هدایت شده از الیاس ارشدی
باسلام
♦️دیشب با یکی از مجاهدین فلسطینی و از نیروهای موسس گردان های قسام حماس که الان خارج از فلسطین است پیرامون وضعیت غزه صحبت کردیم. از جهات مختلف سوالاتی جدی را طرح کردیم، نکات خوبی گفته شد و میدان برای ما روشن تر شد. یکی از دوستان #خلاصه_مباحث را مکتوب کردند. بعد از جلسه به دوستان گفتم کاش بجای حرفهای شعاری و کلی که این روزها در تجمعات از اشخاص تکراری میشونیم این مباحث طرح میشد قطعا بخشی از این ابهام و سرخوردگی ها برطرف میشد.
🔻🔻
۱. امروز مردم غزه همان حس فاتحانه ای را دارند که انگلیسی ها بعد از جنگ جهانی دوم و غلبه بر نازی ها روی خرابه های لندن و در کنار کشته های خود داشتند و ماهم مطمئن هستیم که بعد از غلبه بر صهیونیست ها کشور خود را به بهترین شکل خواهیم ساخت.
۲. ایران هم پیمان ماست و اگر امروز می بینید ما توان یافتیم که برعلیه اسرائیل چنین عملیاتی را اجرا کنم به دلیل آموزش های نظامی و تامین تسلیحاتی است که توسط ایران صورت گرفته است.
۳. امروز حزب الله و حشدالشعبی و انصارالله که در ارتباط با ایران هستند همگی مشغول درگیری با اسرائیل و آمریکا هستند و همین موجب شده محاسبات نظامی رژیم به هم بریزد و انتظاری برای حضور مستقیم ایران نیست.
۴. حماس ۴۰ هزار نیروی رزمی در آماده باش و ۶۰ هزار نیروی احتیاط دارد و غیر از حماس دو نیروی جهادی دیگر هم در غزه یگان های خود را دارا هستند.
۵. در صورت حمله زمینی به غزه دنیا از عملکرد حماس متعجب خواهد شد. قدرت عملیات حماس در سه ضلع زمینی، هوایی و دریایی است.
۶. در یک ساعت ابتدایی عملیات طوفان الاقصی ۳۰ فرمانده ارشد رژیم اسیر شدند.
۷. اکثر خانه های غزه با پنل خورشیدی تولید برق دارند و برای نیازهای حداقلی استفاده می شود.
۸. غزه دو منبع آب اصلی دارد که یکی از طریق لوله کشی از قدس می آید و یکی از منابع زیرزمینی است و در حال حاضر مردم از آب های زیرزمینی استفاده می کنند.
۹. ما دغدغه زمین یا کشور خودمان را نداریم مساله ما آزاد کردن اسلام و نجات اسلام است.
۱۰. با همین وضعیت فعلی قادر هستیم تا یکسال به مقاومت و مبارزه ادامه دهیم.
۱۱. در روزهای ابتدایی جمعیتی از مردم غزه که در جنوب آشنایانی داشتند به سمت جنوب رفتند ولی به محض این که موضوع کوچ را مطرح کردند فورا به شمال برگشتند و حاضر شدند زیر بمباران باشند ولی احتمال کوچ دادنشان نباشد.
۱۲. هیچ تفکیکی بین مردم غزه و حماس امکان پذیر نیست چون همه مردم خود را عضو حماس می دانند و لازم شود در کنار حماس با ارتش اسرائیل می جنگند.
۱۳. بخش مهمی از دستاوردهای این عملیات اسناد و پرونده های محرمانه نظامی بود که بعد از تسخیر پادگان ها بدست آمد.
۱۴. حس مردم غزه این است که کاری را انجام دادند که هیچ نیروی نظامی در خاورمیانه موفق نشده بود در مقابل اشغالگران صورت دهد.
۱۵. خیلی وقت هست که از گنبد آهنین عبور کردیم و از ۷ اکتبر تا امروز ۴۰۰۰ نقطه سرزمین اشغالی هدف راکت های حماس قرار گرفته که گنبد آهنین کمتر از ۲۰ درصد آن ها را توانسته رهگیری کند.
۱۶. فقط در اثر اصابت راکت ها در شهرک عسقلان ۳۰۰ شهرک نشین مجروح یا کشته شدند.
۱۷. راهی که مردم غزه انتخاب کردند بدون بازگشت است و انتخاب کردند که با عزت زندگی کنند.
۱۸. در جریان عملیات ۱۰ هزار نیروی اسرائیلی را از نوار غزه دور کردیم.
۱۹. هدف اصلی عملیات در کنار همه تلفاتی که از دشمن گرفته یودیم این بود که صهیونیست ها و شهرک نشین ها دچار ارعاب شوند و بفهمند که این جا جای امنی برای زندگی شان نیست و این روند تا آزادی کامل ادامه دارد.
۲۰. مردم ما تجربه کرده اند و می دانند که در سال ۱۹۴۸ که عملیات پیشدستانه ای نبود هم ۵۰۰۰ نفر کشته و ۲ میلیون نفر آواره شدند. پس به عملیات طوفان ایمان کامل دارند.
۲۱. عملیات طوفان الاقصی هم بخشی از مراحل مبارزه با صهیونیست هاست و با تداوم این تحرکات و دست به دست دادن با کل جریان مقاومت در آینده قدس را آزاد خواهیم کرد.
۲۲. حس افتخار و پیروزی نه فقط در غزه که بلکه برای همه فلسطینی ها در کرانه باختری و اردوگاه ها شکل گرفته است.
@Akhbarevijeh1
18.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هشدار به مبلغین و مداحان/ مکالمه تلفنی مرحوم استاد مؤیدی با حجت الاسلام عالی/
🔴برای هر مبلغ؛ طلبه ؛ مداح و رسانه داری که می شناسید ارسال کنید.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
💠 کانال در محضر علما⇩⇩⇩
🆔 @dar_mahzare_olma
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
⚡️نمایشگاه تمدنی مسجد و اداره جامعه چه می گوید؟
👌 نمایشگاه تمدنی مسجد و اداره جامعه، دارای ۷ بخش است. در بخش چهارم این برنامه فقهی، راه حل مواجهه با ۴۰ مسئله و پرسش مطرح در محله ها -بر اساس روش تحقیق فقهی- تبیین شده است. برخی از این پرسش ها به شرح زیر است:
👌پرسش اول: چگونه اختلاف های یک محله را مدیریت کنیم؟ (معرفی راه حل های اورژانسی و سریع الاثر برای حل اختلاف های نمازگزاران مسجد و همسایگان یک محله )
👌پرسش دوم: چگونه سطح عقل در یک محله را ارتقاء دهیم؟ ( معرفی عوامل موثر بر افزایش عقل به نمازگزاران و همسایگان یک مسجد)
👌پرسش سوم: چگونه قیمت کالا های اساسی را دریک محله و شهر کاهش دهیم؟ (تبیین فواید بی بدیل بازارهای موقت)
👌پرسش چهارم (ویژه بانوان): چگونه پوست خود را شفاف و مو و ناخن خود را تقویت کنیم؟ (معرفی توصیه های اهل بیت علیهم السلام برای زیبایی پوست، مو و ناخن)
👌پرسش پنجم: چگونه بازی کودکان خود را مدیریت کنیم! (تبیین مسئله بازی و اسباب بازی از منظر آیات و روایات)
👌پرسش ششم: چگونه انسان های غمگین را شاد کنیم؟ (معرفی بسته فقهی تفریح و لذت های حلال به نمازگزاران و خانواده های محله)
👌پرسش هفتم: چگونه کودکان خود را با تفکرات انبیاء آشنا کنیم؟ (معرفی بسته فقهی اجتهاد برای کودکان)
👌پرسش هشتم: چگونه از پدیده شوم مس جن در خانواده ها جلوگیری کنیم؟ ( معرفی ده تدبیر مجرب مواجهه با مس جن از منظر آیات و روایات )
👌در بخش چهارم از "نمایشگاه مسجد و اداره جامعه" به ۴۰ پرسش و مسئله مطرح در محله ها پاسخ داده می شود. این برنامه فقهی نسبتاً جامع برای پشتیبانی از امام محله استنباط و تدوین شده است. شایان ذکر است که نمایشگاه تمدنی مسجد و اداره جامعه ۷ بخش دارد و به هفت پرسش درباره مسجد پاسخ داده است!
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی نمایشگاه تمدنی مسجد و اداره جامعه - پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک
🗞خبر مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5355
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#بخش_چهارم_نمایشگاه_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
چهار توصیه به طلبه های نظام ساز.mp3
12.69M
🔈 توصیه های حجت الاسلام علی کشوری به طلبه های نظام ساز / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - قم /۴۲ دقیقه
❓توصیه اول: آیات و روایات مرتبط با نیت خالص را بازخوانی کنیم!
❓توصیه دوم: برای یک گروه هدف مشخص چرخه تحریک فکر را فعال کنیم!
❓توصیه سوم: محتوای نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی را مکرراً بازخوانی و بازدید کنیم!
❓توصیه چهارم: اخباری نباشید!
#چهار_توصیه_بسیار_مهم
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه ۶ مهر ۱۴۰۲.mp3
12.08M
🔈صوت بیانات حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی ( معاون فرهنگی سازمان تبلیغات) در نشست معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه -۶مهر ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت قم
❓تمدن مدرنیته حرث و نسل را با خطر مواجه کرده است
❓سند منحوس 2030 مصداق استعمار فرانو است.
❓اسلام علاوه بر نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام آموزشی و... را تبیین کرده است.
#مسجد_و_اداره_جامعه
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
توانمند سازی 32.docx
41.3K
یکشنبه 14/8/ 1402 -20ربیع الثانی 1445- 5نوامبر 2023-درس 32فقه توانمندسازی کارکنان از فقه الاداره از فقه معاصر – توانمندسازی در مهارت تدبیر نفس – ایجاد توان قاطعیت در کنار تواضع در مدیران سازمان .
مساله:بر مدیران منابع انسانی فرض است که در تعلیم فریضه " تدبیر نفس " به کار کنان سازمان " آنها را در وصف قاطعیت وشدت در اجرای احکام الهی ، مجهز کنند و مکنت دهند . و بر کارکنان توان پذیر هم فرض است که در فرآیند تدبیر نفس در کنار ملکه کردن تواضع ، قاطعیت را نیز در خود نهادینه کنند.
صفحه 302
#جزء16
گفت: آیا با تو نگفتم که تو هرگز ظرفیت و مقام آنکه با من صبر کنی نخواهی داشت؟ (۷۵) موسی گفت: اگر بار دیگر از تو مؤاخذه و اعتراضی کردم از آن بعد با من ترک صحبت و رفاقت کن که از (تقصیر) من عذر موجه (بر متارکه دوستی) به دست خواهی داشت. (۷۶) باز با هم روان شدند تا وارد بر شهری شدند و از اهل آن شهر طعام خواستند، مردم از طعام دادن و مهمانی آنها ابا کردند (آنها هم از آن شهر به عزم خروج رفتند تا) در (نزدیکی دروازه آن) شهر به دیواری که نزدیک به انهدام بود رسیدند و آن عالم به استحکام و تعمیر آن پرداخت. باز موسی گفت: روا بود که بر این کار اجرتی میگرفتی. (۷۷) آن عالم گفت: این (سه بار کمظرفی و بیصبری و اعتراض، عذر) مفارقت بین من و توست، من همین ساعت تو را بر اسرار کارهایم که بر فهم آن صبر و ظرفیت نداشتی آگاه میسازم. (۷۸) اما آن کشتی، صاحبش خانواده فقیری بود که در دریا کار میکردند (و از آن کشتی کسب و ارتزاق مینمودند) خواستم چون کشتیها (ی بیعیب) را پادشاه در سر راه به غصب میگرفت این کشتی را ناقص کنم (تا برای آن فقیران باقی بماند). (۷۹) و اما آن پسر (کافر بود و) پدر و مادر او مؤمن بودند، از آن باک داشتیم که آن پسر آنها را به خوی کفر و طغیان خود درآورد. (۸۰) خواستیم تا به جای او خدایشان فرزندی بهتر و صالحتر و مهذبتر و نزدیکتر به ارحام پرستی به آن پدر و مادر بخشد. (۸۱) و اما آن دیوار از آن دو طفل یتیمی در آن شهر بود که پدری صالح داشتند و زیر آن گنجی برای آن دو نهفته بود، خدایت خواست تا به لطف خود آن اطفال به حد رشد رسند و خودشان گنج را استخراج کنند. و من این کارها نه از پیش خود (بلکه به امر خدا) کردم. این است مآل و باطن کارهایی که تو طاقت و ظرفیت بر انجام آن نداشتی. (۸۲) و از تو (ای رسول) سؤال از ذوالقرنین میکنند، پاسخ ده که من به زودی حکایتی از او بر شما خواهم خواند. (۸۳)
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن