانی)