هدایت شده از بانک پاورپوینت رایگان
روند پژوهی 40سالگی.pptx
15.12M
✳️ پاورپوینت بررسی ظرفیت ها وپیشرفت های چهل ساله انقلاب اسلامی درحوزه #علمی #پزشکی #نظامی #کشاورزی #توسعه_انسانی #صنعت_ومعدن #آموزشی #انرژی #فناوری #اقتصادی #ورزشی و #قدرت_جهانی
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
4_5828091284312557063.mp3
4.13M
#داستان_تشرف مرحوم مقدس اردبیلی به محضر مبارک امام زمان (سلام الله علیه)
@sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
shieye vagheyi.naseri.mp3
3.1M
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : در مواجهه با مشکلات، مأیوس نباشیم !
👤 حجت الاسلام #بهشتی
🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
ansarian.mp3
4.42M
💐پزشک شیعه شده
🔸حجتالاسلام #انصاریان
🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از 📚 داستان های آموزنده 📚
🚩رسول الله صلیالله علیه وآله:
لَا تَتَّبِعُوا عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِینَ فَإِنَّهُ مَنْ تَتَبَّعَ عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِینَ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ فَضَحَهُ وَ لَوْ فِی جَوْفِ بَیْتِه ..؛
عیب های مومنان را جستجو نکنید زیرا هر که دنبال عیبهای مؤمنان بگردد، خداوند عیب های او را دنبال کند و هر که خداوند متعال عیوبش را جستجو کند، او را رسوا سازد گرچه درون خانه اش باشد.
🔹المحاسن برقی، ج1، ص104، ح83
•✾📚 @Dastan 📚✾•
هدایت شده از افق حوزه
💠حدیث روز
👈گرانی اجناس و تاثیر منفی آن بر رفتار مردم
💎امام صادق(علیه السلام):
غَلاَءُ اَلسِّعْرِ يُسِيءُ اَلْخُلُقَ وَ يُذْهِبُ اَلْأَمَانَةَ وَ يُضْجِرُ اَلْمَرْءَ اَلْمُسْلِمَ.
گرانی قیمت، اخلاق و رفتار مردم را بد می کند. امانت داری را از بین می برد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه می آورد.
📚 الکافي , ج 5 , ص 164
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
💠 درس اخلاق
🍀 شیرینی زندگی با حسن خلق
◽️ امام صادق علیه السلام قال لحمران بن أعین: ...و لا عیش أهنأ من حسن الخلق و لامال أنفع من القنوع بالیسیر المجزی و لاجهل أضرّ من العجب. الشافی/851
◽️ هیچ زندگیای گواراتر از آن زندگیای که با حسن خلق همراه باشد، نیست؛ وجهش هم علیالظاهر این است که انسانی که دارای خوش اخلاقی با مردم، تواضع با مردم، رفتارگرم و خوش آیند با مردم است، زندگی برای او آسان و شیرین است؛ چون در محیط اجتماعی، ارتباطات و برخوردها متقابل و متبادل است.
◽️ شما اگر در مقابل دیگران تواضع کنید، دیگران با این چشم به شما نگاه میکنند که: انسان متواضعی است. اگر تکبر بورزید، با این چشم نگاه میکنند که: انسان متکبری است. معلوم است که همه آدمهای عالم از انسان متواضع بیشتر خوششان میآید تا انسان متکبر. اگر خلق را به معنای وسیع آن بدانیم، یعنی اخلاق حسنه انسانی مثلاً: آدم صبوری باشد، آدم شکوری باشد، آدم کریم و بخشندهای باشد و هلمّ جرّاً، اگر به این معنا هم بگیریم نیز همینطور است.
◽️ کسی که از او خیر میتراود، از او متانت و وقار، صبر و سکینه در امور، در تلاطمها به چشم میآید و از این قبیل، طبعاً در چشم مردم، انسان محترم و مبارکی است، در نتیجه زندگی برای چنین انسانی، زندگی گوارایی خواهد شد.
◽️ پول در همه امور گرهگشاست، انسان پولدار، هم در راههای حلال، هم خدای نکرده اگر اهلش باشد در راههای حرام، دستش باز است، خیلی کارها میتواند بکند.
◽️ پس پول، به حسب نگاه سطحیای که انسان دارد یک چیز نافعی است، اما میفرماید: هیچ مالی نافعتر از قناعت نیست، انسان قانع باشد بالیسیر المجزی، همان قدری که در زندگی او کفایت کند. کفایت یعنی: محتاج این و آن نباشد، بتواند زندگی متعارف خودش را پیش ببرد ولو کم باشد. این، از همه اموال انفع است؛ چون آن نفع واقعیای که انسان از این مال میبرد، همان بهرهای است که از مال میبرد؛ و بیشترین بهره را آن کسی میبرد که دارای قناعت است؛ چون آن دغدغه و ناراحتی و نگرانی؛ به کی بدهم؟ چطوری نگهدارم؟ اینها را ندارد.
◽️ لذا در روایات دارد که از خدا بخواهید به قدر کفایت به شما بدهد. لذا میبینید کسانی را که مقامات بالاتری دارند و مراحلی طی کردهاند، به استقبال برخی از سختیها میروند. این، برای افراد معمولی امثال ماست که اگر قناعت داشته باشند، زندگی راحت خواهد بود؛ همه جهلها زیانبار است، اما آن جهلی که انسان خودش را بزرگ ببیند و بزرگ بداند، این از همه جهلها ضررش بیشتر است...
مقام معظم رهبری
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
💠 شیرینی زندگی با حسن خلق/ آیةاللهالعظمی خامنهای
◽️ امام صادق علیه السلام قال لحمران بن أعین: ...و لا عیش أهنأ من حسن الخلق و لامال أنفع من القنوع بالیسیر المجزی و لاجهل أضرّ من العجب. الشافی/851
◽️ هیچ زندگیای گواراتر از آن زندگیای که با حسن خلق همراه باشد، نیست؛ وجهش هم علیالظاهر این است که انسانی که دارای خوش اخلاقی با مردم، تواضع با مردم، رفتارگرم و خوش آیند با مردم است، زندگی برای او آسان و شیرین است؛ چون در محیط اجتماعی، ارتباطات و برخوردها متقابل و متبادل است.
◽️ شما اگر در مقابل دیگران تواضع کنید، دیگران با این چشم به شما نگاه میکنند که: انسان متواضعی است. اگر تکبر بورزید، با این چشم نگاه میکنند که: انسان متکبری است. معلوم است که همه آدمهای عالم از انسان متواضع بیشتر خوششان میآید تا انسان متکبر. اگر خلق را به معنای وسیع آن بدانیم، یعنی اخلاق حسنه انسانی مثلاً: آدم صبوری باشد، آدم شکوری باشد، آدم کریم و بخشندهای باشد و هلمّ جرّاً، اگر به این معنا هم بگیریم نیز همینطور است.
◽️ کسی که از او خیر میتراود، از او متانت و وقار، صبر و سکینه در امور، در تلاطمها به چشم میآید و از این قبیل، طبعاً در چشم مردم، انسان محترم و مبارکی است، در نتیجه زندگی برای چنین انسانی، زندگی گوارایی خواهد شد.
◽️ پول در همه امور گرهگشاست، انسان پولدار، هم در راههای حلال، هم خدای نکرده اگر اهلش باشد در راههای حرام، دستش باز است، خیلی کارها میتواند بکند.
◽️ پس پول، به حسب نگاه سطحیای که انسان دارد یک چیز نافعی است، اما میفرماید: هیچ مالی نافعتر از قناعت نیست، انسان قانع باشد بالیسیر المجزی، همان قدری که در زندگی او کفایت کند. کفایت یعنی: محتاج این و آن نباشد، بتواند زندگی متعارف خودش را پیش ببرد ولو کم باشد. این، از همه اموال انفع است؛ چون آن نفع واقعیای که انسان از این مال میبرد، همان بهرهای است که از مال میبرد؛ و بیشترین بهره را آن کسی میبرد که دارای قناعت است؛ چون آن دغدغه و ناراحتی و نگرانی؛ به کی بدهم؟ چطوری نگهدارم؟ اینها را ندارد. لذا در روایات دارد که از خدا بخواهید به قدر کفایت به شما بدهد...
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
❄️ سخن روز
◽️ اگر در این امری که به عهده شماست کوشش نکنید و آن دَیْنی که بر کشور خودتان، بر اسلام دارید ادا نکنید شما مسئول هستید.
و چنانچه کوشش کنید و چرخهای مملکت را به راه بیندازید، شما پیش خدای تبارک و تعالی بسیار ارجمند هستید. اسلام برای شما ارج زیاد قائل است، اسلام شما را خُزّان زمین می داند، شما خزانه دار زمین هستید که زمین را شما باید آباد کنید.
امام خمینی (ره)
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
🌷 روحانی شهید آیتالله افشار
◽️ آیتالله محمدامین افشار، شهید راه فضیلت و از شاگردان اخلاقی میرزاعلی قاضی در نجف اشرف بود. او در سال 1288ش در اطراف کابل افغانستان به دنیا آمد. آموزش را از زادگاهش شروع کرد و پس از رحلت استادش روحانی متقی آیتالله بلخابی روانه حوزه کابل شد. شوق تحصیل، راه حوزه کهنسال نجف اشرف را برایش هموار ساخت. مجلس درس خارج فقه و اصول آیات عظام آقا سیدابوالحسن اصفهانی، محمدحسین نایینی، آقاضیاء عراقی محل تردد آقای افشار بود. همت و تلاش ستودنیاش طبق حدیث؛ «من جدّ وجد»؛ او را به سر منزل اجتهاد احکام شرعیه رساند.
◽️ این مرد جلیل در محفل نورانی آیتالله سیدعلی قاضی شرکت میکرد و مباحث آن جلسات را هم تقریر نمود. از ایشان چندین کتاب و رساله در علوم حوزوی برجا مانده است.
◽️ این شاگرد مکتب اهلبیت علیهم السلام پس از سالها علماندوزی و با کولهباری از علم و معرفت نجف را به قصد زادگاهش ترک کرد، ولی علمای تهران خواستند که او را برای تدریس در مدرسه مروی نگهدارند که مورد پذیرش آقای افشار قرار نگرفت. ایشان قصد کابل داشت که چند سالی را بهطور ناخواسته در مزار شریف ماند و به تبلیغ و تدریس معارف دینی مشغول شد. پس از آن به کابل رفت و اقدام به تأسیس مدرسه علمیه و حسینیه بزرگی نمود و گامهای مؤثری را در نشر احکام دینی برداشت.
◽️ آیتالله افشار از مدرسه و حسینیهاش در جهت مبارزه با استکبار کمونیست و نیز بیداری مردم مسلمان افغانستان استفاده برد. او در مناسبتهای مختلف از مبلغان دیگر هم دعوت میکرد تا حرف حق را به گوش مردم برسانند. آقای افشار زن و مرد جامعهاش را به کسب دانش و سواد فرامیخواند و شرح حالنویسان این کار ایشان را کمنظیر دانستند.
◽️ شهید افشار در ایام کودتای مارکسیستی افغانستان، در ایران به سر میبرد. او از آزار و اذیت، حبس و کشتار مردم و روحانیون آنجا خبر داشت، ولی با این حال به زادگاهش رفت و در پاسخ آشنایان که او را از رفتن منع میکردند، گفت: «من باید به کابل برگردم و هرچه بر سر سایر علما آمد، من هم آن را پذیرا هستم.»
◽️ این عالم مجاهد عاقبت در دام نیروهای مسلح و ددمنش افتاد. آنها با حدود چهل نفر مسلح و با دو تانک به خانه شخصی ایشان هجوم بردند و او را با خود بردند که دیگر خبری از ایشان نشد
تهیه و تنظیم: علیاکبر بخشی
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
✳️ یار پنهان / عراقی
تا کی از ما یار ما پنهان بود؟
چشم ما تا کی چنین گریان بود؟
تا کی از وصلش نصیب بخت ما
محنت و درد دل و هجران بود؟
این چنین کز یار دور افتادهام
گر بگرید دیده، جای آن بود
چون دل ما خون شد از هجران او
چشم ما شاید که خون افشان بود
از فراقش دل ز جان آمد به جان
خود گرانی یار مرگ جان بود
بر امیدی زندهام، ورنه که را
طاقت آن هجر بیپایان بود؟
پیچ بر پیچ است بی او کار ما
کار ما تا کی چنین پیچان بود؟
محنت آباد دل پر درد ما
تا کی از هجران او ویران بود؟
درد ما را نیست درمان در جهان
درد ما را روی او درمان بود
چون دل ما از سر جان برنخاست
لاجرم پیوسته سرگردان بود
چون عراقی هر که دور از یار ماند
چشم او گریان، دلش بریان بود
🔰 @ofogh_howzah