eitaa logo
امامت و امارت
187 دنبال‌کننده
87هزار عکس
49هزار ویدیو
4.4هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: دعای پیامبر یا رهبران صالح سازمان 🔸دعای پیامبر موجب اعطاء حکمت است. اگر مورد را مخصص ندانیم، می‌توان دعای معصومان و رهبران صالح سازمان را هم در ایتاء حکمت مؤثر دانست. 📒خلاصه درس ۴۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️شرایط، وظایف و اختیارات یاران محله (۸)/بخش اول: امام محله 🔸شرایط امام محله چیست؟ فراست، سیاست و ذکاوت باید از خصوصیات هر مؤمنی باشد؛ چنانکه حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود «إتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ يَنْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ». و مولا علی علیه السلام فرمود «إتَّقُوا ظُنونَ المؤمنينَ؛ فإنّ اللّهَ تَعالی جَعَلَ الـحَـقَّ عَلى ألسِنَتِهِم». بدیهی است که امام برای برخورداری از این فراست و ذکاوت، باید واجد اوصاف همان مؤمنانی باشد که معصوم از آن سخن می‌گوید. بدون چنین فراست و بصیرتی، امام نمی‌تواند نیات سوء و ناسالم را از نیات خیر و سالم، و افراد خادم و خالص را از افراد مغرض و ناخالص تشخیص دهد. از نگاه قرآن، مؤمن باید متوَسّم باشد: إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِينَ. توسّم یعنی آدمی دارای ذکاوت و نبوغی باشد که از علائم و نشانه‌هایی که در ظاهر یا قول یا فعل افراد ظاهر می‌شود پی به باطن و نیات آن‌ها ببرد. اگر امام این خصلت را نداشته باشد و در خود نپرورد، از حل تعارضات عاجز می‌شود و نمی‌تواند بسیاری از نزاع‌ها، عمل‌ها و عکس‌العمل‌ها را ریشه‌یابی کند. انسان‌شناسی و شخصیت‌شناسی یکی از مهارت‌های مهم مورد نیاز هر رهبر است که بخشی از آن از طریق مطالعات روان‌شناسانه و بخشی نیز از طریق معاشرت و استفاده از تجربیات افراد دنیادیده حاصل می‌شود. عدم انقطاع نسلی طلاب با روحانیون معمر، اصیل و باتجربه و بهره‌مندی از تجارب آنان و هم‌چنین معاشرت با اصناف مختلف مردم این صفت را در آنها پرورش خواهد داد و آنها را مستعد قبول منصب امامت خواهد کرد. @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: عفت 🔸عفت از دیگر مقدمات حکمت است و حکم تکلیفی آن در موضوع توانمندسازی الزام توان‌ده و توان‌پذیر به ملکه کردن آن در نفس است. حکمت نقطۀ تعادل قوۀ واهمه است و منوط به تحقق تعادل در قوۀ شهویه می‌باشد. 📒خلاصه درس ۴۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: ترک لذات 🔸اول حکمت، ترک لذات است. لذائد آلوده، دست‌وپاگیر و منفی و ترک آنها باید به کارکنان تعلیم شود. 📒خلاصه درس ۴۵ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️محفلِ عادی‌سازی اخیراً در تلویزیون به‌طور هماهنگ نام بُردن از خواننده‌های ممنوعه و لس‌آنجلسی، آواز نامحسوس زنان، نمایشِ ساز و حضور زنان با البسه عجیب را مشاهده می‌کنیم. همچنین چندی است از افرادی همچون وثوقی و معین برای بازگشت به ایران دعوت رسمی شده است. برنامه‌های «مذهبی» تلویزیون نیز زیرجلی و نامحسوس این اسامی را به جامعه مذهبی تزریق می‌کنند تا حساسیت‌ها به مرور کاسته شود. سال‌های پس از ۱۴۰۱ را می‌توان نقطه عطفی در سیاست‌های فرهنگی بن‌سلمانی دولت دانست. جراحان فرهنگی وابسته به اتاق فکرهای لیبرالی می‌دانند که لازمۀ تغییرات در سینما، موسیقی و غیره، تغییرات اساسی در رسانۀ عمومی و دولتی است. تا مرزهای رسانۀ عمومی به مرزهای رسانه‌های «خصوصی» نرسد، نمی‌توان آزادسازی بیشتر فرهنگی را کلید زد. لذا بر روی شستشوی مغزی قشر حزب‌اللهی و متدین از طریق برنامه‌های پرزرق و برقی مانند محفل سرمایه‌گذاری اساسی کرده‌اند. به جملۀ «محرم و نامحرم «همه» کنار هم نشسته‌اند» دقت کنید. @madineyefazele
✍مشارکت مردم در مدیریت محله به اوج می‌رسد. @qavami
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: حلم و خویشتنداری 🔸حلم رأس حکمت است، و بدون حلم، حکمت به دست نمی‌آید. 📒خلاصه درس ۴۵ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
37.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی (۳) 🔸توجه به بازنشستگان 📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست @madineyefazele
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️چند نکته در حاشیه مواضع آیت الله دژکام در برابر قداست‌شکنی مساجد ۱. معنی فحاشی گردشگران به نمازگزاران آن هم در مساجد این است که اگر یک بدعت را از طرف سکولارها پذیرفتید، تا آخرین بدعت را هم مجبورید بپذیرید. بدعت غیرشرعی بلیط‌فروشی برای ورود به مسجد اگر پذیرفته شد، بدعت کشف حجاب و آوازخوانی زنان در مسجد هم دیر یا زود پذیرفته و عادی خواهد شد، کمااینکه شده است. ۲. تا یک دین و سنت نمیرد و نابود نشود، تبدیل به موزه و گردشگاه نخواهد شد. اگر آثار تاریخی اسلامی در ایران ملعبه دست دلقک‌های اینستاگرامی شده، به این علت است که تمشیت امور مساجد نه به مؤمنین انقلابی، که به کارشناسان سکولار میراث فرهنگی واگذار شده است. میراث فرهنگی (بخوانید یونسکو) با تابلوی حفظ میراث کهن، آنها را از حیات و قداست تهی می‌کند و می‌میراند. وقتی بساط نماز و منبر و هیئت از مساجد جمع می‌شود و فقط به مرمت و دستمال کشیدن کاشی‌‌ها اکتفا می‌شود، آن لحظه مرگ مسجد فرا رسیده است. ۳. اگر خیابان و بلوار و پارک و بازار را برای معصیت‌کاران امن‌ کردید، دلیلی ندارد که آنها به فتح مساجد شما فکر نکنند. یک قدم عقب نشینی شما یعنی یک قدم جلو آمدن دشمن. این عقب‌نشینی و جلو آمدن نقطه توقفی ندارد. پیش‌روی نکنید، پیش‌روی می‌کنند. (همان نکته‌ای که حاج قاسم در خصوص رابطه حفظ محله و حفظ مسجد گفت) ۴. خوب است علما و بزرگان اصفهان نیز قدری به شجاعت ‌و صراحت امام جمعه شیراز تأسی کنند و سکوت را بشکنند. ۵. کمترین پیش‌نیاز آزادی مسجد الاقصی، آزاد کردن مساجد شیراز و اصفهان از دست صهیونیست‌های یونسکو است. @madineyefazele
🌙برای غزه ویژه دعا کنید... @madineyefazele
▪️حفظ ناموس شریعت، رمز بقای حکومت 🔸چون پادشاه طریقه‌ی عدالت را پیشنهاد خود گرداند، همه‌ی اصناف عالم، فراغ‌بال به مکاسب و مقاصد خود اشتغال می‌نمایند و بازارِ علم و عمل را رونقی تازه، و گستانِ شریعت را طراوتی بی‌اندازه حاصل می‌گردد. و به این جهت، صاحبِ شریعت، حفظ و حراست او را نماید؛ همچنان‌که مکرر مشاهده می‌شود که هر فرمانروایی که سعی در حفظ ناموس شریعت نماید و آثار دین و ملت را رواج دهد، دولت او دوام می‌یابد، بلکه روزگارِ دراز، دولت در دودمان او بماند و اولاد و اعقاب وی میوه‌ی درختِ عدالتش را بچینند. 📚ملااحمد نراقی، معراج السعادة، ص ۴۶۹ @madineyefazele
غرب برای گسترش تمدن و تحقق اهدافش یک سویه عمل نکرد و در تمام حوزه‌های دانشی اعم از طب، اقتصاد، معماری ، شهرسازی، حقوق و در یک کلام نظام‌مند و منظومه‌ای وارد شد. به طور مثال در اقتصاد، روش سرمایه‌داری را برگزید و به دنبال آن با حذف و گرفتن کلید تولید از عامه مردم، کارخانه‌های عظیم و روش در ظهور کرد. در اینجا نیاز بود خانه‌های بزرگ و پراکنده که هر کدام یک کارگاه تولیدی مستقل بود در شهر و روستا برچیده و نیروی کار در مجتمع‌های آپارتمانی چسبیده به شهرک‌های صنعتی تجمیع شوند. بنابراین در معماری و شهرسازی مقدمه و زیرساختی شد برای . شما با تامل در تاریخ غرب از انقلاب صنعتی به این سو می‌توانید مثال‌های متعددی از پیوند دانش‌ها و صنایع پیدا کنید که هر کدام تسهیل کننده دیگری یا توجیه کننده ظهور روش یا ابزاری باشد و همه اینها در جهت منافع نظام سرمایه‌داری است که به انباشت بیشتر ثروت و قدرت کمک کرده است. وقتی عالمی دینی با پدیده آپارتمان مخالف باشد و بگوید: "در متون‌ دینی ما آپارتمان سازی مذموم و مرجوح است؛ لذا در مواردی باید باشد که ضرورت اقتضا ‌کند؛ مثل جاهای پر جمعیت که امکاناتش کم است و باید همه یکجا جمع بشوند" باید از ایشان پرسید ضرورت‌های ساخت آپارتمان چیست و از کجا نشات می‌گیرد!؟ عضویت در کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30