هدایت شده از قرآن، نور زندگی
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش جامع قرآن
✨دوشنبه های قرآنی✨ 〰️ میهمان این هفته حجتالاسلام والمسلمین استاد محمد صافی حافظ کل قرآن کریم دان
1402.12.21 معرفی آموزش جامع.mp3
15.74M
معرفی آموزش جامع قرآن در برنامه دوشنبه های قرآنی در کانال کریمه اهل بیت علیهم السلام
#معرفی_آموزش_جامع_قرآن
آموزش جامع قرآن
✨دوشنبه های قرآنی✨ 〰️ میهمان این هفته حجتالاسلام والمسلمین استاد محمد صافی حافظ کل قرآن کریم دان
1403.01.13 شیوه آموزش نبوی.mp3
14.55M
توضیح شیوه آموزش قرآن در سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
#معرفی_آموزش_جامع_قرآن
#آموزش_قرآن_در_سیره_پیامبر
آموزش جامع قرآن
✨دوشنبه های قرآنی✨ 〰️ میهمان این هفته حجتالاسلام والمسلمین استاد محمد صافی حافظ کل قرآن کریم دان
1403.01.20 آسیب شناسی آموزش قرآن.mp3
15.08M
بررسی برخی از آسیبهای آموزش قرآن در کشور و ضرورت بازگشت به سیره نبوی
#معرفی_آموزش_جامع_قرآن
#آسیب_شناسی_آموزش_قرآن
با سلام و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام
در ایام ماه مبارک رمضان، سه جلسه پخش زنده در بستر ایتا و در کانال مربوط به اداره قرآن حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
با توجه به اتمام مهلت پخش زنده آن جلسات در ایتا، صوت جلسات را به اشتراک گذاشتم. 👆👆👆👆👆👆
با توجه به اینکه معمول مخاطبان این جلسات، سابقه آشنایی با آموزش جامع را نداشتند، سعی کردم با بیانی ساده هم به معرفی این شیوه پرداخته و هم ضرورت بازگشت به سیره نبوی و فوائد آن را مطرح کنم. به نظر میرسد برای دوستان و عزیزان قابل استفاده باشد.
با سلام و تسلیت ایام اسارت آل الله
پیرو پیامهای برخی اساتید معزز مبنی بر جلوگیری برخی مدارس و مراکز از انتخاب آموزش جامع قرآن در ترم آینده و ابراز نگرانی های متعدد و دلسوزانه ایشان، نکاتی را به عرض بزرگواران میرسانم:
1. در دوسال اخیر و پس از پایان مسئولیت استاد بهجت پور، به تدریج روند خارج کردن این کتاب از گردونه آموزش مدارس آغاز شد.
ابتدا با عدم پیگیری و حمایت از بازنویسی جلد اول که با زحمت زیاد تهیه شده بود و با توجه به بازخوردهای بهدست آمده و اعمال اصلاحات، حدود 40 تا 50 درصد تغییر کرده بود
سپس با اختیاری کردن این درس در عرض شیوه قدیم آموزش قرآن
و حالا با منع انتخاب این درس در برخی از مراکز و مدارس
2. روشن است که چنین برخوردی که بدون رویه متعارف علمی و ارزیابی روشن و بررسی توسط مسئولان درگیر با این طرح صورت گرفته، بیشتر به یک تسویه حساب درون سازمانی با برخی افراد شباهت دارد و پیامدهای منفی آن (از قبیل جلوگیری از ترویج یک طرح جدید در بین طلاب و بالتبع در میان اقشار جامعه، اتلاف وقت و انرژی و هزینه نیروها و اساتید و خود آن مرکز که در خلال مراحل تهیه و تدوین کتاب و برگزاری دوره های تربیت مربی و توانمندسازی اساتید و جلسات پشتیبانی و ... صورت گرفت و ...)
متوجه عاملان این اتفاق بوده و در دنیا و آخرت باید پاسخگوی این رفتار خویش باشند.
3. از آنجا که بنده و دیگر عوامل تهیه کتاب، هیچ مسئولیتی در مرکز نداریم، تنها کاری که از دستمان بر میآمد، اطلاع رسانی به برخی مسئولان مرکز بود که انجام شد. هرچند این عزیزان هم نمیتوانستند در تصمیم سازی این قصه دخالتی داشته باشند
4. مژده ای برای اساتید محترم، مخصوصا دغدغه مندان و دلسوزانی که از این ممنوعیت ناراحتند، دارم و آن اینکه: این طرح در دیگر مراکز آموزشی مانند مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و نیز مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران جای خود را باز کرده و به عنوان یک طرح، به تصویب رسیده و در آینده نزدیک اجرا میشود.
بعنوان نمونه، قرارداد تدوین جلد اول آموزش جامع قرآن برای حوزه علمیه برادران نهایی شده و با همکاری اساتید مؤلف مشغول تدوین آن هستیم.
5. اما مهمترین نکته برای اساتید خواهر آموزش جامع این است که آنچه دغدغه طراحان و مؤلفان این سری کتابها بود، ترویج آن در جامعه و کلاسهای قرآن بود و شما عزیزان و بزرگوارانی که این شیوه را مسلط هستید، میتوانید کلاسهای خود را به این شیوه برگزار کنید. چه در خود حوزه و چه در خارج حوزه
توضیح این که:
اینجانب، چندین سال است که هرجا به من آموزش قران پیشنهاد میشود (چه تجوید چه روخوانی و چه حفظ) کلاس را به شیوه آموزش جامع اداره میکنم. حتی اگر آن مرکز آموزشی بر تدریس کتاب و جزوه مورد نظر تأکید داشته باشد. یعنی با در نظر گرفتن محتوای آن کتاب، کلاس را به شیوه جامع برگزار میکنم. روشن است که منظور این است که با حفظ اصول طرح آموزش جامع (اصول حاکم بر این طرح که در مقدمه جلد اول در اختیار شماست) به سلیقه خودم و فرصتی که در اختیار دارم و نیز متناسب با سطح مخاطب، مهارت قرائت را در کنار آموزش معارف سوره و نیز بیان راهکارهای عملیاتی سازی آن معارف در کلاس خود خواهم داشت.
و این امر هم در کلاسهای حوزه قابل اجراست و هم در کلاسهای خارج حوزه که شاید دست شما برای اجرای اینگونه کلاس، بازتر باشد.
خلاصه اینکه، شما بزرگواران اکنون دارای تسلط و مهارت بر انجام این شیوه کلاسداری در هر کلاسی هستید. مشروط به این که این طرح را پذیرفته و به محسنات آن باور داشته باشید. و این با عوض کردن کتاب و محتوای آموزشی قابل جمع است. مهم همین است که به حول و قوه الهی و تأییدات ولی عصر علیه السلام و با حمایت و کمک شما توانستیم بیش از چندصد معلم قرآن را با شیوه آموزشی پیامبر اعظم آشنا و توانمند کنیم.
زین پس، ترویج این شیوه در کلاسهای خود حوزه و خارج از آن، بر عهده و دوش شما بزرگواران است.
6. بنده کمترین هم اعلام میکنم که برای آموزش این شیوه و طرح آموزش جامع، در هرکجای کشور که لازم باشد آماده خدمتگذاری و ارائه آن هستم. کما این که تا کنون در یکی دو شهر این دوره برگزار و یا به کارشناسان موسسات قرآنی، ارائه شده است. لذا در صورتی که هر کدام از بزرگواران و علاقمندان به ترویج قرآن در جامعه، نیاز به حضور این حقیر داشتید، تا حد امکان در خدمت هستم و از انتقال تجربیاتی که از اساتیدم فراگرفتم دریغ نخواهم کرد
آیدی بنده که در اطلاعات کانال هست و این هم شماره بنده: 09192529700
خدا همه ما و شما را به خدمت بیشتر و خالصانه تر به قرآن موفق گرداند
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انگیزشی
مگه میشه با این روحیه حافظ نشد 🥺
💥 قریب به یک ساله که درگیر جنگ هستن خونههاشون خراب شده ولی بازم مأیوس نشدند و قوی تر از قبل ادامه میدن 🥺
این فیلم کلی تلنگر داره، سعی کنید از امنیت این زمان بهترین استفاده رو ببرید. 🤲❤️
#شهید_نصرالله 🥀
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی استاد بهجت پور
✅✅✅لینک محتوای صوتی دروس تفسیر تنزیلی قرآن کریم استاد #بهجت_پور
🍀مقدمات ورود به #تفسیر_تنزیلی_قرآن_کریم
🌺جلسه اول
https://eitaa.com/bahjatpoor/439
🌺جلسه دوم
https://eitaa.com/bahjatpoor/440
🌺جلسه سوم
https://eitaa.com/bahjatpoor/441
🌺جلسه چهارم
https://eitaa.com/bahjatpoor/442
🌺جلسه پنجم
https://eitaa.com/bahjatpoor/443
🌺جلسه ششم
https://eitaa.com/bahjatpoor/444
🌺جلسه هفتم
https://eitaa.com/bahjatpoor/445
🌺جلسه هشتم
https://eitaa.com/bahjatpoor/446
🍀تفسیر #سوره_علق
جلسه اول (مقدمات ورود به سوره)
https://eitaa.com/bahjatpoor/448
جلسه دوم (مقدمات ورود به سوره 2)
https://eitaa.com/bahjatpoor/462
جلسه سوم (مقدمات ورود به سوره 3)
https://eitaa.com/bahjatpoor/463
جلسه چهارم (مقدمات ورود به سوره 4)
https://eitaa.com/bahjatpoor/449
جلسه پنجم (آیات بسم الله الرحمن الرحیم و آیه اول)
https://eitaa.com/bahjatpoor/450
جلسه ششم (آیه اول)
https://eitaa.com/bahjatpoor/451
جلسه هفتم (آیه 2)
https://eitaa.com/bahjatpoor/452
جلسه هشتم (آیات 3 تا 5)
https://eitaa.com/bahjatpoor/453
جلسه نهم (آیات 5 و 6)
https://eitaa.com/bahjatpoor/454
جلسه دهم (آیات 6 تا 9)
https://eitaa.com/bahjatpoor/455
جلسه یازدهم (آیه 9 و 10 سوره)
https://eitaa.com/bahjatpoor/456
جلسه دوازدهم (ایات 11 تا 14 سوره)
https://eitaa.com/bahjatpoor/457
جلسه سیزدهم (آیات 15 تا 18 سوره)
https://eitaa.com/bahjatpoor/458
جلسه چهاردهم (آیه اخر سوره)
https://eitaa.com/bahjatpoor/472
جلسه پانزدهم (نکته های روش شناختی سوره) عالی عالی و بدیع
https://eitaa.com/bahjatpoor/473
🍀تفسیر #سوره_قلم
جلسه اول ؛ مقدمه
https://eitaa.com/bahjatpoor/476
جلسه دوم؛ آیه اول
https://eitaa.com/bahjatpoor/486
کانال اطلاع رسانی امور علمی استاد بهجتپور
زیرمجموعه گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه و مرکز تخصصی تمهید
02532920244
ادمین: @ANSAREQURAN
https://eitaa.com/bahjatpoor
https://eitaa.com/bahjatpoor
ـ🍃🌸🍃🌸
ـ🌸🍃🌸 ﷽
ـ🍃🌸
ـ🌸
آیت الله علوی گرگانی نقل کردند:
روزی آیت الله گلپایگانی (ره) به دیدن پدرم تشریف آوردند موقع رفتن فرمودند، ما بنا داریم خدمت علامه طباطبایی برسیم اگر شما هم تمایل دارید تشریف بیاورید.
من به همراه پدرم درمعیت آیت الله گلپایگانی(ره) خدمت علامه طباطبایی رسیدیم.
بعد از تعارفات معمولی آیت الله گلپایگانی پرسیدند:
آقا به چه مشغول هستید؟
این همه کتاب تفسیر درمقابل شما چه علت دارد؟
فرمودند:
مادرم را شبی درخواب دیدم به من فرمودند:
محمدحسین چیزی بنویس که اینجا بازار داشته باشد گفتم:
مادر چه چیزی آنجا بازار دارد؟
فرمودند: آنچه راجع به قرآن وعلوم قرآن است.
لذا به تفسیر قرآن مشغولم.
۸ دسامبر، ۱۹.۵۵.m4a
2.15M
فایل صوتی یکی از شاگردان کلاس قرآن مجازی که برای آزمون ارسال کرده است.
درسهای آموزنده آن نیازی به توضیح ندارد:
تأثیر قرائت قرآن در خانه، الگوپذیری کودکان از والدین، شیوه اقراء و دامنه گسترده تأثیرگذاری آن و ....