eitaa logo
اخبار مفيدة ١
241 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
4.3هزار ویدیو
538 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال مشرق
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واکنش جالب سخنگوی دولت به دانشجویی که تحلیل اقتصادی خود را به «آیت الله گوگل» استناد می‌کرد بهادری جهرمی: 🔸وقتی می‌خواهید کتابی بنویسید هرچه در گوگل نوشته بود در کتاب می‌آورید یا تحقیق و صحت سنجی می‌کنید؟ 🔹همه آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد داریم به سمت کاهش تورم حرکت می‌کنیم. @mashreghnews_channel
هدایت شده از عصر تاریخ
درخت زیتون ۷۰۰ ساله در ایتالیا که به درخت اندیشمند معروف است. @AsrTarikh
⚡️ شهادت امام حسین علیه السلام از منظر سید قطب؛ 🔹 سید قطب درباره عظمت شهادت امام حسین (علیه السلام) می نویسد: حسین - رضوان الله علیه - از یک سو با آن شکل بزرگ و سترگ شهید می شود، و البته از دیگر سو شهادت او فاجعه بسیار عظیمی است، ولی آیا همچون شهادتی پیروزی است یا شکست؟ به صورت ظاهر و با معیار کوچک انسان، این امر شکست به شمار می آید. ولی در اصل حقیقت و با معیار بزرگ الهی، پیروزی است. 🔻فما من شهيد في الأرض تهتز له الجوانح بالحب والعطف ، وتهفو له القلوب وتجيش بالغيرة والفداء كالحسين رضوان الله عليه . يستوي في هذا المتشيعون وغير المتشيعين . من المسلمين . وكثير من غير المسلمين! 🔺در روی کره زمین شهیدی نیست که همچون حسین - رضوان الله علیه - دلها به عشق او بتپد و قلبها لبریز از مهر و محبت او شود و جانها شیدای او گردد و از غیرت و فداکاری او به جوش و خروش درآید، چه دلها و قلبها و جانهای شیعیان مسلمان و چه مسلمانان غیر شیعه و حتی دل ها و درونها و جانهای بسیاری از غیرمسلمانان! 🔸سید قطب، فی ظلال القرآن، ج 5، ص 3086، چاپ دارالشروق، 1425ق، ذیل آیه 51 سوره غافر ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
✅👈 تذکری به مبلّغان ✍حاج آقا ری شهری فاضل ارجمند حجة الاسلام سيد موسي موسوي [۱] فرمود: بنده به لحاظ شرايط مساعدی كه از نظر تحصيلی داشتم، در كمتر از شش سال، مقدمات و سطح يك و سطح عالي را طي كرده و حدود پنج سال هم درس‌هاي خارج فقه و اصول را نزد اساتيدی همچون آيات عظام داماد و حائری و اراكی قدس سره بهره برده بودم و در شرايط بسيار اميدواركننده‌ای از نظر آينده علمي قرار داشتم و در حوزه، رسائل و مكاسب و كفايه تدريس مي‌كردم و در ضمن از اساتيد مدرسه حقاني هم بودم. در اين موقعيت بود كه در تابستان ۱۳۵۰ش شهيد قدوسي ره به بنده فرمودند: با نظر مساعد حضرت امام، حجج اسلام حاج آخوند و زرندي و كريميان مدرسه اي در كرمانشاه تأسيس كرده اند و بنا دارند كه به سبك جديد، نظير مدرسه حقاني، برنامه ريزي كنند، شما كه به مجموعه برنامه‌هاي ما آشنايي كامل داريد، تابستان سال جاري را به كرمانشاه برويد و اين مدرسه را راه اندازي كنيد. بنده هم آن سال به جای اصفهان به كرمانشاه رفتم. در آنجا وضعيتی پيش آمد كه مجبور شدم سال تحصيلی بعد هم آنجا بمانم. بعد از آن هم به لحاظ اوج گيري انقلاب و نياز جدّي كرمانشاه به روحاني مرتبط با جوانان و مراكز علمي و دانشگاهي و نفوذ گسترده انجمن حجتيّه و جريانات ماركسيستی در بين جوانان، با مشورتی كه با برخي از اساتيد بزرگوار، از جمله آية الله مشكينی داشتم، و اكثر آنان با مجموعه شرايط موجود، مصلحت را در ماندن بنده در كرمانشاه ديدند، گرچه سرورانی هم نظير مرحوم آية الله شيخ مرتضی حائری به شدت ابراز مخالفت كرده و حتی در غياب بنده فرموده بودند: فلاني خود را ذبح كرده است. بالاخره به هر گونه بود چند سالی با نگرانی شديد فكری و تحيّر در كرمانشاه ماندم. بحمدالله با توفيق الهي و با برنامه‌هايي كه با كمك دوستان، در مسجد و مراكز فرهنگي داشتيم، عرصه را هم بر ماركسيست‌ها و هم انجمن حجتيه تنگ كرديم، به طوری كه آنها كاملاً به حاشيه رفتند و حتی برنامه‌ای براي قتل بنده ريختند كه به صورتي معجزه آسا نجات يافتم. سال حدود ۵۴ يا ۵۶ بود كه به رغم همه موفقيت‌ها بسيار منقلب شدم و تصميم گرفتم استخاره كنم و اگر خوب آمد همان وسط سال به قم بازگردم. در ساعت و حال مناسبي استخاره كردم، آيه «زحف» [۲] آمد، ولی باز به جهت شدت تأثر با اينكه هم معتقد و هم عامل به استخاره هستم به تصميم خود باقي مانده و مشغول جمع اثاثيه برای انتقال به قم شدم. در شب همان روز خواب عجيبی ديدم كه مهم ترين و شيرين ترين فراز زندگی‌ام را رقم زد. در عالم رؤيا ديدم در خيابان، جلوی مدرسه خان اتوبوس‌هایی بسيار زيبا و غيرقابل وصف ايستاده و جمع خاصی را از انبوه متقاضيان انتخاب كرده و سوار می‌كنند، همه می‌دانند كه مقصد سفر بسيار مهم است، ولی به هيچ كس از چگونگی آن خبر نمی‌دادند. بالاخره جمع محدودی از جمعيت عظيم حاضر را سوار و حركت كردند. در نزديكي‌های مقصد، بوی عطر عجيبي به مشام رسيد كه همه را مدهوش كرد. بعد فهميديم همه اين عطر از فضای باغ غيرقابل وصفی متصاعد است. دم باغ همه را پياده كردند. باز هيچ كس نمی دانست در داخل باغ چه خبر است. آنجا هم از همين جمعيت محدود، اكثر افراد را راه ندادند. فردی بود از بستگان بنده، هر چه اصرار كردم كه به او اجازه ورود بدهند، سه عيب از او گفتند كه دقيقاً نقص‌های مهم معنوی اوست و فرمودند به جهت اين عيب‌ها نمی‌تواند وارد شود. سپس افراد منتخب را گروه گروه وارد باغ می‌كردند. بنده و حجة الاسلام اوسطي و حجة الاسلام حاج شيخ محمود عبداللهي و مرحوم معصومي را با هم وارد باغ كردند. بعد از ورود فهميديم كه مولايمان مولی الكونين حضرت بقية الله ارواحنا فداه داخل باغ هستند. حضرت در خيمه اي وسط باغ بودند. به محضر مقدس شان رفتيم، شيريني و عظمت محضر قابل وصف نيست. بنده ناگهان به يادم افتاد كه اين بهترين فرصت است كه با كسب نظر مستقيم از حضرت در باره ماندنم در كرمانشاه تصميم بگيرم. پس از سؤال بنده، حضرت روحي فداه آنچنان روي در هم كشيدند كه هنوز پس از سال‌ها تلخي آن در ذائقه بنده مانده است و فرمودند: «دل من از دست روحانيون خون است كه يا در قم و حوزه‌هاي مشابه آن به بهانه‌های مختلف می مانند يا به جاهای خوش آب و هوا و همراه با اقبال مردم می روند. پس اين گونه مناطق را (كه بسيارند) چه كساني تأمين نياز كنند!؟» 🔖پاورقی: ۱. حجة الاسلام موسوي نمايندۀ سابق ولی فقيه در كردستان بودند. ۲. آیات ۱۵ و ۱۶ انفال. در اين آيات پشت كردن به جبهۀ جنگ موجب خشم الهی و گرفتار شدن به عذاب جهنم دانسته شده 📚خاطره‌های آموزنده، ص۷۰ ❣ بیان‌بوک 🔶 مرکز عرضه‌ی محصولات امیربیان 🆔 Eitaa.com/BayanBook
هدایت شده از کتابخانه شیعه
ناگفته هایی از عاشورا.pdf
1.13M
📗ناگفته هایی از حقایق عاشورا 📝مولف: سید علی حسینی میلانی تعداد صفحات:۲۲۴ زبان:فارسی 🔹توضیح: مولف ابتدا به بزرگداشت حماسه عاشورا اشاره کرده و درباره تلاش‎های بیهوده‏ای که برای فراموشی این رخداد تحت لوای دین و تقدس و پرهیزکاری صورت می‏گیرد, سخن رانده است . دیدگاه‎های برخی از مورخان و عارفان را در کوچک و کمرنگ جلوه دادن این حادثه بزرگ در کتاب منعکس نموده و عین سخنان آنان را نقل کرده است. نگارنده سپس به تشریح نقش معاویه در شهادت سیدالشهدا پرداخته و از ولایت و جانشینی یزید با عنوان خطرناک‏ترین و ظالمانه‏ترین اقدام او یاد کرده است و ضمن آن، ذهن مخاطبان را به اهداف شوم معاویه معطوف داشته و مواضع و دیدگاه‎های امام حسین علیه السلام را هم نسبت به فعالیت‎ها معاویه تبیین می‏نماید. نقش یزید بن معاویه در حادثه عاشورا و به کار گماردن ابن زیاد به امارت کوفه، خشونت و خونخواری ابن زیاد, نقش اهل کوفه در شهادت امام حسین و تمهیدات و تهدیدات ابن زیاد در خصوص سران قبایل کوفه و مردم شهر و نیز قتل و کشتار یاران و دوستان اهل‏بیت علیهم‌السلام از دیگر مطالب این کتاب هستند که مؤلف به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و مستندات تاریخی خود را در تمام اجزای حادثه عاشورا بیان نموده است. او در پایان، به حوادث بعد از رویداد عاشورا نظر می‎افکند و بر این نکته تصریح می‏ورزد که در مورد عزاداری و گریستن در مراسم سوگواری سیدالشهدا، روایت‎های زیادی از ائمه نقل شده است. لینک دانلود مستقیم 🌷هزینه دانلود: صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
هدایت شده از ISC
🔰دوره شناسی 🚨این دوره مجازی و رایگان میباشد‌. 🔹مهلت ثبت نام تا یکشنبه ۱۵ مرداد جهت ثبت‌نام در ایتا پیام دهید: @Admin_icb_esf https://eitaa.com/joinchat/2517303572C11f3e01858
🚩 | اسرای اهل‌بیت در کاخ ابن زیاد 🍂حضور اسرای اهل بیت در کاخ ابن زیاد و جریانانی که در آنجا اتفاق افتاده، یکی از حوادث بعد از واقعه عاشورا بود. 🍁عبیدالله بن زیاد که خود را پیروز میدان می‌دانست، با حاضر کردن اسرای اهل بیت در کاخ خود، می‌خواست یک جنگ تبلیغاتی و روانی راه بیاندازد و پیروزی را به رخ اسرای خاندان نبوت بکشد که با مقابله خاندان اهل بیت مواجه شده و رسوا شد. 🔻هنگامی که اسرای اهل بیت به دستور ابن زیاد در کاخ او حضور یافتند، با نمایش گوشه‌ای از شجاعت و بی‌باکی خویش در قالب پاسخ به یاوه گویی‌های پسر زیاد، چنان او را خلع سلاح کردند که او تنها راه رهایی از بن‌بست چنین شکست فضاحت‌باری را در این دید که حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) را متهم به شاعری و امام سجاد (علیه‌السلام) را تهدید به قتل کند؛ اما سرانجام با سرافکندگی، در برابر منطق قوی اهل بیت (علیهم‌السلام) تسلیم شد. جهت مطالعه‌ی بیشتر👇👇👇 📲 fa.wikifeqh.ir/اسرای_اهل‌بیت_در_کاخ_ابن_زیاد 🆔 @wikifeqh
🚩 | احتجاج حضرت زینب با عبیدالله 🍂احتجاج حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) با عبیداللّه بن زیاد یکی از وقایع در جریان اسارت اهل بیت امام حسین (علیه‌السلام) است که در کاخ ابن زیاد روی داده است. 🍁هنگامی که سر حسین بن علی (علیه‌السلام) را همراه کودکان، خواهران و زنان اهل بیت نزد ابن زیاد (در دارالاماره) بردند، زینب دختر فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بی ارزش‌ترین لباس‌ها را پوشیده بود و در حالی‌که کنیزانش گرد او را گرفته بودند، وارد مجلس شد و کناری نشست. ابن زیاد سه بار پرسید: آن زن که نشست کیست؟ حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) از پاسخ دادن به او خودداری کرد. سرانجام یکی از کنیزانش گفت: او زینب دختر فاطمه است. 🔻ابن زیاد به حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) رو کرده و گفت: سپاس خدایی را که شما را رسوا کرد، کشت و دروغ گویی‌تان را برملا کرد. در مقابل حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) جواب کوبنده‌ای داده و او را رسوا نمود. جهت مطالعه‌ی بیشتر👇👇👇 📲 fa.wikifeqh.ir/احتجاج_حضرت_زینب_با_عبیدالله 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | دشمنان قرآن، دشمنان مسیح 👈🏻 گفت‌وگو درباره محکومیت اهانت به قرآن توسط پاپ 🎤 هم‌زمان با حادثه تلخ قرآن‌سوزی و صدور پیام از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسانه اسپانیولی KHAMENEI.IR در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاز نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین (FIAS)، به بررسی موج گسترده و جهانی محکوم‌کردن اهانت به قرآن مجید و پاسخ آقای پاپ به نامه وی پرداخته است. 🔹 هفته گذشته، آقای پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاز، ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، این گونه اقدام شنیع را مانع گفتگوی انسانی دانست و نوشت: ماجرای آتش زدن قرآن کریم واقعا یک عمل وحشیانه است. این موارد به گفت وگوی انسانی و بالغانه میان مردم آسیب می‌زند و مانع آن می‌شود. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/53494
هدایت شده از کانال مشرق
15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جزئیات قطع عضو دختر ۹ ساله در پله برقی از زبان سخنگوی آتش‌نشانی @mashreghnews_channel
هدایت شده از کانال مشرق
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اعتراف براندازان به ناکامی در برنامه زنده شبکه سلطنت‌طلب: ما شاهد تظاهرات گسترده علیه حکومت در ایران نبودیم، قشر خاکستری را نتوانستیم جذب کنیم! 🔺️تصور اینکه با جنبش "ززآ" ، حکومت در ایران سقوط می‌کند خوش خیالی محض بود! @mashreghnews_channel
هدایت شده از مباحثات
▪️دفاعی عقیم و پرهزینه / حکومت علوی : بعثت عدالت 🖌آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست 🔹مدتی است برخی مبلغان و واعظان مشهور و محترم کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، اوضاع حاکم بر حکومت امام علی – علیه‌السلام – را مطرح و وضعیت موجود را با حکومت مولا – علیه‌السلام – مقایسه می‌کنند! و آخرین آن، حرکتی بود که یکی از سخنرانان در چهارم مردادماه امسال (1402) انجام داد. در گذشته هم طلبه‌ای جوان مطرح کرد که حدود (یا بیش از) ثلث نهج البلاغه، راجع به متخلفان اقتصادی و غیر اقتصادی از کارگزاران حکومت علوی است. دیگری در مشهد مقدس مطرح کرد که حدود سی فساد در حکومت امام – علیه‌السلام – بوده است که امام نتوانسته‌اند آن ها را معالجه کنند. چنان که واعظ دیگری در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که مطرح کرد (بدین مضمون): به نظر شما، امام خمینی و رهبران انقلاب ایران تا چه حد در پیاده کردن اهداف خود موفق بوده اند؟ پاسخ داد: من سوال را به شما برمی‌گردانم و می‌پرسم: اصولا پیامبران و پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله- تا چه پایه موفق بوده‌اند؟(استفهام انکاری) 🔹طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام داده‌اند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کرده‌اند؛ قهرا در آینده هم شاهد ادامه این حرکت خواهیم بود. از آن جا که عموم این آقایان، از چهره‌های انقلابی و از موقعیت قوی در امر تبلیغ برخوردار و صاحب تریبون‌های حساس‌اند (و اگر چنین نبود این جانب ورود نمی‌کردم) حقیر به تحلیل و بررسی این حرکت می‌پردازم. حاصل پرداختن به ادله ذیل، چیزی جز اثبات عقیم بودن این نوع دفاع (توهم دفاع) و پرهزینه بودن آن نیست؛ بدین قرار: ▪️آن چه این آقایان بیان می‌کنند یا در اصل خلاف واقع، یا غیر ثابت، یا راست ناقص و یا به قدری آمیخته به مبالغه است که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد. با پوزش از اطاله نوشته، ناچارم توضیح کوتاهی در این باره داشته باشم. در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه، توجه کرد. حکومت امام علی – علیه السلام – در طول چهار سال و چند ماه بر سرزمین پهناور اسلام که عراق و ایران بخشی از آن است بعثت عدالت بود که هرگز – هرگز – نباید رفتاری این چنینی با آن داشت! ▪️نباید تردید کرد دفاع‌هایی این چنین، هرگز منتقدِ به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمی‌کند؛ بر عکس، چوب حراج بر تراث می‌زند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمی‌دانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه می‌خواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که :«یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بعد مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟ ▪️این گونه سخنرانی‌ها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند، بلکه بیش از هر چیز و هر زمان محتاج شنیدن نقدهای منصفانه، خالی از سفیدنمایی ناموجه (و البته به دور از سیاه‌نمایی) هستند. ▪️ دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و ... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند. 🔹در پایان تذکری مشفقانه و ناصحانه به این حضرات باید داشت که قدری با احتیاط سخن بگویید و بدون هیچ عایدی و نتیجه، ناخواسته نسل امروز را با حکومتی که بی‌همتا در عدالت بود، بدبین نسازید. مخاطبانی هم که این سخنان را می‌شنوند، نباید این سخنان را جدی بگیرند و نسبت به آن چه باید مدافعش باشند، بدبین شوند. خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخه‌ای را که بر آن نشسته‌اند، به دست اره نسپارند! این روزها دشمنان اهل بیت – علیهم‌السلام – برای دور کردن نسل جدید شیعه از دامان پاک اهل عصمت‌، نقشه‌های بسیار پیچیده‌ای اجرا می‌کنند؛ در چنین فضایی لازم است هر گاه به دلیلی سخنی از اهل بیت علیهم‌السلام می‌گوییم، مراقب سوء استفاده‌های احتمالی و قطعی، از گفته‌هایمان باشیم. سخن گفتن از اهل بیت به هر عنوان ورود به وادی مقدس طُوَی است که باید با احتیاط در آن میدان قدم برداشت! فراموش نکنیم که: *إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا*. 🔸مشاهده متن کامل یادداشت: https://mobahesat.ir/24122 🔻🔻🔻 @mobahesat