eitaa logo
امامت و امارت
181 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.5هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 اجتماع بزرگ سلام فرمانده در ۳ کیلومتری مرز فلسطین اشغالی @westanews
🔸خبرها از سفر سردار قاآنی به عراق و حضور در حرم امام حسین علیه السلام حکایت دارد @westanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آغاز تجمع گسترده حامیان جریان حکمت عراق به رهبری عمار حکیم در میدان خلاني و التحرير بغداد به مناسبت آغاز محرم الحرام و عاشورای حسینی @westanews
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بحسب اطلاعات بدست آمده عمل جراحی روحانی که در امام زاده محمد کرج مورد ضرب چاقو قرار گرفت با موفقیت کامل انجام شده و حال عمومی ایشان مساعد اعلام شده است. @westanews
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا عزاداری؟ 🔶اهداف و آثار عزاداری برای اهل بيت عليهم السلام 💠در بيان بايد گفت اگر در ميان شيعيان عزاداری يك سنت رايج شده است انگيزه‌های گوناگونی دارد كه به طور اختصار عبارتند از: 🔹۱) شناساندن مقام پيشوايان بزرگ اسلام كه سراسر زندگی آنان برای جامعه اسلامی الگو و سرمشق است، خواه در مبارزه با طاغوتيان يا مسايل اخلاقی و روحی و...؛ ۲) افزايش عشق و محبت اهل‌ بيت كه پاداش رسالت پيامبر اکرم (ص) است؛ ۳) كمال‌خواهی و فضيلت‌طلبی؛ ۴) دعوت به دين و آگاه شدن از حقايق آن و فراخوانی مردم به صلاح و اصلاح و دوری از انحراف و فساد؛ ۵) بر ضد طاغوتيان و آشنا كردن مردم با ويژگی های (ع)؛ ۶) اطعام عده‌ای از نیازمندان در پرتو مجالس عزا كه از دستورات مؤكد قرآن و اسلام است؛ ۷) ياد مصيبت اهل‌ بيت عليهم السّلام كه موجب آسان شدن مصائب و سختيهای دوستداران آنان است؛ ۸) همدردی با رسول خدا (ص) و حضرت زهرا (س) و ساير ائمه عليهم السّلام؛ ۹) فراموش نشدن ؛ چرا كه اگر اين عزاداری ها نبود نسل‌های آينده نمی‌دانستند (ع) را كشته است. 🔹۱۰) افشاگری جنايات ستمگران، بويژه بنی اميه و بنی عباس؛ ۱۱) رشد فضائل و كرامت‌های انسانی و الهی و پروش روحيه شهادت طلبی؛ هر قطره اشك كلامی است كه شهادت را چون پيامی به مردم ابلاغ ميكند، و گريه نشانه آن است كه فاجعه‌ای روی داده و ظلمی صورت گرفته است. نه يك روز، نه ده روز، نه يك ماه، بلكه در تمام سال برای اين است كه ملتی كه در شهادت زندگی ميكند بايد عزادار باشد و در مجالس عزا با بيان فلسفه شهادت و با يادآوری از شهيدانش، روحيه شهادت‌طلبی را همچنان تازه نگه دارد. بی‌شك به خاطر نشر فلسفه شهادت و ايثار و كرامت‌های انسانی است كه به بهانه مرگ برادر، عمو، دايی و... جلسه برگزار ميكنند و يك‌باره به كربلا گريز ميزنند و از حسين سخن ميگويند. ۱۲) زنده_نگهداشتن_اسلام با استفاده از ابزار عزاداری. را زنده كرد و اگر (ع) قيام نميكرد، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند. 🔹اساس شكل‌گيری انقلاب اسلامی نيز نهضت امام حسين (ع) است. امام خمينی (ره) درباره تجديد و تكرار عزاداريها ميفرمايد: «آن کسانی که می‌گویند (ع) را نخوانید، اصلاً نمی‌فهمند (ع) چه بوده و نميدانند یعنی چه؛ نمی دانند اين گريه ها و روضه ها حفظ کرده اين مکتب را. الان ۱۴۰۰ سال است که با این منبرها و با این روضه ها و با این مصیبت ها و با این سینه زنی ها ما را حفظ کرده اند. تا حالا آورده اند اسلام را. این عده از جوانهایی که اینطور نیستند که سوء نیت داشته باشند، خیال می‌کنند حالا باید ما حرف روز بزنيم! حرف سيدالشهداء حرف روز است، همیشه حرف روز است، همیشه حرف روز را سيدالشهداء آورده است دست ما داده و سيدالشهداء را اين گريه ها حفظ کرده است و مکتبش را این مصيبت‌ها حفظ کرده؛ این سینه زنی ها و این دسته جات و عرض می‌کنم اینها حفظ کرده... همينهاست كه اين نهضت را پيش برده، اگر (ع) نبود اين نهضت را پيش نمی‌برد...». [۱] 🔹بنابراين (ع) يك حركت است، يك موج است، يك مبارزه اجتماعی است. [۲] عزاداری ها سبب ميشود كه شور و عاطفه، از شعور و شناخت برخوردار گردد و ايمان را در ذهن جامعه زنده نگه دارد، و به عنوان يك فكر سازنده و حادثه الهام‌بخش، همواره تأثير خود را حفظ كند. احيای خط خون و شهادت و رساندن صدای مظلوميت آل علی (ع) به گوش تاريخ است... هم بر مظلوميت امام گريه ميشود و هم در سايه آن، (ع) از نهضت و حركت، شناخته ميشود، روضه‌های خانگی و دسته‌های عزاداری و هيأت‌های زنجيرزنی، پوشيدن لباس مشكی و پرچم به دست گرفتن و شربت و آب دادن و تلاش در برپايى مجالس و نوحه‌خوانی و سينه‌زنی و... هر يك به نوعی سربازگيری جبهه حسينی است و اين پيوند قلبی را عمق و غنا می‌بخشد. [۳] اين موارد، انگيزه‌های برگزاری مجالس سوگواری و عزاداری است و آنچه در اين ميان وجود ندارد، گريه ضعف و ذلت است. پی نوشت: [۱] قيام عاشورا در كلام و پيام امام، ‌ص ۱۶ [۲] نهضت‌های اسلامی صد ساله اخير، مرتضی مطهری، ص ۸۹ [۳] فرهنگ عاشورا، ص ۳۱۴ نویسنده: حسين رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه @tabyinchannel
‏ورود واژه جعلی ‎ به جریان سیاست‌گذاری اقتصاد کشور در سالیان اخیر باعث شده با صعود قیمت نفت در جهان برای مردم خودمان با جعل بهانه جهانی‌سازی نسخه گران‌سازی بپیچیم👌 حقیقتاً شیکاگویی‌ها نعمت خدادادی به مردم را برایشان تبدیل به مصیبت کردند @hzamanim
😄 دوز ادعاها نیز کماکان در سیر نزولی 👈38 درصد فوتیهای کرونا واکسن نزده بودند 👈 یعنی 62 درصد فوتیها واکسن زده بودند... 😂فوتیهای کرونا از 90 درصد واکسن نزده افتاد به 38 درصد👌 البته این ۳۸٪ واکسن نزده شامل چند دسته است : 1⃣ کسانی که هیچ واکسنی نزده اند 2⃣ کسانی که یکماه گذشته و دوز دوم را نزدند 3⃣ کسانی که ۳-۴ماه گذشته و دوز سوم را نزدند 4⃣ و دوز سومی هایی که شش ماه از دوز آخرشان گذشته ولی دوز چهارم را نزدند مجموع دسته های فوق جمعیت ۵۰٪ را تشکیل می دهند و طبق آمار فوق به نسبت واکس زده ها فوتی کمتری دارند همچنین سهم فوتیهای کرونا از کسانی که اصلاً واکسن نزده اند کمتر از ۱۰٪ است درحالیکه ۱۵٪ از کل جمعیت ، واکسن نزده اند یعنی به نسبت واکسن زده ها، فوتی بسیار کمتری دارند همه اینها درحالیست که جمعیت کثیری، کارت واکسن خریده اند و سلامت هستند و سلامتی آنها به حساب واکسن زده ها گذاشته می‌شود درحالیکه اگر مجزا شوند معلوم میشود شاید بیش از ۲۰٪ جمعیت، واکسن نزدند درحالیکه کمتر از ۱۰٪فوتیها را دارند یعنی واکسن نخورده ها بیش از دو برابر سلامتی بیشتری دارند.... ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ @revayat1400
‏طراحان، مجریان و مدافعان سرسخت ‎ با بهانه عدالت و جهانی‌سازی چرا پاسخگوی عواقب‌اش نیستند؟! چرا کسی بابت سقوط ۲۰درصدی ارزش پول ملت تنبیه و توبیخ نشد؟! @hzamanim
🥀برگ اول امام حسین(ع)چون مکه را به سمت عراق ترک گفت منزلگاه‌های متعددی طی کرد تا به ذات العرق رسید. آنجا بشربن غالب را دید که از عراق می‌آید. از او درباره وضعیت اهل آن سامان پرسید. عرض کرد: من که آمدم، دل‌هاشان با شما بود؛ ولی شمشیرهایشان با بنی امیه. خبر شهادت مسلم بن عقیل که از سوی امام به کوفه اعزام شده بود، به حضرت رسید. امام به عده‌ای که دنبال او بودند، خبر شهادت مسلم را داد. افرادی که به طمع دنیا بودند، پس از شنیدن خبر شهادت مسلم، از گِرد آن حضرت پراکنده شدند و فقط خانواده او و برگزیدگان از یاران حضرت باقی ماندند. حسین(ع) روانه شد تا به ذوحَسم رسید .حربن‌یزید را با هزار سوار دید. حسین(ع) به حر فرمود: به سود مایی یا به زیان ما؟ عرض کرد: بلکه به زیان شما یا اباعبدالله! امام فرمود: لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم. سپس سخنانی میانشان رد و بدل شد تا آنجا که حسین(ع) فرمود: اگر رأی شما اکنون با مضمون نامه‌هایی که فرستادگان شما به من رسانده‌اند مخالف است، من به همان جایی که از آنجا آمده‌ام باز می‌گردم. حر و سربازانش از بازگشت امام جلوگیری کردند. 📕کتاب: شهید کربلا 🖤@ghalbeziba313 🖤