فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام عجیب کانال تلویزیونی عربستان تشریح حادثه غدیرخم و انتصاب حضرت علی (ع) به خلافت مسلمین
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💬 #تحلیل_و_تبیین | بنای مجلس، حرکت به سمت مسائل اصلی و کلیدی کشور به دور از حاشیههاست
🎤 گفتوگویی با آقای سیدنظامالدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی از نگاه حضرت آیتالله خامنهای
🔹 استقلال قوا به معنی دشمنی و خصومت قوا نیست. استقلال قوا یعنی اینکه هر قوهای کار خودش را در مجموعهی حاکمیت درست انجام بدهد. کارویژههای هر قوه هم در قانون اساسی مشخص شده. مجلس وظیفهاش مشخص است، دولت وظیفهاش مشخص است، قوهی قضائیه وظیفهاش مشخص است، نیروهای مسلح وظایفشان مشخص است. شوراهای عالی کشور وظایفشان مشخص است. اینها باید بهعنوان یک منظومه کار کنند. اینکه گفتند مستقل باشند برای اینکه خدایناکرده این درهمتنیدگی آنها یک موقع کارکرد نظام و حاکمیت را دچار خدشه نکند.
🔹 نباید کسی تصور کند که اگر با قوهی دیگری در نگاه تخریبی بر بیاید یا رقابت بکند او سرمایهی اجتماعی بیشتری برایش تولید میشود. نه این غلط است. اتفاقاً آن چیزی که مردم را نگران میکند رقابت و رویارویی و درگیری قوا با همدیگر است؛ که موجب فشل شدن چارچوب حاکمیت میشود. هماهنگی و همراهی قوا قطعاً یک فضیلت است. اما درعینحال دستگاهها روی انجام کارویژههای خودشان باید دقت داشته باشند. یعنی مجلس در عین حالی که تلاش میکند با دولت تعامل داشته باشد طبق آن اصول قانونیای که در اختیارش قرار گذاشته شده باید نظارتش را هم انجام بدهد.
🔹 رهبر انقلاب اشاره فرمودند بسیاری از مصوباتی که در این مجلس به تصویب رسیده، مصوبات راهبردی بوده. راهبردی یعنی ناظر به مسائل اصلی کشور بوده است. حتی نمونههایش را ایشان بیان کردند. مثلاً "مسئلهی قانون اقدام راهبردی برای مقابله با تحریمها". خب در شرایطی که باز به تعبیر درست ایشان کشور در حوزهی سیاست خارجی دچار سردرگمی و سرگردانی بود و معلوم نبود که کشور در قبال تحریمهای یکپارچه و صف ظالمانهی تحریمگران چه باید بکند؟ اینجا یک وجوه مشخصی در قانون مشخص شد که ما در حوزهی سیاست خارجی و در رابطه با تحریمها و مسئلهی هستهای این کارهای قانونی را باید انجام دهیم. تکلیف ما مشخص شد و کار خیلی بزرگی بود. یعنی از آن به بعد خود مسئولان دولت قبلی هم بهرغم مخالفتهای اولیهای که داشتند، بعداً حرفشان این بود که تکلیف ما روشن شد و میدانیم بر اساس چه چارچوب و اسلوبی جلو برویم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53037
هدایت شده از روزنه
مطالبات بیست ساله رهبر از حوزه و روحانیت
نگاهی اجمالی به 70 مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه و روحانیت در بیست سال گذشته
[صفحه 1 از 13]
#اختصاصی_روزنه|| پرونده ویژه به مناسبت دیدار حوزویان با آیتالله العظمی خامنهای (۲۱تیرماه۱۴۰۲)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقدمه
روز 21تیر1402 روزی تاریخی و ماندگار برای حوزویان است؛ روز دیدار با رهبر معظم انقلاباسلامی.
اصل این دیدار در شرایط فرهنگی و اجتماعی فعلی، بهویژه انتخاب روز 21تیر-روز حجاب و عفاف، برای همه تحلیلگران و کنشگران سیاسی داخلی خارجی معنای خاصی دارد.
جامعه انقلابی حوزه علمیه و عموم متدینین و دغدغهمندان منتظر بیانات تاریخی مقام معظم رهبری هستند و طبعا انتظار آن است اشتیاق وصف ناپذیر حوزویان برای دیدار با رهبر، همچنان تا تحقق کامل مطالبات و رهنمودها و فرامین ایشان، پایدار بماند و روزافزون باشد.
در کنار تمرکز ویژه جامعه متدینان و پیروان جبهه حق به بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در این دیدار، اتاق فکرهای دشمن نیز طبیعتا آماده عملیات روانی و انتشار تحلیلهای مغرضانه و حاشیهساز هست و از این رو، قوه عاقله حوزه باید از هماکنون خود را برای دو امر آماده کند؛
۱. تحلیلهای جامع و عمیق از بیانات و ارائه راهبردهای عملیاتی و طراحی نقشه اقدام برای تحقق فرامین و مطالبات ایشان از حوزویان.
۲. فهم نقشه دشمن در خنثیسازی تأثیر بیانات و مبارزه با هر نوع تلاش خصمانه رسانهای برای به حاشیه کشاندن دیدار و ارائه تحلیلهای مغرضانه.
برای نقشآفرینی فعال پیرامون بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، #بازخوانی_حافظه_تاریخی، امری ضروری و راهگشاست.
از این رو بر آن شدیم در آستانه دیدار حوزویان با رهبر عزیزتر از جان، مطالبات بیست ساله ایشان از حوزه و روحانیت را مرور کنیم.
از رهگذر این مطالعه سریع و نسبتا جامع، کارنامه سطوح مختلف حوزویان در مواجهه با بیانات راهگشای این ولی خدا، مشخص خواهد شد؛ هم نقاط غفلت و ضعف و احیانا کمکاریها عیان میگردد و هم پیشرفتها و توفیقات و نقاط قوت شناخته میشود.
پیش از این دیدار در طول سالیان رهبری آیتالله العظمی خامنهای مجموعهای از مطالبات از جانب ایشان خطاب به جامعه حوزوی اعم از مدیران، فضلا و عموم طلاب مطرح شده است که بازخوانی اجمالی آن پیش از گوش فرادادن به بیانات ارزشمند آن رهبر سیاسی-الهی از جهات متعدد مفید خواهد بود و زمینهای است برای سنجیدن کارنامه حوزه و روحانیت و شناخت قرابتها و فاصلهها با افق نگاه رهبری.
در این یادداشت تفصیلی، عناوین مطالبات مقام معظم رهبری را بهصورت گذرا و بدون شرح و بسط میخوانیم:
1. تضمین جهتگیری معنوی جامعه
«اگر شما که برای روشن نگهداشتن فروغ معنویت و فضیلت و دین کمر بسته اید، غایب باشید، همه ی این پیشرفتها[ی مادی] بی ارزش خواهد شد؛ بلکه به ضد ارزش تبدیل خواهد شد. اهمیت حوزههای علمیه، این جا معلوم می شود. با این نگاه، کار شما از همه ی کارهایی که انجام می گیرد، مهمتر است. وجود یک مجموعه ی روحانىِ عالم، روشن بین، روشنفکر، شجاع، پارسا، پاکدامن، دارای آگاهی وسیع و برخوردار از خشیت الهی، در جامعه یی که در حال پیشرفت است، نویدبخش این است که این پیشرفتها در جهت گمراهی و ضلالتِ هر چه بیشتر، و در فرآیند تاریخی در جهت سقوط به کار نخواهد رفت؛ این نقش شما جوانهای طالب علم و محصل علوم دینی است؛ این را قدر بدانید؛ خیلی مهم است. »(1383.3.22)
«اگر این کشور توانست در میدانهای تحرک و پیشرفت مادی به موفقیتهایی دست پیدا کند؛ اگر توانست علم و فناوری و صنعت پیدا کند؛ اگر توانست یک سیاست بین المللی و یک دیپلماسی قوی پیدا کند؛ اگر توانست اقتصاد جامعه را سر و سامان دهد؛ اگر توانست از منابع عظیم ثروت در زیر زمین و روی زمین، اعم از معدن و کشاورزی و امثال اینها استفاده کند؛ اگر توانست از سرزمین وسیع و متنوع ایران و موقعیت مهم سوق الجیشی آن استفاده کند؛ و خلاصه، اگر توانست با معیارهای پیشرفت جهانی و مدنی خودش را همراه کند، این اولین کشور و دولتی خواهد بود که توانسته است پیشرفت مادی را در زیر روشنىِ چراغ برافروخته ی فضیلت و معنویت به دست آورد؛ این می شود یک تمدن جدید؛ این در تاریخ کم سابقه است و در مقابل تمدن غربی یک پدیده ی بشدت هشداردهنده است. اگر در این مجموعه، شما نقش روحانیت را برجسته کردید، ببینید چقدر به این مدنیت خدمت کردهاید.»(1383.3.22)
ادامه مطالب:
صفحه دوم
صفحه سوم
صفحه چهارم
صفحه پنجم
صفحه ششم
صفحه هفتم
صفحه هشتم
صفحه نهم
صفحه دهم
صفحه یازدهم
صفحه دوازدهم
صفحه سیزدهم
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از خوشخبر
⚖⛓ فشار دستگاه عدلیه بر گلوی مفسدان اقتصادی
قوه قضائیه در سال گذشته، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از منابع به سرقت رفته کشور رو از حلقوم مفسدان اقتصادی بیرون کشیده ... 👌
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۲/۴/۱۸
#قوهقضائیه
#اقتصادی
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
هدایت شده از فارس پلاس
📸 به مناسبت ایام سالگرد جنگ ۳۳ روزه لبنان از دیوارنگاره جدید مکتب حاج قاسم در جاده فرودگاه بیروت با عنوان «حبيبالمقاومة» رونمایی شد!
@Fars_plus
🖌#یادداشت_روز
🔹ردپای مواجببگیران «سیا» در ایران
#مسعود_اکبری
«آمریکا تقریباً در همه کشورهای جهان بودجه روزنامهنگاری را تأمین میکند. صاحب روزنامه است. هزاران روزنامهنگار را در لیست حقوق و دستمزد خود دارد. آنها قرار نیست این کار را در ایالات متحده انجام دهند.»
این بخشی از اظهارات «رابرت اف کندی جونیور» وکیل، نویسنده و برادرزاده رئیسجمهور پیشین آمریکا است. هر چند وی به دلیل خوی سلطهگری و استکباری که مقامات و تحلیلگران آمریکایی بدان مبتلا هستند، در بهکارگیری واژهها مبالغه کرده است، اما اظهارات فوق، قابل تأمل و بررسی است.
سال گذشته و پس از شکست مفتضحانه دشمن در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بیانیه مشترکی را منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه تاکید شده بود: «آمریکاییها به منظور جذب افراد مورد نظر خود، شبکهسازی از آنها و انتقال ایدههای مبتنی بر ایجاد تغییرات اجتماعی در چارچوب اهداف پیشگفته، دورههای آموزشی متعددی را در کشورهای ثالث و بعضاً به صورت برخط برگزار نمودهاند... متولی دورههای مذکور وزارت خارجه آمریکا میباشد که از حمایت کامل سرویس جاسوسی C.I.A و تعداد معتنابهی از مؤسسات، بنیادها، دانشگاهها و اندیشکدههای بهاصطلاح غیردولتی استفاده مینماید. اطلاعات موثق حاکی است که رژیم غاصب صهیونیستی و تعدادی از کشورهای اروپایی، جملگی ذیل هدایت سیا با این پروژه همکاری مینمایند.»
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده بود: «مفاد دورهها در فشردهترین تعبیر در چارچوب مؤلفههای «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» تعریف میشود... محل برگزاری دورهها غالباً کشورهایی بوده است که برای سفر اتباع ایرانی نیازمند ویزا نباشند و در مواردی که ویزا لازم باشد، با حمایت نمایندگیهای آمریکا و تحت پوشش ویزاهای توریستی یا علمی اقدام میشود... با توجه به حضور منابع اطلاعاتی ما در تعدادی از دورههای فوقالاشاره لذا مفاد آموزشی دورههای مذکور و عناصر شرکتکننده در آنها در اختیار است.»
نکته قابل تأمل اینجاست که در میان افراد شرکتکننده در دورههای آموزشی سازمان سیا، حداقل 2 خبرنگار نیز حضور داشتهاند که در سال گذشته بازداشت شده و بازداشت این دو، هیاهویی در رسانههای معاند و رسانههای منتسب به جریان غربگرا در داخل ایران بهراه انداخت. هیاهویی با ترکیب «غافلگیری- مظلومنمایی و فرافکنی»....
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/268844/
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🌐 ویکی پاسخ با بیش از ۲ هزار مقاله به بیش از ده زبان در دسترس علاقهمندان
◻️ دانشنامه مجازی پاسخ به سؤالات و شبهات، وابسته به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه) تحت عنوان ویکی پاسخ با ۲٬۰۶۸ مقاله به زبان فارسی. با زبانهای عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، پشتو، اردو، روسی، مالایی، بنگالی، و هندی به نشانی https://wikipasokh.com از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔰 در اجلاس سراسری مدیران و نمایندگیهای جامعةالمصطفی مطرح شد؛
➖➖➖
🔻عباسی، رئیس جامعةالمصطفی تاکید کرد:
ضرورت بازخوانی تجربیات گذشته و ترسیم برنامههای نو/ خود را برای تغییر و تحولات سریع جهانی آماده کنیم
https://hawzahnews.com/xcm4b
🔻اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جامعةالمصطفی در دیپلماسی علمی و فرهنگی کشور نقش ارزشمندی دارد
https://hawzahnews.com/xcm3Z
🔻قمی، معاون بینالملل دفترمقام معظم رهبری:
نظام فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی باید در خدمت رویه حوزوی طلاب و دانشپژوهان قرار گیرد
https://hawzahnews.com/xcm42
🔻میانجی، رئیس مؤسسه آموزشهای کوتاه مدت المصطفی:
وحدت اسلامی نباید مانع از حقیقتهای نهفته تاریخی باشد/پیام غدیر گفته شد اما محقق نشد
https://hawzahnews.com/xcm47
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی
کتابت قرآن در یکساعت نتیجه وحدت شیعه و اهلسنت در افغانستان
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوجوان ایرانی که در مسابقه مداحی وجیها بالحسین در کربلای معلی حضور یافت، با خواندن قرآن و ابتهال حب الحسين همه اعضای هیئت داوران را بهت زده کرد...
این برنامه با حضور استاد برجسته ی قرآن حاج مهدی دغاغله از ایران در عراق اجرا شد.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
کشف ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید
وزارت اطلاعات:
🔹جنایت اخیر هتاکی به قرآن که در کشور سوئد و با حمایت تشویقآمیز پلیس آن کشور صورت گرفت، ابعادی فراتر از موارد مشابه پیشین داشت.
🔹بر این مبنا سربازان گمنام به واکاوی اطلاعاتی در چند و چون آن اقدام پلید و تلاش برای شناسایی عناصر پشت صحنه آن پرداختند.
🔹بر مبنای اطلاعات موثق به دست آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است.
🔹او که در منطقهی محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را بهعنوان کارنامهی مطلوب صهیونیستها ارائه میکند و مورد قبول و استقبال آنها قرار میگیرد.
🔹نامبرده پس از آن، نقش عمدهای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه تجزیهی عراق ایفا مینماید.
🔹اقامت در سوئد را بهعنوان دستمزد خیانتهایش به ملّت عراق و امّت اسلام، از صهیونیستها مطالبه و دریافت میکند.
🔹پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریتهای متناسب با شرایط و دسترسیهای جدیدش ادامه میدهد.
🔹در هفتههای اخیر و بهدنبال برنامهریزی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ و ساحل غربی رود اردن، همزمان این عنصر خیانتپیشه، پروژهای سیاه و ملحدانه را به اجرا میگذارد.
🔹برگزاری نمایش شوم هتک حرمت از مصحف شریف، با هدف ایجاد موج رسانهای غالب و به حاشیه راندن اخبار جنایات هولناک و گستردهی رژیم صهیونیستی در ساحل غربی بهویژه جنینِ مظلوم و سرافراز طراحی و اجرا شد.
🔹در آینده اسنادی پیرامون این عنصر خبیث منتشر خواهد شد. آمران و عاملان این جنایت سازمانیافته نیز بنا بر سنت محتوم الهی، تاوان عمل خود را خواهند پرداخت.
🔹در جغرافیای سوئد نیز گرچه پیش از این شاهد حضور پر رنگ و فعالیتهای اطلاعاتی بدون محدودیت رژیم صهیونیستی بودهایم، با این حال انتظار میرود از این پس دولت سوئد در رویهی کنونی تجدید نظر نماید.
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشریح نحوه عملکرد سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰
🔹رئیس مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران: اگر در شرایطی قرار گرفتید که نیاز به تماس با مرکز فوریتهای پلیس (۱۱۰) را داشتید اما به هر دلیلی امکان مکالمه نداشتید میتواند به سرشماره ۱۱۰۱۱۰ پیامک ارسال کنید.
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
حاجیزاده: دانشآموزان وضعیت کشور را درک کنند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
🔹عدهای از جوانان کشور با پول مردم درس خوانده و ادامه تحصیل دادهاند و تعداد کمی از آنها، چون هدف نداشتند و دوست و دشمن را تشخیص ندادند به خارج رفته و در ناسا و یا پروژههای علیه مردم مظلوم ایران و جهان مانند استارلینک که برای دنیا چتر باز کردهاند و نقشه دارند حضور پیدا کردهاند و به دشمن خدمت میکنند
🔹نسبت به وضعیت گذشته و حال باید تحلیل داشته باشید و دوست و دشمن را گم نکنید، چون درس خواندن و کسب علم هدف نیست بلکه وسیلهای است برای رسیدن به قرب الهی، خدمت به مردم و میهن عزیز و مظلومین جهان.
tn.ai/2924256
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقامت غیرقانونی با هویت جعلی تعداد زیادی از اساتید و طلاب مدرسه مکّی/ ۱۳۲ نفر شناسایی شدند
▪️اختصاصی تسنیم
🔹یکی از مهمترین اسناد حفاظت شده در سطح جهان اسناد سجلی و هویتی است، این در حالی است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیش از ۵۰ درصد طلاب و برخی از اساتید مدرسه مکی اتباع سایر کشورها هستند که به صورت غیر قانونی در استان سیستانوبلوچستان حضور دارند.
🔹براساس بررسیهای به عمل آمده توسط دستگاههای مسئول تعداد قابل توجهی از اساتید و بعضاً مدیران مدرسه مکی دارای اسناد سجلی غیرقانونی و هویتهای جعلی هستند که در طی سالیان متمادی در داخل کشور حضور و از مزایای گوناگون بهرهمند بودهاند.
🔹در این راستا چندین نفر از اساتید و بعضاً متولیان مدرسه مکی که دارای اقامت غیر قانونی و اسناد سجلی جعلی و غصبی بودند شناسایی و بازداشت شدند.
🔹این افراد به تناسب جرم صورت گرفته میبایست به چند سال زندان محکوم میشدند ولی با رأفت اسلامی تحویل کشور مبدا شدند.
🔹در طی چند ماه گذشته ۱۳۲ نفر از طلاب خارجی که به صورت غیر قانونی در مسجد مکی حضور داشتند شناسایی و در چهارچوب مقررات پس از نگهداری مقدماتی از کشور طرد و تحویل مقامات کشور ثالث شدهاند.
🔹برخی از این طلاب نیز دارای اسناد هویتی جعلی و غصبی بوده و با این اسناد یارانه دولتی نیز دریافت می کردهاند.
🔹بررسیها نشان میدهد که برخی افراد وابسته به جریان خاص در اخذ اسناد هویتی غصبی نقش داشتهاند.
tn.ai/2924545
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
ادارات کرمان فردا تعطیل شد
🔹ادارات استان کرمان به منظور صرفهجویی در مصرف انرژی، پنجشنبه تعطیل اعلام شد.
tn.ai/2924578
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت به نماز علامه طباطبایی از زبان حجتالاسلام قرائتی
@TasnimNews
هدایت شده از حوزه و انقلاب اسلامی
ا﷽
#نشرحداکثری
🗂 پرونده ویژه دُرّ مستور🗂
💠از متن تا فرامتن مسئله گوهرشاد💠
🔹۲۱تیرماه سالروز واقعه گوهرشاد🔹
🔸روز عفاف و حجاب🔸
🔖 بازخوانی روند تاریخی واقعه گوهرشاد
🔖 اشتبــاه راهبردی در مقوله حجــاب
🔖 پشتپرده سیاست تغییر لباس
🔖 بازخـوانی نقـش شخصیـتها
🔖 زنان غربی خوشبخـتترند؟
🔖 زمینه های کشف حجـاب
🔖 آیا بدحجابتر شدهایم؟
🔖 قوانین پوشش در دنیا
🔖 معرفی کتاب، مستند
🔖 و...
#گوهرشاد
#حجاب
پیوستن به کانال نشریه خط: خــــــــــــط
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
💠مرکـزحُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی
🆔 @mmhe_ir
🌐 mmhe.ir
🌀 رسانه ما باشیــد...
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
💠 صفحه برنامۀ تلویزیونی «ماجرا» را دنبال کنید.
🔺با موضوعات تخصصی تاریخ اسلام و تاریخ معاصر
شبکه ۴ سیما
مجری: حمید سبحانیصدر
سردبیر: سعید طاووسی
@majara_tv4
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
🚩 #منازل_راه_مکه_تا_کربلا | #منزل_تنعیم
🔹 تنعیم در دو فرسخی مکه و در حل (یعنی خارج از منطقه حرم) واقع شده و میقات اهل مکه است و آنان برای عمره از آنجا محرم میشوند و چاههای آبی در آنجا بوده است.
🔸 امروز در اثر توسعه شهر مکه، تنعیم در داخل شهر قرار گرفته و در آنجا مسجد مجللی به همین نام ساخته شده است و چون ادنی الحل» است، یعنی نزدیکترین محلی است که حرم تمام میشود و حل آغاز میشود، حاضران در مکه میتوانند برای عمره از آنجا محرم شوند.
🔹 نخستین منزلی که کاروان امام حسین (علیهالسلام) بعد از خروج از مکه در آن توقف کرد منزل تنعیم بود.
جهت مطالعهی بیشتر👇👇👇
📲 wikifeqh.ir/منزل_تنعیم
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
🚩 #منازل_راه_مکه_تا_کربلا | #منزل_صفاح
🔹 صفاح موضعی است، میان حنین و مرز حرم؛ این منزل در سمت چپ کسانی که به مکه وارد میشوند، واقع میشود.
🔸 صفاح یکی از منازلی است که کاروان امام حسین (علیهالسلام) از آنجا عبور کرده و طبق نقلها امام با فرزدق شاعر در این منزل دیدار کرده است.
🔹 ابومخنف از عبدالله بن سلیم اسدی و مذری بن مشمعل اسدی نقل کرده که در منزل صفاح، فرزدق بن غالب شاعر آمد و در کنار امام حسین (علیهالسلام) توقف کرد و گفت: خداوند خواسته و آرزویت را درباره آنچه دوست میداری، برآورده سازد.
🔸 امام حسین به او فرمود: درباره اخبار مردم پشت سرت (مردم کوفه) برای ما بگو.
🔹 فرزدق گفت: از فرد آگاهی سؤال کردی. دلهای مردم با شماست و شمشیرهایشان با بنی امیه، و قضای الهی از آسمان نازل میشود و خدا آنچه را بخواهد انجام میدهد.
جهت مطالعهی بیشتر👇👇👇
📲 wikifeqh.ir/منزل_صفاح
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ مهمترین پایگاه های اینترنتی کتب خطی و قدیمی:
کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی
پایگاه خبری نسخ خطی
کتابخانههای دیجیتال نسخ خطی جهان
کتاب پدیا
پایگاه جامع اطلاع رسانی نسخ خطی
کتابخانه دیجیتال دانشگاه تهران
پایگاه جامع نسخ خطی
پایگاه نسخ خطی
کتابخانه استاد مینوی
کتابخانه آستان قدس رضوی علیه السلام
بساتین (اخبار مخطوطات)
فهرستگان نسخ خطی
مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی
╭────────────╮
📚 کانال میراث علمی سلف؛
🆔 @mirath
🌐 https://mirath.blog.ir
📨 @hm1370
💰 شماره کارت جهت نذر علمی (اختصاصی میراث علمی سلف):
6037697632370752
╰────────────╯