eitaa logo
اخبار مفيدة ١
229 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
515 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
مداحی پاکستانی شاه حسین پادشاه حسین | نوحه پاکستانی شور و سوزناک https://www.aparat.com/v/k696033
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
نسخه تابلو اعلانات شماره ۴۵۳ نشریه خط حزب‌الله.pdf
4.53M
📝 نسخه | شماره ۴۵۳ نشریه خط حزب‌الله
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📝 ریشه‌های قیام حسینی در بعثت نبوی 📢 چهارصدوپنجاه‌و سومین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی «خط حزب‌الله» در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی منتشر شد. 🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور 📥 نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید.
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
✏️ | ریشه‌های قیام حسینی (ع) در بعثت نبوی (ص) 👈 «بعثت خون» سید‌الشهداء به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔹«عاشورا یک واقعه‌ی استثنائی بود.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ «عاشورا یک حادثه‌ی تاریخیِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امّت اسلام بود.» ۱۳۸۴/۱۱/۵ در واقع، «حسین‌بن‌علی علیه‌السلام، به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد.» ۱۳۷۴/۳/۳ بنابر‌این، چنین حادثه‌ای حاوی ویژگی‌ها و خصوصیّات خاصّ خود است که آن را از دیگر حوادث و قیام‌ها در طول تاریخ متمایز کرده است. 🔸حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایره‌ی متّحدالمرکز هستند 🔹«روح قضیّه این است که امام حسین علیه‌السلام در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هرچند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین علیه‌السلام با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود. این مهم است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴ 🔹از جمله‌ی مهم‌ترین خصوصیّات نهضت حسینی شباهت آن به بعثت نبوی است: «کار امام حسین علیه‌السلام در کربلا، با کار جدّ مطهّرش حضرت محمّدبن‌عبداللّه صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است؛ قضیّه این است. همان‌طور که پیغمبر در آنجا یک‌تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا یک‌تنه با یک دنیا مواجه بود؛ آن بزرگوار هم نترسید، ایستاد و جلو آمد؛ امام حسین هم نترسید، ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایره‌ی متّحدالمرکز هستند؛ به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا "حُسَینٌ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسَین"(الارشاد، ج ۲، ص ۱۲۷) معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴ 🔹در واقع، «جوهر حادثه‌ی عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچ کس به او کمک نکرد! حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هر یک میتوانستند جمعیّتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان خارج شدند و گریختند!» ۱۳۷۱/۴/۱۰ 🔹باید توجّه داشت که «آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیم‌هاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند.» ۱۳۶۸/۵/۱۱ لذا «ابتدا که از مدینه خارج شد، در پیام به برادرش محمّدبن‌حنفیّه ــ و در واقع، در پیام به تاریخ ــ چنین گفت: اَنّی لَم اَخرُج اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالِما؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی، از روی میل به قدرت و تشنه‌ی قدرت بودن قیام نکردم. اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹) من میبینم که اوضاع در میان امّت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت انحطاط است؛ در ضدّ جهتی است که اسلام میخواست و پیامبر آورده بود؛ قیام کردم برای اینکه با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ 🔹«امام حسین می‌ایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک‌تنه در مقابلِ این سرعتِ سراشیبِ سقوط قرار میگیرد. البتّه در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علیّ اصغرش را، جان علیّ اکبرش را و جان عبّاسش را فدا میکند، امّا نتیجه میگیرد.» ۱۳۷۷/۲/۱۸ 🔸پرچم حق نمی‌تواند در صف باطل قرار بگیرد 🔹بنابراین، «هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین ــ حتّی خود پیغمبر ــ انجام نداده بود. ... چون زمینه‌ی انجام این واجب، در زمان امام حسین پیش آمد. اگر این زمینه در زمان امام حسین پیش نمی‌آمد، مثلاً در زمان امام علیّ‌النّقی علیه‌السلام پیش می‌آمد، همین کار را امام علیّ‌النّقی میکرد و حادثه‌ی عظیم و ذبح عظیم تاریخ اسلام، امام علیّ‌النّقی علیه‌السلام میشد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹ماجرا بدین قرار است که «جامعه‌ی اسلامی جامعه‌ی امامت است.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ «بنی‌امیّه امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهی تبدیل کردند.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ در چنین شرایطی، «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با مردم ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاک‌دامنی و پارسایی داشت، نه سابقه‌ی جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّه‌ای به معنویّات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود؛ هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسین‌بن‌علی ــ که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد ــ فرصتی پیش آمد و قیام کرد.» ۱۳۷۹/۱/۲۶ 🔹از سوی دیگر، حکومت باطل یزید در پی بیعت گرفتن از امام حسین علیه‌السلام بود: «[یزید] توقّع داشت که این امامِ هدایت پای حکومت او را امضا کند؛ "بیعت" یعنی این. 🔰 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
✏️ ادامه 🔹میخواست امام حسین علیه‌السلام را مجبور کند به جای اینکه مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهیِ آن حکومتِ ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! قیام امام حسین علیه‌السلام از اینجا شروع شد. ... توقّع کرد که امام حسین علیه‌السلام پای این سیه‌نامه‌ی تبدیل امامت اسلامی به سلطنت طاغوتی را امضا کند؛ یعنی بیعت کند. امام حسین فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَه؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵) حسین چنین امضائی نمیکند. امام حسین علیه‌السلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد.» ۱۳۸۱/۱/۰۹ 🔸عظمت شهدای کربلا به نترسیدن از دشمن است 🔹بنابر‌این، در یک عبارت کلّی می‌توان گفت «هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعه‌ی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹این قیام دو نتیجه‌ی ظاهری دارد: «یک وقت است که وقتی قیام کرد، به حکومت میرسد؛ این یک شکلِ آن است ... یک وقت است که این قیام به حکومت نمیرسد، به شهادت میرسد. آیا در این صورت، [قیام] واجب نیست؟ چرا، به شهادت هم برسد واجب است. ... این، آن کاری بود که امام حسین انجام داد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹به عبارتی دیگر، «امام حسین علیه‌السلام به فکر سرکوب کردن قدرتهای طاغوتی بود؛ چه با گرفتن حکومت و چه با شهادت و دادن خون.» ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ و در نهایت، «آن بزرگوار را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند و علی‌الظّاهر دشمن توانست آن عزیزان را به شهادت برساند ــ ظاهر مطلب این بود که یزید پیروز شد ــ امّا در باطن، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام پیروز شد. حسین‌بن‌علیعلیه‌السلام برای باقی ماندن اسلام، خون خود را نثار کرد و در این راه توفیق پیدا نمود و توانست اسلام را بیمه کند.» ۱۳۶۹/۱۰/۱۳ لذا «عظمت شهدای کربلا به این است؛ یعنی برای احساس تکلیف ــ که همان جهاد در راه خدا و دین بود ــ از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عدّه‌ی خود را مجوّزی برای گریختن از مقابل دشمن قرار ندادند.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ 🔹پس می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد: «امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است، بلکه خودش یک مصداقِ بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹بنابر‌این، «عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد؛ درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت؛ درس میدهد که در میدانِ نبردِ حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم در یک صف قرار میگیرند.» 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
هدایت شده از سیره علما
🔺سوا کردن میوه! ▫️حجت الاسلام حسین مدرسى به نقل از میوه فروش نزدیک منزل حاج آقا: 🔹میرزا گاهى از مغازه ما میوه مى خریدند. هرگاه تشریف مى آوردند، من پاکت به دست با اشتیاق جلو مى دویدم که بهترین میوه را تقدیم ایشان بکنم. 🔸ایشان پاکت را با اصرار از من مى گرفتند و مى گفتند:«من خودم بلد هستم سوا کنم» و آن گاه یک دانه میوه خوب، یک دانه متوسط و یک دانه میوه نامرغوب در پاکت مى گذاشتند. ⚡️من جلو مى پریدم و مى گفتم:«حاجى آقا چه مى کنید، چرا میوه خوب بر نمى دارید؟». 🌀 حاجى آقا بدون توجه به درخواست من، کار خود را ادامه مى دادند و مى فرمودند:«دیگران هم حقى دارند». 🍁پسر جوان من که ایستاده بود و نظاره مى کردپس از رفتن ایشان با شگفتى به من مى گفت:«آیا چنین آدمى هم وجود دارد؟!». 💢او با اینکه نسبت به روحانیت و دین بدبین بود، با مشاهده همین رفتار، اصلاح شد و حالا نماز مى خواند، آن هم به جماعت.» ♨️ ؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما @sireyeolama
هدایت شده از کانال مشرق
39.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ حجت الاسلام عالی به شبهات و منتقدان درباره حکومت ولایی @mashreghnews_channel
هدایت شده از روزنه
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
🎥 ببینید|| مقایسۀ جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین(ع) در بیان آیت‌الله جوادی آملی ❇️جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین(ع) بهتر است. ▫️گزیده بیانات: این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهم‌السّلام- قابل مقایسه نیست اما بحث بر روی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگی‌های شخص حاکم‌.... 🔻چهار تا و چهارصد تا و چهل‌هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همهٔ حکومت‌ها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و تلاش برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد. 🔶حاشیه روزنه تبیین جامع آیت‌الله جوادی آملی از کارنامه و واقعیت‌های مربوط به نظام جمهوری اسلامی، الگوی مطلوبی است برای امثال آقای ناظم‌زاده قمی که اخیرا در قالب یک ، به این مقوله وارد شد. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریادهای یک سنی فلسطینی؛ غزه کربلای جدید است... @rozaneebefarda
🚩 ویژه نامه ▪️حرکت کاروان اسرا از کربلا به کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10190 ▪️ورود اسرای کربلا به کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10193 ▪️خطبه‌های اهل بیت در کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10196 ▪️سر مقدس امام حسین در دارالاماره 📲 eitaa.com/wikifeqh/10199 ▪️اسرای اهل‌بیت در کاخ ابن زیاد 📲 eitaa.com/wikifeqh/10202 ▪️احتجاج حضرت زینب با عبیدالله 📲 eitaa.com/wikifeqh/10205 ▪️احتجاج امام سجاد با عبیدالله 📲 eitaa.com/wikifeqh/10208 ▪️گرداندن سرهای شهدا در کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10212 ▪️قرآن خواندن سر امام حسین (علیه‌السّلام) 📲 eitaa.com/wikifeqh/10217 ▪️فرستادن اسرای کربلا و سرها به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10220 ▪️مسلمانان شدن راهب 📲 eitaa.com/wikifeqh/10224 ▪️ناله و گریه جنیان بر امام حسین علیه‌السّلام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10230 ▪️زیارتگاه‌های بین راه شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10235 ▪️مصائب اسرای کربلا تا دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10239 ▪️چگونگی ورود اسرای اهل بیت (علیهم‌السّلام) به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10242 ▪️رسیدن اسرای کربلا به نزدیکی دروازه دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10245 ▪️ورود اسرای کربلا به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10251 ▪️ورود اسرای کربلا به کاخ یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10257 ▪️اهانت یزید به سر مقدس امام حسین (علیه‌السلام) 📲 eitaa.com/wikifeqh/10261 ▪️حکایت دختر خردسال امام حسین در دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10266 ▪️گفت‌وگوی تند حضرت زینب با یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10270 ▪️احتجاج امام سجاد با یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10274 ▪️اعتراض عالم یهودی در مجلس یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10286 ▪️اعتراض سفیر روم در مجلس یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10291 ▪️شکوه امام سجاد در گفت‌وگو با منهال 📲 eitaa.com/wikifeqh/10294 ▪️مدت اقامت اهل بیت در دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10297 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از کانال میز معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نحوه‌ استفاده از کارت ملی به جای کارت عابربانک با دستگاهای خودپرداز 🔹ممکنه یه جایی به کارتون بیاد.. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
هدایت شده از اجتهاد
💢«شکّ» و «مرگ اراده‌ها» زمینه‌های واقعۀ عاشورا 🔻برگرفته از کتاب «امامان اهل بیت، مرزبانان حریم اسلام» از شهید صدر 🔹امام حسین‌ (ع) زندگی مرفهی داشت، رفاهی داشت که بیشترِ آن توده بینوا نداشتند. حسین‌ (ع) بیش از همه مسلمانان بی نیاز بود و بیش از همه آنان جاه و مقام داشت و بیش از همه آنان عزتمند بود. ایشان در زندگی خود، در زندگی اجتماعی خود و در زندگی مادی خود بسیار خوشبخت بود. شخصی مرفه بود و ظلمی که از بنی امیه به ایشان‌ می‌‌رسید، فقط همان ظلمی بود که آنان به اسلام روا می‌داشتند. این انسانی که همه اسباب آسایش و رفاه برایش فراهم است و برپایه معیارهای مردم فرودست همه لوازم خوشبختی را داراست، این انسان چنین زندگی را وا‌ می‌‌گذارد و درهای چنین خوشبختی را بر خود‌ می‌‌بندد تا در راه ایستادگی در برابر ستمگران و نگاهبانی از رسالت به پا خیزد. 🔹وقتی امام حسین‌ (ع) راه مقاومت و مبارزه را گزید، در آن هنگام پایگاه‌های مردمی در میان امتی که با امام علی‌ (ع) پیوند داشتند، دیگر از بیماری نخست، بیماری شک، رها شده بودند؛ زیرا اسطوره ـ اسطورۀ معاویه ـ به طور کاملا آشکار نمایان شده بود؛ زیرا جاهلیتی که در معاویه نمود‌ می‌‌یافت، در صحنه سیاسی و اجتماعی نقاب از چهره برگرفت و مردم دانستند که علی علیه السلام از رهگذر معاویه با جاهلیت بت ها و تندیس ها‌ می‌‌جنگیده نه این که با معاویه به خاطر یک دشمنی شخصی یا قبیله‌ای بجنگند. امت از بیماری نخست (شک) رها شده بود، ولی بیماری دیگری پیدا کرده بود و آن بیماری مرگ اراده بود. 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=75876 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
✈ اگر به عنوان یک استاد دانشگاه یا پژوهشگر قصد شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های خارجی را دارید، سعی کنید هنگام تنظیم رزومه‌های شخصی به شکلی رزومه خود را بنویسید که شامل همه اطلاعات شخصی و شغلی شما نشود. 📝 همچنین در تنظیم فرم‌های ثبت‌نام برای شرکت در سمینارها و نشست‌های علمی خارجی نهایت دقت را به خرج داده و از ذکر پروژه‌های حساس و مطالب مهم مرتبط به شغل‌تان پرهیز کنید. @matsa_ir
📰 | شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ 🔸برای خواندن صفحه نخست روزنامه‌های امروز به لینک زیر مراجعه کنید: 👉 yjc.ir/00aqGq 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
گزارش خبری کیهان 🔰 دیوان دادگستری بین‌المللی مشروعیت اسرائیل را زیر سؤال برد 🔸رئیس دیوان دادگستری بین‌المللی (دادگاه لاهه) با بیان این که «این دادگاه بعداً به مشروعیت حضور اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی رسیدگی خواهد کرد»، مشروعیت این رژیم را زیر سؤال برد. 🔸دیروز «نواف سلام»، رئیس دیوان دادگستری بین‌المللی (دادگاه لاهه) تاکید کرد که این دادگاه در حال بررسی «پیامدهای قضائی اقدامات سیاسی و بازتاب‌ها و تاثیرات آن بر اراضی اشغالی فلسطین است.» 🔻او که پیش از این در میان فشارها، تهدیدها و تحریم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی به جرم «نسل‌کشی در غزه» را صادر کرده بود، افزود که «دیوان دادگستری بین‌المللی هیچ محدودیتی برای بیان رای و نظر خود در مورد میزان تناقض اقدامات سیاسی و قوانین بین‌الملل ندارد. 🔸«نواف سلام» که پیش از این از تهدیدهای عجیب و غریبی که به خاطر محاکمه رژیم صهیونیستی شده است، پرده برداشته بود، تاکید کرد که این دادگاه پیامدهای قضائی موجودیت غیرقانونی و نامشروع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی خواهد کرد. سلام گفت که رای مشورتی این دادگاه بر این فرضیه استوار است که اراضی فلسطینی، اراضی تحت اشغال هستند. 🔸سلام همچنین بیان کرد که رژیم صهیونیستی «همچنان به محاصره زمینی، دریایی و هوائی نوار غزه ادامه می‌دهد» و «وظایف و مسئولیت‌های اسرائیل تابع معاهده ۱۹۵۹ در رابطه با شیوه تعامل با غیرنظامیان در زمان جنگ است.» اما «تعهدات خود به موجب معاهده مبارزه با تبعیض نژادی در سال ۱۹۶۵ را نقض کرده است.» 🔸سلام بیان کرد: «نظام سیستماتیک محدودیت‌هایی که اسرائیل بر فلسطینی‌ها اعمال می‌کند، تبعیض نژادی تلقی می‌شود. اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان نقض ماده ۳ کنوانسیون منع تبعیض نژادی است... سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل نقض حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها را تشدید می‌کند... این دادگاه بعداً به مشروعیت حضور اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی رسیدگی خواهد کرد.» https://kayhan.ir/001Dyf @Kayhan_online
هدایت شده از افق حوزه
✍️ | نقش امام سجاد علیه السلام پس از عاشورا در رهبری شیعه 🔹بعد از واقعه دردناک وحشتناکی که در سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا در یک روز تاریک بر خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام وارد شد و ذریه طیبه پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) با وحشیانه ترین حالت به شهادت رسیدند، این بار سکان کشتی هدایت بر عهده ی چهارمین خورشید امامت و ولایت یعنی حضرت سید الساجدین امام علی بن الحسین علیه السلام واگذار شد. 🔹اگر عصر و دوره حیات و امامت امام سجاد علیه السلام را مورد بررسی و توجه قرار دهیم به خوبی می توانیم زندگی این امام همام را در سه مقطع زمانی مورد دقت قرار دهیم: ۱- دوره اسارت و هژمونی نظامی امویان، ۲-دوره قیام و شورش ها، ۳- دوران ثبات و سازندگی. در هر یک از این سه بازه زمانی امام سجاد علیه السلام اصول و راهکارهایی راهبردی را درپیش گرفتند تا اینکه قطار هدایت جامعه اسلامی بر مدار صحیح امامت و ولایت قرار گیرد. 👈 شرح یادداشت 📢 کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
📚 پیشنهاد مطالعه کتابهای بصیرتی ویژه ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه 📗 خون‌آورد گفتگوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، شهید مرتضی مطهّری و مرحوم دکتر علی شریعتی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال 1355 🌐خرید کتاب 📙 عاشورا دفتر دوازدهم از مجموعه‌ی ۴۰‌ جلدی ره‌نامه 🌐خرید کتاب 📕 همرزمان حسین(علیه السلام) ده گفتار از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(علیهم‌السّلام) 🌐خرید کتاب 📙 دو امام مجاهد شش گفتار از آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین(علیهم‌السّلام) 🌐خرید کتاب 📘 آفتاب در مصاف این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی است. ↙️دریافت کتاب 📗 چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا ↙️دریافت کتاب 📔 ۷۲ سخن عاشورایی گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است. ↙️دریافت کتاب 📓 درس‌های عاشورا این اثر، یکی از آثار موضوعی است که از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است و مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است. ↙️دریافت کتاب 🏴 🏴 🏴 ✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امام خمینی با کدام روضه بیش‌تر منقلب می‌شدند؟ 🔳روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد 🆔 @Bonyadtarikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سخنان عارفانه و حکیمانه حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام 🎙 آيت‌الله‌ العظمی جوادی آملی 📎 📎 📎 🆔 @wikifeqh