eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
85.1هزار عکس
47.6هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸 ياصاحب الزمان يا بقيه الله در دام تــوأم ، نیست مـــرا راه گـریــــزی من عاشق ایــن دام و تو صیّاد ، کجایی ؟ محبوس شدم گوشه ی ویرانه ی عشقت آوار غمت بـــر ســــرم افتـــاد ، کجایی ؟ آســودگی ام ، زنــدگی ام ، دار و نــدارم در راه تــو دادم همه بـر بــــاد ، کجایی ؟ اینجا چه کنـــم ؟ ازکه بگیـــرم خبرت را ؟ از دست تــو و ناز تـو فریـــاد ، کجایی ؟ دانم که مــرا بی خبـــری می کشد آخر دیــــوانه شــدم خانه ات آباد ، کجایی ؟ 🌸🍃ألـلَّـھُـمَــ عجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج🍃🌸 🌺🌺🍀🌺🌺🍀🌺🌺 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهی که ادامه نیافت... به مناسبت تاسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری⬇️ 👈 در آستانه یکصد سالگی تاسیس حوزه قم قرار داریم و لازم است آرمان ها و برنامه هایی که بنیانگذار آن؛ یعنی حاج شیخ عبدالکریم حائری در سر داشت را بار دیگر مرور کنیم و بسنجیم که آیا خطی که آغاز کرد توسط بزرگان دیگر امتداد پیدا کرد یا دچار رکود و عقب گرد شده ایم و نتوانستیم در این یک صدسال محققش کنیم. 🔹از جمله ویژگی های مهم موسس حوزه قم، اصلاح وضعیت آموزشی و ساختاری حوزه های علمیه بود. از همین رو با رونق و گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با دول خارجی، ایشان لازم دیدند که طلاب با زبان خارجی نیز آشنا شوند تا بتوانند آموزه های دینی را به سایر نقاط جهان منتقل کنند، این رویکرد مهم البته با مقاومت و مخالفت بازاری های متحجر که معتقد بودند آموختن زبان کفر، غلط است، رو به رو شد و نتوانست ادامه پیدا کند، هر آیینه اگر این مهم به سر انجام می رسید، با امتداد آن شاهد حوزه ای متفاوت در قم بودیم. 🔸از دیگر ویژگی های ایشان اهتمام ویژه به ورودی های حوزه بود که برای آنها امتحانی قرار داده بود تا از ورود افراد ناصالح و غیر مناسب جلوگیری شود. ⬅️ آری ایشان هیچگاه به سیاهی لشکر توجه نمی کرد و کیفیت را فدای کمیت نمی ساخت. دقیقا عکس همان چیزی که در سال های اخیر برخی از مسئولین حوزه به دنبالش بوده و هستند و کیفیت را فدای سیاهی لشکر کردند؛ بگذریم از اینکه در یکی دو سال گذشته حتی از همان کمیت هم خبری نیست و استقبال جوانان از حوزه علمیه به شدت کاهش پیدا کرده است. 🔸از دیگر ویژگی های ایشان اهتمام ویژه به مبلغین بود و به هر کسی اجازه تبلیغ نمی داد، نقل شده است که "ایشان به هر کسی اجازه نمی‌داد که به سفر تبلیغی برود بلکه در صورت اصرار ورزیدن طلبه به او می‌فرمود: برو منبر! آنگاه منبر او را می‌دید و اجازه می‌داد که سفر تبلیغی برود یا خیر." ♻️ نگاه انتقادی که ایشان به اصول فقه داشت و آن را حاوی مسائل بی ثمر می دانست نیز جای توجه دارد. وی در ابتدای کتاب "درر الفوائد" خویش می نویسد؛ «لمّا صنّفت في سالف الزمان تصنيفا شريفا و تأليفا منيفا في علم الاصول، و أودعت فيه غالب مسائلها المهمّة، مراعيا فيه غاية الإيجاز و الاختصار، مع التوضيح و التنقيح ببيانات شافية و عبارات وافية، بحيث يكون سهل التناول لطالبه، مجتنبا عن ذكر ما لا ثمرة فيه و سمّيته ب «درر الفوائد» ❇️ ایشان می فرماید: "اغلب مسائل ارزشمند اصولی را با رعایت اختصار و ذکر توضیحات کافی در این کتاب وارد کردم؛ بگونه ای که برای طالب آن سهل التناول باشد؛ همچنین از ذکر مسائل بی فایده و فاقد ثمره اجتناب کردم." 🔸البته این نگاه بعد ها توسط آیت الله بروجردی نیز ادامه پیدا کرد و ایشان هم نسبت به مسائل زائد در علم اصول انتقاداتی وارد کرد و صد افسوس که این دغدغه این روزها به محاق رفته است و دوره ی 20-30 ساله اصول فقه و پرداختن به مسائل زائد مایه مباهات و افتخار در حوزه های علمیه شده است. ⬅️ اگر نگاه های اصلاحی که توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم وجود داشت استمرار می یافت می بایست امروز حوزه ای داشته باشیم که در تمامی سطوح دچار تحولات جدی شده باشد از نظام آموزشی اش گرفته تا وضعیت تبلیغ و پژوهش و... نه اینکه هنوز گرفتار عبارات مغلق کفایه و مکاسب باشد و تمام طلاب را با وجود اختلاف سلایق و وجود نیازهای متفاوت در جامعه، با اکراه در یک نظام آموزشی قرار دهد و حتی برای کسی که قصد تبلیغ دارد شرایطش فراهم نباشد و مهارت های لازم را برای این امر مهم آموزش ندیده باشد . 🖋محسن مطلبی
برخی آثـار  و بـرکــات ظــــهــــور امــــام زمــان در روایات : 1-ثروت ها به طور مساوی تقسیم می شود: هنگامی که به واسطه ظهور امام زمان  (علیه السّلام) دنیا پر از عدالت شود، ثروت های جهان به طور مساوی تقسیم خواهند شد؛ چنانچه امام محمّدباقر (علیه السّلام) فرمودند: وقتی قائم ما اهل بیت (علیهما السّلام)  قیام کند، ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و عدالت را در میان مردم پیاده می نماید. ۲ - همه مردم در امنیّت به سر خواهند برد: چنانچه امیر المؤمنین (علیه السّلام) می فرمایند دشمنی از دلها زدوده می شوند؛ درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش می کنند، یک زن طبقی برسر گذارده از عراق تا شام (از شرق تا غرب) تنها سفر می کند، همه جا قدم بر سرزمین خرّم می گذارد، در حالی که درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمی شود. ۳ - برکات آسمانی نازل می شود. چنانچه در حدیث آمده است: زمین چیزی از بذرهای خود را نگه  نمی دارد، جز این که آن را بیرون می فرستد و آسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمی دارد جز اینکه سیل آسا بر بندگان خود فرو می ریزد. ۴ - زمین گنجهای پنهان خود را آشکار می کند: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و السّلم) در این زمینه می فرماید: در آن زمان چهارپایان در امان هستند و درندگان باهم سازش می کنند. زمین پاره های جگرش  (گنج های پنهان و باارزش خود) را بیرون می ریزد... پاره های جگر زمین ستونهایی از طلا و نقره است. ۵ - رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است. چنانچه امام محمّدباقر(علیه السّلام) می فرمایند مهدی(علیه السّلام) راههای اصلی را توسعه می دهد، بالکن هایی را که به خارج جادّه ها آمده و از دیگران سلب آزادی کرده است و ناودان هایی را که به کوچه ها می ریزد، از بین می برد. ۶ - ایجاد برادری و مساوات میان انسانها: چنانچه امام محمّدباقر(علیه السّلام) می فرمایند: هنگامی که قائم(علیه السّلام) ما قیام کند، دوران برابری و برادری فرا می رسد. در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد، از جیب برادر مسلمانش بر می دارد و او مانع نمی شود. روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، و روز نجات مستضعفین جهان بر همه منتظران و آزادی خواهان وعدالت خواهان جهان مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| رهبر معظم انقلاب: انشاءالله خدا به حق حضرت علی‌اکبر شما را ثابت قدم بدارد. ⛔️ بعضی‌ها جوانی خوبی داشتند اما امان از پیری‌شان! 🌹 @Khamenei_ir ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🇮🇷کانال ➡️ @shahriye
سلام بر تو ای امید مستضعفان عالم 👈 زمانی که خداوند اراده کرد انسان را خلق کند فرشتگان به او اعتراض کردند که: «أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ». خداوند بدون این که فساد و خونریزی انسان را انکار کند، در پاسخ فرمود:«إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون‏». سپس حضرت آدم و فضائل و توانایی هایش را به رخ ملائک کشید و ایشان را فرمان داد تا بر او سجده کنند. بنا بر این از همان اول روشن بود که بناست دو گونه انسان بر روی زمین زندگی کنند. گروهی که با نور الهی مشی می کنند و منادی توحیدند، و گروه دیگری که مبتلا به شرک و فساد و خونریزی می شوند. ⬅️ بعد از این که حضرت آدم و حوا گرفتار هبوط به زمین شدند، طولی نکشید که این دو جریان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. قابیل از روی ظلم هابیل را به قتل رساند و جامعه یکپارچه بشریت را گرفتار دو قطبی حق و باطل کرد. در یک طرف انبیاء و پیروانشان قرار گرفتند که از قضا همواره در اقلیت بودند:«قَليلٌ مِنْ عِبادِيَ الشَّكُور»، و درطرف دیگر هم قابیلیان که اکثریت جامعه را تشکیل می دادند: «وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُون‏». و روشن است که در چنین جامعه و وضعیتی، مؤمنین که در اقلیتند همواره گرفتار استضعاف خواهند شد. 🔹همه ما داستان های تکان دهنده ای از مظلومیت انبیای الهی و اوصیاء ایشان شنیده ایم. ابراهیم (ع) را با آن همه عظمت، طعمه آتش کرده، وقتی آتش بر او گلستان شد از دیارش تبعید کردند. سر یحیی (ع) را به فاحشه ای هدیه دادند. لوط (ع) مجبور شد تا دختران خود را به قومش پیشنهاد کند تا مبادا اراذل به مهمانانش تعرّض کنند. علی (ع) از تنهایی سر در چاه فرو می برد و رنج هایش را زمزمه میکرد. یاران امام حسن (ع) او را «یا مذلّ المؤمنین» خطاب می کردند و بدن اطهر امام حسین (ع) هم توسط گرگان بیابان پاره پاره شد و...! 🔔 این سرگذشت جبهه حق و انبیای الهی در طول تاریخ است. اما علی رغم تمام رنج هایی که مؤمنین در این مبارزه بی امان کشیده اند، خداوند وعده قطعی پیروزی به ایشان داده است. اراده خداوند بر این تعلق گرفته که در آخرالزمان و بعد از این که ظلم و جور همه جا را فرا گرفت، ولیّ خودش و همه مستضعفان عالم را که به خاطر خداوند در زمین گرفتار استضعاف شده اند، حاکم و وارث زمین گرداند و از این رهگذر آرزوی تمام انبیای الهی را محقق کند:«وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين‏». 🙏 خداوندا، عاجزانه از تو می خواهیم باقیمانده غیبت حضرت را بر ما ببخشی و با ظهور ولیّت، اسلام و مسلمین را عزیز گردانی! مجتبی رحیمی
🔴 آیه‌ای که چهره‌ٔ پیامبر خدا را دگرگون کرد... روزی که هفتادهزار فرشته، جهنم را می‌آورند... 🌕 ابو سعید خدری گوید: چون این آیه نازل شد، چهره‌ی رسول خدا صلی الله علیه و آله چنان دگرگون شد که این حالت، بر چهره‌ی ایشان نمودار شد و حالی که یارانشان از ایشان دیدند، بر آنان سخت آمد. از این‌رو برخی از آنان نزد حضرت علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام رفتند و عرض کردند: «ای علی «ع»! امری رخ داده که بر چهره‌ی رسول خدا «ص» نمود کرده است.» حضرت به راه افتاد و نزد رسول خدا «ص» رسید و ایشان را از پشت در آغوش کشید و بر میان کتفهایشان بوسه زد و عرض کرد: «ای پیامبر خدا! پدر و مادرم به فدایت! امروز برایت چه رخ داده است»؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «جبرئیل آمد و برایم خواند: «وَجِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»: روزی که جهنم را حاضر کنند(فجر/۲۳)؛ به ایشان عرض کردم: «چگونه آن را می‌آورند»؟ فرمود: «هفتاد هزار فرشته آن را می‌آورند و با هفتاد هزار افسار آن را به پیش میکشند. آنگاه دوزخ چنان میرمد که اگر رهایش کنند، همه را میسوزاند. سپس من خود را به او عرضه میدارم. او میگوید: «مرا با تو کاری نیست، ای محمّد صلی الله علیه و آله! چرا که خداوند گوشت تو را بر من حرام کرده است.» در آن روز همه میگویند: «خدایا! مرا دریاب، مرا دریاب»؛ حال آنکه محمّد صلی الله علیه و آله میگوید: «پروردگارا! امّت مرا دریاب، امّت مرا دریاب» «عَنْ أَبِی‌سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَال لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ تَغَیَّرَ لَوْنُ رَسُولِ اللَّهِ وَ عُرِفَ فِی وَجْهِهِ حَتَّی اشْتَدَّ عَلَی أَصْحَابِهِ مَا رَأَوْا مِنْ حَالِهِ وَ انْطَلَقَ بَعْضُهُمْ إِلَی عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ فَقَالَ یَا عَلِیُّ لَقَدْ حَدَثَ أَمْرٌ قَدْ رَأَیْنَاهُ فِی نَبِیِّ اللَّهِ فَجَاءَ عَلِیٌّ فَاحْتَضَنَهُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَبَّلَ بَیْنَ عَاتِقَیْهِ ثُمَّ قَالَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی مَا الَّذِی حَدَثَ الْیَوْمَ قَالَ جَاءَ جَبْرَئِیلُ فَأَقْرَأَنِی وَ جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ فَقَالَ قُلْتُ کَیْفَ یُجَاءُ بِهَا قَالَ یَجِیءُ بِهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ یَقُودُونَهَا بِسَبْعِینَ أَلْفَ زِمَامٍ فَتَشْرُدُ شَرْدَهًًْ لَوْ تُرِکَتْ لَأَحْرَقَتْ أَهْلَ الْجَمْعِ ثُمَّ أَتَعَرَّضُ لِجَهَنَّمَ فَتَقُولُ مَا لِی وَ لَکَ یَا مُحَمَّدُ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ لَحْمَکَ عَلَیَّ فَلَا یَبْقَی أَحَدٌ إِلَّا قَالَ نَفْسِی نَفْسِی وَ إِنَّ مُحَمَّداً یَقُولُ أُمَّتِی أُمَّتِی» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۰۲ 📗بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۴ 📗بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۵ 📗بحارالأنوار، ج۸، ص۶۵،۲۹۳ 📗الأمالی (للصدوق)، ص۱۷۶ 📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
•••🌱📚 درس‌بخوانید بدون‌درس‌خواندن نمے‌شودخدمت‌ڪرد...! @company_amoozeshi
بسم‌ الله الرحمن الرحیم ▶️ در تنور غمش قرارم سوخت نه قرارم که روزگارم سوخت زل زدم بس به جاده‌ی خورشید عاقبت چشم انتظارم سوخت هجر آتش به دفترم انداخت قلم و طبع تازه کارم سوخت جاده‌ی عاشقی شرر بار است اول راه کوله بارم سوخت من و امید هم‌قطار شدیم در تب خوف، هم‌قطارم سوخت روز وصلت نمی‌رسد از راه؟ ساعت ثانیه شمارم سوخت فصل بی آبی است ای باران در بیابان گلِ بهارم سوخت ** صحبت از آب شد کباب شدم جگرم سوخت چشم تارم سوخت آه از آن دم که مادری می‌گفت از عطش طفل شیرخوارم سوخت یادگار از تو داشتم مادر وسط شعله یادگارم سوخت الهم عجل لولیک الفرج
امام_زمان _مناجات عمری گریستی و غمت ناشنیده ماند در سینه‌ات صدایِ تو ای نورِدیده ماند هیات تمام شد همه رفتند شام قبل اما هنوز مادر قامت خمیده ماند از گریه چشم خون شد و مویت سفید شد از ناله سینه آتش و رنگت پریده ماند اینجا همه شبیه تو مشکی است رَخت ما همرنگ تو شدیم و عبایت ندیده ماند کاری برای عصر ظهورت نکرده‌ایم اینجا چقدر میوه‌ی کالِ نچیده ماند احساس ما به آمدن تو چه فایده وقتی کلام سیدِ ما ناشنیده ماند ظرفیت شنیدن یک روضه را بده عمری گذشت و مقتل آن سر بُریده ماند حق می‌دهم اگر به سر و سینه می‌زنی بر روی عمه‌های تو جایِ کشیده ماند قربان آن دو چشم که گریان زینب است ای وای از غمت شبِ طفلان زینب است 🔸شاعر: حسن_لطفی ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ سلام
🔴 خواندن مجلات زرد و مطالب نامناسب در اینترنت 🔷 راشد بن معیض العدوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه «طیبه» مدینه منوره در مقاله‌ای اینترنتی در خصوص مجلات زرد و امور حرام در اینترنت می‌نویسد: نگاه کردن و خواندن امور حرام، تأثیرات منفی بر مسلمانان دارد. 🔷 امام جماعت و سخنران مسجد جامع شاهزاده جوهره بنت سعود در حره شرقی مدینه منوره این تأثیرات را اینگونه بر می‌شمرد: 🔷 تأثیر اعتقادی: قوم نوح با پرستیدن بت‌هایی که تنها تصویر بودند، مشرک شدند؛ به همین دلیل کشیدن تصویر و نماز خواندن در مقابل تصاویر موجودات روح‌دار در اسلام نهی شده است. 🔷 تأثیر در عبادت: این تصاویر، مسلمان را از اطاعت خداوند و ادای واجبات به نحو احسن باز می‌دارند. 🔷 تأثیر اخلاقی: اسلام، مسلمانان را به نگاه نکردن به نامحرمان فرا می‌خواند. برای مثال، زن را از توصیف زنی دیگر برای شوهرش نهی کرده است، چراکه این کار مانند نگاه کردن مرد به آن زن است. 🔷 تأثیر اجتماعی: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در اینترنت، موجب از بین رفتن ارتباط بین اعضای خانواده، به‌ویژه زن و شوهر می‌شود. 🔷 تأثیر مالی: پرداخت هزینه برای خریدن مجلات نامناسب یا اشتراک در اینترنت برای اهداف حرام، هدر دادن اموال است. 🔷 تأثیر بر سلامت: نگاه به این نوع موارد حرام، علاوه بر آسیب زدن به چشم، به افکار انسان نیز آسیب می‌رساند. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi