منبع شناسی موضوع رجعت.pdf
374.9K
#مقاله
منبع شناسی موضوع رجعت
نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ سیدمجیدنبوی؛ رضامرادی سحر
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌻🌻🌻🌻
ارزیابی نظریه ی وقوع نسخ در قرآن کریم.pdf
551.6K
#مقاله
ارزیابی نظریه وقوع نسخ در قرآن کریم
نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ اصغر طهماسبیبلداجی
#قرآنکریم #نسخ #ناسخومنسوخ #شریعتهایپیشین
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌻🌻🌻🌻
#معرفیکتاب
کتابشناسی سبک زندگی
نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ سیدمجیدنبوی؛ رضامرادیسحر
ناشر: دانشیاران ایران
سال: 1394
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌺🌿🌺🌿🌺
آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن با استفاده از تکنولوژی آموزشی و روانشناسی رنگ ها.pdf
399.1K
#مقاله
آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن با استفاده از تکنولوژی آموزشی و روانشناسی رنگها
نویسندگان: زهره اخوانمقدم؛ فاطمه پیرایشمقدم
#آموزشقرآن #آموزشمفاهیم #آموزش تفسیر #تکنولوژیآموزشی #روانشناسیرنگها
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌻🌻🌻🌻
#گفتوگو
🔷زهره اخوان مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن در گفتوگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در ارتباط با سفارشات قرآن به عفاف و حجاب گفت: مسئله حجاب در قرآن با واژه حجاب مطرح نشده، بلکه بیشتر با واژه عفاف مطرح شده است و نکته بسیار مهمی که در قرآن درباره مسئله پوشش مطرح بوده، این است که تنها در مورد بانوان نیست و به مردان نیز اشاره دارد. عفاف در قرآن اینگونه مطرح است که زنان و مردان چشم را از نگاه بپوشانند و تقوا پیشه کنند که باز هم در مورد هر دو جنسیت است.
🔹وی ادامه داد: ما به اشتباه فشار رعایت عفاف و حجاب را به بانوان وارد کردهایم و این خود مقوله حجاب را حساسیتبرانگیز کرده است. اما به همان اندازه که بانوان با حجاب خود در پاکسازی محیط مؤثر هستند به همان میزان نیز مردان مؤثر هستند. در نوع لباس پوشیدن و نوع نگاه و در کل عفاف هر دو جنسیت مشترک هستند و محدود به یک جنس نیست. اما در مورد مقدار و چگونگی رعایت عفاف و حجاب هم برای زنان و هم برای مردان در قرآن صحبت شده است و برای هر یک شرایطی معین شده و در نهایت همه آیاتی که به مقوله عفاف و حجاب است با مسئله تقوا گره خورده است و تأکید بر این است که تقوا پیشه کنید.
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌹🌹🌹
https://iqna.ir/fa/news/3326939/تنوع-رنگ-و-طرح-جذابیتی-برای-حجاب-بانوان
#ادامه گفتوگو با دکتر اخوان مقدم در حوزه حجاب
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌹🌹🌹
بررسی مرجع ضمیر هذا در آیه ی 43 سوره اعراف.pdf
622.2K
#مقاله
بررسی مرجع ضمیر هذا در آیه «الحمدلله الله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا أن هدانا الله»
نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ شیرین رجبزاده
#هدایت #بهشت #ضمیرهذا #ولایتعلی
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌻🌻🌻🌻
#گفتوگو
#بخشاول
✅دکتر زهره اخوانمقدم، ادر گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، در خصوص چرایی خوانده شدن امام نهم شیعیان به جواد، گفت: گرچه همه امامان مظهر نور، رحمت و برکت بودهاند، تنها امامی که به این عنوان نامیده شدهاند که با برکترین مولود هستند امام جواد(ع) هستند. و امام رضا(ع) فرزندشان را به این نام خواندند.
🔴اخوانمقدم ادامه داد: علت اینکه ایشان به این عنوان نامیده شدهاند را باید در شبهه وقفیه جستجو کرد که در زمان امام موسی کاظم آغاز شد. امام موسیکاظم(ع) در زندان بودند و پولهای زکات و خمس به وکلای ایشان میرسید. برخی از وکلا به خاطر اینکه پولهای که از این طریق در دستداشتند را به امام بعدی ندهند. واقفیه این مساله را مطرح کردند با توجه به اینکه امام موسیکاظم(ع) هفت یا به روایتی ۱۴ سال نبودند، امام موسی همان امام مهدی هستند و این پولها را نگاه میداریم که امام ظهور کنند. ایشان این مساله را مطرح کردند که امامت در امام موسی کاظم(ع) وقف شده است.
🟣نویسنده کتاب «از دریا به آسمان»، ادامه داد: واقفیه برای اثبات ادعای خود به یکی و دو حدیث از جمله حدیث ذرعه استناد میکردند. ایشان در حدیث ذرعه که از قول امام صادق(ع) نقل میشد، مراد از واژه «ابنی» را امام موسی کاظم(ع) تفسیر کردند و ویژگیها و اوصاف امام زمان را در مورد امام کاظم(ع) در نظر گرفتند.
ا🟣خوانمقدم افزود: البته در خصوص حدیث ذرعه، امام رضا(ع) فرمودند که این یکی از الفاظ این حدیث برای اثبات اینکه امام موسی کاظم آخرین امام است جعل شده بود. 23 شهریور 1394
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌹🌹🌹
#گفتوگو
#بخشدوم
✅دکتر اخوان مقدم گفت: فرقه واقفیه امامت را در امام کاظم وقف کردند و معتقد بودند که این امام آخرین امام است. واقفیه یا هفت امامیها با این مشکل، اعتقادات برخی از شیعیان را مخدوش کردند. وقتی امام موسی کاظم(ع) در زندان شهید شدند و ایشان را تشییع میکردند، چندین بار به دستور امام رضا(ع) چهره امام موسیبن جعفر(ع) کنار زده شد تا چهره ایشان معلوم شود تا اعتقاد به غیبت از ذهن مردم از بین رود، اما واقفیه به حیات خود ادامه داد و شبهات خود را مطرح کردند.
وی تصریح کرد: پس از ارائه دلایل امام رضا(ع) مبنی بر اثبات امامت خود، واقفیه تضعیف شد، هر چند این مشکل پس از طولانی شدن تولد فرزند امام رضا(ع) تا سن ۴۲ سالگی دوباره تقویت شد و واقفیه مطرح میکردند که امامی که فرزند نداشته باشد امام نیست. همین مساله باعث شد که امام رضا فرزند و جانشین خود را جواد به معنای با برکتترین مولود بنامند.
🟣وی با بیان این که با متولد شدن امام جواد(ع) این شبهه جدید واقفیه از بین رفت، گفت: به همین خاطر بود که امام رضا(ع) ایشان را جواد به معنای پربرکتترین مولود نامیدند و پیامبر(ص) هم وقتی که ائمه را میشمردند، ایشان را به همین لقب خوانده بودند.23شهریور1394
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌹🌹🌹