eitaa logo
آثار _ نکته‌های پژوهشی_ زهره اخوان مقدم
1هزار دنبال‌کننده
276 عکس
9 ویدیو
92 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر دوست دارید در حوزه تشیع یا نقد سلفی گری پژوهش کنید بد نیست که نام «شیخ حسن فرحان المالکی» را سرچ کنید و برخی از سخنان او را بشنوید و بخوانید. وی با اینکه از سلفی‌های معاصر است به نقد بنیادین عقاید اهل سنت پرداخت و حکومت عربستان، حدود دو سال است که او را در زندان نگه داشته، به جرم «تشویش اذهان عمومی!!» . به عنوان نمونه، وی عدالت صحابه را نمی‌پذیرد. در مورد رحلت پیامبر(ص) معتقد است که ایشان توسط برخی امهات المؤمنین مسموم شدند. شیعیان را انسان‌های عالم، متواضع، و صبور می‌داند که از بحث و سؤال و جواب، فرار نمی‌کنند و در مناظره علمی هراس ندارند چون دلائل محکم دارند. حدیث غدیر را از احادیث متقن می‌شمرد و ... او می‌گوید شیعیان حق دارند که روز قیامت، افتخار کنند که از محبان علی و زهرا هستند و حق دارند بگویند که بخاطر آنها کشته شدند و شکنجه دیدند. وی تصریح می‌کند که این قتلها و ظلمها به دست اهل سنت بود؛ چون حکومت‌ها و لشکرها از اهل سنت بوده‌اند. شیخ فرحان متخصص تاریخ است و کتاب‌های متعددی دارد. هم کتاب‌هایش و هم عقایدش می‌توانند در پژوهش‌ها مورد توجه قرار بگیرند. یا علی https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌺🌺🌺
بررسی مقایسه ای مبانی، منابع و گرایش تفسیری محمدحسین طباطبائی و محمدامین شنقیطی.pdf
5.68M
بررسی مقایسه ای مبانی، منابع و گرایش تفسیری محمدحسین طباطبائی و محمدامین شنقیطی نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ مجید نبوی؛ راضیه‌السادات سعادتی https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌻🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام به همراهان عزیز. من شخصا خیلی به امام جواد علیه السلام ارادت دارم. به امید نگاهی از ایشان در روز تولدشان
در حوزه کار ما سه دسته ضعف و چالش جدی وجود دارد. نکته اول که در دسترس ما نیست و خدا کند که اصلاح شود! قوانین زیربنایی غلط، دست و پای پژوهش را بسته! و اثر سوء آنها بر دومی و سومی جاریست. مثلا: https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌻🌻🌻
مثلا: 1- وقتی بدون هیچ ضابطه و رویه علمی، دانشجو پذیرفته می‌شود چه توقعی داریم که پژوهش پیشرفت کند؟؟ دانشجوهایی که اطلاعات عربی آنها در حد صفر یا کمی بالاتر از آن است، آیا می‌توانند از منابع رشته ما استفاده کرده، تحقیق و نوآوری داشته باشند؟!!! دانشجویانی که برگه امتحانشان از یک دانش‌آموز کلاس اولی نامرتب‌تر است و کج و کوله می‌نویسند و یک جمله کامل و صحیح نمی‌توانند نگارش کنند چه توقعی...! بگذریم. 2-محدود کردن زمان نگارش پایان‌نامه: همه ما با دانشجویانی مواجه هستیم که فرصت آموزشی آنها تمام شده و باید!!! دفاع کنند!!! و باید استاد ، فرم آمادگی برای دفاع را امضا کند!!! چرا؟؟ اینکه خیلی بد است. دانشجو نباید محدودیت زمانی داشته باشد. 5سال هم طول بکشد، تا وقتی استاد راهنما تحقیق او را ضعیف دیده، و آماده دفاع نمی داند نباید دفاع انجام شود. 3-تعداد دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری که فاجعه است. کلاس ارشد 22 الی 30 نفر! کلاس دکتری 20 نفر!! یعنی چه؟ من که نمی‌فهمم. https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌻🌻🌻
سه نکته بالا ای کاش به دست مسئولان برسد و قوانین کلان وضع کنند تا این مشکلات رفع شوند. اما همان قوانین کلان ناظر بر انتخاب اساتید هم هست. وقتی جذب استاد بر اساس ضوابط علمی نباشد، چه توقعی داریم که پژوهش پیشرفت کند؟؟ و اما آنچه ناظر بر دانشجویان است همه می‌دانیم! مطالعه کم، مدرک گرایی، کم صبری در جستجوها، ضعف ادبیات عرب ، ضعف نوشتاری، عدم آشنایی با منابع، و ... ای کاش ...😔😔😔 https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌻🌻🌻
ولادت تنها مولود کعبه، تنها شخص ملقب به «امیر المؤمنین»، تنها وصیّ و جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله، تنها «ابوالائمه»، تنها «مَظهر العجائب» و تنها «مُظهر العجائب» بر همه انسان‌های متمدن، علم دوست، آزادی خواه، و عدالت پرور خصوصا بر شیعیان و پیروان آن حضرت مبارک باد. https://eitaa.com/akhavanmoghadam https://t.me/Akhavanmoghadam 🌻🌻🌻
خداوند حافظ همه پدران باشد . آنها که در قید حیات نیستند را رحمت کند.