eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85.2هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بازم حرفی میمونه؟!! 🔺شهادت محسن منصوری معاون اجرایی دولت شهید رییسی برای ⚠️ حتما حتما گوش بدید و برای دیگران هم ارسال کنید. @Amirehtesham
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ببینید رئیس ستاد انتخابات پزشکیان کیه و از تعجب برق سه فاز از سرتون بپره 🌍
8.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های مهم دکتر جلیلی در بدون تعارف... 🎥 جلیلی: می‌گویند کسی که در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد اجرایی باید باشد اما باید بدانیم تعریف ما از مدیر اجرایی چیست 🔹این‌طور نیست که صرفا انجام‌دادن چند پروژۀ عمرانی کار اجرایی باشد. ریاست‌جمهوری جایگاه تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع است. 🔹رئیس‌جمهور باید بداند تصمیمی که گرفته به نتیجه می‌رسد یا نه و بداند چه فرآیندی طی می‌شود و آیا مردم نتیجۀ کار را می‌بینند یا نه. 🔴 پاسخ جلیلی به شبهه بسته بودن حلقه اطرافش. 🔴 ماجرای کسی که از دفتر جلیلی بیرون شد. 🇮🇷 @cherajalili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهيد حسن المجتبى احمد چهارشنبه پیش شهید شد و وصیت کرد قبرش مثل قبر ائمه بقیع باشه و هیچ چیزی روی قبرش نوشته نشه تا کمی از مظلومیت اونها رو تجربه کنه... ما در عصر آهن و فولاد، در عصر ارتباطات، در عصری که همه فکر می‌کنند اخلاقیات مرده و اعتقادات فراموش شده‌اند همچنان بوی کربلا را در گوشه کنار این کره خاکی احساس می‌کنیم و مشام ما به کلمات، چشم ما به نگاه و احساس ما به وجود نورانی کسانی روشن می‌شود که انگار از قرن‌ها پیش یه امروز آمده‌اند؛ انگار از بدر و احد و خندق، انگار از محشر کربلا پا به امروز گذاشته‌اند... این‌ها بخشی از زیبایی جهان امروز ما هستند، تو گویی که بشر قرار است از نو متولد شود و روح بلند چنین انسان‌هایی که برای زندگی در میان جمع پرهیاهوی ما به دنیا نیامده‌اند؛ قرار است چونان پروانه‌ای زیبا در آتش عشق به حضرت دوست بسوزند و آسمانی شوند... اما ما چقدر عقب افتادیم و چقدر پابند دنیا شدیم و انگار بند دنیا به پایمان بسته شده و اجازه حرکت نمی‌دهد... انگار دل کندن و رفتن کار سختی شده است و انگار ما دیگر ما نیستیم..‌. @SyrianKhabar
⚫️ ما جا ماندیم و عقب افتادیم ▪️به این چهره خندان نورانی نگاه کنید انگار متعلق به دنیا نیست ر چقدر فکر می‌کنم فاصله میان من و او فاصله میان دو کهکشان است که در آن یکی زمین میلیاردها انسان را در دل خود جای داده و دیگری در آن سوی کیهان بهشتی از چنین انسان‌هایی است که در عصرهای گوناگون برای دفاع از حق پا به میدان گذاشتند و گذشتند. قرار بود خلیفه الله باشیم، اما از جانشینی خداوند به جا باز کردن در دنیا چسپیدیم و هیچگاه نفهمیدیم ه قافله عمر می‌گذرد و ما نشسته بر خوان رنگارنگ خاک چشم به آسمان نداریم. ▪️کسی چه می‌داند که در دل این‌ها چه بوده و چه می‌دیدند؛ و در خلوت خودشان وقتی نور بر آنها باریدن می‌گرفت و کلام نورانی وحی را در خلوت خود تلاوت می‌کردند زمین زیر پایشان چگونه آرامش می‌یافت. این فقط مکتب اهل بیت (س) است که چنین تربیت می‌کند؛ این فقط عشق به حسین (ع) است که در مدرسه‌اش چنین شاگردان درس خوان و آموزش دیده‌ای رفت و آمد می‌کنند؛ آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاه کربلا هستند و ۱۴۰۰ سال است که این دانشگاه انسان می‌سازد و برای دفاع از حقانیت خدا که همان گسترش عدالت در زمین است، راهی میدان می‌کند. ▪️ما عقب ماندیم، شاید لیاقتش را نداشتیم، شاید فرصتش را و شاید هم‌ فقط آنها برای چنین مرحله‌ای آفریده شدند و قرار است نمونه و الگو باشند. بگذارید همه بدانند که در قرن آهن و فولاد، در عصر رقابت‌ برای به دست آوردن بیشتر دنیا، کسانی هستند که برای پیوستن به دوست لحظه شماری و رقابت می‌کنند. خدا می‌داند که در این ربع قرن چقدر در خلوت خودم با این‌ها نشسته‌ام و خلوت کردم، اشک ریخته‌ام و حسرت خورده‌ام... انگار قرار نیست ما مسافر یک مسیر باشیم؛ انگار قرار است من زنده بمانم و روایتگری کنم و آنها یکی یکی چنان سرو ناز بیفتند و من به تماشا بنشینم...‌ @SyrianKhabar
آیاتی که ظریف، با تحریف و تفسیر به رای، بر سر نیزه زد و نتیجه گرفت رژیم آمریکا پَر و بال برای اسلام و مسلمانان گشوده است! و ما هم باید آغوش برای رژیم آمریکا بگشاییم! یکم فقط یکم، به اندازه چند دقیقه از زندگی مردم مسلمان فلسطین رو ببینیم و سپس آیات کلام الله مجید در سوره مبارکه انفال را همراه ترجمه و تدبر بخوانیم. خون اینها و نوزادان در رحم مادر که هرگز نور دنیا رو ندیدن، عاقبت خیلی‌ها را عوض خواهد کرد .. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ﴿إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللَّهِ الَّذِینَ کَفَرُوا فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ﴾ (۵۵) به یقین، بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانی هستند که کافر شدند و ایمان نمی‌آورند ﴿الَّذِینَ عَاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لَا یَتَّقُونَ﴾ (۵۶) همان کسانی که با آنها پیمان بستی؛ سپس هر بار عهد و پیمان خود را می‌شکنند و (از پیمان‌شکنی و خیانت) پرهیز ندارند ﴿فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ﴾ (۵۷) اگر آنها را در (میدان) جنگ بیابی، آنچنان به آنها حمله کن که جمعیت‌هایی که پشت سر آنها هستند، پراکنده شوند؛ شاید متذکّر گردند (و عبرت گیرند) ﴿وَ إِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَیٰ سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ﴾ (۵۸) و هرگاه (با ظهور نشانه‌هایی) از خیانت گروهی بیم داشته باشی (که عهد خود را شکسته، حملۀ غافلگیرانه کنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام کن که پیمان‌شان لغو شده است؛ زیرا خداوند، خائنان را دوست نمی‌دارد بخش اول
﴿وَ لَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لَا یُعْجِزُونَ﴾ (۵۹) و آنان که کافرند گمان نکنند (با این اعمال، بر قدرتِ حق) پیشی جسته‌اند، اینان هرگز نمی‌توانند (ما را) عاجز کنند (تا از دسترس قدرت ما بیرون روند) ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ مَا تُنفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ﴾ (۶۰) هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیلۀ آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیۀ دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد! ﴿وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَ تَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ﴾ (۶۱) (یا محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، اگر دشمنان، جنگ با تو را ترک کرده) و اگر آنان (با قبول اسلام) بال و آغوش برای صلح (مسالمت و همزیستی) گشودند تو نیز برای آن، بال و آغوش بگشا و بر خدا توکل کن، که او شنوای (گفتار نهانی ایشان و به کردارشان) دانا است ﴿وَ إِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِینَ﴾ (۶۲) و اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا برای تو کافی است؛ او همان کسی است که تو را، با یاری خود و مؤمنان، تقویت کرد صدق الله العلی العظیم بخش دوم —————— ۶۱. تفسیر نمونه، جلد ۷، صفحه ۲۳۰ : «جنحوا» از ماده «جنوح» به معنی «تمایل» آمده و به پر پرندگان نیز جناح گفته می‌شود زیرا هر یک از بالهای آنها به یک طرف متمایل است بنابراین در تفسیر آیه، هم از ریشه لغت می‌توان استفاده کرد و هم از مفهوم ثانوی آن؛ و از آنجا که به هنگام امضای پیمان صلح، غالبا افراد گرفتار تردیدها و دودلی‌ها می‌شوند به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دستور می‌دهد در قبول پیشنهاد صلح تردیدی به خود راه مده و چنانچه شرایط آن و و باشد آن را بپذیر «و بر خدا کن زیرا خداوند هم گفتگوهای شما را می‌شنود و هم از نیات شما آگاه است» ۶۱. ترجمه تفسیر المیزان، جلد ۹، صفحه ۱۵۴ : و ما در سابق که پیرامون معنای بحث می‌کردیم گفتیم معنای توکل این نیست که انسان به اعتماد به خدای تعالی، را هیچکاره و لغو بداند، بلکه معنایش این است که اعتماد قطعی به اسباب نداشته باشد، و بداند آنچه از اسباب ظاهری سببیتش برای انسان هویدا می‌گردد نمونه‌ای بیش نیست، و چه بسا اسباب دیگری است که ما از آن آگاهی نداریم، و سبب تام و تمام که هرگز از مسببش تخلف نمی‌پذیرد و حامل اراده خدای سبحان است، آن تمامی و مجموع همه این سببها است. پس توکل عبارت است از اینکه انسان وثوق و اعتماد خود را متوجه خدای سبحان کند که همه اسباب عالم بر محور مشیت او دور می‌زند، و این معنا منافات ندارد با اینکه شخص متوکل، به اسبابی که سببیت آنها برایش ظاهر گشته و در دسترس او هستند تمسک بجوید، و چیزی از آنها را وانگذارد تا در نتیجه دچار شود. ۶۱. تفسیر نور، جلد ۳، صفحه ۳۴۷ : حضرت علی علیه‌السلام به مالک اشتر می‌نویسد صلح پیشنهادی دشمن را رد مکن، ولی پس از صلح و از دشمن برحذر باش، چون گاهی نزدیکی دشمن، برای است! پیام‌های آیهٔ شریفه از این قرار است اولا میفرماید «اگر دشمنان به صلح تمایل داشتند» یعنی مسلمانان باید در اوج قدرت باشند تا تقاضای صلح از سوی دشمن باشد. ثانیا فرمان جنگ و پذیرش صلح، با پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و از اختیارات رهبری جامعه اسلامی است چراکه خداوندمتعال میفرماید «فَاجْنَحْ‌» نفرمود «فاجنحوا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا